O MΠΙΝΤΕΡ «ΜΕ ΤΟ ΠΛΑΪ» ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΤΟ SPRINT ΚΑΙ Ο (6ος) ΠΕΝΤΡΟΘΑ «ΑΜΦΙΣΒΗΤΕΙ» ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΩΝ ΣΗΜΕΡΙΝΩΝ “SUPERSTARS“
Καπου καπου βλεπουμε κι έναν αγωνα «all out» σαν τον σημερινο, με τρεις-τεσσερις αναβατες να διεκδικουν με πεισμα τη νίκη, και μερικα ακομα ζευγαρια να μας συνεπαιρνουν με τις (παντα αθλητικες) μαχες τους. Και ενας τετοιος αγωνας ήταν το Sprint της Jerez, με το ενδιαφερον να ξεκινα απο τις κατατακτηριες, να συνεχιζεται στις δυο εκκινησεις και να διατηρειται μεχρι τη σημαια!
Στο Q1 οπως αναμενοταν εγινε μαχη μεταξυ των Ducati των Μπανιάϊα και Μπεζεκι, και του ΚΤΜ του Μπραντ Μπιντερ, με τον Μπανιάϊα ως συνηθως να κανει ένα φοβερο γυρο εκει που τον χρειαζοταν και τον Μπιντερ να αφηνει εκτός τον Μπεζεκι. Αυτο που δεν αναμενοταν ήταν η δυσκολια του Κουαρταράρο να παει οσο γρήγορα χρειαζοταν για να περασει στο Q2, και τελικα έμεινε 6oς πισω και απο τον Μορμπιντέλλι. (Η άποψή μας ειναι οτι δεν «φταίει» -μονο- η μοτοσυκλετα αλλά η αυξανομενη έλλειψη εμπιστοσυνης στην ομαδα και η απογοητευση για την απουσια καθε σημαντικης βελτιωσης της Μ1 απο το εργοστασιο. Δεν θα κερδιζε βεβαια, αλλά οι θεσεις που φερνει δεν ειναι ανταξιες του ταλεντου και του τιτλου του, άρα υπαρχουν και ψυχολογικα αιτια).
Οσο για τους φιλους που έψαχναν τον νικητη του προηγουμενου αγωνα και… «διαδοχου» του Μαρκ Μαρκέθ στην εξελιξη και στα αποτελεσματα της Honda, και τον βρηκαν, προς το τέλος, με τον 18ο χρονο, ας θυμηθουν αυτο που τοσο συχνα αναφερουμε: Οτι ένα αποτελεσμα, μια νικη, μια pole, ενα βαθρο, δεν σημαινει τιποτα περισσοτερο απο το γεγονός οτι έχουμε εναν πολυ καλο αναβατη αναμεσα σε άλλους δεκαπεντε πολυ καλους αναβατες. Η συνεχεια, η συχνοτητα και οι τιτλοι κανουν την διαφορα. Το αυτο ισχυει και για τον παγκοσμιο πρωταθλητη του 2020 Γ. Μιρ, και τις μεγαλες προσδοκιες της Honda Repsol, που προς στιγμη σκονιζονται απο τις απανωτες πτωσεις του, πιο συχνα απο οσο περιμεναν ακομα και οι πιο απαισιοδοξοι. Μηπως λοιπον ο λαϊκος μυθος της «μοτοσυκλετας φτιαγμενης στα μετρα του Μαρκεθ» πρέπει καποτε να τελειωσει, και να εξετάσουμε και την πιθανοτητα μιάς -συγκριτικα- μετριας μοτοσυκλετας που μονο το ταλεντο του –προ τραυματισμου- Μαρκεθ (αλλά και του Πεντροθα μεχρι το 2017) καταφερνε να μετατρεπει σε νικητρια και πρωταθλητρια;
Στο Q2, ένας ακομα ταχυτατος αλλά οχι μεχρι τέλους αποτελεσματικος αναβατης, ο Α. Εσπαργκαρο, πηρε την pole position, με τους Μιλλερ και Μαρτιν πλάϊ του στην πρωτη σειρα, ενω στη δευτερη ήταν οι Μπιντερ, Μπανιάϊα και Πεντροθα. Ο Βινιάλες ήταν στην τέταρτη σειρα, και ο Κουαρταράρο στην έκτη. Και σε ένα Sprint 12 γυρων, αυτο σημαινει περιπου αποκλεισμο απο την διεκδικηση, οπερ και εγένετο!
Στην εκκινηση, τα ΚΤΜ πεταχτηκαν σφαιρες μπροστα με Μιλλερ και Μπιντερ, ακολουθησε ο Μπανιάϊα με τον Εσπαργκαρο και τον Μαρτιν, και στην έκτη θεση έφυγε ο Πεντροθα, ενω και ο Κουαρταράρο έκανε καλή εκκινηση ανεβαινοντας ογδοος.
Πριν ομως συμπληρωθει ο πρωτος γυρος, ο Μορμπιντέλλι μπηκε απο εσωτερικη «τρυπα» σε μια δεξια, γλυστρησε (ισως πατωντας και επανω στο χρωμα του κερμπ), και έπεσε παιρνοντας μαζι του τον Α. Μαρκέθ. Η μοτοσυκλετα του συρθηκε αριστερα, εκει οπου ερχοταν ο Μαρκο Μπεζεκι, που χτυπησε επανω της και έπεσε θεαματικα περνωντας πανω απο το τιμονι και το φαιρινγκ της Ducati του. Ο Ραουλ Μαρτινεθ που ερχοταν απο πισω ανοιχτηκε, βγηκε στο χαλικι και έπεσε, ενω ο Μορμπιντελλι βρεθηκε καθιστος στη μεση σχεδον της πιστας, με τον Νακαγκαμι να κανει ακροβατικο ελιγμο και να τον αποφευγει! Φυσικά βγηκε κοκκινη σημαια, και ολοι οι ΑΝΑΒΑΤΕΣ (δηλαδη και αυτοι που έπεσαν) επεστρεψαν άμεσα στα box ωστε να ειναι εντος του πενταλέπτου απο την στιγμη της διακοπης του αγωνα και να τους επιτραπει να επανεκκινησουν (αυτη ήταν η τελικη ερμηνεια που δοθηκε στον κανονισμο).
Στη δευτερη εκκινηση, σε αγωνα 11 γυρων πλεον, και παλι τα ΚΤΜ ξεκινησαν δυνατα, με τον Μπιντερ μπροστα αυτη τη φορα και τον Μαρτιν με τον Μιλλερ πολυ κοντα, ενω ο Μπανιάϊα ακολουθησε με τον Εσπαργκαρο, τον πολυ καλο Ολιβεϊρα και τον Πεντροθα να σχηματιζουν το γκρουπ της κορυφης. Πολυ γρηγορα ο Μιλλερ περασε δευτερος και στον τριτο γύρο ανεβηκε πρώτος, με τον Μπανιάϊα να κανει ζευγάρι με τον Μαρτιν, και τον Εσπαργκαρό πεμπτο να δεχεται τις επιθέσεις του Ολιβέϊρα (αυτο θα το βλεπουμε συνεχως, μια και ο Πορτογαλος φιλοδοξει να ανεβει του χρονου στην εργοστασιακη ομαδα της Aprilia -ισως αυτη να ήταν και η αρχικη συμφωνια του με το εργοστασιο για την μεταγραφη).
Ο αγωνας κυλησε γρηγορα, με τον Α. Εσπαργκαρο να πεφτει και να εγκαταλειπει, και τον Πεντροθα να βρισκεται στον τροχο του Ολιβέϊρα, χωρις ομως να καταφερει να τον περασει μεχρι τέλους. Πιο μπροστα, ο Μαρτιν επισης δεν μπόρεσε να περασει τον Μπανιάϊα για την τριτη θεση, ενω στην κορυφη ο Μιλλερ ηταν παντα πρωτος, με τον Μπιντερ στον τροχο του να τον «μελετάει».
Και ήρθε ο προτελευταιος γυρος (ένας μεγαλος γυρος γιατι η πιστα έχει μηκος 4.200 μετρα), και ο Μπιντερ ΄έκλεψε την παρασταση αυτου (ισως και των προηγουμενων φετινων αγωνων), περνωντας τον Μιλλερ στη στροφη Νο6 απο εξωτερικη και με αναποδο τιμονι! Τι αναποδο; «Full lock» και συνεχως με το πλάϊ, σε ολες τις στροφες, για τους δυο γυρους που απεμεναν, κατακτωντας την δευτερη νικη του σε Sprint φετος, με τον Μπανιαϊα να περναει δευτερος μαζευοντας βαθμους, και τον Μιλλερ τριτο να παιρνει το πρωτο του βαθρο με την ΚΤΜ. Ολοι πανευτυχεις, και περισσοτερο εμεις που παρακολουθησαμε εναν πραγματικο αγωνα, χωρις δευτερες σκεψεις, στρατηγικες και συστηματα.
Πισω απο τον Ολιβέϊρα, τον πρωτο αναβατη της Aprilia αφου ο Βινιάλες καταφερε μεν να ανεβει αλλά μεχρι την έβδομη θεση, ο Ντανι Πεντροθα σε ΑΓΩΝΑ αυτη τη φορα και οχι σε ένα γρηγορο γυρο πρωτης δοκιμης σε μια πιστα που έχει το όνομά του, μας υποχρεωνει να αναλογιστουμε και να σκεφτουμε το αν και ποση πραγματικη προοδος έχει γινει στο θεμα του έμψυχου υλικου του MotoGP, δηλαδη των αναβατων, τα τελευταια πεντε χρονια που εκεινος απουσιαζει. Γιατι αν καταφερνει να «σβηνει» κυριολεκτικα νεαρους και νεαροτερους αναβατες και παγκοσμιους πρωταθλητες σαν τον Μιρ και τον Κουαρταράρο, αν καταφερνει να αφηνει πισω του νικητές και polemen με τα πανισχυρα (έτσι δεν λεμε όλοι;) Ducati τους σαν τον Μπεζεκι, τον Ζαρκο, τον Μαρινι, ή τον δυνατο και γρηγορο νικητη του προηγουμενου μολις αγωνα Αλεξ Ρινς, τοτε για ποια ποιοτητα και ποιο υπερ-ταλεντο σημερινων μιλαμε; Μπορουμε να αποδωσουμε την θεση του αυτη στις δοκιμες που έκανε στη Χερεθ πριν 20 μερες; Μα ο ανθρωπος ειναι εκτος αγωνων για πεντε χρονια (έκανε ενα ενδιαμεσο wild card στην Στυρία το 2021, οπου και παλι ελαμψε τερματιζοντας 10ος). Αλλο ο ενας γυρος, άλλο ο αγωνας. Και μαλιστα το “νευρικο” Sprint. Πως γινεται στα 38 του, μετα απο πενταετη αποχη να περναει ευκολα τους πιτσιρικαδες; Ξεχναμε οτι το 2018 τον «εδιωξε» η Honda επειδη τον θεωρουσε (μαλλον) «τελειωμενο» και οχι αρκετα γρηγορο;;; (Οχι, δεν θα αναφερθουμε παλι στον Λορένθο του 2019, ουτε στον Μιρ του 2023, η Honda σιγουρα έχει κανει την αυτοκριτικη της που δεν τον κρατησαν ΜΕ ΥΠΕΡ-ΑΜΟΙΒΗ σαν δοκιμαστη για να εξελιξουν την μοτοσυκλετα. Φαινεται ακουγαν μονο τον Μαρκ Μαρκεθ τοτε, αλλα ποιος δεν θα το έκανε μετα απο έξη τιτλους, ας ειμαστε δικαιοι).
Δεν είναι λοιπον ότι ο Ντανι Πεντροθα ήρθε απο το παρελθον να διδαξει οδηγηση και να παρει νικες, γιατι αυτο ΔΕΝ γινεται, αύριο κιολας στον κανονικο αγωνα μπορει να δουμε άλλα αποτελεσματα, αναλογα με την φυσικη του κατασταση. Αυτο που θετουμε προς συζητηση, σαν ερωτημα ή απορια, ειναι μηπως την περασμενη δεκαετια είτε απο συμπτωση είτε επειδη έτσι γινονταν τοτε τα πραγματα, υπηρχε μια συγκεντρωση ταλαντουχων αναβατων, που ηταν καλυτεροι απο την βιαστικη επιλογη που γινεται τώρα, τυπου “όποιος μας γυαλισει απο τις μικρες κατηγορίες να έρθει να υπογραψει, κι αν δεν μας κανει, δεν πειραζει, του χρονου τον διωχνουμε και φερνουμε άλλον, ματσο οι νεαροι στην αναμονη”! Και μηπως έχουν γινει σημερα ΤΟΣΟ καλες οι μοτοσυκλέτες (οχι, ουτε στην θλιβερη εικονα των Ιαπωνων των οποιων η υστερηση ήταν δραματικα εμφανης σε αυτο το Sprint θα αναφερθουμε), ωστε τα αποτελεσματα ειναι εφικτα απο πολλους, τυπου play station, και δεν υπαρχει ο πραγματικος διαχωρισμος των αξιων αλλά η «υπερτιμηση» αναβατων κατωτερων των αποτελεσματων τους; (Τωρα, το «κατωτερων» μην το παρεξηγησετε, παντα σε συγκριση με τους παγκοσμιους γινεται η κουβεντα).
Λοιπον, μια επαληθευση: Επαναλαμβανουμε οτι το νεο προγραμμα που αγχωνει (και θετει σε διπλο κινδυνο) τους οδηγους έχει δωσει νεο ενδιαφερον στα Σάββατά μας, και έχει κανει το Πρωταθλημα το πιο ενδιαφερον των τελευταιων ετων.
Και μια διαπιστωση: Δουλεύουν οι Ευρωπαιοι! Δουλευουν πολυ! Ducati, KTM και Aprilia, πηγαινουν πλεον για νικη, ή έχουν δειξει οτι ειναι ικανες για νικη. Τι άλλη εγγυηση για ένα ομορφο, πολυπροσωπο, ανταγωνιστικο πρωταθλημα;
Τελος, τα ευσημα σε δυο αναβατες: Στον Μπραντ Mπιντερ, στον νεο τιτλουχο της…South African Sideways (!!!), και στον Ντανι Πεντροθα, που ήρθε απο το παρελθον να βοηθησει τους νεαρους αναβατες να αντιληφθουν, οτι στο MotoGP μεταξυ rookie και superstar υπαρχει μια αστρικη αποσταση, που σαν «γεφυρωμα» έχει την ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ.
Αυριο, μετα τον αγωνα, η συνεχεια! Δ.Π.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ SPRINT
12 33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 18’07.055 161.1
2 9 1 Francesco BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 18’07.483 161.0 0.428
3 7 43 Jack MILLER AUS Red Bull KTM Factory Racing KTM 18’07.735 161.0 0.680
4 6 89 Jorge MARTIN SPA Prima Pramac Racing DUCATI 18’07.908 160.9 0.853
5 5 88 Miguel OLIVEIRA POR CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA 18’08.693 160.8 1.638
6 4 26 Dani PEDROSA SPA Red Bull KTM Factory Racing KTM 18’08.793 160.8 1.738
7 3 12 Maverick VIÑALES SPA Aprilia Racing APRILIA 18’10.303 160.6 3.248
8 2 5 Johann ZARCO FRA Prima Pramac Racing DUCATI 18’10.435 160.6 3.380
9 1 72 Marco BEZZECCHI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI 18’12.766 160.2 5.711
10 10 Luca MARINI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI 18’14.070 160.0 7.015
11 49 Fabio DI GIANNANTONIO ITA Gresini Racing MotoGP DUCATI 18’14.229 160.0 7.174
12 20 Fabio QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 18’14.522 160.0 7.467
13 42 Alex RINS SPA LCR Honda CASTROL HONDA 18’16.922 159.6 9.867
14 25 Raul FERNANDEZ SPA CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA 18’18.605 159.4 11.550
15 6 Stefan BRADL GER HRC Team HONDA 18’22.510 158.8 15.455
16 21 Franco MORBIDELLI ITA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 18’22.904 158.8 15.849
17 37 Augusto FERNANDEZ SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM 18’23.024 158.7 15.969
18 27 Iker LECUONA SPA Repsol Honda Team HONDA 18’32.411 157.4 25.356
19 94 Jonas FOLGER GER GASGAS Factory Racing Tech3 KTM 18’32.585 157.4 25.530
ΔΕΝ ΤΕΡΜΑΤΙΣΑΝ
36 Joan MIR SPA Repsol Honda Team HONDA 11’44.720 158.1 4 laps
41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing APRILIA 8’17.106 160.1 6 laps
73 Alex MARQUEZ SPA Gresini Racing MotoGP DUCATI 5’03.117 157.5 8 laps
30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU HONDA 5