Ααα, όλα κι όλα: Ωραίος αγώνας, και το καλό να λέγεται. Γιατί, τι είναι αυτά που ζητάει ο θεατής για να ευχαριστηθεί; Πολλοί αναβάτες, μάχες για θέσεις, πολλά και δύσκολα προσπεράσματα, αγωνία για τον νικητή και το βάθρο μέχρι τον τελευταιο γύρο, και –εδώ η ευχαρίστηση γίνεται ενθουσιασμός- ανατροπή της τελευταίας στιγμής ΧΩΡΙΣ όμως να πέσει κανείς.
Ολα αυτά, και ακόμα περισσότερα τα είχε ο αγώνας της Αυστρίας, που είναι αλήθεια ότι ενθουσίασε με την εξέλιξή του, όπως είναι επίσης αλήθεια ότι η νίκη και το βάθρο κρίθηκαν απο τις «επιλογές ρίσκου» που έφερε η βροχή των τελευταίων γύρων.
Πριν παμε όμως στον αγώνα, δεν θα πρέπει να αγνοήσουμε τα όσα σημαντικά έγιναν τις προηγούμενες μέρες στην Αυστρία, αρχίζοντας φυσικά απο τον «φάκελλο Βινιάλες». Η υπόθεση, πολυ περιληπτικά, έχει ως εξής: Η Υamaha Monster με μια (πρωτοφανή) ανακοίνωση, «απέκλεισε» τον Μαβερικ Βινιάλες απο τον αγώνα, εν είδη «τιμωρίας» επειδή βάσει τηλεμετρίας αλλά και μαρτυριών όπως και βίντεο, ο αναβάτης της στους τελευταίους γύρους του αγώνα της Στυρίας έβαζε τον κινητήρα στον κόφτη χωρίς λόγο, κατι που θα μπορουσε να τον σπάσει και να προκαλέσει ζημια και κίνδυνο στον ίδιο και στους άλλους αναβατες.
Σαφώς αυτή η ανακοίνωση, η τιμωρία και ο πιθανός «παγκος» μεχρι το τέλος της χρονιάς, οφείλεται στις κακές σχέσεις της ομαδας με τον οδηγό, ο οποίος προφανώς έκανε λάθος απο τα νεύρα του και τον (προβληματικό) χαρακτήρα του, αλλά σε αλλη περίπτωση το θέμα θα λυνόταν ενδοοικογενειακά, όχι με τέτοιου τύπου ανακοινώσεις. Πολλές μάσκες έπεσαν στον περίγυρο, κυρίως απο τους άλλους αναβατες που βρήκαν την ευκαιρία να δείξουν την συμπάθεια ή την αντιπάθειά τους προς τον Βινιάλες με τις δηλώσεις τους (πρώτος και καλύτερος ο Μίλλερ που «τον σταύρωσε». Να δούμε τι θα λέει αν κάποια ομάδα κάνει τα ίδια σε εκείνον αν συνεχίσει την ασταθή του εργοστασιακή αποδοση).
Εν πάση περιπτώσει, μόνο ο Βαλεντίνο Ρόσσι (που δεν έχει αναγκη κανέναν πλέον) μίλησε σωστά και έριξε την ευθύνη και στις δύο πλευρές, ενω το όλο θέμα φαίνεται ότι έχει να κάνει με τους όρους του συμβολαίου, και την Υamaha Monster να θέλει να το ληξει εις βάρος του Βινιάλες (παρά την κοινή τους συμφωνία να μην συνεχίσουν το 2022, για να μην του καταβάλλει τα όποια εκατομμύρια έχει λαμβάνειν μέχρι τέλους της τρέχουσας σαιζόν) ισχυριζόμενη ότι παραβίασε βασικούς όρους. Γι’ αυτό και ο Βινιάλες βγήκε και ζήτησε συγνώμη, δηλώνοντας ότι είναι οδηγός της Υamaha και φυσικά περιμένει να αγωνιστεί. Ας τα βρουν μόνοι τους λοιπόν, αλλά πρώτον η υποθεση δεν έκανε καλό σε κανέναν τους, και δεύτερον «follow the money»!
Το επόμενο σημαντικό «εξωαγωνιστικό» γεγονός, ήταν η διακοπή της mega-υποστήριξης της Petronas προς την ομάδα SRT Yamaha, και «φήμες» λένε ότι αυτό έγινε λόγω της δυσαρέσκειας του μεγάλου υποστηρικτή προς τις κινήσεις του Ραζαλί, που φαίνεται ότι δεν πήρε αυτόνομες αποφάσεις αλλά επηρεάστηκε απο την Yamaha (ιδίως στο εντελώς λάθος θέμα της «παλιάς» μοτοσυκλέτας του Μορμπιντέλλι -η Petronas ΗΘΕΛΕ τον Ρόσσι για λόγουε προβολής, όπως τώρα η Αramco, αλλά δεν επιθυμούσε το «ρίξιμο» του Μορμπιντέλλι, ούτε τα τόσο άσχημα αποτελέσματα μετά απο τις 6 νίκες και την δεύτερη θέση της βαθμολογίας του 2020!). Αγνωστο είναι αν θα συνεχίσει η ομαδα στις μικρότερες κατηγορίες, αλλά και πως θα εμφανιστεί του χρόνου στο MotoGP (με Μ1 του 2022 ή περσινές;) και στον αγώνα της Αγγλίας αναμένονται ανακοινώσεις.
Τρίτο σημαντικό γεγονός, η ταχύτητα των μοτοσυκλετών του 2021, αλλά και των νεων αναβατών: Στις ελευθερες δοκιμές ο Ζαρκό έκανε νέο ρεκόρ πίστας, και στο Q2 πρώτα ο Κουαρταραρό και αμέσως μετά ο Μαρτίν, το κατέρριψαν με τον Μαρτίν να παίρνει την τρίτη του φετινή pole position στον έβδομο μόλις αγώνα του στο ΜοtoGP, όπου ήδη μετράει μια νίκη, παρά το ότι πέρασε έναν σοβαρό τραυματισμό απο την πτώση στις δοκιμές του Πορτιμάο με πολλαπλά κατάγματα, εγχειρήσεις και τέσσερις αγώνες εκτός! Τι θα είχε καταφέρει χωρίς αυτό το ατύχημα, ο σκληρός, δυνατός, ταχύτατος αλλά και έξυπνος Ισπανός; Αυτά που καταφέρνει φέτος ο Κουαρταραρό, ο οποίος προ τριετίας επίσης ήταν ο πιο γρήγορος rookie, με την διαφορά ότι ο Γάλλος πέρασε δύο χρόνια πριν βρεθεί με εργοστασιακή μοτοσυκλέτα, ενω ο Μαρτίν, χάρις στην πολιτική της Ducati «σκότωσε τα γηρασμένα άλογα και φέρε νεαρούς επιβήτορες», έχει εργοστασιακή GP21 απο την πρώτη του βόλτα.
Ο αγώνας τώρα, ξεκίνησε με τον χειρότερο δυνατό καιρό για τους οδηγους: Στεγνός, αλλά έτοιμος (τι έτοιμος, σίγουρος!) να βρέξει! Ηταν και «flag to flag», δηλαδή δεν θα διακοπτετο αν άρχιζε βροχή αλλά οι αναβατες θα μπορουσαν να αλλαξουν μοτοσυκλέτα με τους γύρους να μετράνε και τον χρόνο να τρέχει, οπότε ήταν σημαντικό το που θα βρισκόταν ο καθένας με τις πρωτες ψιχαλες, για να έχει χρόνο αλλαγής χωρίς να χάσει πολλές θέσεις. Το συγκεκριμένο πρόβλημα το αντιμετώπισε ο Μαρκ Μαρκέθ τοποθετωντας μαλακή γόμμα πίσω, ένα λάστιχο που ΔΕΝ θα άντεχε για όλο τον στεγνό αγώνα, αλλά υπολόγιζε ότι θα άρχιζε να βρέχει. Ολοι οι άλλοι είχαν μεσαία γόμμα πίσω.
Στην εκκίνηση ο Μαρτίν έφυγε σαν πύραυλος αλλά τον πρόλαβε και τον περασε ο Μπανιάϊα, ενω ο Κουαρταραρό ακούμπησε τον Μαρτίν με αποτέλεσμα να καθυστερήσουν και οι δύο. Ο Μαρκέθ απο την αρχή ήταν στο πρώτο γκρουπ, όπως και ο Ζαρκό. Πίσω ο Μίλλερ και πιο πίσω ο Μιρ, όπως και τα ΚΤΜ. Οσο για τον Ρόσσι, έκλεισε τον πρώτο γύρο εικοστός και τελευταίος.
Oι Μαρτίν και Κουαρταραρό μετά απο δύο γύρους ανέβηκαν περνώντας Μιλλερ και Ζαρκό, για να βρεθουν (σχηματίσουν) ξανά στο γκρουπ της κορυφής. Ο Μαρτίν πέρασε για ένα γύρο τον Μπανιάϊα, αλλά ο Ιταλός ξανάπιασε κορυφή, και την κράτησε για τους περισσοτερους γύρους, χωρίς όμως να κάνει διαφορά. Ο Μαρκέθ με συνεχείς επιθέσεις, βρέθηκε δεύτερος και προς το τέλος, όταν πια πλησίαζε η βροχή, πήρε για λίγο και την πρώτη θέση (σε μια πίστα δεξιόστροφη με μόνο δύο αριστερές στροφές, που του δημιουργούσε πρόβλημα στον ώμο. Η αποδοσή του δείχνει, ότι επιστρέφει δυναμικά, παρ’ ότι βιάζεται λίγο περισσοτερο απο ότι θα έπρεπε- όπως φαίνεται απ’ έξω τουλάχιστον). Οσο για τους Κουαρταραρό και Μαρτίν, μας χάρισαν σπουδαιες προσπεράσεις, μεταξύ των οποίων και ένα μαγικό του Γάλλου απο εξωτερική! Βλέπετε, υστερούσε σε τελική και ήταν πολύ γρήγορος στις στροφές, για να κερδίζει το χαμένο έδαφος και να μένει μπροστά όταν κατάφερνε να παρει τα φρένα.
Εξη γύρους πριν το τέλος, και με την βροχή να μην έχει ξεσπάσει ακόμα (θαύμα το πως κατάφερνε να διατηρεί το λάστιχό του ο Μαρκέθ), στην παρέα των Μπανιάϊα, Μαρκέθ, Κουαρταραρό και Μαρτίν, είχαν προστεθεί οι Μιρ, Μπίντερ και Α. Εσπαργκαρό. Με το που άρχισε να βρέχει, οι πρώτοι πέντε μπηκαν στα πιτ για να αλλαξουν μοτοσυκλέτες, ενώ έμεναν «σκάρτοι» τέσσερις γύροι! Αυτή ήταν μια δύσκολη αποφαση, γιατί αν η βροχή σταματούσε δεν θα προλάβαιναν να καλύψουν τον χρόνο όσων είχαν συνεχίσει με τα σλίκς, ενώ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΑΝ ποιοί και απο πόσο πίσω συνεχίζουν με σλικς στη βροχή (κάτι δύσκολο και επικίνδυνο, αλλά όχι αδύνατον αν έχεις 100% αυτοσυγκέντρωση και δεν… βιάζεσαι!).
Εξ ίσου δύσκολη, και με περισσότερο ρίσκο, η απόφαση των Μπίντερ και Εσπαργκαρό (και των όσων άλλων απο πιο πισω) να συνεχίσουν με σλικς, γλυστρώντας την κάθε στιγμή, γιατί ενώ είχαν καταλάβει την πρώτη και δεύτερη θέση με μόλις δύο γύρους να απομένουν, και αυτοί με τη σειρά τους δεν ήξεραν με τι ρυθμό τους πλησιάζουν και τους καλύπτουν οι συναθλητές με τα βρόχινα (πανω απο 10’’ τον γύρο).
Τελικά, όποιος πρόλαβε, πρόλαβε! Κατ’ αρχάς ο Μαρκ Μαρκέθ παρ΄ότι ήταν πρώτος στο γκρουπ που μπήκε για αλλαγή, άργησε καπως να βγεί, βιάστηκε και έπεσε! Ο Μπίντερ οδηγώντας καταπληκτικά άνοιξε αποσταση απο τους Α. Εσπαργκαρό, Λεκουόνα και Ρόσσι (!!!) που, ολοι με σλικς, ήταν πίσω του, ενώ ανεβαιναν οι Μαρίνι και Α. Μαρκέθ, επίσης με σλικς. Ματαιη όμως η προσπαθεια: Στον τελευταίο γύρο, ο Μπανιάϊα πέρασε 8 αναβατες με σλικς που βραδυπορούσαν γλυστρώντας και τερμάτισε δεύτερος, ακολουθούμενος απο τον Μαρτίν στο βάθρο! Αλλά ο Μπραντ Μπίντερ, άξιο τέκνο της ΚΤΜ (που τον περίμενε υπομονετικά και τον στήριξε απόλυτα στους δύσκολους μήνες των τραυματισμών του στη Μοtο2), δεν «κινήθηκε» απλώς με τα σλικς στη βρεγμένη πίστα, αλλά ρισκάρισε πλαγιολισθαίνοντας ακόμα και στην ευθεία, με αποτέλεσμα να μην τον προλάβουν οι Μπανιάϊα, Μαρτίν και Μιρ, και να πάρει την δεύτερη νίκη της καρριέρας του, δίνοντας στην ΚΤΜ έναν ΧΡΥΣΟ θρίαμβο, γιατί άλλη αξία έχει η νίκη όταν την κατακτάς μέσα στην πατρίδα σου.
Αυτά έγιναν στο Red Bull Ring στο Σπιλμπεργκ της Αυστρίας, και ο θεατής-φίλαθλος ας αποφασίσει αν το βάθρο ήταν «άξιο» ή «τυχερό», δηλαδή αποτέλεσμα «υψηλού ρίσκου». Αυτό που έμεινε απο τη μέρα, ήταν χωρίς άλλο η νίκη του Μπίντερ και της ΚΤΜ, αλλά και η επιβεβαίωση της ταχύτητας του Μαρτίν, η απόδοση του Μπανιάϊα, η «επιστροφή» του Μαρκ Μαρκέθ και βέβαια η πιστοποίηση του συνδυασμού ταχύτητας, οδηγικής τεχνικής αλλά και σύνεσης απο τον Κουαρταραρό (δεν βιάστηκε στο τέλος), που άνοιξε ακόμα περισσοτερο τη διαφορά του στη βαθμολογία.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
1 25 33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 178.0 40’46.928
2 20 63 Francesco BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team Ducati 177.1 +9.991
3 16 89 Jorge MARTIN SPA Pramac Racing Ducati 177.0 +11.570
4 13 36 Joan MIR SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 176.9 +12.623
5 11 10 Luca MARINI ITA SKY VR46 Avintia Ducati 176.8 +14.831
6 10 27 Iker LECUONA SPA Tech 3 KTM Factory Racing KTM 176.7 +14.952
7 9 20 Fabio QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 176.6 +16.650
8 8 46 Valentino ROSSI ITA Petronas Yamaha SRT Yamaha 176.6 +17.150
9 7 73 Alex MARQUEZ SPA LCR Honda CASTROL Honda 176.6 +17.692
10 6 41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 176.5 +18.270
11 5 43 Jack MILLER AUS Ducati Lenovo Team Ducati 176.0 +25.144
12 4 9 Danilo PETRUCCI ITA Tech 3 KTM Factory Racing KTM 176.0 +25.193
13 3 30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU Honda 176.0 +25.603
14 2 42 Alex RINS SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 175.6 +30.642
15 1 93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda 175.3 +35.459
16 44 Pol ESPARGARO SPA Repsol Honda Team Honda 174.9 +40.384
17 35 Cal CRUTCHLOW GBR Petronas Yamaha SRT Yamaha 174.1 +52.950
Not Classified
88 Miguel OLIVEIRA POR Red Bull KTM Factory Racing KTM 182.1 6 Laps
5 Johann ZARCO FRA Pramac Racing Ducati 167.0 10 Laps
23 Enea BASTIANINI ITA Avintia Esponsorama Ducati 172.4 22 Laps
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ
Fabio QUARTARARO Yamaha FRA 181
2 Francesco BAGNAIA Ducati ITA 134
3 Joan MIR Suzuki SPA 134
4 Johann ZARCO Ducati FRA 132
5 Jack MILLER Ducati AUS 105
6 Brad BINDER KTM RSA 98
7 Maverick VIÑALES Yamaha SPA 95
8 Miguel OLIVEIRA KTM POR 85
9 Aleix ESPARGARO Aprilia SPA 67
10 Jorge MARTIN Ducati SPA 64
11 Marc MARQUEZ Honda SPA 59
12 Takaaki NAKAGAMI Honda JPN 55
13 Alex RINS Suzuki SPA 44
14 Alex MARQUEZ Honda SPA 41
15 Pol ESPARGARO Honda SPA 41
16 Franco MORBIDELLI Yamaha ITA 40
17 Enea BASTIANINI Ducati ITA 31
18 Danilo PETRUCCI KTM ITA 30
19 Valentino ROSSI Yamaha ITA 28
20 Luca MARINI Ducati ITA 27
21 Iker LECUONA KTM SPA 24
22 Stefan BRADL Honda GER 11
23 Dani PEDROSA KTM SPA 6
24 Lorenzo SAVADORI Aprilia ITA 4
25 Michele PIRRO Ducati ITA 3
26 Tito RABAT Ducati SPA 1
27 Cal CRUTCHLOW Yamaha GBR
28 Garrett GERLOFF Yamaha USA