Ο Βαλεντίνο Ρόσσι συνδυάζει τις μέτριες εμφανίσεις του στους αγώνες με άπιαστα, πρωτοφανή ρεκόρ ακολούθων στα social media: Εχει 28 εκατομμύρια ακολούθους συνολικά, ενώ το MotoGP πανηγυρίζει που σαν θεσμός έφτασε τα 30 εκ.! Δηλαδή ένας αναβάτης-persona μόνος του, έχει όση δημοσιότητα συγκεντρώνει ολόκληρο το παγκόσμιο πρωτάθλημα (καμμία σύγκριση δεν υπάρχει με τους άλλους οδηγούς, όπως φαίνεται στον πίνακα, όπου ο δεύτερος Μαρκέθ έχει 12 εκ. και ο τρίτος Βινιάλες 2 εκ.!).
Με αυτά τα δεδομένα, γίνεται αντιληπτό ότι η απόδοση και οι θέσεις του Ρόσσι σε ένα τόσο ανταγωνιστικό πρωτάθλημα, δεν έχουν καμμία σημασία: Eιδικά φέτος, όσο χειρότερα πηγαίνει, τόσο περισσότερη δημοσιότητα κερδίζει! Αν δεν υπήρχε το ρίσκο των 350 χ.α.ω. και το τεράστιο αγωνιστικό του παρελθόν, θα λέγαμε ότι δεν πρόκειται πια για αθλητισμό (όπου προσπαθείς να κερδίσεις) αλλά για πολύ καλές business.
Ας μην απορεί κανείς λοιπόν για τους λόγους που έχει ο Βαλεντίνο Ρόσσι να συνεχίσει την καρριέρα του μέχρι τα 45 του χρόνια, και για τους λόγους που θα έχει κάποια ομάδα να του κάνει συμβόλαιο (όχι η Petronas βέβαια, γιατί οι Μαλαίσιοι θέλουν και επιτυχίες στην πίστα). Και ένας ακόμα λόγος αύξησης των οπαδών του, είναι ότι στις μέρες μας που οι μοτοσυκλέτες έχουν γίνει παράλογα ακριβές, το αγοραστικό τους κοινό αποτελείται κατά κύριο λόγο απο σαραντάρηδες-πενηντάρηδες, οι οποίοι ταυτίζονται σε απόλυτο βαθμό με τον διάσημο και φημισμένο αλλά πλέον “ώριμο” αναβάτη, που συναγωνίζεται “τα παιδιά του”.
Αυτό λοιπόν είναι το σύγχρονο MotoGP: Πιτσιρικάδες στην κορυφή για το θέαμα, σαραντάρηδες ουραγοί για την διαφήμιση. Και οι οπαδοί, για να βοηθούν τις business και την ροή εκατομμυρίων αμφοτέρων, και του MotoGP και του αναβάτη που το διαφημίζει. Κανένα πρόβλημα μ’ αυτό, αρκεί να παρουσιάζεται κάθε τόσο ένας Μαρκέθ, ένας Μιρ, ένας Κουαρταραρό, ένας Βινιάλες ή ένας Μαρτίν, για να διατηρούνται τα προσχήματα και να συνεχίσουμε να βλέπουμε GP με παλμό και γνήσιο αγωνιστικό ενδιαφέρον.