Αν υπαρχει ενας σιγουρος τροπος για καποιον διασημο και δημοφιλη αστερα, σε οποιοδηποτε πεδιο, να εξασφαλισει την υστεροφημία του, αυτος είναι το να εκπαιδευσει τους επιγόνους του, τα «παιδια του», ωστε να συνεχισουν στον δρομο που εκεινος χαραξε.
Αυτό αποδειχθηκε περυσι με τον τιτλο του «μαθητη» της Ακαδημιας VR46 Φραντσεσκο Μπανιάϊα, αλλά φετος η επίδραση του Βαλεντινο Ροσσι στο MotoGP μονοπωλει το ενδιαφερον καθως προστεθηκε και το νεωτερο «τέκνο» του, ο Μαρκο Μπεζεκι, αναβάτης της ομαδας του Mooney Ducati VR 46 και ενας εκ των διεκδικητων του φετινου τιτλου.
Στο Ασσεν οι δυο «συμμαθητες» της Ακαδημιας του Βαλεντινο Ροσσι, μοιραστηκαν εναλλάξ τις δυο πρώτες θεσεις του βαθρου στους αγωνες του Σαββατου και της Κυριακης, αποδιδοντας φορο τιμης στον δάσκαλό τους, που προσφερε πολλά στο MotoGP και συνεχιζει να προσφερει μεσω των αναβατών της «σχολης» (και του σχολείου) που δημιουργησε. Η πρoσφορα σε ενα χωρο, που ξεπερνα την προσωπικη επιτυχια, την παγκοσμια διακριση και την οικονομικη απογειωση στοχευοντας στην συνέχεια του αθληματος που σε ανεδειξε (και που, με τη σειρα σου, το βοηθησες να ανεβει) κανει την διαφορά. Μια διαφορά που την ειδαμε και σημερα να ζωντανεύει και να έρχεται 1-2 σε έναν ομορφο αγωνα, που ανεδειξε τους πεντε καλυτερους του φετινου ΜotoGP.
Πολλοι ειναι οι καλοι οδηγοι, αλλά οταν μια πιστα ειναι τοσο απαιτητικη οπως το Ασσεν «εξισώνοντας» κατα καποιο τροπο τις αποδοσεις των καλων, ανταγωνιστικων, μοτοσυκλετων (υποτιθεται οτι μονο η Honda ειναι φετος η εντελως «κακη»!), τοτε αυτοι που θα ξεχωρισουν, δικαιως μπορει να θεωρηθουν σαν οι καλυτεροι της χρονιας.
Το ειδαμε στο Sprint, όταν στην κορυφη μονομαχουσαν οι Μπεζεκι και Μπανιάϊα για τη νίκη, και Μπίντερ με Κουαρταράρο για την τριτη θεση του βαθρου, που τελικα πηγε στον Γαλλο γιατι ο αναβατης της ΚΤΜ δεχτηκε Long lap (ποινη χρονου) για υπερβαση οριων της πιστας.
Αλλά οταν το ιδιο «σκηνικο» με τους ιδιους οδηγους επαναλαμβανεται για δευτερη συνεχομενη φορά, τοτε δεν μπορει παρα να μιλαμε για τους καλυτερους οδηγους! Ετσι, στον αγωνα και παλι ο Μπιντερ έφυγε πρωτος, για να μεινει δευτερος δυο γυρους αργοτερα, και να αρχισει μια «διπλη» μαχη, να φτασει τον πρωτο Μπανιάϊα και να αμυνθει απο τον τριτο Μπεζέκι.
Οι τρεις τους ποτέ δεν εχασαν την επαφη, παρα τα μικρα λαθη που τους κοστιζαν καποια δεκατα. Ο μονος που παρέμεινε αλάνθαστος ήταν (για μια ακομη φορα) ο Πεκο Μπανιάϊα, ενω ο Μπεζεκι που περασε τον Μπιντερ, δεν μπορεσε να επιτεθεί στο τελος γιατι φορουσε (οπως ολοι πλην Μπιντερ) μεσαια γομμα πισω, αντι της μαλακης που χρησιμοποιησε στο πιο συντομο Sprint και του ειχε ταιριαξει καλυτερα.
Πισω απο τους τρεις πρωταγωνιστες (και των δυο αγωνων) πλησίασαν οι Εσπαργκαρο και Μαρτίν, ενω ολοι οι άλλοι αναβατες που ηταν θεωρητικα ικανοι για διακριση, σκορπισαν, απο την αρχη σχεδον του αγωνα, σε πτωσεις. Δηλαδη, για να το θεσουμε πρακτικα, προσπαθησαν να κινηθουν γρηγορα και έπεσαν. Γι’ αυτο και οι πεντε της κορυφης (πιο συγκεκριμενα οι Μπανιαϊα, Μπεζεκι και Μπιντερ, με τον Μαρτιν επισης κοντα τους) ειναι αυτη τη στιγμη οι καλυτεροι αναβατες του πρωταθληματος. Και η βαθμολογια το αποδεικνυει: Πρωτος Μπανιάϊα με 194 βαθμους, δευτερος Μαρτιν με 159 και τριτος Μπεζεκι με 158!
Πτωσεις λοιπον. Οσο παρακολουθουσαμε την κορυφη περιμενοντας τις μαχες που δεν ηρθαν ποτέ, εκτος μονο δυο προσπερασεων, αρχικα του Μπανιαϊα και αργοτερα του Μπεζεκι επι του Μπιντερ, πιο πισω ειχαμε οκτώ εγκαταλειψεις, επτα απο πτωσεις και μία απο μηχανικη βλαβη (του Ικερ Λεκουόνα που αντικαθιστουσε τον απόντα για τριτο σερι αγωνα Μιρ, ο οποιος προφανως ειχε πιο σοβαρη ζημια στο χερι απο το καταγμα στο μικρο δαχτυλο που ανακοινωσε). Την αρχη εκανε ο Τζακ Μιλλερ, ένας πολυ γρηγορος αναβατης που εχει εξελιχθει τελευταια σε πολυλογά-δηλωσία με συνεχεις αιχμες -και συγκαλυμμενες υβρεις- εναντιον των συναθλητων του. (Ας προσεξει λιγο, ας τον μαζεψουν και στην ΚΤΜ γιατι ευκολα απο συμπαθής γραφικος γελαδάρης μπορει να γινει αντιπαθης. Εκτος κι αν έχει ενοχληθει απο τις φημες που θελουν τον Μαρκ Μαρκέθ στην ΚΤΜ του χρονου. Αλλά Τζακ from down under, το να κατηγορεις τους τραυματισμενους συναθλητες σου, δεν θα σε κανει καλυτερο αναβατη. Αν ερθει όχι ο Μαρκεθ αλλά ο Ακόστα στην ομαδα του χρονου, δεν θα σε σωσει η αθυροστομία σου).
Ακολουθησε ο Κουαρταράρο, που εκανε λαθος εκκινηση (σουζαρισε η Μ1) και βρεθηκε 10ος, μετα 13ος και στη συνεχεια το έχασε και δεν καταφερε να ανεβει θεσεις. Ο Ζαρκο που ειχε επισης μεινει πισω στην αρχη, προσπαθησε να τον περασει στην στροφη Νο7, αλλά την στιγμη εκείνη γλυστρησε ο εμπρος τροχος του Κουαρταράρο και τον πηρε μαζι του στα χαλικια. Πανε αυτοι, ευτυχως χωρις τραυματισμο.
Μετα, ο Βινιαλες αρχισε να κανει τους ταχυτερους γυρους ανεβαινοντας βολιδα για την κορυφη. Παει κι αυτος, εφυγε με πολλά στην στροφη Νο 8, με μεγαλόπρεπη «φλάσκα» (ετσι έλεγαν παλια το γλυστρημα του μπροστινου!). Ακολουθησαν τον δρομο της εγκαταλειψης οι Μπαστιανινι (πηρε και μια μικρη φωτια η Ducati του), Ολιβεϊρα (που εκανε καλο αγωνα στην αρχη) και Τζιαναντονιο (μαλλον αδειαζει του χρονου η θεση του στην Γκρεσινι). Τερματισαν τελικα μονο 14 αναβατες, ολοι βαθμολογουμενοι, και απο αυτους θα ξεχωρισουμε τον Τακαακι Νακαγκαμι στην ογδοη θεση, πισω απο τον Μαρινι και μπροστα απο τον Μορμπιντελλι. Ο Ιάπωνας πηγε εξαιρετικα και θα ηταν ακομα πιο μπροστα αν δεν δεχοταν ποινη long lap για υπερβαση οριων.
Οι καμερες ηταν φυσικα στραμμενες στην μαχη της κορυφης, που αρχικα ήταν για τρεις και κατοπιν εγινε για πεντε. Ο Μπανιάϊα είχε τα περιθωρια να ανοιξει τη διαφορα πανω απο 1’’ δυο γυρους πριν το τέλος, ο Μπεζεκι δεν τον απειλησε αλλά ξεφυγε απο τον Μπιντερ, ο οποιος κρατησε με εντυπωσιακο τροπο απο τον Εσπαργκαρο την τριτη θεση που είχε χασει (λογω ποινης) το Σαββατο. Ομως, το βαθρο χαθηκε ξανα, για τον ιδιο ακριβως λογο: Δεχτηκε και παλι ποινη long lap για υπερβαση οριων, καθως στον τελευταίο γυρο ο πισω τροχος του μπηκε μερικα χιλιοστα μεσα στην πρασινη περιοχη!
Οπως ο Κουαρταραρο στο Sprint, ετσι και στον αγωνα της Κυριακης ο Εσπαργκαρό λογω του λαθους του Μπιντερ πηρε το πρωτο φετινο του βαθρο, πανηγυριζοντας μαζι με την Aprilia (Λοιπον: Ποσο καλη και ανταγωνιστικη είναι μια μοτοσυκλετα που μετα απο 8×2=16 αγωνες παίρνει το δεύτερο μολις βάθρο της, κι αυτο οχι άμεσα αλλά λογω τιμωριας του «κανονικου» τριτου; Η παρατηρηση εχει σκοπο να τονισει την φετινη υπεροχη της Ducati, γιατι προφανως δεν μπορει να θεωρηθει ευθεως ανταγωνιστική της μια εργοστασιακή ομαδα με μια δευτερη και μια τριτη θεση σε 16 αγωνες).
Ο επομενος αγώνας θα γίνει στο Ντονινγκτον του Ηνωμενου Βασιλειου (Βρεττανικο GP) στις 6 Αυγουστου. Μεσολαβουν πεντε εβδομαδες διακοπων, αναπαυσης, αποκαταστασης και ανασυγκροτησης αναβατων, τεχνικων και ομαδων. Η καλοκαιρινη διακοπη είναι μεγαλυτερη απο καθε άλλη χρονια λογω της ματαιωσης του αγωνα του Καζακσταν, και για μερικους αναβατες που εχουν τραυματιστει αυτο ειναι ιδιαιτερα θετικο: Μαρκ Μαρκέθ, Πολ Εσπαργκαρό, Γιοαν Μιρ, Φαμπιό Κουαρταράρο, Αλις Εσπαργκαρο, ολοι αναμενεται να ειναι εντελως καλα στις αρχες Αυγουστου (αυτο δεν ισχυει βεβαια για τον Αλξ Ρινς που πριν λιγες μερες εκανε την δευτερη εγχειρηση στο ποδι του και θα χρειαστει πανω απο δυο μηνες, αν ολα εξελιχθουν καλα).
ΜοtoGP 2023 μερος δευτερο σε πεντε εβδομαδες, και μεχρι τοτε μην δινετε και μεγαλη σημασια στα copy paste άρθρα της Dorna και στα κουτσομπολιά Ιταλικου και Ισπανικου Τύπου, αλλα περιμενετε τις επισημες ανακοινωσεις! Δ.Π.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
1 25 1 Francesco BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 40’37.640 174.4
2 20 72 Marco BEZZECCHI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI 40’38.863 174.3 1.223
3 16 41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing APRILIA 40’39.565 174.2 1.925
4 13 33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 40’39.168 174.2 1.528
5 11 89 Jorge MARTIN SPA Prima Pramac Racing DUCATI 40’39.574 174.2 1.934
6 10 73 Alex MARQUEZ SPA Gresini Racing MotoGP DUCATI 40’50.077 173.5 12.437
7 9 10 Luca MARINI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI 40’51.814 173.3 14.174
8 8 30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU HONDA 40’52.256 173.3 14.616
9 7 21 Franco MORBIDELLI ITA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 41’06.975 172.3 29.335
10 6 37 Augusto FERNANDEZ SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM 41’11.376 172.0 33.736
11 5 32 Lorenzo SAVADORI ITA Aprilia Racing APRILIA 41’12.724 171.9 35.084
12 4 25 Raul FERNANDEZ SPA CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA 41’17.262 171.6 39.622
13 3 6 Stefan BRADL GER LCR Honda CASTROL HONDA 41’20.144 171.4 42.504
14 2 94 Jonas FOLGER GER GASGAS Factory Racing Tech3 KTM 41’23.249 171.1 45.609
ΕΚΤΟΣ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ
49 Fabio DI GIANNANTONIO ITA Gresini Racing MotoGP DUCATI 28’22.457 172.8 8 laps
27 Iker LECUONA SPA Repsol Honda Team HONDA 22’34.010 169.0 12 laps
88 Miguel OLIVEIRA POR CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA 19’09.837 170.6 14 laps
23 Enea BASTIANINI ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 9’32.489 171.3 20 laps
12 Maverick VIÑALES SPA Aprilia Racing APRILIA 4’48.675 169.9 23 laps
20 Fabio QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 3’16.275 166.6 24 laps
5 Johann ZARCO FRA Prima Pramac Racing DUCATI 3’16.449 166.4 24 laps
43 Jack MILLER AUS Red Bull KTM Factory Racing KTM 1’40.963 161.9 25 laps