Eκτος της συνεχιζομενης υπεροχης του Φραντσεσκο Μπανιάϊα, που οδεύει σταθερα προς ενα δευτερο τιτλο, το μεγαλυτερο γεγονος (και “ερωτηματικό”) του αγωνα Sprint της Αυστριας, ήταν η αλλοπροσαλλη, αργοπορημενη και “σκουριασμενη” αντιδραση των αγωνοδικων στο χαος που προκαλεσε ο (ασυνηθιστα επιθετικος χτες) Χορχε Μαρτιν.
Στην πρωτη στροφη του πρωτου γυρου, μπηκε πολυ φιλοδοξα απο εσωτερικη, στριμωχνοντας τον Κουαρταραρό που με τη σειρα του προκαλεσε ενα ντομινο το οποιο εριξε στο εδαφος τρεις οδηγους και στερησε καθε πιθανοτητα διακρισης στον εαυτο του και στον Βινιάλες. Αντιθετα, ο Μαρτιν συνεχισε κανονικα, οι αγωνοδικες ανακοινωσαν οτι “θα εξετασουν το συμβαν ΜΕΤΑ τον αγωνα”, και στη συνεχεια με τον ιδιο τροπο (απο εσωτερικη) εξουδετερωσε τον ΄Λουκα Μαρινι, σε μια επαφη που θα μπορουσε να χαρακτηριστει σαν αγωνιστικο συμβαν αν δεν ειχε υπαρξει το χαος του πρωτου γυρου.
Στο μεταξυ, σε μια φαση αρκετα ομοια με αυτη των Μαρτίν- Μαρινι (που ας μην ξεχναμε οτι έπαιξε το βαθρο της τριτης θεσης) ο Κουαρταραρο εριξε τον Σαλβαντορι οπως προσπαθουσε να ανεβει απο τις πισω θεσεις, αλλά σε αυτη την περιπτωση οι αγωνοδικες εσπευσαν αμεσα και του επεβαλλαν ποινη long lap!
Τελικα, αρκετες ωρες μετα τον τερματισμο, και αφου ο Μαρτιν πιστευοντας οτι δεν θα δεχθει ποινη ειχε ήδη κανει καποιες δηλωσεις λεγοντας οτι για την τριπλη πτωση της πρωτης στροφης εφταιγαν ΟΛΟΙ οι άλλοι εκτος απο τον ίδιο, οι αγωνοδικες εδέησαν να του ανακοινωσουν ποινη Long lap για τον κανονικο αγωνα, λογω “ανεύθυνης οδηγησης”. Κατα τα άλλα, ολα καλά: Ο Μπεζεκι που ειναι διεκδικητης του τιτλου, εγκατελειψε απο την αρχη βλεποντας τον Μπανιαϊα να απομακρυνεται στη βαθμολογια και χανοντας την δευτερη θεση της προσωρινης καταταξης απο τον Μαρτιν! Ο Ζαρκο που βρισκεται στη μεση διαπραγματευσεων για το συμβολαιό του, δεν μπορεσε να διεκδικησει μια καλη θεση. Ο Κουαρταράρο που μετα απο αρκετο καιρο παρουσιαστηκε ανταγωνιστικος στη συγκεκριμενη πιστα, βρεθηκε απο την κορυφη στο τελος. Ο Βινιάλες, που εκκινησε απο την πρωτη σειρα αλλά άργησε και βρεθηκε 8ος, εμπλεξε επισης στην πρωτη στροφη, κατρακυλωντας στην 18η θεση. Και ο Μαρινι, που εβλεπε βαθρο, επισης εγκατελειψε, με την τριτη θεση τελικα να πηγαινει στον Μαρτίν.
Το ηθικο διδαγμα, είναι οτι καθε γεγονος στην πιστα πρεπει να αντιμετωπιζεται ΑΜΕΣΑ, ειτε θεωρηθει σαν αγωνιστικο συμβαν, ειτε επισυρει καποια ποινη (long lap ή χρονου). Στο συγκεκριμενο Sprint, οι συνεπειες της κινησης του Μαρτιν, κινησης που τελικα χαρακτηριστηκε σαν “ανευθυνη”, ΄ηταν πολλες και σημαντικες, αφου τεθηκαν τουλαχιστον τεσσερις διεκδικητες εκτος μαχης απο την πρωτη στροφη! Η καθυστερηση ομως της ανακοινωσης της ποινης για ΜΕΤΑ το τελος του αγωνα, εδωσε στον αναβατη την εντυπωση οτι δεν θα τιμωρειτο (με αποτελεσμα να επαναλαβει την κινηση αυτη) και εν τελει τον “ανταμοιψε” με ενα βαθρο, το οποιο προφανως δεν θα έπαιρνε αν η ποινη του καταλογιζοταν άμεσα.
Δεν εχουμε απολυτως καμμια επιφυλαξη ή αμφιβολια για τις ποινες που επιβαλλουν οι αγωνοδικες, επειδη ένσταση κατα των αποφασεών τους δεν χωρει. Δηλαδη, αν επιβαλλουν long lap, ο αναβατης ΠΡΕΠΕΙ να το εκτελεσει αμεσα, αλλιως αποκλειεται. Δεν υπαρχει ουτε τροπος, ουτε χρονος, άρα ουτε και λογος διαφωνιων και ενστασεων. Δηλαδη, αγανακτεις, θυμωνεις και διαφωνείς με το σκεπτικο (γιατι ολοι θεωρουν εαυτους αθωους), αλλά εκτελεις την ποινη και πηγαινεις παρακατω. Ετσι λενε οι κανονισμοι.
Αρα; Ποιο το προβλημα του παροντος άρθρου; Οτι οι αποφασεις πρεπει να παιρνονται ΑΜΕΣΑ, χωρις καθυστερησεις, χωρις “θα το μελετησουμε και θα δουμε”. Οι αγωνοδικες πρεπει να παιρνουν την ευθυνη των αποφάσεών τους, εστω με τον κινδυνο λαθους (που αποκλειεται να ειναι σημαντικο, μια και ευκολα ενα συμβαν χαρακτηριζεται ειτε αγωνιστικο ειτε “ανευθυνη οδηγηση”). Οι αργοποριες και οι αναβολες των αποφασεων δημιουργουν προβληματα στην εξελιξη του αγωνα αλλά και στην αξιοπιστια και αντικειμενικοτητα του συμβουλιου. Μακαρι λοιπον στον σημερινο αγώνα των 28 γυρων να κανουν λιγοτερα επιχειρησιακα/ψυχολογικα σφαλματα απο αυτα που διεπραξαν χτες, σε μολις 14 γυρους. Δ.Π.