ΑΠΟ ΤΟΥΣ 24 ΕΠΕΣΑΝ ΟΙ 15, ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ 9 ΠΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΑΝ
ΤΙΜΩΡΗΘΗΚΑΝ ΟΙ 5 ΓΙΑ ΧΑΜΗΛΕΣ ΠΙΕΣΕΙΣ!!!
ΕΝΑΣ-ΔΥΟ ΤΕΤΟΙΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΣΕ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ ΠΙΣΤΕΣ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΑΚΟΜΑ, ΚΑΙ ΟΙ ΘΕΑΤΕΣ ΤΟΥ MOTOGP ΘΑ ΤΟ ΓΥΡΙΣΟΥΝ ΣΤΟ NETFLIX, NA ΒΛΕΠΟΥΝ
ΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΤΗΛΕΤΑΙΝΙΕΣ ΜΕ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥΣ ΠΟΥ ΕΡΩΤΕΥΟΝΤΑΙ!
ΜΟΝΟ Ο ΜΑΡΤΙΝ ΑΞΙΖΕ ΤΗ ΝΙΚΗ. ΟΙ ΛΟΙΠΟΙ ΜΕ ΤΑ ΒΑΘΡΑ,
ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΜΗΝ ΤΑ ΠΟΛΥΔΙΑΦΗΜΙΖΟΥΝ, ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΝΕ ΣΤΟ ΤΟΠΙΚΟ ΚΑΖΙΝΟ ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΡΕΝΤΑ!
Του Δημητρη Παπανδρέου
Ενας απο τους πιο ανόητους, «λαθος», επικινδυνους και γι’ αυτους τους λογους εκνευριστικος αγώνας ολων των εποχών, εγινε το απογευμα του Σαββατου στην Χερέθ, καταστρέφοντας την καλη εικονα των δοκιμων, και διαλυοντας τις ελπιδες όλων για όμορφο θεαμα και συναγωνισμο.
Σίγουρα εγιναν λαθη απο ορισμενους οδηγους, υπηρξαν και συμπεριφορες απαραδεκτες (που τιμωρήθηκαν), είχαμε και ομαδικη παραβιαση του κανονισμου των ελαχιστων πιέσεων με αντιστοιχες ποινες χρονου (κατι που αλλοίωσε ακομα περισσοτερο την ήδη γελοία καταταξη-προϊόν τζόγου!), το μεγαλο θέμα ομως ειναι η διοικηση του ΜotoGP, η Iσπανικη Dorna με το υπέργηρο αφεντικο που έχει βγαλει ριζες στις πιστες σαν την βελανιδια που μιλαει στον Αρχοντα των Δαχτυλιδιών (The two Towers)!
Αυτη η διοικηση, στην τελευταία της χρονια στα πραγματα (απο το 2025 το ΜotoGP θα διοικείται απο τους νεους Αμερικανους ιδιοκτήτες), φαινεται σαν να έχει ξεχασει οτι το σημαντικοτερο θεμα στους αγωνες ειναι η ασφάλεια των αναβατων, και δεν είναι ουτε τα εισιτηρια, ουτε η τηλεθέαση, ουτε οι θεσεις στο grid, ουτε η πιστα του Ατζερμπαϊτζαν, ουτε και οι νεοι κανονισμοι που «μαγειρεύονται» για το 2027.
Μπορεί στην αντιστοιχη κορυφαία διοργανωση του αυτοκινητου Formula 1 οι αγωνες να γινονται και μεσα σε πολεις, αλλά εκει τα αυτοκινητα μενουν στην πιστα με φράχτες και μπαριερες, ενω οι οδηγοι προστατευονται αποτελεσματικα (παρα τις μεγαλες ταχυτητες) απο τα κοκπιτ και το Halo.
Δεν είναι το ίδιο ομως στη μοτοσυκλετα, στο MotoGP, όπου καθε πτωση μπορεί να σημαινει τραυματισμο, καταγμα, αναπηρία ή θανατο. Στην πτωση, υπαρχει το σωμα του αναβατη απεναντι στο σιδερο της μοτοσυκλετας και μπροστα στους συναδέλφους του που έρχονται με 200 ή και με 300 χ.α.ω., χωρίς ορατοτητα πολλες φορες, και μαεμηδενικη δυνατοτητα αντίδρασης και αποφυγής.
Αρα, η υποχρέωση του οργανωτή, και της διοικησης του θεσμου που έχει μαζεψει εκατονταδες εκατομμυρίων τοσα χρονια, είναι να φροντίσει να ελαχιστοποιήσει τους κινδυνους που μπορεί να προκυψουν απο την σχεδίαση, την κατασταση ή και τις «ιδιομορφίες» της καθε πιστας, γι’ αυτο και υπαρχει και η αρμοδια επιτροπη της FIM που ελεγχει τις προδιαγραφές, αν και η FIM ειναι παραμάγαζο της Dοrna (απο του χρονου της Liberty Media) και της Ομοσπονδιας των Κατασκευαστων, money always talks.
Tοσες μερες πριν το Ισπανικο GP, ακουγαμε επαινους για την κλασσικη πιστα της Χερέθ, έλεγαν οι ομαδες ποσο ωραία ειναι να τρέχεις εκεί, έλεγαν οι οδηγοι οτι είναι τιμη και δοξα η διακριση στην Ισπανία, έλεγαν και οι δημοσιογράφοι οτι ο Ακοστα θα παρει την πρωτη του νικη επειδη του αρεσει η πιστα, και οτι ο Πεντροθα θα διακριθεί επειδη ξερει την Χερέθ όσο κανείς άλλος (είναι η έδρα του για τις δοκιμες της ΚΤΜ).
Το μονο που δεν ακουσαμε, είναι αν η πιστα είναι ασφαλής στις ταχύτητες και για τα προσπεράσματα του συγχρονου MotoGP. Απο οτι έχουμε διαβασει, μονο το Μotosport εξεφρασε επιφυλαξεις (στο χτεσινο άρθρο της practice) για το πως θα παει ολο αυτο σε μια πιστα ξεπερασμένη, φετος που το MotoGP εμφανίζεται ταχύτερο παρα ποτέ.
Εν παση περιπτωσει, το πρωϊ του Σαββατου μια τρελλη βροχη υποχρέωσε τους οδηγους να κανουν βρεγμενη την FP3 και να μπουν με βροχινα και στο Q1 και Q2 (στην αρχη με soft και μετα με medium γομμες). Στο Q1 την έκπληξη έκανε ο Μορμπιντέλλι με πρωτο χρονο, ενω τον ακολουθησε στο Q2 ο Μπιντερ (ο Πεντροθα ειχε θεματα απο την πτωση του practice με τις δυο μοτοσυκλετες του, και ο Μιλλερ έχει θεμα γενικως).
Στο Q2 μια ομορφη στιγμη ήταν η pole position του Μαρκ Μαρκεθ, η 93η της καρριερας του και η πρωτη εδω και δύο χρονια (εχει 93 pole positions στο MotoGP, μια σχεδον απιστευτη πραγματικοτητα που ακυρώνει καθε αρνητικό σχολιο για την ταχύτητά του). Κανείς δεν μπορεσε να τον φτάσει, με την δευτερη θεση να πηγαίνει στον Μπετζεκι και την τριτη στον Μαρτιν. Οι Mπίντερ, Τζιαναντονιο και Αλεξ Μαρκεθ ήταν στην δευτερη σειρα, ενω στην τρίτη ηταν οι Μπανιάϊα και Μπαστιανινι μαζί με τον Μορμπιντελλι. Οι Ακοστα και Βινιλακες ηταν στην τεταρτη σειρα (10 και 11), οι Μιλλερ και Πεντροθα ακομα πιο πισω στην 15η και 16η θεση, και ο Κουαρταράρο 23ος, στην χειροτερη θεση εκκινησης ολοκληρης της καρριερας του στο MotoGP. Παμε τωρα να δουμε πως μια ακαταλληλη και προβληματικη πιστα μπορεί να αλλοιώσει και να παραχαράξει τα αποτελεσματα ενός αγώνα, που συμφωνα με καθε αθλητικη, ανταγωνιστικη, συναγωνστική, ακομα και «διαφημιστικη» άποψη και πρακτικη, πρέπει να προερχονται απο καθαρό συναγωνισμο και αναλογα με την ταχυτητα και την ικανοτητα του καθε αναβατη. Γιατί το να πεσει ενας πη περισσοτεροι απο λαθη, ειναι κατι κατανοητό, μας βοηθάει και να τους καταταξουμε συμφωνα με την συνολικη τους αποδοση. Ομως, δεν γινεται σε αυτο το επιπεδο, αναβατες που πληρωνονται με δεκαδες εκατομμυρια και χαρις σ’ αυτους εχουμε το θεαμα (και τις εισπραξεις), να πεφτουν ξαφνικα σαν να πατάνε σε λαδια, επειδη το υποστρωμα της πιστας “ξερνάει” τα νερα στην ασφαλτο, ΑΦΟΥ εχει στεγνωσει απο την βροχη που προηγηθηκε!
Με στεγνη (επαναλαμβανουμε, ΣΤΕΓΝΗ) πίστα, ο Μπιντερ πεταχτηκε απο την δευτερη σειρα και τεθηκε επικεφαλης, ακολουθουμενος απο τους Μαρτιν, Μαρκ και Αλεξ Μαρκέθ. Συντομα ο Μαρτίν τον περασε, και το ίδιο επιχείρησε να κανει ο Μαρκ Μαρκεθ, που το καταφερε με την δευτερη προσπαθεια, για να τον ακολουθησει και ο αδελφος του. Αυτοι οι τέσσερις αρχισαν να απομακρύνονται απο το δευτερο γκρoυπ, που ήταν σε σαφως χαμηλοτερους ρυθμους (σε σχέση με την συντομη διαρκεια του Sprint). Ηδη στον πρωτο γύρο ειχε εγκαταλείψει ο Εσπαργκαρό, και στον τρίτο γύρο ο Μπανιάϊα στριμωχτηκε αναμεσα στους Μπετζέκι και Μπιντερ (ιδιαιτερα επιθετικος ο Νοτιοαφρικανος) και έπεσε, επιστρέφοντας στο box του με τα ποδια, μαλλον προσπαθωντας να ηρεμησει μετα την απωλεια πολυτιμων βαθμων – αν και δεν έδειχνε οτι θα μπορουσε να διεκδικησει βαθρο (πού να ήξερε!). Η φάση εξεταστηκε απο τους αγωνοδικες, που αποφασισαν οτι δεν θα δωσουν καποια ποινη (σε ποιον; Μαλλον στον Μπιντερ, γιατι ειχε επαφη με τον Μπανιάϊα που ήδη ήταν μεσα στη στροφή. Αλλά αυτές ειναι θεωρίες).
Αυτο η πτωση που προηλθε απο επαφη, οπως και η πτωση του Ντι Τζιαναντονιο στον τέταρτο γύρο (στροφη 13) μαλλον ήταν και οι μοναδικες…«γνησιες» στον χαμο που ακολουθησε. Αλλά ηταν ακομα νωρίς: Μεχρι τον έκτο γύρο, ο Μαρτίν είχε κανει μικρή διαφορα, και ενδιαφερον είχε ή άνοδος του Κουαρταράρο, που απο την 23η θεση στην εκκινηση βρεθηκε 11ος στον πρωτο γύρο, και στον έκτο ήταν ένατος πισω απο τον Βινιάλες.
Στον έβδομο γύρο ο Μαρκ Μαρκεθ καλυψε την διαφορα του απο τον Μαρτίν, o οποιος έκανε και ένα λαθος με αποτελεσμα να βρεθεί ο ο Μαρκέθ στον τροχό του, να περάσει μάλλον εύκολα στην πρωτη θεση, και να δημιουργήσει (μικρη) διαφορα.
Στον ένατο γυρο, εμφανίστηκε ένα προβλημα υγρασιών στην πιστα, το οποιο οπως ακουσαμε απο (ξένους) δημοσιογραφους πρωην αγωνιζομενους, υπαρχει στην πιστα απο το 2013, και δεν έχει διορθωθεί παρα τις δυο ασφαλτοστρωσεις που εχουν γίνει τα τελευταία χρονια: Οταν η πίστα βραχει, και στεγνωσει, υπαρχει υγρασία που παραμενει «κατω» απο το οδοστρωμα, και με τις αλλαγες της θερμοκρασίας και υγρασίας μπορεί να βγει στην επιφάνεια, δημιουργωντας υγρα «μπαλωματα» σε διαφορα σημεία («weepers», δηλαδη «κλαψιαρες» – αν και δεν ειναι ακριβης η μεταφραση- τα αποκαλούν στα Αγγλικα). Ετσι, στην στροφη Νο 5 και εντελως ξαφνικά, τρείς αναβατες που πηγαιναν ο ένας πισω και κοντα στον άλλον, έπεσαν ακριβως στο ίδιο σημείο και με τον ίδιο τροπο, σαν να είχε καποιος αφήσει λαδια στην πιστα: Πρωτα ο Αλεξ Μαρκέθ, πίσω του ο Μπίντερ και αμεσως μετα ο Μπαστιανίνι, ολοι βρεθηκαν στο χαλικι, χωρίς να καταλαβουν τι τους ειχε συμβει! Λιγα δευτερολεπτα μετα, ο Μαρκ Μαρκέθ που είχε κάνει καπως μεγαλυτερη διαφορα και πηγαινε καρφι για μια νικη ονείρου που απείχε μονο τρείς γύρους, έπεσε στην στροφη Νο 9, χωρίς να καταλαβει το πως και το γιατί, χωρίς να φαίνεται να πιέζει ιδιαίτερα. Δεν άφησε την μοτοσυκλετα, την σήκωσε και συνεχισε, για να εισπραξει μια δικαιολογημενη ποινη μιας θεσης, καθως χτυπησε απο πισω τον (πολυ αργο, αλλά αυτο δεν έχει σημασία) Μιρ, που ευτυχως δεν έπεσε. Στη συνεχεια πέρασε “άγρια” και τον Ολιβέϊρα, αλλά οι αγωνοδικες δεν ασχοληθηκαν.
Στον δεκατο γύρο, ο Μαρτίν ήταν σιγουρος νικητής, και στην δευτερη θεση ειχε προβιβαστεί ο Ακοστα, ενω τριτος ειχε ανεβει ο Βινιαλες. Φτανοντας ομως στην στροφή Νο 5, έπεσε κι αυτος, επισης χωρίς να καταλαβει το γιστι, κι έτσι τριτος βρεθηκε ο Κουαρταράρο που ειχε ξεκινησει 23ος! Τον ακολουθουσε ο Πεντροθα, ενω πισω τους ειχε βρεθεί ο Ζαρκο, στην πεμπτη θεση, εχοντας περασει τον Μορμπιντέλλι. Αλλα στον τελευταίο γύρο έπεσε κι αυτός, χανοντας έναν τερματισμο που θα εδινε ένα χαμογελο ελπίδας στη Honda, ανεξαρτητα απο τον τροπο που θα είχε έρθει. Η πτωση του Μαρίνι ολοκληρωσε μια ακομα αρνητικη μερα για την μεγαλυτερη και την πλουσιοτερη ομαδα του παγκοσμίου.
Ομως, η τελικη καταταξη δεν ειχε ακομα σχηματιστεί! Πρωτος βεβαια ο Μαρτιν, που προσεξε πολυ στο τέλος και άξιζε τη νικη, ενω με ειλικρινεια και γενναιοτητα ειπε οτι η ρεαλιστικη θεση του ήταν η δευτερη, αν δεν ειχε αντιμετωπισει προβλημα και αν δεν έπεφτε ο Μαρκ Μαρκέθ. Δευτερος ο Ακοστα, ενω ο τριτος Κουαρταράρο δεχτηκε ποινη χρόνου λογω χαμηλης πιεσης στα λαστιχα, και έχασε θεσεις (5ος), με αποτέλεσμα να βρεθεί τριτος στο βαθρο ο Πεντροθα. Ποινες για τον ιδιο λογο δεχτηκαν και οι Ραουλ Φερναντεθ (εχασε την έκτη θεση και την πηρε ο Μαρκ Μαρκεθ!), Ντι Τζιαναντονιο, Μιλλερ και Ρινς.
Αυτος ο αγωνας – παρωδία, που θα έπρεπε να εξεταστεί πολυ προσεκτικα απο τους αγωνοδικες και την διευθυνση αγωνα, ισχυροποιησε τη θεση του Μαρτίν στη πρωτη θεση της βαθμολογίας με 92 βαθμους, ειδε τον Ακόστα να ανεβαινει δευτερος με 63 (ταιριαζει εδω το “η τυχη του πρωτάρη”), και τον Ενέα Μπαστιανινι τρίτο με 59. Ακολουθει ο Βινιάλες με 56, ο Μπανιάϊα με 50, ο Μπιντερ με 49 και ο Μαρκ Μαρκεθ με 40.
Η ΚΤΜ ανακοινωσε οτι θα κανει «μια μικρη γιορτη» για να πανηγυρίσει το βαθρο του Πεντροθα. Αν και οι θεσεις, μαζι με τους βαθμους, αναγνωριζονται ο,τι κι αν συμβεί στον αγωνα, πιστευουμε οτι καλυτερα για τους δυο του βαθρου (εκτος του άξιου πρωτου Μαρτίν) θα ήταν να το αφήσουν πίσω, να ευχαριστησουν την καλη τους τύχη που δεν τους παγιδεψε και δεν τους έριξε το ελαττωμα της πιστας όπως τους άλλους, και να περιμενουν να παρουν το σωστο αποτέλεσμα στον κανονικό αγωνα. Τοτε, βεβαιως και να το γιορτάσουν!
Γιατι, όποια θεση κι αν φερει καποιος, η αξια της η πραγματικη εξαρτάται ΑΠΟΛΥΤΩΣ απο ποιους έχει προσπεράσει, και ποσοι έχουν τερματισει τον αγωνα. Το ανοητο Sprint της Χερεθ θα μείνει στην Ιστορια σαν ένας απο τους χειροτερους και λιγοτερο αντιπροσωπευτικους αγωνες που έγιναν ποτέ. Ευτυχως που υπαρχει η Κυριακη. Και παρ’ ΄οτι οπως ειπαμε τα αποτελεσματα ειναι αυτά που ειναι, και «ηθικός νικητής» δεν υπαρχει, θα ήταν πολυ ομορφο το να κερδιζε ο καλυτερος του Σαββατου, που ήταν ο Μαρκ Μαρκέθ, και να μην αποφασιζε την καταταξη ούτε η πιστα, ουτε οι «κλαψιάρηδες» λεκεδες υγρασίας, ουτε και οι πονηριες των ομαδων με τις χαμηλες πιέσεις στα λαστιχα. Δ.Π.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ SPRINT (ΜΕ ΚΕΦΑΛΑΙΑ Η ΤΕΛΙΚΗ ΘΕΣΗ)
12 89 Jorge MARTIN SPA Prima Pramac Racing DUCATI 19’52.682 160.2
2 9 31 Pedro ACOSTA SPA Red Bull GASGAS Tech3 KTM 19’55.652 159.8 2.970
3 ΠΕΜΠΤΟΣ 7 20 Fabio QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 19’59.734 159.2 7.052
4 ΤΡΙΤΟΣ 6 26 Daniel PEDROSA SPA Red Bull KTM Factory Racing KTM 19’59.784 159.2 7.102
5 ΤΕΤΑΡΤΟΣ 5 21 Franco MORBIDELLI ITA Prima Pramac Racing DUCATI 20’01.163 159.0 8.481
6 ΔΩΔΕΚΑΤΟΣ 4 25 Raul FERNANDEZ SPA Trackhouse Racing APRILIA 20’08.564 158.0 15.882
7 ΕΚΤΟΣ 3 93 Marc MARQUEZ SPA Gresini Racing MotoGP DUCATI 20’10.813 157.8 18.131
8 ΕΒΔΟΜΟΣ 2 37 Augusto FERNANDEZ SPA Red Bull GASGAS Tech3 KTM 20’10.960 157.7 18.278
9 1 88 Miguel OLIVEIRA POR Trackhouse Racing APRILIA 20’11.100 157.7 18.418
10 36 Joan MIR SPA Repsol Honda Team HONDA 20’11.235 157.7 18.553
11 30 Takaaki NAKAGAMI JPN IDEMITSU Honda LCR HONDA 20’13.818 157.4 21.136
12 5 Johann ZARCO FRA CASTROL Honda LCR HONDA 20’14.630 157.3 21.948
13 49 Fabio DI GIANNANTONIO ITA Pertamina Enduro VR46 Racing T DUCATI 20’16.160 157.1 23.478
14 43 Jack MILLER AUS Red Bull KTM Factory Racing KTM 20’30.583 155.2 37.901
15 42 Alex RINS SPA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 20’54.970 152.2 1’02.288
16 32 Lorenzo SAVADORI ITA Aprilia Racing APRILIA 21’15.661 149.7 1’22.979
ΔΕΝ ΤΕΡΜΑΤΙΣΑΝ
10 Luca MARINI ITA Repsol Honda Team HONDA 18’33.619 157.2 1 lap
6 Stefan BRADL GER HRC Test Team HONDA 18’33.761 157.2 1 lap
12 Maverick VIÑALES SPA Aprilia Racing APRILIA 14’58.553 159.4 3 laps
73 Alex MARQUEZ SPA Gresini Racing MotoGP DUCATI 13’16.272 159.9 4 laps
33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 13’16.515 159.9 4 laps
23 Enea BASTIANINI ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 13’16.799 159.8 4 laps
72 Marco BEZZECCHI ITA Pertamina Enduro VR46 Racing T DUCATI 13’18.393 159.5 4 laps
1 Francesco BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 3’25.135 155.2 10 laps
ΔΕΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΕ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΓΥΡΟ
41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing APRILIA
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Q2 – POLE POSITION – ΣΕΙΡΑ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ
93 Marc MARQUEZ SPA Gresini Racing MotoGP DUCATI Q2 1’46.773 6 7 285.7
2 72 Marco BEZZECCHI ITA Pertamina Enduro VR46 Racing Team DUCATI Q2 1’47.044 6 8 0.271 0.271 285.7
3 89 Jorge MARTIN SPA Prima Pramac Racing DUCATI Q2 1’47.381 6 8 0.608 0.337 288.0
4 33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM Q2 1’47.730 7 8 0.957 0.349 292.6
5 49 Fabio DI GIANNANTONIO ITA Pertamina Enduro VR46 Racing Team DUCATI Q2 1’47.778 6 8 1.005 0.048 283.4
6 73 Alex MARQUEZ SPA Gresini Racing MotoGP DUCATI Q2 1’47.840 7 7 1.067 0.062 282.7
7 1 Francesco BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team DUCATI Q2 1’47.962 7 8 1.189 0.122 286.4
8 21 Franco MORBIDELLI ITA Prima Pramac Racing DUCATI Q2 1’48.116 5 6 1.343 0.154 283.4
9 23 Enea BASTIANINI ITA Ducati Lenovo Team DUCATI Q2 1’48.362 6 8 1.589 0.246 287.2
10 31 Pedro ACOSTA SPA Red Bull GASGAS Tech3 KTM Q2 1’48.528 2 7 1.755 0.166 288.7
11 12 Maverick VIÑALES SPA Aprilia Racing APRILIA Q2 1’48.595 6 8 1.822 0.067 285.7
12 41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing APRILIA Q2 1’49.417 6 8 2.644 0.822 284.9
13 5 Johann ZARCO FRA CASTROL Honda LCR HONDA Q1 1’48.102 7 8 (*) 0.215 282.7
14 88 Miguel OLIVEIRA POR Trackhouse Racing APRILIA Q1 1’48.418 6 8 (*) 0.531 0.316 281.2
15 43 Jack MILLER AUS Red Bull KTM Factory Racing KTM Q1 1’48.672 5 6 (*) 0.785 0.254 281.2
16 26 Daniel PEDROSA SPA Red Bull KTM Factory Racing KTM Q1 1’48.699 5 7 (*) 0.812 0.027 284.9
17 25 Raul FERNANDEZ SPA Trackhouse Racing APRILIA Q1 1’48.728 3 8 (*) 0.841 0.029 281.2
18 37 Augusto FERNANDEZ SPA Red Bull GASGAS Tech3 KTM Q1 1’49.229 6 7 (*) 1.342 0.501 279.0
19 6 Stefan BRADL GER HRC Test Team HONDA Q1 1’49.659 5 8 (*) 1.772 0.430 281.9
20 36 Joan MIR SPA Repsol Honda Team HONDA Q1 1’49.765 3 8 (*) 1.878 0.106 280.5
21 32 Lorenzo SAVADORI ITA Aprilia Racing APRILIA Q1 1’49.860 7 7 (*) 1.973 0.095 279.0
22 10 Luca MARINI ITA Repsol Honda Team HONDA Q1 1’49.978 8 8 (*) 2.091 0.118 281.9
23 20 Fabio QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP TeaYAMAHA Q1 1’50.100 4 7 (*) 2.213 0.122 279.7
24 30 Takaaki NAKAGAMI JPN IDEMITSU Honda LCR HONDA Q1 1’50.245 7 7 (*) 2.358 0.145 278.3
25 42 Alex RINS SPA Monster Energy Yamaha MotoGP TeaYAMAHA Q1 1’50.302 5 8 (*) 2.415 0.057 279.0