ΜΕ ΤΟΥΣ Μ. ΜΑΡΚΕΘ ΚΑΙ Ε. ΜΠΑΣΤΙΑΝΙΝΙ ΕΚΤΟΣ, ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΛΙΓΟ ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
Αυτο που χρειαζονται οι αγωνες των παγκοσμιων πρωταθληματων για να προσελκυσουν μεγαλυτερη τηλεθεαση, αυξημενο ενδιαφερον και περισσοτερα χρηματα, δεν ειναι μονο τα χρωματα, οι υψηλες ταχυτητες, το ρισμο που οδηγει σε θεαματικα ατυχηματα και οι μαχες για τις πρωτες θεσεις.
Ειναι και τα «ονοματα», οι διασημοτητες που μονομαχουν, οι παγκοσμιοι πρωταθλητες που προσοπαθουν να διατηρησουν ή να ανακτησουν τους τιτλους τους, η αέναη μαχη του δυνατου βετερανου απεναντι στον ανερχομενο
«νεο», η εμφανιση ξεχωριστων ταλεντων και η παρακολουθηση της πορειας τους.
Δυο απο αυτα τα στοιχεια ‘”ανθρωπινου δυναμικου” του MotoGP απουσιαζουν απο το C.O.T.A. τον Αμερικανικο αγωνα στο Austin του Τεξας, στην πιστα που εχει παρει 7 νικες ο Μαρκ Μαρκεθ (πρωτος απων) και κερδισε περυσι ο Ενεα Μπαστιανινι (δευτερος απων) ξεκινωντας την κουρσα αμφισβητησης του Μπανιάϊα, με τον οποιο βρισκεται φετος στην εργοστασιακη ομαδα της (πανισχυρης) Ducati.
Και ναι, με αυτους τους δυο εκτός, τα πραγματα γινονται λιγο πιο ευκολα για ολους.
Για τους πρωτους, που έχουν δυο λιγοτερες υποψηφιοτητες για το βαθρο,
Για τους δευτερους, που αυτοματως ανεβαινουν δυο θεσεις,
Και για ολους τους υπολοιπους που επισης κερδιζουν δυο θεσεις που τους φερνουν πιο κοντα στην βαθμολογουμενη δεκαπενταδα.
O Ενεα Μπαστιανινι τεθηκε εκτος μαχης πολυ νωρις, απο το πρωτο Sprint του πρωτου αγωνα στο Πορτιμαο, οταν ο Λουκα Μαρινι έπεσε και παρεσυρε την κοκκινη Ducati. Δεν υπηρξε ποινη στον ετεροθαλη αδελφο του Ροσσι, επειδη δεν «χτυπησε» τον άλλο αναβατη, αλλά έπεσε ο ίδιος, και η μοτοσυκλετα του εβγαλε εκτός τον συμπατριωτη του. Ομως ο Μπαστιανινι διαγνωστηκε με σπασμενη δεξια κλειδα και προβλημα στον ώμο και στην ωμοπλατη, γι’ αυτο και μενει εκτός για τριτο (ή, αν θέλετε, έκτο!) αγωνα στη σειρα, με την χειροτερη δυνατη έναρξη στην εργοστασιακη του καρριερα, και τις ελπιδες του για πορεια προς τον τιτλο να μπαινουν στον παγο, για το άμεσο μελλον τουλαχιστον.
Το θεμα του Μαρκ Μαρκεθ ειναι πολυ πιο συνθετο, μια και με λυπη μας πρεπει να πουμε (ή να υποθεσουμε) ότι η πορεια του τα τελευταία χρόνια, περαν των προβληματων υγειας, έχει παρει ένα επικινδυνο δρομο (και αυτο δεν εχει σχεση ουτε με το ταλεντο, ουτε και με τα επιτευγματά του): Συνεχης επιθεση, μοτοσυκλετα που δεν βοηθαει, συναγωνισμος που εχει δυναμωσει αφανταστα, πτωσεις, τραυματισμοι, και το αποκορυφωμα ήταν ο “εμβολισμος” του Ολιβέϊρα στο Πορτιμαο, που περα απο τον τραυματισμο του Πορτογαλου οδηγου αλλά και του ιδιου (που του στοιχισε τρεις αγωνες, ή πεντε μαζι με τα Sprint) ξεκινησε ένα νεο γυρο ασαφειας ως προς τους κανονισμούς, τις ποινες και τις αποφασεις!
Συγκεκριμενα, η οδηγικη συμπεριφορα του Μαρκ Μαρκεθ στην συγκεκριμενη φαση, δεν κριθηκε σαν «υπεραισιοδοξη» προσπαθεια αργοπορημενων φρενων, αλλά σαν «απερισκεπτη συμπεριφορα». Η ποινη του διπλου Long Lap «για τον επομενο αγωνα» (αυτη ήταν η ακριβης διατυπωση της αποφασης των αγωνοδικων), άλλαξε μετα απο δυο μερες και έγινε «στον επομενο αγωνα που θα λαβει μερος», όταν εγινε γνωστο οτι λογω τραυματισμου δεν θα έτρεχε στην Αργεντινη. Η Honda έκανε ένσταση, και η FIM-Dorna που δεν ηθελαν να κατηγορηθουν για επιεικεια απεναντι σε έναν οδηγο που αναστατωνει συνεχως το MotoGP, την παρεπεμψε να εκδικαστει στο Δικαστηριο Εφεσεων, που ομως συνεδριαζει οποτε θελει (δεν ειναι τακτικο).
Το θεμα ειναι οτι ολοι «φοβουνται» πλέον τον Μαρκ Μαρκέθ! Τον θελουν στο grid για την ταχυτητά του και για το ενδιαφερον που δινει στον θεσμο, αλλά ταυτοχρονα δεν εμπιστευονται την οδηγικη του συμπεριφορα, και ψαχνουν να βρουν ακομα και στο θεμα των ποινων, ποια ποινη (που πιθανον του επιβληθεί), δεν θα θεσει σε κινδυνο τους άλλους αναβατες! Ετσι, απεκλεισαν την ποινη εκκινησης απο το τελος ή την εκκινηση απο τα πιτ, γιατι υπεθεσαν οτι στην προσπάθειά του να ανεβει, πιθανον να δημιουργησει προβληματα με προσπερασεις «απο πανω» (που λεει ο λογος!). Και οσον αφορα στο διπλο long lap, είναι βεβαιαο οτι η Αρχη του MotoGP θέλει να του επιβαλλει την ποινη, για να μην περασει «έτσι» η φάση του Πορτιμαο. Γι’ αυτο το λογο, το Δικαστηριο Εφεσεων «παγωσε» την ποινη μεχρι να συνεδριασει, μια ακομα «τριπλα» της FIM μεχρι να δουν τι θα κανουν με τον Μαρκ (τοσο νομικα, οσο και ως προς την επιστροφη και την συμπεριφορα του).
Οσο για τους φιλους του, και ειναι ΠΟΛΛΟΙ αυτοι, όσοι τον αγαπουν αλλά και οσοι θαυμαζουν το ταλεντο του χωρίς να τους αρεσει ο χαρακτηρας του στην πιστα, η αληθεια ειναι οτι περισσοτερο φοβουνται κι αυτοι καποιον τραυματισμο, παρα τον απολαμβανουν να οδηγει. Γιατι καθε φορα που ο Μαρκ Μαρκεθ εμφανίζεται στις οθονες να προσπαθει για χρονο, η εικονα του αυτοματα συνδεεται με πτωση στη συνειδηση του θεατη! Αυτο δεν συμβαινει με ΚΑΝΕΝΑΝ άλλον αναβατη σημερα, και σιγουρα ειναι κριμα να οδευει μια τετοια μορφη του μοτοσυκλετισμου προς ενα προωρο και υποχρεωτικο τέλος, συνεπεια καποιου τραυματισμου που αν συνεχισει στο ιδιο μοτιβο ειναι πολυ πιθανον να συμβει. Τωρα, το αν ευθυνεται η Honda γι’ αυτο, επειδη δεν εχει μοτοσυκλετα νικης (ποσω μαλλον τιτλου) ειναι μεν σωστο, αλλά ταυτοχρονα αποτελει και μια ανοησια που καλα θα κανουμε να μην την πολυσυζηταμε γιατι προκειται για μια καλοπληρωμενη επιλογη: Ο Μαρκ Μαρκεθ αμοίβεται με εικοσι έως εικοσιπεντε εκατομμυρια Ευρω τον χρονο (τετραετες συμβολαιο εκατό εκατομμυριων ήταν αυτο που υπεγραψε με την Honda το 2020), και θα αρκουσε το ονομα του και τα βαθρα του για να το δικαιολογησει. Ομως, δεν του αρκει, μπορει αυτο να ειναι το DNA του, και προσπαθεί, δηλωνει οτι η μοτοσυκλετα κανει το πολυ για πεμπτη θεση και οταν μπαινει στη πιστα κυνηγα τη νικη, κυνηγα τον τιτλο. Δεν μπορει να το καταφερει σημερα. Οχι με αυτο το μηχανημα. Πεφτει. Τραυματιζεται. Χανει αγωνες. Κινδυνευει να μην αγωνιστει ξανα. Ο τιτλος απομακρυνεται. Κρισιμο σταυροδρομι: Φαινεται οτι η Ducati, η Arpilia ακομα και η KTM έχουν ξεφυγει απο την Honda. Τι κανεις; Συνεχιζεις να αυτοκαταστρεφεσαι, ή αλλαζεις κατασκευαστη; Γιατι ποιος αμφιβαλλει οτι ενας Μαρκ Μαρκέθ με Ducati θα ηταν φαβορι για τον τιτλο;
Στις πρωτες δοκιμες της Αμερικης, σε μια πιστα που ουσιαστικα δεν ευνοεί τις μοτοσυκλετες αλλά ξεχωριζει τους αναβατες, ο Μαρτίν έκανε πρωτο χρονο, ο Μπανιάϊα δευτερο και ο Ρινς τριτο. Ακολουθησαν Μαρινι και Αλεξ Μαρκέθ (ο οποιος ειπε οτι «με την ιδια προσπαθεια, με την Honda εισαι πισω ή πεφτεις, ενω με την Ducati ανεβαινεις στο βαθρο»), και οι Βινιαλες, Κουαρταράρο, Μπιντερ, Α. Εσπαργκαρο και Μιλλερ έκλεισαν την δεκαδα που πηγαινει κατ ευθειαν στο Q2.
Σε λιγες ωρες θα γινουν οι κατατακτηριες και στις 11 το βραδυ δινεται η εκκινηση του αγωνα Sprint. Kαλη Ανασταση σε ολους, και ευχή μας, οπως παντα, ειναι να τερματισουν ολοι υγιείς μετα απο έναν ομορφο και θεαματικο αγωνα. Δ.Π.
AΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ FP1+FP2
1 89 J.MARTIN SPA Prima Pramac Racing DUCATI 2’03.708 14 2’02.178 19
2 1 F.BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 2’03.792 14 2’02.241 20 0.063 0.063
3 42 A.RINS SPA LCR Honda CASTROL HONDA 2’04.097 14 2’02.395 19 0.217 0.154
4 10 L.MARINI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI 2’03.250 13 2’02.416 20 0.238 0.021
5 73 A.MARQUEZ SPA Gresini Racing MotoGP DUCATI 2’03.551 15 2’02.682 20 0.504 0.266
6 12 M.VIÑALES SPA Aprilia Racing APRILIA 2’03.897 13 2’02.717 22 0.539 0.035
7 20 F.QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 2’03.400 15 2’02.721 19 0.543 0.004
8 33 B.BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 2’04.204 16 2’02.735 18 0.557 0.014
9 41 A.ESPARGARO SPA Aprilia Racing APRILIA 2’05.054 5 2’02.765 19 0.587 0.030
10 43 J.MILLER AUS Red Bull KTM Factory Racing KTM 2’03.676 14 2’02.841 18 0.663 0.076
11 72 M.BEZZECCHI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI 2’04.364 15 2’02.878 20 0.700 0.037
12 36 J.MIR SPA Repsol Honda Team HONDA 2’04.312 14 2’02.904 16 0.726 0.026
13 30 T.NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU HONDA 2’04.139 14 2’03.208 20 1.030 0.304
14 5 J.ZARCO FRA Prima Pramac Racing DUCATI 2’03.528 15 2’03.329 17 1.151 0.121
15 88 M.OLIVEIRA POR CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA 2’04.661 5 2’03.340 14 1.162 0.011
16 21 F.MORBIDELLI ITA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 2’04.342 15 2’03.443 14 1.265 0.103
17 51 M.PIRRO ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 2’05.772 13 2’03.685 17 1.507 0.242
18 25 R.FERNANDEZ SPA CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA 2’04.904 14 2’03.690 17 1.512 0.005
19 49 F.DI GIANNANTO ITA Gresini Racing MotoGP DUCATI 2’04.906 16 2’04.079 16 1.901 0.389
20 6 S.BRADL GER Repsol Honda Team HONDA 2’05.771 13 2’04.129 14 1.951 0.050
21 37 A.FERNANDEZ SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM 2’05.732 8 2’04.561 15 2.383 0.432
22 94 J.FOLGER GER GASGAS Factory Racing Tech3 KTM 2’08.176 11 2’06.529 17 4.351 1.968