SEPANG TEST: ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΑΘΑΜΕ ΤΙΠΟΤΑ KAΙΝΟΥΡΓΙΟ (ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΤΩΝ DUCATI ΤΑ ΞΕΡΑΜΕ ΗΔΗ!)
Τα παλιότερα χρόνια, οι επισημες χειμερινές δοκιμές ίσως και να αποκάλυπταν (ή να «έκρυβαν») κάποια πράγματα σχετικά με την απόδοση των μοτοσυκλετών και τις επιδόσεις των οδηγων. Κι αυτο γιατί άλλοτε υπηρχε συναγωνισμος μεταξυ των εργοστασίων (δίπολο Honda-Yamaha), άλλοτε μονοπώλιο ενος εργοστασίου (συνήθως της Honda) και άλλοτε μάχη μεταξύ δύο, σπάνια τριων, και συνηθως απόλυτη υπεροχή ενός μόνο αναβατη (Ρόσσι, Λορένθο και Μαρκέθ, κατά χρονολογική σειρά -o Kουαρταράρο δεν πρόλαβε να μπει στο club).
Ετσι, αν ήταν δύο, ο ένας μπορεί και να «κράταγε» (“έκρυβε”) πράγματα, αν ήταν τρεις τα έδιναν όλα ενω στις περιπτώσεις μονοπωλίου κανεις δεν μπορούσε να κάνει τίποτα και απλα παρακολουθούσαν τον «Μεγάλο» να κανει χρονους και στις δοκιμες και στους αγωνες, στο δρομο προς τον τιτλο.
Αυτη η εποχή περασε ανεπιστρεπτί, για μια σειρά λογων: Πρωτον, οι αναβατες σαν τον Ροσσι και (ιδιως) τον Μαρκέθ δεν εμφανιζονται καθε μερα, και σημερα απουσιαζουν τα «extreme» ταλεντα. Φυσικά ο Μαρκ Μαρκεθ ειναι ακομα και παντα παρων, και μαλιστα στο 100% της φυσικης του καταστασης, αλλά με την πικρη και οδυνηρη εμπειρία των δυο τελευταιων ετων, ειλικρινα αμφιβαλλουμε αν θα επιτρεψει στον εαυτό του τις έξαλλες κουρσες του παρελθοντος, τοτε που χρησιμοποιούσε το θειο ταλεντο του σαν προωθητικό καύσιμο που τον εκτόξευε πανω απο τις (όποιες) αδυναμίες της μοτοσυκλέτας του.
Γιατί, δεύτερον, οι ισορροπίες μεταξύ των κατασκευαστών έχουν αλλάξει δραματικά, η λογική των αριθμων έχει ανατραπεί στο grid, και η ρομαντική άποψη που έλεγε ότι “η μοτοσυκλέτα ειναι το μηχανοκίνητο σπορ που ο αναβάτης έχει μεγαλύτερη σημασία απο το μηχάνημά του” έχει συντριβεί, καθως το MotoGP πλησιάζει όλο και περισσότερο την Formula 1: Η μεγάλη και κοστοβόρα σημασία της αεροδυναμικής, όπως και οι τεράστιες δαπάνες εξέλιξης νέων μοτοσυκλετών (πoυ δεν μπορούν ή δεν θέλουν να ακολουθήσουν όλοι), έχουν θέσει εκτός άμεσου συναγωνισμού (ή και εντελώς εκτός μαχης) τα δύο απο τα τρία Ιαπωνικά εργοστάσια, με την Suzuki να αποχωρεί για οικονομικούς λογους και την Yamaha να μένει με δυο μόνο, μάλλον «συντηρητικές», μοτοσυκλέτες (και μέχρι να αλλάξει κατι, με έναν, ουσιαστικά, αναβάτη). Οσο για την Honda, που ποτέ δεν σκέφτηκε ή δεν προβληματίστηκε για το κόστος εξέλιξης στην «γονιδιακή» προσπάθειά της κατάκτησης της πρώτης θέσης, τα προβλήματα είναι διαφορετικής τάξεως.
Και γιατί, τρίτον, οι δεκάδες αναβάτες που προωθούνται στο MotoGP απο τις μικρές κατηγορίες, έρχονται πλέον διαβασμένοι και έτοιμοι για μεγάλα πράγματα. Αν βρεθούν πανω σε μια ΠΟΛΥ καλή μοτοσυκλέτα, φτάνουν πολύ γρήγορα σε αποτελέσματα που συχνα υπερβαίνουν το φυσικό τους ταλέντο. Και αυτό γινεται αμεσως, σε μια ή δυο σαιζον. Αποδειξη, η κοσμογονία αποτελεσματων των rookies της Ducati που είδαμε το 2021 και ιδιως το 2022. Συγκεκριμενα, οποιος καβαλαγε Ducati ήταν γρήγορος «με τη μία», ειχε αποτελεσματα, έφερνε θέσεις και μπορεί ναι να ανεβαινε στο βαθρο, ενω όποιος νεος ειχε υπογραψει «με τους άλλους», μετραγε τούμπες, έψαχνε να βρει αν έχασε τη φορμα του και που πηγε το ταλεντο του που του έδινε νικες στη Moto2, και εν τελει έβλεπε και την έξοδο!
Στο παρελθόν δεν ήταν λίγοι οι αναβάτες που «κάηκαν» σε νεαρη ηλικία ανεβαινοντας πρόωρα στο MotoGP, όπου το περιβάλλον είναι σκληρό και αν δεν φέρνεις αποτελεσματα απολύεσαι με συνοπτικες διαδικασίες (ακομα και αν φερνεις στην ομαδα χρήματα απο χορηγους, όπως έγινε με τον Τιτο Ραμπατ ή τον Καρελ Άμπραχαμ). Σημερα όμως, δεν προλαβαίνουν και δεν μπορουν τα παιδια να δειξουν και να αποδειξουν την ταχύτητά τους, παρα μονο αν οδηγουν Ducati, έστω και διετίας! Τι να κανουμε, οι Ιταλοι προλαβαν και πατησαν πανω στην γραφειοκρατία, τον βαθυ ύπνο, την επετηρίδα των στελεχών (τεχνικων και σχεδιαστων) και στα μετρημενα budgets των Ιαπωνων, καινοτόμησαν και «έπαιξαν» με τους κανονισμους (χωρίς να παραβούν ΚΑΝΕΝΑΝ), ανεπτυξαν την αεροδυναμική μη υπολογίζοντας το κοστος εξελιξης, και πανω απ’ ολα ευτύχησαν να έχουν έναν τεχνικο/σχεδιαστή/μανατζερ που θα μεινει στην Ιστορια των αγωνων μοτοσυκλετας.
Τι κι αν εχουν κανει στην Μπολώνια σωρεία λαθων τακτικης και επιλογων (καποιες φορες και απο, εν θερμω, «συναισθηματικους» λογους) οσον αφορα τους οδηγους; Η μοτοσυκλετα τους είναι τοσο καλή εδω και χρόνια, που κατάφερε να μεταμορφώσει τον («απλώς» πολύ καλο) Αντρεα Ντοβιτσιόζο σε νικητή και διεκδικητή απεναντι στον ταχύτερο αναβάτη όλων των εποχών. Καταφερε να δωσει νίκες στον Λορενθο (που οπως απεδειχθη βρισκοταν κοντά στο «αγωνιστικο του τέλος»), αλλά και στον Πετρούτσι που ποτε δεν μετρηθηκε με τους καλυτερους. Καταφερε να δωσει βαθρα, ακομα και νίκες, σε rookies. Και νομοτελειακά, όσο η Ducati GP γινοταν ολο και τελειότερη χρόνο με το χρόνο, έφτασε και στον τίτλο πέρυσι, παρ’ ότι ο Μπανιάϊα, περα απο τις δοξες του πρωτου Ιταλου Πρωταθλητή με Ιταλικη μοτοσυκλέτα απο την εποχη του Αγκοστινι και του ήρωα των Ducatisti με άγαλμα στο ίδιο τέμπλο με τον Στονερ, εδω που τα λεμε παρα τριχα να το πεταξει και παλι στα χαλικια, γιατί ειναι ο πρώτος αναβατης στην Ιστορια των GP/MotoGP απο το 1949, που κερδισε τον τιτλο έχοντας πέντε εγκαταλείψεις μεσα στη χρονιά!
Τι ειδαμε λοιπον στην Σεπανγκ; Τιποτα καινούριο! Τα Ducati να καθαριζουν στεγνα τους παντες, τα Honda και τα Yamaha να ψαχνoνται, την Aprilia να προχωράει, και την KTM να βρισκεται σε μερικό αδιέξοδο (γιατί έχει κανει τα παντα, έχει καταφερει πολλά, αλλά πρεπει να κανει το επόμενο βήμα, μαλλον αυτό του επανασχεδιασμού, της δευτερης γενιάς των RC16).
Οσο για τους αναβατες, είναι νωρίς για κρίσεις και κριτικές, ιδιως για τους rookies αλλά και γι’ αυτους που άλλαξαν ομαδες και εργοστάσια. Περισσότερα θα μπορούμε να πουμε στις 11 και 12 Μαρτίου, στο επισημο τεστ του Πορτιμάο, όπου θα γινει και ο πρώτος αγώνας στις 24 Μαρτίου. Επι του παρόντος, και με μονο άγνωστο Χ τον Μαρκ Μαρκέθ, αυτο που διαφαίνεται είναι μια καθολική υπεροχή των Ducati, όχι επειδή θα είναι και παλι οκτώ στην εκκίνηση (έχοντας μια αριθμητική υπεροπλία που τα κανει φαβορί για τους τρείς τίτλους), αλλά επειδη ειναι οι καλυτερες, ταχυτερες και πιο ολοκληρωμενες μοτοσυκλετες του grid σε αυτη την προχωρημενη εποχη του MotoGP. Δ.Π.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΟΚΙΜΩΝ SEPANG
ΧΡΟΝΟΙ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΗΜΕΡΩΝ (Με τη σειρα 1-2-3)
Ο ΤΑΧΥΤΕΡΟΣ ΓΥΡΟΣ ΕΓΙΝΕ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ, ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΟΛΙΒΕΪΡΑ ΚΑΙ ΚΟΥΑΡΤΑΡΑΡΟ ΠΟΥ ΤΟΝ ΕΚΑΝΑΝ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΗ. (ΟΙ ΖΑΡΚΟ ΚΑΙ ΜΑΡΤΙΝ ΔΕΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΑΝ TIME ATTACK)
1 10 L.MARINI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI 1’59.469 1’59.118 1’57.889
2 1 F.BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 1’58.857 1’59.067 1’57.969
3 12 M.VIÑALES SPA Aprilia Racing APRILIA 1’58.600 1’59.770 1’58.036
4 23 E.BASTIANINI ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 1’58.732 1’59.194 1’58.149
5 89 J.MARTIN SPA Prima Pramac Racing DUCATI 1’58.737 1’58.736 1’58.204
6 41 A.ESPARGARO SPA Aprilia Racing APRILIA 1’58.941 2’00.017 1’58.307
7 49 F.DI GIANNANTONIO ITA Gresini Racing MotoGP DUCATI 1’59.021 1’59.502 1’58.344
8 72 M.BEZZECCHI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI 1’58.470 1’59.361 1’58.363
9 73 A.MARQUEZ SPA Gresini Racing MotoGP DUCATI 1’59.036 1’59.747 1’58.385
10 93 M.MARQUEZ SPA Repsol Honda Team HONDA 1’59.424 1’59.450 9 1’58.666
11 25 R.FERNANDEZ SPA RNF MotoGP Team APRILIA 1’59.813 1’59.112 1’58.710
12 36 J.MIR SPA Repsol Honda Team HONDA 1’59.832 0.895 1’59.632 1’58.784
13 44 P.ESPARGARO SPA GASGAS Factory Racing Tech3 GASGAS 2’00.078 1’58.881 1’58.797
14 33 B.BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 2’00.085 1’59.230 1’58.812
15 88 M.OLIVEIRA POR RNF MotoGP Team APRILIA 1’59.730 1’58.839 1’58.922
16 5 J.ZARCO FRA Prima Pramac Racing DUCATI 1’58.966 1’59.503 15 1’58.852
17 20 F.QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 1’59.422 1’58.897 1’58.943
18 43 J.MILLER AUS Red Bull KTM Factory Racing KTM 1’59.826 1’59.859 1’58.901
19 42 A.RINS SPA LCR Honda CASTROL HONDA 1’59.963 1’59.163 1’58.932
20 21 F.MORBIDELLI ITA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 1’59.118 1’59.289 1’58.986
21 30 T.NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU HONDA 2’01.204 2’00.223 1’59.535
22 37 A.FERNANDEZ SPA GASGAS Factory Racing Tech3 GASGAS 2’00.027 2’00.732 1’59.660
23 35 C.CRUTCHLOW GBR Yamaha Factory YAMAHA 2’00.354 1’59.923
24 6 S.BRADL GER Honda Test Team HONDA 2’03.501 2’00.435
25 81 K.NAKASUGA JPN Yamaha Factory YAMAHA 2’01.239
ΡΕΚΟΡ ΠΙΣΤΑΣ
ΡΕΚΟΡ PΟLE POSITION: 2022 Jorge MARTIN 1’57.790 169.4 χ.α.ω.
ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΓΥΡΟΣ ΑΓΩΝΑ
Jorge MARTIN 1’59.634 Μ.ω.τ. 166.7 χ.α.ω.
ΡΕΚΟΡ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ:
2022 Jorge MARTIN 1’57.790