MOTOGP, ΙΝΔΟΝΗΣΙΑ, SPRINT: Η ΩΡΑ ΤΩΝ ΔΟΡΥΦΟΡΩΝ!
ΟΙ ΣΠΑΣΜΕΝΕΣ ΚΛΕΙΔΕΣ «ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ» ΤΑΧΥΤΕΡΑ!
Χαμός, ανατροπες, ρεκορ, χαμογελα, νεύρα, πτωσεις, έξοδοι, προσπερασματα, ολα υπηρχαν σε γενναίες δοσεις το Σαββατο στην Μανταλικα της Ινδονησίας, οπου και «η πιο γλυστερη πιστα του κοσμου». Τοσο οι κατατακτηριες Q1 και Q2 οσο και ο αγωνας Sprint των 12 γυρων, έγιναν σε συνθηκες πατιναζ, ή πιο σωστα «monorail», οπου οι μοτοσυκλετες επρεπε να «πατανε» σε μια συγκεκριμενη γραμμη πλατους μερικων εκατοστων οπως ακριβώς τα τραινα μονης ραγας, γιατι αν έβγαιναν λιγο δεξιά ή αριστερα σε φρενα, εισοδο, στροφη ή εξοδο, ειχαν σιγουρο το γλυστρημα, και αν δεν έπεφταν, οπωσδηποτε καθυστερουσαν πολυ και εχαναν τον χρονο τους στις κατατακτήριες και τις θεσεις τους στον αγωνα.
Στο Q1 δοθηκε μαχη μεταξυ των αναβατων της Ducati (πλην του Ζαρκο που δεν ήταν στα κεφια του). Ο Λουκα Μαρινι δεν ειχε προβλημα να τοποθετηθει επικεφαλης, με δευτερο τον Μπανιάϊα, που ηθελε ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ οχι μονο το «εισιτηριο» για το Q2 αλλά και θεση εκκινησης στην πρωτη σειρά, ή μπροστά (ουτε καν πλαϊ) απο τον Μαρτίν. Μολις τρείς βαθμοι τους χωριζαν, και η πρωτη θεση της προσωρινης βαθμολογίας δινει ή κοβει φτερα, αναλογα με το ποιος την κερδιζει και ποιος την χανει.
Το «προβλημα» του Μπανιάϊα μαλλον ειναι ψυχολογικο. Εχοντας ήδη πεντε πτωσεις και εξη μηδενικα μεσα στη σαιζον, «είχε αποφασίσει» οτι δεν θα επεφτε ξανα απο λαθος του, και πρόσεχε πολυ. Λογω του μειωμενου κρατηματος της πιστας ομως, το να μην παιρνεις κανενα ρισκο, σημαινει ότι αυτος που θα κινηθει γρηγορα, εστω δοκιμαζοντας και γλυστρωντας, θα σου παρει τον χρονο. Και πραγματι έτσι έγινε, καθως ξυπνησαν περυσινοι «εφιαλτες», γιατι στο τελος της περιοδου αυτος που εκανε δευτερο χρονο και περασε στο Q2 ήταν ο Μπαστιανινι. Οπως περυσι του επαιρνε νικες καθυστερωντας τον στο κυνηγι του ΠΟΛΥΠΟΘΗΤΟΥ τιτλου (και «εκνευριζοντας» την διοικηση της Ducati, που φετος προτιμησε να τον έχει ομοσταυλο και οχι αντίπαλο), ο Μπαστιανινι που λογω τραυματισμου έχει χασει αγωνες και δεν κυνηγαει απολυτως τιποτα στη βαθμολογια, άφησε εκτός καλης εκκινησης τον Μπανιάϊα την πιο κρισιμη στιγμη! Και παρ’ οτι η Ducati εχει δηλωσει οτι δεν προκειται να ανακατευτεί στο κυνηγι του τιτλου μεταξυ των αναβατων «της» με team orders (ο Μαρτιν βεβαια προλαβε και ειπε οτι ακομα κι αν δοθουν team orders υπερ του Μπανιάϊα αυτος θα τις αγνοήσει), τα προσωπα των ανθρωπων στην εργοστασιακη ομαδα μετα το Q1, ηταν συννεφιασμενα! Ο Nταλ Ινια «δεν μιλιόταν» και ο παντα χαμογελαστος Ταρντότσι εκανε με το ζορι καποιες δηλωσεις, ενω ο Μπανιάϊα ήταν τοσο εκνευρισμενος ωστε κατεβηκε απο τη μοτοσυκλετα και εφυγε κατ’ ευθειαν, χωρις ουτες καν να μιλησει στους ανθρωπους της ομαδας στο box. (Και για να το εξηγηουμε: Δεν ζητησαν ποτε, ουτε ηθελαν να ζητησουν απο τον Μπαστιανινι να “βοηθησει” τον Μπανιάϊα στη μαχη του τιτλου, αφου ο ίδιος εινβαι εκτός και βρισκονται ειναι στην ιδια ομαδα, αλλά μαλλον περιμεναν να το κανει μονος του).
Ποιος ειναι ο λογος αυτης της «ωραίας ατμόσφαιρας» στους κοκκινους; Oτι η εργοστασιακη ομαδα λογω της μακράς απουσιας του Μπαστιανινι ειναι τριτη στην βαθμολογια του Πρωταθληματος των Ομαδων, με πρωτη την Pramac Ducati και δευτερη την VR 46 Ducati (η οποια, παρεμπιπτοντως, ανκοινωσε στην Μανταλικα την υπογραφη τριετους συμβολαιου με τον Ινδονησιο γιγαντα πετρελαιοειδων Pertamina). Οσο κι αν οι τρεις διεκδικητες του τιτλου ειναι αναβατες της Ducati, η εργοστασιακη ομαδα ειναι σαφες οτι θεωρεί θεμα πρεστιζ το να παρει ο δικος της οδηγος τον τιτλο, ιδιως αν προκειται για τον ήδη πρωταθλητή Μπανιάϊα, στον οποιο ως γνωστον εχουν επενδυσει βαρια. Αλλά ετσι ειναι οι αγωνες, και οπως περυσι ο Μπανιάϊα καλυψε εκεινους τους περιφημους 91 βαθμους απο τον Κουαρταραρο, τωρα ο Μαρτίν πηρε απο εκεινον 66 βαθμους, οπως θα δουμε στη συνεχεια.
Στο Q2 η πιστα ζητησε (και εισέπραξε) «διοδια πτωσης», θετοντας εκτος pole δυο απο τους πρωταγωνιστες: Ο Μαρτιν έχασε μια στροφη, βγηκε στο κερμπ, αλλά γλυστρησε και έπεσε γιατι τα κερμπ αυτης της πιστας ειναι «οδοντωτα», και τον ακολουθησε ο Μπετζεκι (δευτερη πτωση του σε δυο μερες). Στην κορυφη των χρονων ήταν ξανα η Aprilia του Εσπαργκαρο, αλλά λιγο πριν το τέλος περασε πρωτος ο Βινιάλες. Και εκει που ετοιμαζοταν να πανηγυρισει την pole, ήρθε με νεο ρεκορ πιστας και τον μοναδικο χρονο του διημέρου κατω απο το 1’.30’’, ο Λουκα Μαρινι στην επιστροφη του μετα την εγχειρηση στην κλειδα απο την πτωση στην Ινδία, και πηρε την πρωτη του pole position! Οι Μαρτιν και Μπετζεκι ειχαν παρει τις δευτερες μοτοσυκλετες τους, και θα εκκινουσαν απο την δευτερη και τριτη σειρα αντίστοιχα ενω ο Μπανιάϊα ήταν 13ος, στην πεμπτη σειρα και στην χειροτερη φετινη θεση του σε εκκινηση.
Ο ΑΓΩΝΑΣ SPRINT (12 ΓΥΡΟΙ)
Eνας αγωνας όχι συναρπαστικός αλλά με μεγαλο ενδιαφερον για το βαθρο και την βαθμολογια. Ξεχωρισαν, και απο την αρχη πρεπει να το πουμε αυτο, οι τρείς τραυματιες της Ducati στην επανεμφάνισή τους. Οσο για την ιδια την μοτοσυκλετα της Ducati, εδειξε και σε αυτη την δυσκολη και γλυστερη πιστα οτι ειναι ασυναγωνιστη. Ομως, ακομα μεγαλυτερο ενδιαφερον εχει το γεγονος οτι στην κορυφη βρεθηκαν τρεις ΔΟΡΥΦΟΡΙΚΕΣ μοτοσυκλέτες, κατι που δεν γινεται συχνα, και οταν γινεται προκειται (συνηθως) για την Ducati. Nα δουμε αν η ανατροπη αυτη θα συνεχιστει μεχρι τον τιτλο!
Στην εκκινηση εφυγε μπροστα ο Μαρινι αλλά αμεσως τον περασε ο Βινιαλες που εκανε μικρη διαφορα. Ο Μαρκ Μαρκεθ προσπαθησε να περασει τον Α. Εσπαργκαρο που ειχε αργησει καπως, και τα καταφερε, για να πεσει και να εγκαταλειψει στην στροφη 10, πριν καν κλεισει ο πρωτος γυρος. Ο Κουαρταράρο χρησιμοποιησε το γλυκο κρατημα της M1 για να πλασσαριστει τριτος, με πισω του τον Μαρτιν, ο οποιος τον περασε στον επομενο γυρο. Ο Α. Εσπαργκαρο προσπαθησε να περασει τον Μπιντερ, γλυστρησε και τον πήρε μαζι του στα χαλικια. Σηκωθηκαν, συνεχισαν, αλλά ο Μπιντερ θα τερματιζε τελευταιος πισω απο τον Ρινς (που εκανε προπονηση), και ο Εσπαργκαρο θα εγκατέλειπε.
Μπροστα, ο Μαρτιν περασε τον Μαρινι και πλεον κυνηγουσε τον Βινιάλες, και ο Μπετζεκι περασε τον Τζιαναντονιο και άρχισε να καταδιωκει τον Κουαρταράρο. Ο Μπανιάϊα εν τω μεταξυ ήταν δωδεκατος πισω απο τον Μπαστιανινι, τον οποιο δεν μπορεσε (δεν καταφερε!) να περασει σε ολο τον αγωνα, υπονοώντας σε δηλωσεις του οτι “δεν τον άφηνε”, αλλά ανεβηκαν τρείς θεσεις λογω των πτωσεων των εμπρος. Ο Μιλλερ έχασε μια στροφη και συνεχισε στις πισω θεσεις για να ανεβει τελικα ένατος μπροστα απο τον Ολιβέϊρα, ο Ζαρκο ήταν άφαντος, και το ιδιο ισχυει για τους Μορμπιντέλλι και Μιρ, αμφοτεροι εργοστασιακοι, αλλά…
Στον πέμπτο γυρο ο Μαρτιν περασε τον Μαρινι, και στον ένατο τον Βινιάλες με την δευτερη «καλη» προσπαθεια, ξεφευγοντας άμεσα, χωρίς ομως να χαθει καπου μακρια μπροστα. Κοντα τους ειχε μεινει ο Μαρινι που επισης περασε τον Βινιαλες και εξασφαλισε τη δευτερη θεση του βαθρου, ενω τωρα ήταν η σειρα του Μπετζεκι να καταδιωξει τον αναβατη της Αprilia. Πραγματι, το επιχειρησε και μία και δυο και τρείς φορες χωρις να τα καταφερει, μεχρι που στον τελευταίο γυρο περασε στη δεξια στροφη 10, κυριολεκτικα «με φιλλερ» απο εσωτερική, αφου οπως ειπαμε η πιστα ειχε μονο μια γραμμη που δεν γλυστρουσε, πλατους μικροτερου του ενος μετρου (στις εναεριες ληψεις φαινοταν καθαρα η γραμμη της πιστας που ολοι ακολουθουσαν, σαν την στενη γραμμη σε βρεγμενη πιστα που έχει αρχισει να στεγνωνει απο τα περασματα).
Ο θριαμβευτικος τερματισμος βρηκε νικητη τον Μαρτιν για τεταρτη συνεχομενη φορα σε Sprint (και εκτη συνολικα φετος), να προηγειται στη βαθμολογία με 328 βαθμους, επτα περισσοτερους απο τον Μπανιάϊα που με την όγδοη θεση του εφτασε τους 321. Στο βαθρο ανεβηκαν οι δυο αναβατες της VR46, o Λουκα Μαρινι και ο Μαρκο Μπετζεκι, και οι δυο με φρεσκες εγχειρησεις, πλακες, βιδες και ραμματα στις κλειδες τους! Ηταν μια εξαιρετικη συγκυρια για την ομαδα του Βαλεντινο Ροσι, την μερα που ανακοινωθηκε η συνεργασια της με τον καινουργιο Ινδονησιο «πετρελαιά» mega-χορηγο της!
Τεταρτος τερματισε ο Βινιαλες (που οπως ειπε έλιωσε το πισω του λαστιχο), πεμπτος ο Κουαρταράρο (που ελπιζει για αύριο, ενω και οι δυο εμειναν κοντα στο βαθρο) και έκτος ο Τζιαναντόνιο, που ξεκινησε καπως αργα να αποδιδει, ή ισως ήταν φυσιολογικο να αργησει να προσαρμοστει. Ισως τωρα να προσπαθει περισσοτερο, ελπιζοντας οτι θα επαληθευθουν οι φημες που θελουν τον Ολιβέϊρα στην Honda Repsol, οποτε θα αδειάσει μια θεση στην RNF Aprilia, ίσως ονειρευεται οτι θα παει στην Honda o ιδιος. Παντως, αργησε, και τωρα ειναι εκτος MotoGP για το 2024.
Αν αγωνας αυτος ήταν πολυ καλος και με μεγαλο ενδιαφερον επειδη είχε προσπερασματα, αλλαγες, ανατροπες και παιχνιδι του βαθρου μεχρι τον τελευταιο γυρο, αυριο ο κανονικος αγωνας υποσχεται ακομα μεγαλυτερη αγωνια, μια και στους 24 γυρους πολλα μπορουν να συμβουν, επειδη τα περιθωρια εχουν στενεψει και δεν υπαρχει χρονος για «αμυντικη στρατηγικη» αλλά για φουλ επιθεση! Οι οδηγοι με τις ιδιες μοτοσυκλέτες, θα δειξουν τωρα απο τι ειναι φτιαγμενοι, και ποιός πραγματικα αξιζει τον τιτλο. Δ.Π.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ SPRINT
1 12 89 Jorge MARTIN SPA Prima Pramac Racing DUCATI 19’49.711 169.1
2 9 10 Luca MARINI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI 19’50.842 169.0 1.131
3 7 72 Marco BEZZECCHI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI 19’51.792 168.8 2.081
4 6 12 Maverick VIÑALES SPA Aprilia Racing APRILIA 19’52.431 168.8 2.720
5 5 20 Fabio QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 19’52.832 168.7 3.121
6 4 49 Fabio DI GIANNANTONIO ITA Gresini Racing MotoGP DUCATI 19’53.914 168.5 4.203
7 3 23 Enea BASTIANINI ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 19’54.692 168.4 4.981
8 2 1 Francesco BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 19’55.176 168.4 5.465
9 1 43 Jack MILLER AUS Red Bull KTM Factory Racing KTM 19’57.563 168.0 7.852
10 88 Miguel OLIVEIRA POR CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA 19’58.653 167.9 8.942
11 30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU HONDA 20’01.745 167.4 12.034
12 5 Johann ZARCO FRA Prima Pramac Racing DUCATI 20’03.726 167.2 14.015
13 37 Augusto FERNANDEZ SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM 20’04.534 167.1 14.823
14 25 Raul FERNANDEZ SPA CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA 20’05.410 166.9 15.699
15 21 Franco MORBIDELLI ITA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 20’13.042 165.9 23.331
16 36 Joan MIR SPA Repsol Honda Team HONDA 20’14.605 165.7 24.894
17 44 Pol ESPARGARO SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM 20’16.880 165.4 27.169
18 42 Alex RINS SPA LCR Honda CASTROL HONDA 20’18.691 165.1 28.980
19 33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 20’32.801 163.2 43.090
ΔΕΝ ΤΕΡΜΑΤΙΣΕ
41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing APRILIA 11’06.752 162.5 6 laps
ΔΕΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΕ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΓΥΡΟ
93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team HONDA
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Q2- ΣΕΙΡΑ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ
*Στο Q1 προκρίθηκαν οι Μαρινι και Μπαστιανινι
**Pole position με νεο ρεκορ πιστας ο Λουκα Μαρίνι
1 10 Luca MARINI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI Q2 1’29.978 3 5 313.9
2 12 Maverick VIÑALES SPA Aprilia Racing APRILIA Q2 1’30.009 6 8 0.031 0.031 314.8
3 41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing APRILIA Q2 1’30.132 7 9 0.154 0.123 313.0
4 20 Fabio QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA Q2 1’30.516 8 9 0.538 0.384 313.9
5 33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM Q2 1’30.698 7 9 0.720 0.182 315.7
6 89 Jorge MARTIN SPA Prima Pramac Racing DUCATI Q2 1’30.742 6 7 0.764 0.044 316.7
7 49 Fabio DI GIANNANTONIO ITA Gresini Racing MotoGP DUCATI Q2 1’30.766 8 9 0.788 0.024 310.3
8 93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team HONDA Q2 1’30.864 6 7 0.886 0.098 313.0
9 72 Marco BEZZECCHI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI Q2 1’30.908 6 6 0.930 0.044 314.8
10 43 Jack MILLER AUS Red Bull KTM Factory Racing KTM Q2 1’30.970 6 8 0.992 0.062 313.0
11 23 Enea BASTIANINI ITA Ducati Lenovo Team DUCATI Q2 1’31.061 5 7 1.083 0.091 313.0
12 88 Miguel OLIVEIRA POR CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA Q2 1’31.193 5 8 1.215 0.132 315.7
13 1 Francesco BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team DUCATI Q1 1’30.626 7 9 (*) 0.243 316.7
14 5 Johann ZARCO FRA Prima Pramac Racing DUCATI Q1 1’30.713 3 6 (*) 0.330 0.087 316.7
15 21 Franco MORBIDELLI ITA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA Q1 1’30.729 7 9 (*) 0.346 0.016 311.2
16 44 Pol ESPARGARO SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM Q1 1’31.006 7 9 (*) 0.623 0.277 314.8
17 25 Raul FERNANDEZ SPA CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA Q1 1’31.031 7 9 (*) 0.648 0.025 311.2
18 37 Augusto FERNANDEZ SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM Q1 1’31.034 7 9 (*) 0.651 0.003 311.2
19 36 Joan MIR SPA Repsol Honda Team HONDA Q1 1’31.143 6 9 (*) 0.760 0.109 312.1
20 30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU HONDA Q1 1’31.192 7 9 (*) 0.809 0.049 309.4
21 42 Alex RINS SPA LCR Honda CASTROL HONDA Q1 1’31.458 8 9 (*) 1.075 0.266 307.6