KTM (I). ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΥΠΟΥ: READY TO RACE (ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ!)
Το μέλλον της ΚΤΜ στους Ελληνικούς αγώνες MX και Ταχύτητας (και γιατί όχι, στους διεθνείς!)
Ανήμερα του Αγίου Δημητρίου, στις κεντρικές εγκαταστάσεις της ΚΤΜ South East Europe, έγινε η καθιερωμένη ετήσια παρουσίαση Τύπου των μοντέλων του 2018, μαζί με την παρουσίαση των αναβατών και των αγωνιστικών ομάδων του 2017 αλλά και του 2018. Για όλα αυτά, θα υπάρξει χωριστό άρθρο (και τα σχετικά links), αλλά με δυό λόγια, βλέποντας το τι φτιάχνει η KTM για το χώμα, παύουν οι απορίες και τα ερωτηματικά για τους λόγους της επικράτησής της (η οποία σταδιακά γίνεται καθολική -ίσως ο λόγος παράλληλης ανάπτυξης της Ηusqvarna να είναι ακριβώς η ύπαρξη ενός “εσωτερικού“ ανταγωνιστή για να μην βαφτούν όλα πορτοκαλί και χαθεί το ενδιαφέρον!).
Η ΚΤΜ έχει καταφέρει “να ξεπεράσει“ τον παράγοντα “αναβάτης“, με την έννοια ότι δεν ψάχνει κορυφαίους οδηγούς για “να συμπληρώσουν“ τις μοτοσυκλέτες της, αλλά σχεδιάζει και κατασκευάζει κορυφαίες μοτοσυκλέτες που αποτελούν “το μέτρο“ των οδηγών: Αν τα αποτελέσματά τους δεν είναι καλά, η ευθύνη και το όποιο “πρόβλημα“ είναι δικό τους και όχι των μοτοσυκλετών τους. Παράλληλα, στην παρουσίαση αυτή, ήταν φανερό ότι το “αγωνιστικό πνεύμα“ της φίρμας, που ενισχύεται απο τις συνεχείς επιτυχίες της (και “ανταμοίβεται“ απο τον κόσμο με τις 200.000 πωλήσεις του 2016), έχει πλέον περάσει παντού, απο τους νεαρούς ελπιδοφόρους αναβάτες ΜΧ μέχρι τα στελέχη της αντιπροσωπείας, που είναι όλοι “ready to race“! Σημαντικά στοιχεία της εκδήλωσης και ενημέρωσης ήταν επίσης η συνεργασία με την Michelin (που παρουσίασε τα νέα της λάστιχα Enduro και συνεργάστηκε στην πρώτη δοκιμή Τύπου), η ανακοίνωση της γκάμας των λιπαντικών Μotorex, και η ανάπτυξη και διάθεση των αναρτήσεων WP σαν δυναμικό αυτόνομο brand σε επιλεγμένα καταστήματα πωλήσεων και service
Oι ΚΤΜ και Husqvarna 2018, έτοιμες για την δοκιμή της επομένης! Σε πρώτο πλάνο, το πανέμορφο “ψεκαστό” Six Days.
ΚΤΜ (II). OFF ROAD DAYS 2017: ΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ (MEN AT WORK)
Την επόμενη μέρα, ξεκίνησαν οι KTM Off Road Days με τις δοκιμές των νέων μοντέλων KTM και Husqvarna (σε επιλεγμένες περιοχές όλης της χώρας), με τα πρώτα τεστ αποκλειστικά για τον Τύπο στην πίστα ΜΧ (κοντά στην Μονή Αγίου Παντελεήμονα) στην Πεντέλη. Αν κάποιος επισκεπτόταν την περιοχή, θα πίστευε ότι επρόκειτο για αγώνα ΜΧ ή Enduro, μια και η οργάνωση της εταιρείας ξεπερνούσε κατά πολύ τα πλαίσια μιας δημοσιογραφικής δοκιμής: Υπήρξε σαφές πρόγραμμα δοκιμών (των 9 μοτοσυκλετών για τους 15 οδηγούς), με pit marshal και σημαίες για την έναρξη και λήξη κάθε session, ενώ η πίστα ήταν σχεδιασμένη, οριοθετημένη αλλά και φρεσκοσυντηρημένη απο τον (απόλυτο γνώστη του θέματος αλλά και “μανιώδη“ με την λεπτομέρεια) Στέλιο Χριστοδούλου. Τέντες, Hospitality unit για καφέ και γεύμα, συνεργεία για έλεγχο των μοτοσυκλετών, νοσοκομειακό με εκπαιδευμενο προσωπικό, και όλο το προσωπικό της επιχείρησης με την ιδιοκτησία και τα διευθυντικά στελέχη επικεφαλής, να δουλεύει ασταμάτητα παρακολουθώντας ακόμα και την πιο μικρή λεπτομέρεια, έτσι ώστε να μην ξεφύγει το παραμικρό απο το προσεκτικά σχεδιασμένο πρόγραμμα.
Όταν κάποια στιγμή η πίστα “σκάφτηκε“ τόσο ώστε η σκόνη έγινε υπερβολική, εμφανίστηκε υδροφόρα που έβρεξε αποτελεσματικά όλα τα δύσκολα σημεία, με τον Σ.Χ. στην οροφή της να χειρίζεται το “κανόνι“ (φωτ.). Οι δημοσιογράφοι δεν χρειάστηκε να κάνουν τίποτε άλλο απο το να οδηγήσουν και να απολαύσουν κυρίως (αλλά και να “αξιολογήσουν“, όσο επέτρεπαν οι δυνατότητες του καθενός βέβαια, γιατί το σύγχρονο χώμα είναι δύσκολο και απαιτητικό αλλά και γιατί η σύγχρονη παρουσία αγωνιζόμενων στην πίστα που δεν ήταν Enduro αλλά ΜΧ, κάποιες στιγμές ήταν κάπως προβληματική λόγω ασυμβατότητας) τις νέες ΚΤΜ και Husqvarna MX και Enduro, μια και η οργάνωση είχε φροντίσει για τις φωτογραφίες τους έχοντας τον γνωστό (καλό και αγαπητό) φωτογράφο action Χ. Καραγεωργάκη να “πυροβολεί“ ασταμάτητα όλη τη μέρα. Με άλλα λόγια, επρόκειτο για μια απόλυτα επαγγελματική διοργάνωση, απο πραγματικούς “professionals“, δηλαδή απο ανθρώπους που “κατέχουν το άθλημα“ και δεν “πουλάνε απλά μοτοσυκλέτες“. Δεν μας αρέσουν τα μεγαλα λόγια, αλλά σήμερα που όλα (στη χώρα μας) είναι τόσο πιο δύσκολα σε σχέση με προηγούμενες εποχές, και που η επιλογή μιάς μοτοσυκλέτας γίνεται πολύ προσεκτικά ακριβώς γιατί δεν ξέρεις πότε θα αγοράσεις την επόμενη, δεν είναι δυνατόν να αγνοήσεις την ύπαρξη αυτής της τόσο επαγγελματικής ομάδας πίσω απο τα (έτσι κι αλλιώς κορυφαία) Αυστριακά μηχανάκια, και δεν είναι δυνατόν να μην μετρήσουν θετικά στην απόφασή σου οι Επαγγελματίες αυτοί που είναι πάντα εκεί να σε στηρίξουν.
KTM (III). MOTOSPORT – ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΡΦΑΝΟΣ: Η ΑΤΥΧΙΑ (NEXT TIME!)
Η εξειδίκευση αποτελεί σήμερα τον κύριο μοχλό πίσω από την ανάπτυξη της βιομηχανίας αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας, μια και το «ένα για όλα» εδώ και δυό-τρείς δεκαετίες έχει πάψει να υφίσταται. Ετσι, στο δίκυκλο, οι διαφορετικές ανάγκες και χρήσεις αρχικά διαιρέθηκαν (σε άσφαλτο και χώμα), στη συνέχεια υποδιαιρέθηκαν, και κατόπιν εξειδικεύθηκαν σε σημείο που είναι αδύνατον να παρακολουθήσεις τις εξελίξεις σε κάθε τομέα αν δεν αφοσιωθείς ολοκληρωτικά και αποκλειστικά σ’ αυτόν. Το χώμα, ίσως να είναι ο μοναδικός κλάδος στο δίκυκλο όπου Ιστορικά υπήρξε «σύγκλιση» αντί για υποπολλαπλασιασμό, όταν οι ανάγκες της σύγχρονης οδήγησης (και των διοργανώσεων) κατήργησαν την χωριστή εξέλιξη των μοτοσυκλετών «Εnduro», οι οποίες έγιναν «MX με φώτα», απαιτώντας πλέον και τις ανάλογες ικανότητες απο τους αναβάτες τους. Το MOTOSPORT, που είναι και σε απόλυτη θέση να κρίνει και να διακρίνει την εξειδίκευση, στην είσοδό του «στο χώμα», συνεργάζεται με ανθρώπους του χώρου που έχουν ξεχωρίσει κυρίως για την μακρόχρονη προσήλωσή τους στο αντικείμενο, έτσι ώστε η άποψη που θα μεταφέρουν στον αναγνώστη να είναι όχι μόνο τεκμηριωμένη αλλά και πραγματική (το «κατά τεκμήριον καλή» δεν αρκεί!). Με την ευκαιρία της δημοσιογραφικής παρουσίασης της ΚΤΜ λοιπόν, ξεκίνησε η συνεργασία- έκπληξη με πολύ γνωστό δημοσιογράφο-αναβάτη-διοργανωτή του χώρου, που θα ανακοινωθεί στο άρθρο για τα ΚΤΜ του 2018 τις αμέσως επόμενες μέρες (αλλιώς τι έκπληξη θα ήταν!), ενώ θα οδηγούσε για εμάς και ο Βασίλης Ορφανός, σε μια επανεμφάνιση στις πίστες μετα απο καιρό, που μας χαροποίησε ιδιαίτερα.
Ο Βασίλης Ορφανός με τον φίλο του Σάκη Σκούρτα, βασικό παράγοντα των επιτυχιών της KTM στο ΠΠΤ.
Ατυχώς ο Bασίλης είχε μια έξοδο (όχι πτώση) στο δεύτερο session των δοκιμών οδηγώντας το όμορφο KTM 250 TPI στην έκδοση Six Days, μόνο που το συγκεκριμένο σημείο ήταν το μοναδικό στο οποίο η πίστα συνόρευε με βράχια και πέτρες. Αποτέλεσμα της αναπόφευκτης επαφής, ένας σχετικά ελαφρύς αλλά όχι αμελητέος τραυματισμός στο ισχίο (που αποκαταστάθηκε την ίδια μέρα) και φυσικά αδυναμία συνέχισης της δοκιμής, αλλά και της οδήγησης μοτοσυκλέτας για λίγο καιρό. Γρήγορα και πάλι στη σέλλα Βασίλη, και τα ΚΤΜ θα είναι εκεί να σε περιμένουν!
SUZUKI ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ: ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΒΟΜΒΑ ΤΗΣ κας Μ. ΜΑΡΙΝΑΚΗ!
Η κα Ρίτα Μαρινάκη (στο κέντρο), στην παρουσίαση προ διετίας περίπου του νέου και ελπιδοφόρου “σκουτερόπαπου” Address 110, που δεν στάθηκε ικανό να ανακόψει την συρρίκνωση πωλήσεων της φίρμας στην Ελληνική αγορά. Γύρω της όλη η ομάδα της Σφακιανάκης ΑΕΒΕ που συνεχίζει (;) την προσπάθεια επιβίωσης και ανάκαμψης, με ένα πλάνο νέας προσέγγισης του καταναλωτικού κοινού.
Λοιπόν, όλα τα περιμένουμε και όλα είναι δυνατόν να γίνουν σ’ αυτή τη ζωή (ακόμα και ο ελαφρύς τραυματισμός του Βασίλη Ορφανού σε βόλτα στην Πεντέλη και όχι σε αγώνα στο Dakar!!!), ήταν όμως τεράστια η έκπληξη που πήραμε όταν διαβάσαμε το ολιγόλογο e-mail της κας Μαργαρίτας (Ρίτας) Μαρινάκη, με το οποίο μας ανακοίνωνε την αποχώρησή της απο την Suzuki (τμήμα δικύκλων της Σφακιανάκης ΑΕΒΕ) μετά απο 21 ολόκληρα χρόνια!
“Αγαπητοί Συνεργάτες,
Σας ενημερώνω ότι μετά από 21 χρόνια, ολοκλήρωσα τη συνεργασία μου με τον Όμιλο Εταιρειών Σφακιανάκης.
Η κα Ρίτα Μαρινάκη, κατά την άποψη και γνώση του MOTOSPORT (που είναι και το πλέον αντικειμενικό μέσο του χώρου, για λόγους που αν κάποιος δεν τους γνωρίζει ή δεν τους αντιλαμβάνεται είναι αδύνατον να αναλυθούν σε ένα σημείωμα σαν κι αυτό), αποτελούσε τον κύριο σύνδεσμο της φίρμας με τον Τύπο της χώρας μας, και –πάντα κατά την άποψή μας- υπήρξε και ο λόγος για τον οποίο η Suzuki δεν “εξαφανίσθηκε” εντελώς τα τελευταία “πέτρινα” χρόνια, που λόγω της απουσίας μικρών και οικονομικών commuters απο την γκάμα της, η παρουσία της στην Ελληνική αγορά συρρικνώθηκε στο ισχνό ποσοστό του 1% σαν ποσοστό ετήσιων πωλήσεων (εννεάμηνο 2017). Η εταιρεία βέβαια τίμησε τη θέση της σαν αντιπρόσωπος Μεγάλου Κατασκευαστή Μοτοσυκλετών, διαθέτοντας ολόκληρη την γκάμα της για τεστ (και όχι μόνο τα best sellers), διοργανώνοντας φιλικές και ευχάριστες δοκιμές Τύπου, αλλά σημαντικό ήτανκαι το ότι η κα Μαρινάκη, σαν επικεφαλής της Επικοινωνίας του κλάδου δικύκλων (παρά τις πρόσθετες αρμοδιότητες και συνεργασίες στoν τομέα του marketing τις οποίες επίσης είχε αναλάβει), ήταν πάντα προσβάσιμη και πρόθυμη να κάνει ό,τι μπορούσε (και ό,τι η πολιτική και τα διαθέσιμα budgets της Διοίκησης επέτρεπαν), για να βοηθήσει και να ενημερώσει τους δημοσιογράφους. Χάρις στην αγάπη και το ενδιαφέρον των ανθρώπων του Τυπου για τις Ιαπωνικές μοτοσυκλέτες που έγραψαν και συνεχίζουν να γράφουν την Ιστορία των δύο τροχών σε δρόμους και πίστες, αλλά και στην “ταύτιση” της κας Ρίτας Μαρινάκη (και όλης της ομάδας φυσικά) με την φίρμα στην οποία εργάζεται απο το 1996, οι μοτοσυκλέτες Suzuki στη χώρα μας διατήρησαν πολύ μεγαλύτερη (και συνεχή) παρουσία απο ότι το μερίδιο αγοράς τους, ή και η διαφημιστική τους δαπάνη θα δικαιολογούσε. Σήμερα, η “ψυχή” της επικοινωνίας αποχωρεί με την παραπάνω επιστολή (για λόγους που δεν αναφέρονται ούτε και είναι δική μας υπόθεση άλλωστε), αφήνοντας “ορφανή” μια ευαίσθητη θέση σε μια εξαιρετικά δύσκολη και κρίσιμη εποχή και συγκυρία. Απλά ευχόμαστε σε όλους το καλύτερο, και στην κα Μαρινάκη ανταποδίδουμε την ευχή για καλή συνέχεια και νέες επαγγελματικές κατακτήσεις.
ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΔΙΚΥΚΛΩΝ: ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΠΤΩΣΗ ΧΩΡΙΣ ΤΕΛΟΣ
(Πατήστε στην εικόνα για μεγέθυνση)
Τι Σεπτέμβριος (και τι 2017) ήταν αυτός για τις πωλήσεις δικύκλων στη χώρα μας! Κυριολεκτικα “μαύρος”, παρά την καλοκαιρία που μας γλύτωσε πρόσκαιρα και απο την (αναπόφευκτη, όπως θα δούμε στο επόμενο X.T.C.) αλλαγή ελαστικών. Παρ’ ότι οι υπεύθυνοι των επίσημων Αντιπροσωπειών (υποτίθεται ότι) “ξέρουν καλύτερα”, η πτώση πωλήσεων δικύκλων του Σεπτεμβρίου 2017 σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2016, ήταν 26,6%, με 2.426 πωλήσεις σε όλη τη χώρα έναντι 3.282 πωλήσεων του Σεπτεμβρίου του 2016. Αυτό σημαίνει, όπως φαίνεται και απο τον πίνακα του Σ.Ε.Α.Α.Δ. (Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων), ότι κάποιες φίρμες κυριολεκτικά “εξαφανίστηκα”ν, με μηνιαίες πωλήσεις που δεν θα ήταν δυνατόν να συντηρήσουν ούτε καν μια συνοικιακή εμπορία. Αν σκεφτεί και συνυπολογίσει κανείς τα κόστη σε εγκαταστάσεις, υπαλλήλους, δίκτυο, στοκ, παρακαταθήκες, αποθήκες ανταλλακτικών για δεκάδες παλιά και καινούργια μοντέλα, προβολή (ας μην την πούμε “διαφήμιση”, η οποία είναι κατανοητόν ότι δεν υπάρχει), εισαγωγή νέας γκάμας, διάθεση μοτοσυκλετών για δοκιμες και test rides, και ό,τι άλλο αποτελεί την συμβατική υποχρέωση μιας σοβαρής και υπεύθυνης αντιπροσωπείας, πραγματικά απορεί για το πόσο ακόμα μπορεί να αντέξει, σαν επιχείρηση. Δεν είναι το θέμα αν ο κάθε επιχειρημτίας “έχει την οικονομική δυνατότητα” να συνεχίσει, αλλά το για πόσο ακόμα θα είναι λογική μια συνεχής χρηματοδότηση χωρίς ορατό ορίζοντα ανάκαμψης της αγοράς. Γιατί αν η μοτοσυκλέτα (άνω των 500 κυβικών εκατοστών) ανέβει σε πωλήσεις, αυτό σημαίνει ότι ΟΛΟΙ θα έχουν μια αισθητή βελτίωση, ανάλογα με το μέγεθός τους φυσικά, μια και άλλο είναι να διαθέτεις 5 ή 10 μοτοσυκλέτες Πανελλαδικά τον μήνα, κι άλλο 50 ή 100.
Πέρα απο τα ανησυχητικά και προβληματικά αυτά στοιχεία για το μέλλον της μοτοσυκλέτας, ακόμα πιο ανησυχητικό είναι ότι αναφερόμαστε πάντα και γενικά στο ΔΙΚΥΚΛΟ άνω των 51 c.c, κι αυτό σημαίνει κυρίως (για να μην πούμε “σχεδόν αποκλειστικά”)στα σκούτερ κάθε κυβισμού, χώρας προέλευσης και τιμής. Και αφού το ποσοστό των “μεγαλύτερων κυβισμών”, δηλαδή των μοτοσυκλετών, δεν ξεπερνάει το 5%, ή και χαριστικά 10% επί του συνόλου, το 90% αποτελείται απο σκούτερ και commuters. Όταν λοιπόν μιλάμε για πτώση πωλήσεων πάνω απο 26% τον Σεπτέμβριο και 24,4% στο πρώτο εννεάμηνο του 2017, αυτό σημαίνει ότι η μόνη Κατηγορία που κράτησε και κρατάει το δίκυκλο ζωντανό, δηλαδή αυτή των σκούτερ, έχει χάσει το ένα τέταρτο των πωλήσεων και του τζίρου της μέσα σε ένα χρόνο! Ανησυχητικό; Τρομερά!
Το MOTOSPORT το είχε προβλέψει (γι’ αυτό και για το 2017 περιορίστηκε στην ηλεκτρονική, και όχι στην κοστοβόρα έντυπη εκδοχή του), το είχε φωνάξει σε όλους τους τόνους, είχε κάνει και προτάσεις (απο τον περασμένο Απρίλιο) που κατά την δική του λογική θα μπορούσαν κάπως να συγκρατήσουν (και όχι βεβαίως να αντιστρέψουν) το αρνητικό ρεύμα, αλλά το μόνο που άκουγε απο τους παράγοντες της αγοράς ήταν το ότι “η πτώση πωλήσεων είναι πλασματική γιατί το 2016 είχαν φουσκώσει τα νούμερα λόγω ταξινομήσεων που έγιναν για τα δίκυκλα Euro 3 εν όψει της εφαρμογής του Euro 4”. Αυτό όμως, που για κάποιο ποσοστό “πωλήσεων”/ταξινομήσεων είναι σωστό, γίνεται μαζικά σε συγκεκριμένη χρονική περίοδο για το εναπομείναν στοκ της κάθε αντιπροσωπείας, και όχι συνεχώς κάθε μήνα μέχρι και τον Σεπτέμβριο! Με άλλα λόγια, μερικοί “εθελοτυφλούν”, αδυνατώντας (ή αποφεύγοντας) να δουν και να αντιμετωπίσουν την πραγματικότητα, η οποία έιναι ότι φέτος ο κόσμος “έκοψε” ακόμα και την αγορά μικρών και φτηνών commuters! Τώρα, αν μας ρωτήσετε για τουε λόγους, φυσικά και θα αναφέρουμε τις Κυβερνητικές επιλογές και αργοπορίες, πρώτα με την περίφημη “αξιολόγηση” που “κατέστρεψε” εμπορικά το πρώτο εξάμηνο , του τρέχοντος έτουςαλλά ΚΥΡΙΩΣ με την υπέρμετρη, βαρειά φορολόγηση όλων των τάξεων, που κυριολεκτικά άδειασε τις τσέπες των πολιτών οι οποίοι προτίμησαν να πληρώσουν τους πρόσθετους φόρους τους, ματαιώνοντας ή αναβάλλοντας π.χ. την αγορά νέου σκούτερ, αφού και με το παλιό μπορούσαν ακόμα να κάνουν την δουλειά τους (καλά, για μοτοσυκλέτα στους περισσότερους έτσι κι αλλιώς δεν υπήρχε ούτε σκέψη, ούτε και –το χειρότερο- διάθεση και κέφι).
Αυτό σημαίνει ότι “η ανάγκη” αγοράς και ανανέωσης πάντα υπάρχει στον κόσμο, και ότι οι πωλήσεις είναι “έτοιμες” να εκτιναχθούν ξανά, αν υπάρξει ουσιαστική, ή και απλά “ορατή” βελτίωση (που θα βελτιώσει κυρίως την ψυχολογία της αγοράς).. Διαφορετικά, και επειδή πρέπει να κυττάμε και μπροστά, τα ήδη ψηφισμένα μέτρα για μείωση του αφορολογήτου και μείωση των συντάξεων το 2018 και 2019 (μέχρι και το 2021), θα μειώσουν ακόμα περισσότερο το διαθέσιμο εισόδημα όλων των Ελλήνων και κυρίως των νέων και των χαμηλόμισθων. Οι σχετικά λίγοι πολίτες που έχουν απομείνει με σταθερό εισόδημα και χωρίς “χρέη προς το Δημόσιο” (χρέη που στους περισσότερους έχει δημιουργήσει η ανεργία, οι χαμηλές αμοιβές και η υπερφορολόγηση), όταν υπολογίσουν τις επιβαρύνσεις των επόμενων χρόνων, δεν ξέρουμε κατά πόσον θα αναλάβουν υποχρεώσεις αποπληρωμής καινούργιου δικύκλου! Επίσης, πολλοι έχουν πρόθεση (και άμεση ανάγκη) αγοράς ενός σύγχρονου σκούτερ καθαρά για επαγγελματικούς λόγους μετακίνησης, αλλά δεν έχουν πρόσβαση σε χρηματοδότηση λόγω “δυσμενών”. Ταυτόχρονα, τα εργοστάσια παρουσιάζουν συνεχώς νέα, όλο και πιο ελκυστικά μοντέλα, τα οποία και προωθούν οι αντιπροσωπείες, σπρώχνοντας τις τιμές προς τα πάνω, και (“άθελά τους”) υποβαθμίζοντας τα προηγούμενα, “βασικά” και πιο οικονομικά δίκυκλα της γκάμας τους στη συνείδηση του υποψηφίου αγοραστή. Έτσι, πολλές είναι οι περιπτώσεις που κάποιος αποφασίζει συνεχώς να αναβάλλει την αγορά του, αφού βλέπει ότι το σκούτερ π.χ. που ήθελε να αγοράσει “ξαφνικά” γίνεται/φαίνεται ξεπερασμένο λόγω του νέου, παρόμοιου αλλά ανανεωμένου αντικαταστάτη! Αυτή είναι η σειρά και η φυσοολογική εξέλιξη των πραγμάτων, ναι, απλά εδώ αναφέρουμε πως το αντιμετωπίζει ο Ελληνας “μη έχων”, σαν λόγο μείωσης των πωλήσεων. Τέλος, τα ΙΧ αυτοκίνητα ακολουθούν αντίστοιχα ποσοστά αλλά ΑΥΞΗΣΗΣ των πωλήσεων, που έφτασε το 29% τον Σεπτέμβριο και το 10,5% συνολικά για το εννεάμηνο Ιαν.-Σεπτ. 2017 (σε σχέση με το 2016). Αυτή η αύξηση δεν έχει (κατά την γνώμη μας) μεγάλη σχέση με την αγορά δικύκλου, γιατί πρόκειται στο μεγαλύτερο ποσοστό για διαφορετικό κοινό. Σε αυτή τη φάση λοιπόν, ελπίζουμε να μπορέσουν όλες οι αντιπροσωπείες να “αντέξουν” την παρατεινόμενη κρίση στο δίκυκλο, παρέχοντας φυσικά υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στους καταναλωτές (είναι εύκολη η “υποβάθμιση” μιάς εταιρείας “σε επίπεδο καταστήματος”, για μείωση των εξόδων, αλλά το κοινό θα απομακρυνθεί, κι αυτό είναι Νόμος του Εμπορίου). Επίσης, επαναλαμβάνουμε ότι δεν υπάρχει κανενός είδους επίσημη προσφορά ή έξτρα παροχή προς τους αγοραστές (τα μαθήματα οδήγησης που ανακοινώθηκαν απο δύο εταιρείες δεν είναι ουσιαστικό κίνητρο αγοράς), και μόνο οι εμπορίες, άλλες με εκπτώσεις και άλλες με παροχή πληθωρικού φτηνού εξοπλισμού σαν “δώρα με κάθε αγορά”, προσπαθούν να προσελκύσουν αγοραστές. Μια ιδέα (και συνηθισμένη πρακτική του παρελθόντος) θα ήταν το να διατεθούν σε ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ καλές τιμές δίκυκλα κάθε κατηγορίας (απο το πιο απλό σκούτερ μέχρι top μοτοσυκλέτες), μοντέλα διετίας 2016-17, κάτι που μέχρι στιγμής μόνο η Honda πραγματοποιεί σε τακτά διαστήματα (αν και με υψηλή τιμή εκκίνησης προ προσφοράς), ενώ και η BMW μαθαίνουμε ότι έχει εκπτώσεις σε μερικλά μοντέλα. Όσο κι αν αυτό δεν θα αλλάξει την εικόνα, σίγουρα θα προσελκύσει αγοραστές και θα αποτελέσει ένα “ψυχολογικό boost” για τον κλάδο, ο οποίος προς στιγμήν παραμένει απογοητευμένος να παρακολουθεί τις εξελίξεις να τρέχουν διεθνώς, και τον Ελληνικό στόλο δικύκλων να γερνάει…