“KAN’TO ΟΠΩΣ Η EM EUROMOTORS”!
Δεν είναι «μυστικό» ότι η Κινέζικη βιομηχανία τα επόμενα χρόνια θα εξελιχθεί και θα μεγαλώσει σε σημείο που θα είναι σε θέση να καλύψει κάθε καταναλωτική ανάγκη στους κλάδους των αυτοκινήτων και της μοτοσυκλέτας. Σήμερα όμως (και «προς το παρόν»), οποιοσδήποτε λογικός και στοιχειωδώς εξυπνος άνθρωπος, καταλαβαίνει ότι για καθαρά πολιτικούς λόγους (της διεθνούς σκηνής), η Κίνα κρατάει την βιομηχανία της στο ρελαντί, μη θελοντας να «ενοχλήσει» τους αυριανούς της πελάτες και βεβαίως να μην διαταράξει εμπορικές σχέσεις, προκαλώντας ζημιογόνα «εμπάργκο». Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, βρίσκουν χώρο και λειτουργούν πολλές παραγωγικές μονάδες, μικρές ή μεγαλύτερες, που είναι όντως σε θέση να σου φτιάξουν «on demand» ό,τι θελήσεις (κι ό,τι πληρώσεις). Το θέμα είναι ακριβώς το πως “θα διαχειριστείς” αυτές τις “ευκολίες” που σου παρέχουν οι Κινέζοι, αν είσαι, ας πούμε, Εισαγωγέας-Αντιπρόσωπος μοτοσυκλετών σε μια χώρα σαν την Ελλάδα.
Μια χώρα με οικονομικές δυσκολίες στη βάση του αγοραστικού κοινού δικύκλων (ιδίως σ΄αυτήν), αλλά και με έναν ιδιότυπο “σνομπισμό” ως προς την προέλευση των προϊόντων. Η “δυσπιστία” είναι εν μέρει δικαιολογημένη, λόγω του σχετικά πρόσφατου παρελθόντος όπου πολλοί εισήγαγαν πολλά με γνώμονα αποκλειστικά το χαμηλό κόστος χωρίς ούτε καν στοιχειώδεις προδιαγραφές ποιότητας, αλλά τα χρόνια περνούν, οι βιομηχανίες “μαθαίνουν” και οι άνθρωποι αλλάζουν. Έτσι συνέβη και με τις μεγάλες και γνωστές φίρμες που θριαμβεύουν στις πωλήσεις στην Ελλάδα: Οι αντιπρόσωποι επέλεξαν το προϊόν, οι αντιπρόσωποι διαμόρφωσαν την γκάμα, οι αντιπρόσωποι επέμειναν για βελτιώσεις σε ποιότητα, αξιοπιστία και σχεδιαστικές προδιαγραφές, οι αντιπρόσωποι δημιούργησαν (και διαφήμισαν) τα πλήρη και σωστά τους δίκτυα, και οι Κινέζοι ανταποκρίθηκαν με αξιόπιστα και οικονομικά δίκυκλα (όχι “φτηνά”, ούτε τα λεγόμενα “μιάς χρήσεως”, άλλη ιστορία αυτή που σήμερα, στην εποχή του Euro 4, τείνει σταδιακά να εκλείψει). Το success story συγκεκριμένων εταιριών που εδώ και χρονια βλέπουμε στη χώρα μας, κατα κύριο λόγο (για να μην πούμε αποκλειστικά) οφείλεται σ’ αυτούς, στους δραστήριους και απαιτητικούς αντιπροσώπους.
Το δεύτερο πεδίο όπου βλέπουμε αν όχι “σνομπισμό” τουλάχιστον μια σαφή προτίμηση των Ελλήνων αγοραστών των μικρών και οικονομικών δικύκλων για χρηση commuting (κυρίως στις αστικές περιοχές), είναι η ομαδική στροφή σε ΜΙΑ κατηγορία δικύκλων. Για πολλά χρόνια αυτή ήταν τα (κάθε είδους) “παπιά”, και στη συνέχεια μπήκαμε στην εποχή των scooters, κάτι φυσικά που αποτελεί παγκόσμια τάση. Η διαφορά μας είναι ότι στις άλλες χώρες (και σε ΟΛΕΣ τις περιοχές του κόσμου, της Ν.Α. Ασίας συμπεριλαμβανομένης) υπάρχει ενδιαφέρον και αγοραστικό κοινό και γα τις μικρές μοτοσυκλέτες των 125 και 250 c.c., οι οποίες παράγονται σε μια ανεξάντλητη ποικιλία τύπων, στυλ και χρωματισμών, παίρνοντας στοιχεία απο τις μεγαλύτερες κατηγορίες. Ετσι έχουμε ρέπλικες κλασσικών, αγωνιστικών, τσόππερς, racers αλλά και “αντίγραφα” θρυλικών μοντέλων και σχημάτων του παρελθόντος. Πρόκειται για μικρές και οικονομικές μοτοσυκλέτες που κυκλοφορούν με ασφάλεια και ευκολία, δίνοντας την αίσθηση κατοχής και οδήγησης “πραγματικής” μοτοσυκλέτας. Οι τιμές τους δε, είναι ίδιες και χαμηλότερες από αυτές των σκούτερ ίδιου (ή και μικρότερου) κυβισμού. Εδώ λοιπόν είναι η διαφορά: Πρέπει να σου αρέσουν οι μοτοσυκλέτες για να επιλέξεις ένα δίκυκλο σαν το Athensville GF 250 R για την κυκλοφορία σου στην πόλη, και για το μικρό σου ταξιδάκι. Η ΕΜ Euromotors, που συγκαταλέγεται στους δραστήριους αντιπροσώπους που αναφέραμε πιο πάνω, πιστεύει ότι υπάρχει αυτό το κοινό, και απευθύνεται σε όσους είναι πρόθυμοι να θυσιάσουν την ευκολία του σκούτερ (αυτόματη μετάδοση, ποδιά και χώρος αποθήκευσης) έναντι της αίσθησης μιάς “πραγματικής μοτοσυκλέτας”, έστω με σχάρα και top case για τις καθημερινές ανάγκες. Και ο τίτλος μας “καν’ το όπως η Euromotors”, επιχειρεί να καταδείξει ότι το κάθε προϊόν χρειάζεται την σωστή τοποθέτηση. Η ΕΜ Euromotors λοιπόν (απο το 1994 στην Ελληνική αγορά δικύκλου) επέλεξε να “διεθνοποιήσει” τα προϊόντα που εισάγει, όχι μόνο με το δικής της σχεδίασης και κατασκευής side car (που εξάγεται σε συνεργάτες της στην Ευρώπη σε εκδόσεις 125 και 250 c.c., μέ “όπισθεν” και σε δύο μοντέλα, μια και η Ελληνική εταιρεία έχει έγκριση τύπου), αλλά και με το να δώσει το όνομα Athensville στο όμορφο 250άρι της, απο την “Classic Line” του εργοστασίου, το οποίο παρουσιάζουμε εδώ.
Το Athensville XF 250 R κατασκευάζεται στην Κίνα και βασίζεται στο Suzuki ST 250 E του 2005, έχοντας δεχτεί πολλές αισθητικές βελτιώσεις αλλά διατηρώντας τον δυνατό και αξιοπιστο μονοκύλινδρο κινητήρα, που δίνει καλές επιδόσεις και τρομερή οικονομία βενζίνης. Το συγκεκριμενο μοντελο παρουσιάστηε το 2003 στο Σαλόνι του Τόκυο και αποτέλεσε ένα διαχρονικά επιτυχημένο “entry level” μοντέλο της Suzuki, ενώ ο κινητήρας του για μια δεκαετία ήταν ο μόνος εκπρόσωπος της Ιαπωνικής εταιρείας στην κατηγορία του τετάρτου του λίτρου. Στο Athensville XF 250 R, ο κινητήρας έχει ποιοτική αίσθηση, με πολύ καλό τράβηγμα από χαμηλές σ.α.λ. και επίσης καλό και θετικό κιβώτιο 5 ταχυτήτων.
Με 1 ΕΕΚ και δύο βαλβίδες στον κύλινδρο, ο κινητήρας έχει διαστάσεις 72×61,2 mm, συμπίεση 9,2:1 και ισχύ 23 ίππων στις 7.500 σ.α.λ. (το Suzuki ST 250 έδινε 20 ίππους), ενώ η ροπή είναι 2,1kg-m στις 6.000 σ.α.λ. Και επειδή προφανώς αυτό που μετράει σε μια αγορά είναι ακριβώς ο κινητήρας, μπορούμε να πούμε ότι στις (αρκετές) μέρες που είχαμε στα χέρια μας σε συνεχή κυκλοφορία το Athensville, παρουσίασε πραγματικά “Ιαπωνική” πιστότητα, σε εκκίνηση, ήχο, συμπεριφορά στην πίεση και αντοχή στο σύνολο συμπλέκτη-κιβωτίου, ενώ αυτό που πραγματικά εκπλήσσει είναι η κατανάλωση: Με 2 λίτρα στα 100 χλμ. εντός πόλης (και οδηγώντας γρήγορα), το Athensville XF 250 R είναι το πιο οικονομικό δίκυκλο 250c.c. που έχουμε ποτέ δοκιμάσει και μετρήσει.
Και αυτά ισχύουν για την έκδοση του 2016 με το καρμπυρατέρ των 32 mm, παρ’ ότι δεν μπορούμε να σκεφτούμε καν ότι θα γίνει ακόμα πιο οικονομικό με τον ψεκασμό! (Τα μοντέλα Euro 4 έρχονται σταδιακά απο το εργοστάσιο, όπως μας πληροφόρησε η αντιπροσωπεία, σε ερώτησή μας. Ήδη έχουν παραληφθεί τα 125, ενώ επί του παρόντος υπάρχει στοκ Euro 3 για ορισμένα μοντέλα, όπως το 250).
Οι επιδόσεις του Athensville 250 εξασφαλίζουν αρκετό “νεύρο” για να είναι ο ιδιοκτήτης πάντα μπροστά απο την κυκλοφορία, αλλά και αρκετή δύναμη για διαδρομές εκτός πόλης. Η πρώτη ταχύτητα φτάνει τα 50 χ.α.ω. (48 πραγματικά), η 2α τα 76 (74), η 3η τα 100 (94), η 4η τα 118 (113) και η πέμπτη τα 130χ.α./ω. (πραγματικά 124) στις 8.400 σ.α.λ.
Το όμορφο στρογγυλό όργανο έχει αρκετά ακριβές ταχύμετρο και ένα πολύ καλό βενζινόμετρο με ενδεικτική μπάρα στάθμης, αλλά όχι στροφόμετρο. Μετρώντας με το ηλεκτρονικό μας όργανο, είδαμε ότι ο κινητήρας φτάνει τις 9.500 σ.α.λ. χωρίς να επεμβαίνει κόφτης (;) στις τρείς πρώτες σχεσεις, τις 8.700 με τετάρτη και τις 8.400 με πέμπτη, δηλαδή 1000 σ.α.λ. πάνω απο την περιοχή μέγιστης ισχύος. Πέραν των μετρήσεων, δεν υπαρχει λόγος πίεσης τόσο ψηλά, μια και το ροπάτο μοτέρ αποδίδει καλύτερα στις μεσαίες προς υψηλές σ.α.λ. Το Athensville 250 θα φτάσει εύκολα τα 115-120 χ.α.ω και θα τα διατηρήσει στην Εθνική για μικρά ταξίδια, ενώ σε μεγάλες ανωφέρειες θα επηρεαστεί αν υπάρχει συνεπιβάτης, αλλά και η τετάρτη έχει αρκετά μακριά κλιμάκωση ώστε να κρατήσει την ταχύτητα πάνω απο τα 100 χ.α.ω. Να σημειώσουμε όμως ότι παρά την –όποια- πίεση, σε κάθε περίπτωση η κατανάλωση θα περάσει ελάχιστα τα 2 λίτρα ανά 100 χ.α.ω.
Το πλαίσιο του Athensville 250 είναι κλειστό, σωληνωτό, και διαθέτει ένα εντυπωσιακό (είναι αλήθεια!) USD πηρούνι που προσθέτει πόντους στην εμφάνιση. Η γεωμετρία είναι γρήγορη, με κάστερ 25,5 μοίρες και μικρό τρέϊλ στα 92mm, κάτι που το κάνει ιδιαίτερα ευκίνητο στην πόλη αλλά και “ευαίσθητο” στον δρόμο.
Συγκεκριμένα, το τιμόνι έχει πολύ ελαφριά αίσθηση (χωρίς όμως να “κοσκινίσει” σε ανωμαλίες του δρόμου), και αυτό χρειάζεται κάποια συνήθεια.
Τα δύο πίσω (ρυθμιζόμενα) αμορτισσέρ έχουν καλή αποσβεση (όπως και το πηρούνι) και συνολικά οι αναρτήσεις δίνουν μια “σφιχτή” αίσθηση, ενώ στις μεγάλες λακκούβες με φορτίο δεν τερματίζουν αλλά κανουν σωστά τη δουλειά τους (κάτι που δεν βλέπουμε συχνά στα commuters και στα scooters –και όχι μόνο στα πιο φτηνά!-, όπου τα αμορτισσέρ είτε είναι πολύ σκληρά και δεν αποσβένουν, είτε τερματίζουν!).
Στην άνεση συμβάλλει και η σέλλα με το πολύ καλό υλικό και την “ραβδωτή” επένδυση, που οπωσδήποτε βοηθάει το “κλασσικό” look και την εντύπωση ποιότητας, ιδιαίτρα στο καφέ χρώμα. Τα φρένα είναι δισκόφρενα εμπρός και πίσω, δυνατά αλλά και αρκετά προοδευτικά, οπότε δεν φαίνεται η απουσία ABS.
Φυσικά στη βροχή και “στη γλίτσα” το ABS και τα καλά λάστιχα είναι οι μόνοι σύμμαχοι του αναβάτη κάθε δικύκλου, αλλά υπάρχουν και περιπτώσεις (σαν κι αυτήν) όπου το κόστος και η τελική τιμή πώλησης είναι ιδιαίτερα σημαντικοί παράγοντες. Πάντως, μέσα στην επόμενη πενταετία το ABS θα έχει γενικευθεί σε όλα τα δίκυκλα από όλες τις χώρες, και πράγματι είναι προτιμότερο αυτό παρά ένα στροφόμετρο ή ενα “άχρηστο” Tractioncontrol (στα μικρά μοτέρ τα ηλεκτρονικά βοηθήματα είναι πολύ show και καθόλου gο). Το Athensville έχει όμως καλά λάστιχα semitrail της Kingstone σε διαστάσεις 110/70-17 και 130/70-17, πάνω σε πολύ όμορφες ακτινωτές ζάντες “με νεύρο”.
Το φινίρισμα είναι καλό, όπως και η βαφή (υπάρχει και σε μαύρο χρώμα), αν και σημειώνουμε το πολύ μεγάλο πετάλ φρένου και τα σταθερά μαρσπιέ οδηγού.
Η εξάτμιση είναι χρωμιωμένη με “κλασσικό” σχήμα, το ρεζερβουάρ δέχεται 14,6 λίτρα βενζίνης (για αυτονομία πάνω απο…500χλμ, μιά και η αντιπροσωπεία δίνει σαν ελάχιστη κατανάλωση τα 2,5 λίτρα/100χλμ.) και η τάπα κλειδώνει, όπως και το τιμόνι φυσικά. Οι διακόπτες είναι πρακτικοί και δείχνουν σοβαροί και ποιοτικοί, και οι καθρέφτες του τεστ ήταν απο διαφορετικό μοντέλο και δεν βοηθούσαν (το XF 250 R παραδίδεται με τους δικούς του). Τα φώτα είναι ικανοποιητικά (δεν κάνουν και τη νύχτα-μέρα), ενώ για το 2017 υπαρχουν φώτα ημέρας.
Το Athensville XF 250 R έχει μεσαίες διαστάσεις (δηλαδή δεν είναι “παπί” αλλά ούτε και μεγάλο), με μεταξόνιο 1375mm, μήκος 2030mm και πλάτος 745mm.Tο βάρος (κενό) είναι 135 κιλά, με αποτέλεσμα να δίνει “σοβαρη” αίσθηση μικρής μοτοσυκλέτας αλλά να παραμένει αρκετά ελαφρύ και ευκίνητο για την καθημερινή κυκλοφορία, χάρις και στην χαμηλή σέλλα των 770mm αλλά και την μικρή ακτίνα στροφής των μόλις 2,4 μέτρων. Τέλος, μαζί με την πολυ χαμηλή κατανάλωση (“ρεκόρ” στα 250), πηγαίνει και η τιμή αγοράς, που βρίσκεται στα 2.990 Ευρώ (μαζί με τον Φ.Π.Α., για το μοντέλο 2016 Εuro 3 με καρμπυρατέρ).
Λένε ότι δεν είναι λογικό και έξυπνο το να πηγαίνεις αντίθετα στο κύμα, ειδικά όταν πρόκειται για τις προτιμησεις του κοινού. Η EM Euromotors λοιπόν θα μπορούσε εύκολα να διαθέτει πολλά μοντέλα εντυπωσιακών scooters, αλλά επέλεξε να διαφοροποιηθεί, τόσο με τα Side cars (δοκιμή λίαν προσεχώς εδώ!), όσο και με τις μικρές μοτοσυκλέτες 125 και 250 c.c. σε κατηγορίες sport, enduro και classic, που ανέπτυξε και βελτίωσε μαζί με τον κατασκευαστή. Και επειδή η μικρή μοτοσυκλέτα συνεχίζει να έχει πολλούς φίλους (παρατηρείται μάλιστα αυξητική τάση), το να υπάρχει μα εταιρεία που διαφοροποιείται, εγκαταλείπει την μονοτονία και επιχειρεί κάτι διαφορετικό και μάλιστα με “Ελληνική” ονομασία, αποτελεί μια ευχάριστη αλλαγή άξια της προσοχής μας, πόσω μάλλον όταν το προϊόν με το όνομα Athensville XF 250R είναι τόσο οικονομικό, με τόσο χαμηλή τιμή αγοράς αλλά και τόσο εύχρηστο και προσιτό (για όλους), ώστε ευχαρίστως θα το επιλέγαμε για την καθημερινή μας κυκλοφορία.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Μονοκύλινδρος, τετράχρονος, αερόψυκτος, με 1ΕΕΚ, δύο βαλβίδες/κύλινδρο, κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 249c.c. (72×61,2mm)
ΣΥΜΠΙΕΣΗ: 9,2:1
ΤΡΟΦΟΣΔΟΣΙΑ: Καρμπυρατέρ 32mm
ΙΣΧΥΣ/Σ.Α.Λ.: 23 ίπποι/7.500σ.α.λ. (όριο 8.500 – ΠΡΟΣΟΧΗ: δεν υπάρχει ηλεκτρονικός κόφτης μέχρι τις 9.500)
ΡΟΠΗ/Σ.Α.Λ.: 2,1 kg-m/6.000σ.α.λ.
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ: Εμπρός USD, πίσω δύο αμορτισσέρ
ΦΡΕΝΑ: Δισκόφρενα εμπρός-πίσω
ΤΡΟΧΟΙ: Λάστιχα Kingstone semotrail 110/70-17 και 130/70-17
ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ: Μεταξόνιο 1375 mm, κάστερ 25,5 μοίρες, τρέϊλ 92mm
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: Μήκος 2030mm, Πλάτος 745 mm, ύψος 1050mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΛΑΣ: 770mm
AΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΕΔΑΦΟΣ: 165mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 14,6 λίτρα
ΒΑΡΟΣ: 135 κιλά (κενή)
ΤΙΜΗ: 2.990 Ευρώ (Euro 3, μαζί με Φ.Π.Α.)
ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΣ: EM Euro Motors. Λεωφ. Ηλία Ηλιού και Λεωφ. Ηλιουπόλεως γωνία (Τερψιχόρης 9), Αθήνα 11636. Τηλ. 210 9010789, 211 5705711-12. www.euromotors.gr. info@euromotors.gr