DUCATI: ΔΙΣ ΑΛΛΟΥ!
ΡΙΝΣ: Ε-ΞΑΙ-ΡΕ-ΤΙ-ΚΟΣ!
ΟΙ ΑΛΛΟΙ: ΑΠΟ Ο.Κ. ΜΕΧΡΙ Κ.Ο.
Εκαναν δυο δοκιμες μεσα στη πιεση (για την δεκαδα) την Παρασκευή, έκαναν άλλη μια ελευθερη συν τις δυο κατατακτηριες ολα μεσα σε μια ωρα το Σαββατο, με το που τελειωσαν και εβγαλαν φορμες, σε λιγοτερο απο τεσσερις ωρες ξανα στις σελλες για το Sprint των 10 γυρων, εναν αγωνα που απαιτουσε ατσαλινα νευρα και «οριακη» αυτοσυγκρατηση σε συνδυασμο με άκρατη επιθετικοτητα απο το πρωτο μεχρι το τελευταίο δευτερολεπτο!
Πολυ στρεσσαρονται οι αναβατες του MotoGP με το νεο προγραμμα, που αναμφιβολα δινει νεο ενδιαφερον στο θεσμό αλλά αυξανει τις απαιτησεις απο τους αναβατες, που οι περισσοτεροι είναι απο νεαροι εως πολυ νεαροι και δεν παιρνουν παντα τις σωστες αποφασεις. Ευτυχως, στην Αμερικη δεν υπηρξαν τραυματισμοι, και η πιστα του Austin, μια απο τις μεγαλυτερες του Παγκοσμιου και ίσως η δυσκολοτερη, βοηθησε στην «εξομαλυνση» των διαφορών των μοτοσυκλετων (οχι ομως και στην απολυτη εξισωση!) και στην αναδειξη των αναβατων.
Απο το Q1 φανηκε οτι οι αναβατες των Ducati θα συνεχιζαν να εχουν το πλεονεκτημα, καθως ο Μαρκο Μπεζεκι τoποθετηθηκε απο την αρχη επι κεφαλης, και παρα τις προσπαθειες του –εμφανως ασταθους- Μιρ με την Honda (που δεν υποφερει στο Τεξας οσο στις άλλες πιστες), ήρθε ο Ζαρκό στο τέλος της περιοδου και έγινε ο δευτερος που ανεβηκε στο Q2 (οπου ειχε περασει με άνεση ο Ρινς).
Στο Q2 o Mαρτιν τεθηκε αμεσως εκτός απο πτωση (είχε και άλλη μια στο τέλος), και ο Ρινς έκανε πρωτο χρονο φορωντας με απολυτη επιτυχια τα παπουτσια του αποντος Μαρκ Μαρκέθ. Ομως, οπως στη ζωη το πεπρωμενο φυγείν αδυνατον, έτσι και στους αγωνες οι ταχυτεροι συνδυασμοι στο τέλος επικρατουν, και ο λογος δεν ειναι άλλος απο το αποθεμα ισχυος που έχουν, που τους επιτρεπει το «κατι παραπανω» τη στιγμη που οι αντιπαλοι βρισκονται στα οριά τους. Ετσι, στον τελευταιο γυρο ο Μπανιάϊα έκανε νεο ρεκορ κατεβαινοντας για πρωτη φορα κατω απο τα 2’.02’’, και ο Ρινς θα εκκινουσε δευτερος με τον Μαρινι να συμπληρωνει την πρωτη σειρα. Απο τη δευτερη σειρα θα εκκινουσαν (και θα εκκινησουν σημερα στον κανονικο αγωνα) οι Α. Μαρκεθ, Μ. Μπεζεκι και Α. Εσπαργκαρο, ενω ο Κουαρταράρο ήταν εβδομος (τριτη σειρα) στην καλυτερη θεση σε κατατακτηριες που έχει φερει μεχρι στιγμης φετος (κατι που δειχνει το ποσο πισω βρισκεται η Μ1, κατι που δεν μπορουν να ανατρεψουν οι προσπαθειες και το ταλεντο του οδηγου). Διπλα του ο Βινιαλες και ο Ζαρκο, ενω τα ΚΤΜ ήταν ακομα πιο πισω, οπως και ο Μαρτιν.
Η πιστα του Τεξας εχει μηκος 5.513 μετρα, και οι 10 γυροι του Sprint θα έμοιαζαν με κανονικο αγωνα, ή περιπου. Στην εκκινηση συνεβησαν πολλά, με τον Ρινς να προσπαθει να προηγηθει αλλά ο Μπανιάϊα μπηκε μπροστα στο τέλος του πρωτου γυρου, ενω ο Α. Εσπαργκαρο με πολυ καλη εκκινηση τοποθετηθηκε δευτερος με τον Ρινς τριτο. Καλη εκκινηση έκανε ο Κουαρταράρο (τεταρτος), ο Ζαρκο με τον Μαρτιν (5ος-6ος) και τα ΚΤΜ, ενω αντιθετα οι αναβατες της VR46 βρεθηκαν πολυ πισω αφου ανοιχτηκαν μαζι στην πρωτη στροφη (και δεν ειναι η πρωτη φορα που συμβαινει αυτο ανάμεσά τους).
Συντομα φανηκε οτι ο Μπανιάϊα ειχε πλεονεκτημα, και πραγματι, απολυτα σταθερος, με ατσαλινα νευρα σαν να ήταν μονος του στη πίστα και ταχυτερος ολων, αντιμετωπισε ευκολα την πιεση της Aprilia και της Ηonda στον τροχο του, σταδιακα δημιουργησε διαφορά και πηρε μια πιο «ανετη» νικη απο οτι η ιδιομορφια του Sprint οριζει.
Πισω του, ο Α. Εσπαργκαρο με μια δαιμονικα γρηγορη Aprilia κράτησε τον Ρινς για εξη ολοκληρους (και ατέλειωτους) γυρους, με αποτελεσμα να τους φτασει ο Μαρτιν, να τον περασουν και οι δυο στον εβδομο γυρο και να τερματισει τεταρτος, μονο ομως επειδη έπεσε ο Α. Μαρκεθ που ανεβαινε γρηγορα προς την κορυφη. Ο Κουαρταράρο ήταν έκτος μεχρι τον τεταρτο γύρο, αλλά δεν μπορεσε να ακολουθησει τον ρυθμο του γκρουπ και επεσε, συνεχιζοντας και τερματιζοντας στο τέλος, εκτός βαθμών. Πολυ καλο τερματισμο ειχε ο -παντα αποτελεσματικος την ημερα των αγωνων- Μπραντ Μπιντερ στην πεμπτη θεση, ενω επισης δυνατα αλλά και «με φρονηση» οδηγησαν οι Μπεζεκι και Μαρινι που καταφεραν να βαθμολογηθουν τερματιζοντας έκτος και εβδομος μπροστα απο τον αποτελεσματικο Ολιβέϊρα, τον Μιλλερ, τον Βινιαλες, τον Ζαρκο και τον Μιρ, που περιμενουν τον κανονικο αγωνα για κατι καλυτερο -στο Sprint αν χασεις θεσεις στην αρχη έχει μεγαλο ρισκο το να πιέσεις, γιατι ολοι πιεζουν και βρισκονται κοντα στο οριο οποτε δεν υπαρχουν περιθωρια «στρατηγικης».
Η βαθμολογια του πρωταθληματος δεν άλλαξε στην κορυφη, με τον Μπεζεκι πρωτο με 54 βαθμους και τον Μπανιάϊα πολυ κοντα του με 53, ενω ο Ζαρκο βρισκεται τριτος με 35. Ο περυσινος διεκδικητης Κουαρταράρο ειναι 12ος με 18 βαθμους και ο Μαρκ Μαρκεθ 16ος με μολις 7, και φαινεται δυσκολο να ανεβουν στην κορυφη. Γιατι μπορει το Πρωταθλημα να εχει μεγαλο δρομο μπροστα του, αλλά οι διαφορες δεν ειναι τοσο των βαθμων οσο οι εμφανείς, της αποδοσης των μοτοσυκλετων, οποτε δεν ειναι παρακινδυνευμενο το να πουμε απο τωρα οτι οι τιτλοι (και οι τρεις) θα πανε στην Ducati και τo 2023. Επιβεβαιωση ή διαψευση της (εύκολης!) «προβλεψης», σημερα το βραδυ 22:00 ωρα Ελλαδος, στον αγωνα! Δ.Π.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ SPRINT
1 Francesco BagnaiaIT Ducati Lenovo Team Ducati 160.6 20’35.2700
2 Alex Rins ES LCR Honda CASTROL Honda 160.3 +2.545
3 Jorge Martin ES Prima Pramac Racing Ducati 160 +4.706
4 Aleix Espargaro ES Aprilia Racing Aprilia 160 +5.052
5 Brad Binder ZA Red Bull KTM Factory Racing KTM 159.6 +8.175
6 Marco Bezzecchi IT Mooney VR46 Racing Team Ducati 159.5 +8.877
7 Luca Marini IT Mooney VR46 Racing Team Ducati 159.4 +9.453
8 Miguel Oliveira PT CryptoDATA RNF MotoGP Team Aprilia 159.2 +10.768
9 Jack Miller AU Red Bull KTM Factory Racing KTM 159 +12.448
10 Maverick Viñales ES Aprilia Racing Aprilia 159 +12.739
11 Johann Zarco FR Prima Pramac Racing Ducati 158.8 +14.251
12 Joan Mir ES Repsol Honda Team Honda 158.7 +14.988
13 Takaaki Nakagami JP LCR Honda IDEMITSU Honda 158.6 +15.592
14 Franco Morbidelli IT Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 158.5 +16.534
15 Raul Fernandez ES CryptoDATA RNF MotoGP Team Aprilia 158.1 +19.290
16 Augusto Fernandez ES GASGAS Factory Racing Tech3 KTM 157.7 +23.128
17 Fabio Di Giannantonio IT Gresini Racing MotoGP Ducati 157.4 +25.626
18 Stefan Bradl DE Repsol Honda Team Honda 157.3 +25.787
19 Fabio Quartararo FR Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 157.2 +27.169
20 Jonas Folger DE GAS GAS Factory Racing Tech3 KTM 154.7 +46.973
ΔΕΝ ΤΕΡΜΑΤΙΣΑΝ
Alex Marquez ES Gresini Racing MotoGP Ducati 160.2 4 laps
Michele Pirro IT Ducati Lenovo Team Ducati 144.5