Μολονότι κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει ότι το τριήμερο της εκδήλωσης «ΗΜΕΡΕΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ» θα επικρατούσε η χειρότερη κακοκαιρία των τελευταίων ετών (για μήνα Σεπτέμβριο), η προσέλευση του («ειδικού») κοινού το Σαββατοκύριακο, παρά τη συνεχή βροχή, ήταν ικανοποιητική.
Αυτό που δεν πήγε καθόλου καλά ήταν το event DGR (Distinguished Gentleman’s Ride) το οποίο λόγω της έντονης βροχής την Κυριακή αλλά και παράτασης της λειτουργίας της Εκθεσης κατά μία ημέρα, μετετέθη για το απόγευμα της Δευτέρας. Αυτός ήταν ο λόγος που παρά την καλοκαιρία και τις αξιόλογες εμφανίσεις, ο συνολικός αριθμός συμμετοχών ήταν μάλλον απογοητευτικός: Οι οργανωτές υπολόγιζαν 200 με 400 μοτοσυκλέτες, και τελικά για το parade ξεκίνησαν περίπου 70 με 80 (και πάντως, κάτω απο 100, στην εκκίνησή τους τουλάχιστον, με έντονη την παρουσία των Triumph και Harley Davidson), μαζί με τους …«ατάκτους»!
Aλλά ας μην ξεχνάμε ότι το κύριο πιάτο είναι οι ΗΜΕΡΕΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ, που «φιλοξένησαν» το DGR και διοργάνωσαν το πάρτυ της λήξης, με ζωντανή μουσική και ελεύθερη συμμετοχή του κοινού. Ας μιλήσουμε λοιπόν πρωτίστως για αυτό το «φεστιβάλ», όπως είναι και η φιλόδοξη επιδίωξη της διοργανώτριας εταιρείας.
Το scooter festival ήταν μια έκθεση που ξεκίνησε το 2012 στην Τεχνόπολη (Γκάζι) με ελεύθερη είσοδο, και αφορούσε κυρίως scooters και commuters. H διοργανώτρια εταιρεία Demand Events, βλέποντας την ανταπόκριση των εταιριών (που ήθελαν μια οικονομική διοργάνωση, στην περίοδο της κρίσης που είχε διακοπει καθε επίσημη εκθεσιακή δραστηριότητα), διεύρυνε το scooter festival μετονομάζοντάς το σε Scooter MOTO Festival, με την συμμετοχή όλων σχεδόν των αντιπρoσωπειών δικύκλων και μοτοσυκλετών, καθώς και εισιτήριο εισόδου, πάντα στον χώρο της Τεχνόπολης (που σύντομα άρχισε να μην επαρκεί).
Ταυτόχρονα, το “SMF” επεκτάθηκε στην Θεσσαλονίκη, με δεύτερη διοργάνωση. Αυτά, μέχρι το 2016 γιατί το 2017 ο Σύνδεσμος Αντιπροσώπων (ΣΕΕΑΔ) διοργάνωσε και πάλι «επίσημη» έκθεση (όχι στο νέο Εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo αλλά στο υποβαθμισμένο Κέντρο Ξιφασκίας στο Ελληνικό), οπότε δεν έγινε το SMF στην Αθήνα, αλλά μόνο στη Θεσσαλονίκη, όπου «αναβαθμίστηκε» σε MOTO SHOW. Όμως, επειδή όλα τα χρόνια που η εκδήλωση γινόταν στο Γκάζι ένα απο τα σημεία ενδιαφέροντoς ήταν η συμμετοχή των Λεσχών Κλασσικών μοτοσυκλετών, όπως και των επιχειρήσεων customizing (βαφές, μετατροπές, café racers κτλ.), οι διοργανωτές σκέφτηκαν να δημιουργήσουν μια εκδήλωση σχετική με τον vintage μοτοσυκλετισμό, στο παλαιό αμαξοστάσιο του ΟΣΥ.
Σε αυτή, φυσικά μπορούσαν να συμμετάσχουν και οι αντιπροσωπείες καινούργιων μοτοσυκλετών, αλλά στην πρώτη διοργάνωση του 2017 τα κύρια εκθέματα ήταν αυτά των δύο μεγάλων Λεσχών Ιστορικού δικύκλου της Αθήνας, δηλαδή της Ελληνικής Λέσχης Φίλων Κλασσικής Μοτοσυκλέτας, και της Ελληνικής Λέσχης Κλασσικής Ιαπωνικής Μοτοσυκλέτας. Μαζί, αρκετές μικρές φίρμες βελτιώσεων (customizing) και μερικές αντιπροσωπείες με γκάμα, ή μέρος της γκάμας τους, να αποτελείται απο modern classics.
Το 2018, όλα τα εκθεσιακά γεγονότα επανελήφθησαν «καρμπόν»: Η Αθηναϊκή έκθεση μοτοσυκλέτας του ΣΕΑΑΔ ήταν μεγάλη, ακριβή (για τους Εκθέτες) και πλήρης συμμετοχών αλλά τόσο «τυποποιημένη», χωρίς ευρήματα και με εμφανείς τις σχέσεις των «ημετέρων», ώστε δεν άφησε ούτε στίγμα ούτε και είχε εμπορικό αποτέλεσμα. Το MOTO SHOW που ακολούθησε στη Θεσσαλονίκη προσπάθησε να εμφανιστεί σαν το μοτοσυκλετιστικό «Γεγονός των Βαλκανίων» (ο Σαββόπουλος θα ήταν ευτυχής αν μάθαινε ότι ο στίχος του «Εδώ είναι Βαλκάνια, δεν είναι παίξε-γέλασε» συνεχίζει να έχει ζηλωτές μετά απο 40 χρόνια), και τέλος οι ΗΜΕΡΕΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ άρχισαν να διαφημίζονται απο αρκετών μηνών, υποσχόμενες «ακόμα περισσότερο απο το ίδιο», δηλαδή εκθέσεις classic και custom, μαζί με καινούργια μοντέλα «ανάλογου» design (όσων αντιπρoσωπειών διαθέτουν σχετική γκάμα), και φυσικά τις διάφορες περιφερειακές εκδηλώσεις, μουσική, κτλ.
Με λίγα λόγια, οι ΗΜΕΡΕΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ ήταν πολύ συγκεκριμένες και σταθερές στο θεματικό “vintage” αντικείμενό τους, που το 2017 σύμφωνα με τα στοιχεία των διοργανωτών, προσέλκυσε 6.000 επισκέπτες το διήμερο. Φέτος η εκδήλωση ήταν τριήμερη, και –πάντα σύμφωνα με τους διοργανωτές- στην καταληκτική «πορεία» του DGR την Κυριακή, «αναμένονταν χιλιάδες μοτοσυκλετιστές».
Ανεξαρτήτως καιρού, οι εντυπώσεις μας απο το event ήταν θετικές, και ακριβώς ίδιες με πέρυσι: Η εκδήλωση βασίστηκε κατά 95% στην διάθεση των θαυμάσιων κλασσικών μοτοσυκλετών των ιδιωτών-μελών των Λεσχών Κλασσικής και Ιαπωνικής κλασσικής μοτοσυκλέτας (σε χωριστά περίπτερα, με διαφορετική θεματική παρουσίαση), και κατά την άποψή μας το όνομα της εκδήλωσης θα πρέπει να αλλάξει ή να συμπληρωθεί σε «Classic Motorcycle Show» το 2019, για να αποκτήσει συγκεκριμένη και ξεκάθαρη vintage ταυτότητα, και να προσελκύσει ακόμα περισσότερο κόσμο (μια και ειναι μοναδική ευκαιρία να δει το κοινό σπάνιες Κλασσικές μοτοσυκλέτες σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ όλα τα άλλα σύγχρονα εκθέματα υπάρχουν στα καταστήματα). Για το 2018, υπήρξε θεματική παρουσίαση των Κλασσικών Μοτοσυκλετών, η οποία για την Ελληνική Λέσχη Φίλων Κλασσικής Μοτοσυκλέτας αφορούσε αποκλειστικά Βρεττανικά μηχανήματα (όλα άψογα, και ανάμεσά τους υπήρχαν σπανιότατα δείγματα).
Η Ελληνική Λέσχη Ιαπωνικής Κλασσικής Μοτοσυκλέτας παρουσίασε σε “περίπτερα” με το σήμα των εργοστασίων όλη σχεδόν τη σειρά των “Τεσσάρων Αδελφών” απο τις δεκαετίες του 1960, 1970 και 1980, μαζί με ένα ειδικό αφιέρωμα στα Honda CB, με κορωνίδα την Honda CB 750 Κ1 του 1969 (προσωπικά είχαμε αγοράσει την…Κ0 στην εποχή της!!!).
Επίσης, στο περίπτερο της Moto Guzzi του dealer της Piaggio K. Λυμπερόπουλου, υπήρχε μια σειρά εξαιρετικών κλασσικών Moto Guzzi (προφανώς των μελών της Ελληνικής Λέσχης Moto Guzzi παρ΄ ότι δεν υπήρχε σxετική σήμανση).
Ανάμεσά τους ξεχωριζε μια σπάνια V7 700 του 1968, αλλά και η Le Mans 850 του 1980. ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ στις Λέσχες και στα μέλη τους!
Οι αντιπροσωπείες καινούργιων μοτοσυκλετών που συμμετείχαν ήταν η Triumph, η Harley Davidson Athena, η Ducati Scrambler, η Husqvarna (με πρωτη εκθεσιακή παρουσίαση της Vitpilen 701), η Moto Guzzi και η MV Agusta (όλες με «ανάλογα» του γενικού κλίματος μοντέλα, δηλαδή με vintage, special και “café racer” look), και τέλος υπήρχαν μερικές εταιρείες customizing και αξεσσουάρ.
Δεν πιστεύουμε ότι χρειάζεται να γράψουμε ή να περιγράψουμε κάτι περισσότερο, γι΄αυτό και θα αφήσουμε τις φωτογραφίες «να μιλήσουν» και να δείξουν ότι μόνο για τις Ιστορικές μοτοσυκλέτες, θα άξιζε η επίσκεψη!
Ο καιρός ήταν ένα απρόβλεπτο πρόβλημα, γι’ αυτό και το (αριθμητικά ικανοποιητικό) κοινό που αψήφησε τις καιρικές συνθήκες την Παρασκευή και το Σαββατοκύριακο ήταν «το συγκεκριμένο» που επισκέπτεται κάθε παρόμοιο event (όχι εκθεσιακό), γιατί φαίνονταν όλοι γνωστοί μεταξύ τους. Η προσέλευση του κόσμου την Δευτέρα ήταν περίπου μηδαμινή.
Του χρόνου, χωρίς τυφώνες ελπίζουμε, είναι στο χέρι του οργανωτή να επιλέξει αν θα προσθέσει και εμπορικό πρόσημο στην εκδήλωση (θα απαιτηθούν βέβαια κάποιες παρεμβάσεις στον χώρο, που επιεικώς χαρακτηρίζεται σαν ένα εγκαταλελειμένο υπόστεγο-πάρκινγκ). Τρόποι υπάρχουν, αλλά δεν είναι η δική μας δουλειά το να τους υποδεικνύουμε. Απλά, ό,τι γίνεται για την μοτοσυκλέτα είναι θετικό, και ακόμα πιο θετικό είναι το να δίνεται η ευκαιρία στους συλλέκτες να δείχνουν στον κόσμο μοτοσυκλέτες που πέραν του ότι είναι σπανιότατες και πανέμορφες, έχουν επάνω τους αφάνταστες ποσότητες χρόνου, χρήματος και ΑΓΑΠΗΣ!
Distinguished Gentleman’s Ride Athens 2018 (by Vespa!)
Distinguished Gentleman’s Ride Athens 2018 (“Greek Style” I)
Distinguished Gentleman’s Ride Athens 2018 (“Greek Style” II)