MOTOGP, ΙΝΔΟΝΗΣΙΑ: ΟΙ ΔΟΚΙΜΕΣ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ
Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΤΡΑΥΜΑΤΙΩΝ, Η ΓΛΥΣΤΕΡΗ ΠΙΣΤΑ, ΟΙ ΠΟΛΛΕΣ ΠΤΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΟ ΡΕΚΟΡ
Ενταξει, είπαμε οτι εξελιχθηκε η τεχνολογια, περασαν τα 300 άλογα οι κινητηρες και πλησιαζουν τα 370 χιλιομετρα τελικης οι μοτοσυκλετες, εβγαλαν «φτερά» για να μην πεταξουν σε επιταχυνση και τελικη, απεκτησαν αυτοματο χαμηλωμα αναρτησεων για να εκκινουν και να στριβουν πιο γρηγορα, έφτασαν να γερνουν στις 62 μοιρες και να επιταχυνουν ταυτοχρονα σαν κατι παιχνιδια με γυροσκοπιο, «έμαθαν» σαν αρτιστες-ρομποτ σε τσιρκο μηχανων να φρεναρουν απο τα 350 στα 50 μονο με το εμπρος φρενο με τον πισω τροχό να ανεμιζει σαν σημαια σε δημοσιο κτιριο, και γεμισαν με τοσα ηλεκτρονικα που μπροστα τους τα οργανα του τελευταιου διαστημοπλοιου που πηγε στο φεγγαρι μοιάζουν με αναλογικο ξυπνητηρι.
Ωραια ολα αυτα, αλλά που ακριβως γραφει, στα συμβολαια των οδηγων με τις ομαδες και στις συμφωνιες των κατασκευαστων με την FIM και την DORNA, οτι οι αναβατες πρεπει και οφειλουν να πεφτουν, να τσακιζονται και να τραυματιζονται πρίπου «υποχρεωτικώς», γιατι αν δεν ρισκαρουν δεν κανουν χρονους, αν δεν κανουν χρονους δεν φερνουν αποτελεσματα και αν δεν φερουν αποτελεσματα χανουν τη δουλεια τους;
Ναι, ρισκο στο δικυκλο υπαρχει ακομα και στο να πας με τη βεσπα απο το σπιτι στο περιπτερο, αλλά εδω βλεπουμε οτι οι πτωσεις εχουν γινει κανονας στο σημερινο MotoGP, κατι που δεν εχει ξανασυμβει ΠΟΤΕ στους αγωνες μοτοσυκλετας. Τα προηγουμενα χρονια ο Μαρκ Μαρκεθ ήταν δακτυλοδεικτούμενος (και κατηγορουμενος) επειδη είχε κανει την τουμπα τροπο εκμάθησης της πιστας και αναζητησης των οριων, και σημερα ολοι πεφτουν σαν τις μυγες και μία και δύο και τρείς φορες σε καθε αγωνα, κυνηγωντας άπιαστα δεκατα. Και αν δεν το κανουν, εχουν την τυχη του Πολ Εσπαργκαρο και του Τζιαναντονιο, τους διωχνουν ψυχρα και ανενδοίαστα.
Στην πιστα της Ινδονησιας, η εικονα στο ιατρειο την Πεμπτη θυμιζε πολεμο ή ατυχημα τουριστικου λεωφορειου, του οποιου οι διασωθεντες ειχαν παει στο τοπικο νοσοκομείο για προχειρο δεσιμο των τραυματων τους: Κλείδες, πόδια, χέρια, πλευρά, νάρθηκες, επιδεσμοι, αορτήρες, μπαστουνια, πατεριτσες, παυσίπονα, μαζι με ενα σωρο σκισμενες φορμες και ανοιγμενους αεροσακκους που προστεθηκαν στις δοκιμες της Παρασκευής, αποτελουν την εικονα του MotoGP πισω απο τις καμερες, μια εικονα που δεν μας αρεσει καθολου, γιατι σε ποιον μπορει να «αρεσει» το να βλεπει τους οδηγους να τραυματιζονται τοσο συχνα;
Μεγαλυτερο ενδιαφερον λοιπον εχει το ιατρικο ανακοινωθεν παρα οι χρονοι δοκιμων της Μανταλικα (μια αθλια πιστα απο αποψη ασφαλείας, με αμμο και αλάτι ολόγυρά της, που την κανουν επικινδυνα γλυστερη αν κανεις το λαθος και βρεθεις καποια εκατοστα εκτος γραμμης): Ο Αλεξ Μαρκέθ επεστρεψε, αλλά άρπαξε μια πτώση στο FP1 που τον εκανε να εγκαταλειψει τον αγωνα (δεν θα τρεξει) επειδη χτυπησε παλι στα σπασμενα πλευρα και ο πονος ήταν αφορητος, παρα τα χαμογελα του ίνσταγκραμ. Ο Μαρκο Μπετζεκι πηγε στην Ινδονησια την Παρασκευη το πρωϊ με εγχειρισμενη κλειδα εξη ημερών, εκανε καλο χρονο στο FP1, και μετα έπεσε με πολλα. Ξανα ιατρείο για εξεταση, δεν ειχε παθει τιποτα, κριθηκε fit to race, και στο Practice κατεβασε πρωτος το ρεκορ πιστας, μενοντας τελικα με τον τριτο χρονο. Ο Λουκα Μαρινι, επισης με εγχειρισμενη κλειδα, είχε τον 12ο χρονο. Ο Μπαστιανινι, εχοντας αναρρωσει απο κλείδα, ωμοπλάτη, χερι και ποδι, προσεχε πολυ και εμεινε 20ος, μια θεση μπροστα απο την τελευταια που ανηκε στον Αλεξ Ρινς, ο οποιος προσεχει το ποδι που τον κρατησε εξω τοσους μηνες και κανει προπονηση για την κανουρια του ομαδα το 2024. Βεβαια, εχει καταπιει πικρο ποτηρι με την αποχωρηση του Μαρκ Μαρκεθ, γιατι ειναι σιγουρο οτι αν δεν ειχε βιαστει να εγκαταλειψει την Honda για την Yamaha, θα επαιρνε τη θεση του και θα ξαναβρισκοταν στο ιδιο box με τον Μιρ, και μαλιστα στην Honda Repsol που εχει ολα τα φοντα και τις δυνατοτητες (αλλα και την επιθυμια σαν εργοστασιο) να ξαναβρεθει μπροστα. Kαι μαλλον θα το καταφερει πριν την Yamaha, που κινειται σε πιο αργους και συντηρητικους ρυθμους, γιατι ειναι ικανοποιημενη με το να προβαλλεται στο MotoGP και να πουλαει μεγαλες ποσοτητες διαφορων ΜΤ και R.
Στην κρισιμη δευτερη δοκιμη («Practice») που οριζει και την δεκαδα του Q2, επεσαν σχεδον ολοι (ο Μιλλερ δυο φορες) και όσοι δεν έπεσαν ειχαν γλυστρηματα, ποτε εμπρος και ποτε πισω, σωσίματα και εξοδους, που τους στοιχιζαν τους καλους γυρους. Οι Αprilia φαινονται πολυ γρηγορες, οπως ήταν στην Βαρκελωνη, και ο Α. Εσπαργκαρο, παρ’ οτι ειχε μια πτωση (επανω και κατω φωτο) , εκανε πρωτο χρονο με νεο ρεκορ πιστας. Δευτερο χρονο ειχε ο Βινιαλες και τριτο ο Μπετζεκι, και οι δυο κατω από το περσινο ρεκορ του Κουαρταράρο.
Μπίντερ, Μαρτιν, Μαρκ Μαρκεθ, Ολιβέϊρα, Τζιαναντονιο, Μιλλερ και Κουαρταράρο συμπληρωσαν την δεκαδα του Q2, ενω στο Q1 θα διεκδικησουν τις δυο θεσεις οι Μπανιάϊα, Ζαρκο και Μιρ μεταξυ άλλων. Ο Μπανιάϊα στα τελευταια λεπτα ειχε τον χρονο, αλλά ενα γλυστρημα (εμπρος) τον αναγκασε να βγει εκτος πιστας επειδη εχασε την εισοδο, και ο Μιρ που τον ακολουθουσε μαλλον παρασυρθηκε ή εχασε στιγμιαια την αυτοσυγκεντρωσή του και έπεσε. Μακαρι κατι να αλλαξει στην πιστα με τα πολλα περασματα, γιατι αν μεινει έτσι στους δυο αγωνες, ή θα πρεπει οι αναβατες «να προσεξουν» (κατι που δεν γινεται!) ή θα δουμε πολλες πτωσεις. Και η ερωτηση ερχεται αυθορμητα: Ποσους τραυματισμους και ποσες απουσιες μπορει να αντεξει το MotoGP μεχρι οι πιθανοτητες να παρουν το πανω χερι; Δ.Π.
Αμμος, χωμα και σπραίϋ αλατόνερου απο τον ωκεανο, κανουν το οδοστρωμα της Μανταλικα εξαιρετικα γλυστερο για μοτοσυκλετες που θα βρεθουν έστω και ελαχιστα “εκτος γραμμης”, παρ’ οτι φετος στρωθηκε νεος ταπητας.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ PRACTICE (Oι πρωτοι 10 απ’ ευθείας στο Q2)
1 41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing APRILIA 1’30.474 22 23 313.9
2 12 Maverick VIÑALES SPA Aprilia Racing APRILIA 1’30.628 25 25 0.154 0.154 313.0
3 72 Marco BEZZECCHI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI 1’30.644 20 25 0.170 0.016 313.9
4 33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 1’30.762 17 19 0.288 0.118 313.9
5 89 Jorge MARTIN SPA Prima Pramac Racing DUCATI 1’30.874 25 27 0.400 0.112 312.1
6 93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team HONDA 1’31.106 24 26 0.632 0.232 312.1
7 88 Miguel OLIVEIRA POR CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA 1’31.199 26 26 0.725 0.093 312.1
8 49 Fabio DI GIANNANTONIO ITA Gresini Racing MotoGP DUCATI 1’31.207 20 22 0.733 0.008 307.6
9 43 Jack MILLER AUS Red Bull KTM Factory Racing KTM 1’31.216 20 22 0.742 0.009 313.0
10 20 Fabio QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 1’31.229 21 26 0.755 0.013 312.1
11 44 Pol ESPARGARO SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM 1’31.276 22 23 0.802 0.047 313.0
12 10 Luca MARINI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI 1’31.367 20 20 0.893 0.091 311.2
13 5 Johann ZARCO FRA Prima Pramac Racing DUCATI 1’31.457 24 24 0.983 0.090 313.0
14 25 Raul FERNANDEZ SPA CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA 1’31.500 25 25 1.026 0.043 311.2
15 21 Franco MORBIDELLI ITA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 1’31.561 21 23 1.087 0.061 311.2
16 1 Francesco BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 1’31.635 18 23 1.161 0.074 313.9
17 30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU HONDA 1’31.655 23 27 1.181 0.020 309.4
18 37 Augusto FERNANDEZ SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM 1’31.806 21 23 1.332 0.151 310.3
19 36 Joan MIR SPA Repsol Honda Team HONDA 1’32.127 14 21 1.653 0.321 312.1
20 23 Enea BASTIANINI ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 1’32.208 19 20 1.734 0.081 309.4
21 42 Alex RINS SPA LCR Honda CASTROL HONDA 1’32.426 12 20 1.952 0.218 309.4