ΜΟΤΟGP ΙΝΔΟΝΗΣΙΑΣ, ΑΓΩΝΑΣ: Η ΚΤΜ ΛΥΝΕΙ ΤΟΝ ΓΡΙΦΟ! ΘΡΙΑΜΒΕΥΤΙΚΗ ΝΙΚΗ ΤΟΥ ΟΛΙΒΕΪΡΑ , ΑΠΟΔΟΣΗ «ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗ» ΓΙΑ ΚΟΥΑΡΤΑΡΑΡΟ, ΘΑΥΜΑΣΙΟΣ ΖΑΡΚΟ ΚΑΙ ΤΡΟΜΕΡΕΣ ΜΑΧΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΓΔΟΗ ΘΕΣΗ!
Με καθυστέρηση μιάς ώρας και μείωση της διάρκειας του αγώνα στους 20 γύρους, δόθηκε η εκκίνηση για το «πολυσυζητημένο» MotoGP της Ινδονησίσς, σε συνθήκες σχεδόν «πλημμύρας» απο την καταιγίδα που προηγήθηκε.
Και παρ’ ότι όλες οι συζητήσεις του τριημέρου αφορούσαν τις υψηλές θερμοκρασίες του (καινουργιου) οδοστρώματος, που έκαναν τα λάστιχα της Michelin (μαλακές γόμμες σε σκληρές carcasses) να γλυστρούν στην καυτή άσφαλτο και τις ομάδες να επηρεάζονται περισσότερο ή λιγότερο αναλογα με τα χαρακτηριστικά των μοτοσυκλετών τους, τελικά ο αγώνας έγινε με τα γνωστά βρόχινα (μεσαίες γόμμες), τα οποία κανείς αναβατης του MotoGP δεν είχε δοκιμάσει!
Πράγματι, ενω οι προβλέψεις μιλούσαν ξεκάθαρα για βροχή, οι οδηγοί (πλην Μπίντερ) προτίμησαν να μην βγουν σε βρεγμένη πίστα στις ελεύθερες δοκιμές, αλλά να περιμένουν στεγνά sessions. Ομως, τελικά η βροχή ήρθε την Κυριακή, και η…Σαμάνα που έφεραν οι τοπικοί απο το Μπαλί για να απομακρύνει την καταιγίδα, δεν έκανε δουλειά! Ετσι, με μία ώρα καθυστέρηση, οι αναβατες βγήκαν για τον γύρο σχηματισμού, αντιμετωπίζοντας εντελώς άγνωστες συνθήκες!
Με την απουσία του Μαρκ Μαρκέθ που υπέστη βαρειά διάσειση που θέλει παρακολούθηση 24 ωρών μετά την τρομερή πτώση του στο -στεγνό- warm up να «ανακουφίζει» τους πρωταγωνιστές (γιατί κανείς δεν είχε αμφιβολία ότι σύντομα/άμεσα θα βρισκόταν απο την πέμπτη σειρά στις πρώτες θέσεις στο βρεγμένο), η εκκίνηση δοθηκε χωρίς να βρέχει, με τον Κουαρταραρό να φεύγει πρώτος, αλλά αμέσως σχεδόν να περνάει ο Μίλλερ, ενώ ο Ολιβέϊρα που έκανε θαυμάσια εκκίνηση απο την τρίτη σειρά (ως αναμενόταν), άμεσα πέρασε τον Γάλλο και στη συνέχεια τον Μίλλερ, κλείνοντας τον πρωτο γύρο στην πρώτη θέση! Ο Μιλλερ ξαναπέρασε και έμεινε –πρωτος για τρείς γύρους, αλλά στον πέμπτο ο Πορτογάλος μπήκε επικεφαλής, αρχίζοντας αμέσως να χτίζει θριαμβευτική διαφορά που θα ξεπερνούσε τα 3’’ στους επομενους γύρους.
Ο Κουαρταραρό, αρκετά προσεκτικά, στον τέταρτο γύρο παραχώρησε χωρίς μάχες τη θέση του στον Ρινς (που ανέβηκε εντυπωσιακά τρίτος) και στον Ζαρκό, και οι διαφορές σταθεροποιήθηκαν για λίγους γύρους, με τον Ολιβέϊρα να φαίνεται σταθερός και άπιαστος, δεύτερο τον Μίλλερ και τρίτο τον Ρινς.
Στον ενδέκατο γύρο, αμέσως μετά την μέση του αγώνα, ο Ζαρκό ανέβηκε τρίτος, και έχοντας ήδη εξασφαλίσει το βάθρο, έβαλε στόχο την δεύτερη θέση του Μίλλερ. Αλλά δεν είχαν υπολογίσει τον Κουαρταραρό, που έχοντας αποκτήσει εμπιστοσύνη με το κράτημα της Μ1, πέρασε τον Ρινς κάνοντας αμέσως διαφορά, και έφτασε στον τροχό του Ζαρκό, που με τη σειρά του ήταν στον τροχό του Μίλλερ.
Να σημειωθεί ότι οι χαμηλές θερμοκρασίες λόγω βροχής και το καλό οδόστρωμα έδιναν εξαιρετικό κράτημα στο βρεγμένο, κάτι που φαίνεται απο την μικρή διαφορά χρόνων -μόλις 8’’ πανω απο την στεγνή pole position- αλλά και απο την απουσία πτώσεων. Επεσε μόνο ο Μαρτίν (που είχε και ένα εντυπωσιακό γλύστρημα λίγο πριν) στο φρενάρισμα πάνω σε προσπέρασμα, ενώ η μοναδική άλλη εγκατάλειψη ήταν του Ντοβιτσιόζο απο τεχνικό πρόβλημα.
Δύο ακόμη «παρά λίγο» γλυστρήματα, ήταν του Πολ Εσπαργκαρό (12ος στον τερματισμό), και του Μπανιάϊα, που μάλιστα βγήκε και εκτός, με αποτέλεσμα να μείνει στο πίσω γκρουπ και να περάσει την γραμμή τερματισμού στην 15η θέση, έχοντας μόλις ένα βαθμό συγκομιδή μετά απο δύο αγώνες.
Οι τελευταίοι γύροι, μας χάρισαν εξαιρετικό θέαμα, τόσο εμπρός όσο και στο μέσον της κατάταξης: Ο Κουαρταραρό μετά απο όμορφη μάχη, πε΄ρασε στον 15ο γύρο τον Ζαρκό, και μετά τον Μίλλερ, ανεβαίνοντας στην δεύτερη θέση και «πλησιάζοντας» (χωρίς σκοπό να τον φτάσει) τον πρώτο. Ο Ζαρκό τον ακολούθησε, και πέρασε τον Μίλλερ για την τρίτη θέση του βάθρου! Και ενώ αυτά γίνονταν στην κορυφή, τα Suzuki των Ρινς και Μιρ βρίσκονταν γύρω στα 7’’ πίσω, ο Μορμπιντέλλι ήταν μόνος στην έβδομη θέση πανω απο 20’’ πίσω, και μετά, ακολουθουσε ένα γκρουπ οκτώ αναβατών, που έδινε, σαν να βλέπαμε Moto3, μάχη για την όγδοη θέση! Αυτός που διακρίθηκε, ήταν ο rookie Nτάρυν Μπίντερ με την Yamaha WithU, που έδωσε τρομερές αλλά «πολιτισμένες» (χωρίς «κλεισίματα» και σπρωξίματα) μάχες με τους Μπαστιανίνι, Α. Εσπαργκαρό και το ΚΤΜ του αδελφού του Μπραντ Μπίντερ. Στιε περισσότερες μάχες, ο rookie έβγαινε νικητής, με καθαρά, όμορφα προσπεράσματα. Στον 18ο γύρο, ήταν μπροστά (8ος) με τον Μπαστιανίνι στον τροχό του, αλλά στον 19ο, ο Μπραντ Μπίντερ πέρασε το ΚΤΜ του απο «τρύπα» στην εσωτερική μιας δεξιάς, και «έσπρωξε» τον Ντάρυν να του ανοίξει! Αυτός έμεινε τόσο έκπληκτος, που γύρισε το κεφάλι και έριξε μιά ματιά στον αδελφό του, που όμως ήταν αρκετή για να περάσει και ο Α. Εσπαργκαρό! Τελικά, όγδοος τερμάτισε ο Μπραντ Μπίντερ που είναι δεύτερος στη βαθμολογία (!) και σε συνδυασμό με τη θαυμάσια νίκη του (άπιαστου, το επαναλαμβάνουμε) Ολιβέϊρα, ανέβασαν την ΚΤΜ στην κορυφη της βαθμολογίας των κατασκευαστών.
Ο Ενέα Μπαστιανίνι επέμενε με πείσμα μέχρι τέλους να περάσει, γιατί χρειαζόταν τους βαθμούς για το Πρωτάθλημα. Με την ένατη θέση του παραμένει πρώτος στη βαθμολογία με 30 βαθμούς, με δεύτερο τον Μ. Μπίντερ με 28, τρίτο τον Κουαρταραρό με 27, τέταρτο τον Ολιβέϊρα με 25 και πέμπτο τον Ζαρκό με 24. Είναι αυτή η αρχική φάση του Πρωταθλήματος που έχουμε εγκαταλείψεις και διαφορετικους νικητές, έτσι ώστε όλοι παραμένουν πολύ κοντά. Και αυτό κάνει ακόμα πιο «πικρή» την κυριολεκτικά χωρίς ουσιαστικό λόγο απουσία του Μαρκ Μαρκέθ, που έχοντας ήδη 11 βαθμούς απο την («συντηρητική») εμφάνιση του Κατάρ, στη βροχή της Μανταλίκα θα μπορούσε και βάθρο, περνώντας ακόμα και στην κορυφή της βαθμολογίας. Ας είναι υγιής, και η Αργεντινή, όπως και το αγαπημένο του Τέξας στη συνέχεια, έρχεται σε δύο εβδομάδες.
Αυτή ήταν η Ινδονησία. Δύσκολη, καυτή, απροβλεπτη, πολυσυζητημένη για τα λάστιχα, και εν τέλει «βρεγμένη»! Σε αυτές τις συνθήκες, αν σκεφτεί κανείς ότι πρόκειται για αγώνα με μοτοσυκλέτες 300 ίππων και φρεναρίσματα που «επιβραδύνουν» το μυαλό, όλοι οι οδηγοί πήραν άριστα! Ξεχώρισε το βάθρο, σίγουρα ο Ολιβέϊρα, σίγουρα ο Κουαρταραρό που έδειξε στόφα παγκόσμιου πρωταθλητή (κάτι που είναι!) σε συνθήκες που δεν του αρέσουν, οπωσδήποτε ο Ζαρκό, και μετά απο τους κορυφαίους παίρνει έξτρα ένσημα ο rookie Νταρυν Μπίντερ, που έδειξε ότι όταν οι συνθήκες είναι ίδιες για όλους και δεν υπάρχει η πλήρης εκμετάλλευση της ιπποδύναμης των MotoGP στην οποία οι άλλοι είναι συνηθισμένοι, το ταλέντο αστράφτει.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
1 Miguel Oliveira PT Red Bull KTM Factory Racing KTM 154.2 33’27.2230
2 Fabio Quartararo FR Monster Energy Yamaha MotoGP™ Yamaha 154.1 +2.205
3 Johann Zarco FR Pramac Racing Ducati 154 +3.158
4 Jack Miller AU Ducati Lenovo Team Ducati 153.8 +5.663
5 Alex Rins ES Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 153.7 +7.044
6 Joan Mir ES Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 153.6 +7.832
7 Franco Morbidelli IT Monster Energy Yamaha MotoGP™ Yamaha 152.6 +21.115
8 Brad Binder ZA Red Bull KTM Factory Racing KTM 151.8 +32.413
9 Aleix Espargaro ES Aprilia Racing Aprilia 151.8 +32.586
10 Darryn Binder ZA WithU Yamaha RNF MotoGP™ Team Yamaha 151.7 +32.901
11 Enea Bastianini IT Gresini Racing MotoGP™ Ducati 151.7 +33.116
12 Pol Espargaro ES Repsol Honda Team Honda 151.7 +33.599
13 Alex Marquez ES LCR Honda Castrol Honda 151.7 +33.735
14 Luca Marini IT Mooney VR46 Racing Team Ducati 151.6 +34.991
15 Francesco Bagnaia IT Ducati Lenovo Team Ducati 151.5 +35.763
16 Maverick Viñales ES Aprilia Racing Aprilia 151.4 +37.397
17 Raul Fernandez ES Tech3 KTM Factory Racing KTM 151.1 +41.975
18 Fabio Di Giannantonio IT Gresini Racing MotoGP™ Ducati 150.6 +47.915
19 Takaaki Nakagami JP LCR Honda IDEMITSU Honda 150.5 +49.471
20 Marco Bezzecchi IT Mooney VR46 Racing Team Ducati 150.5 +49.473
21 Remy Gardner AU Tech3 KTM Factory Racing KTM 150 +55.964
ΔΕΝ ΤΕΡΜΑΤΙΣΑΝ
Jorge Martin ES Pramac Racing Ducati 150.2 7 Laps
Andrea Dovizioso IT WithU Yamaha RNF MotoGP™ Team Yamaha 148.2 6 Laps