ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΙΣΧΥΕΙ ΕΝ ΜΕΡΕΙ ΚΑΙ “ΠΑΡΑΝΟΜΩΣ” (!!!) Η Κ.Υ.Α. 2019, ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΜΕ ΤΟΝ ΝΕΟ ΝΟΜΟ ΓΙΑ ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ ΠΟΥ ΙΣΧΥΕΙ ΑΠΟ 3/4/23!
ΔΗΛΑΔΗ, ΟΙ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ ΕΟ ΦΙΛΠΑ, ΟΜΑΕ ΚΑΙ ΕΛΠΑ (παλαιες), ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΚΥΡΙΑΚΕΣ/ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ/ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΠΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
ΠΡΟΣΟΧΗ: ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ “ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ” (ΓΡΑΠΤΗ) ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ/ΕΡΜΗΝΕΙΑ/ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΦΙΛΠΑ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΟΥ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ, ΟΧΙ ΓΙΑ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ, ΕΦΡΜΟΣΤΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟ, ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ, Ή (ΝΕΑ) Κ.Υ.Α.!!!
Οντως, μας έχουν κουράσει… Η κυβερνηση με νομο της 3/4/2023, εθεσε προωρα σε εφαρμογη τον νομο 4850 του 2021 για τις Κρατικες Ιστορικες Πινακιδες που θα ετιθετο σε ισχυ στις 5/5/2023, αλλά δεν φρόντισε να εξηγησει στους χιλιαδες μετεωρους και απορημενους (συντομα και θυμωμενους) ιδιοκτητες Ιστορικων αυτοκινητων και μοτοσυκλετων τι θα γινει ΜΕΧΡΙ να ενημερωθουν οι υπηρεσίες και τα ΚΤΕΟ ολης της χωρας για να χορηγουν Κρατικες Ιστορικες, με ολα τα αρνητικα του Νομου να μην διορθωνονται και να παραμενουν, ήτοι υποχρεωτικο ΚΤΕΟ καθε χρονο, υποχρεωτικη Οριστικη διαγραφη, υποχρεωτικο επανελεγχο απο τις Ομοσπονδιες και ανανεωση της άδειας καθε πεντε χρονια, υποχρεωτικη πιστοποιηση απο τις Ομοσπονδιες στην αρχη και ανα πενταετία, και ΒΑΣΙΚΗ προϋποθεση την άδεια κυκλοφορίας υπουργειου ή/και το καταθετηριο στη ΔΟΥ στο ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗ, και αποδεικτικο ΔΟΥ για μη οφειλη τελων κυκλοφορίας (δηλαδη ΜΟΝΟ ταξινομημενα οχηματα με τον αρχικο ιδιοκτητη δικαιουνται Κρατικων Ιστορικων Πινακιδων). Οσο για τα εισαγομενα, απαιτειται το πιστοποιητικο τελωνειου ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ (σε φωτοτυπια).
Οποιος τα εχει, και τα κανει αυτα, αν και οταν εκδωσει Κρατικες Ιστορικες πινακιδες, θα εχει μειωμενα τελη κυκλοφοριας (για τους μεγαλους κυβισμους), μηδενικα τέλη για τα οχήματα ανω των 45 ετων και δικαιωμα καθημερινης κυκλοφοριας ΠΑΝΤΟΥ. (Ομως, δεν έχει επισημα αναφερθει ή “νομοθετηθεί” το αν θα υπαρχει δικαιωμα προσωρινης ακινησίας στα Ιστορικα οχήματα με τις νεες κρατικες πινακιδες, και ΑΝ ΘΑ ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ΤΩΝ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ. Αυτο το “υποθετουν” οι πιο αγαθοι και καλοπροαίρετοι, αλλά κανουν ΛΑΘΟΣ γιατί καθε τι που εχει να κανει με παραβολα, τεκμηρια, τέλη, κτλ., υπαγεται στην αρμοδιοτητα του Υπουργου Οικονομικων, ο οποιος ΒΑΣΕΙ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ δικαιουται να τα αναπροσαρμοζει ανα πασα στιγμη).
ΟΚ, αλλά διαβαστε την ανακοινωση απο το Γραφειο του υφυπουργου (ΠΡΟΣΟΧΗ: ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ, ΑΡΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΝΟΜΙΚΗ ΙΣΧΥ):
***Ανακοινωση απο το Γραφειο του Υφυπουργου κ. Μιχαλη Παπαδοπουλου, μετα απο επειγον ερωτημα της ΦΙΛΠΑ***
––“ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
Με τη δημοσίευση σε ΦΕΚ του Ν. 5039/2023 ξεκίνησε από τις 3 Απριλίου 2023 η ισχύς των διατάξεων του Ν. 4850/2021 σχετικά με την κυκλοφορία ιστορικών αυτοκινήτων και την χορήγηση νέων ιστορικών πινακίδων από τις αρμόδιες Δ/νσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών.
Επομένως, θα μπορούν όσοι επιθυμούν να εφοδιαστούν με ιστορικές πινακίδες για τα οχήματά τους, αφού ολοκληρωθεί η ενημέρωση των αρμόδιων Δ/νσεων Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών από το Υπουργείο σχετικά με τον τρόπο υλοποίησης των διατάξεων αυτών.
Σημειώνεται πως τα ιστορικά αυτοκίνητα τα οποία θα εφοδιαστούν με τις νέες πινακίδες μετέχουν στη δημόσια κυκλοφορία, με την προυπόθεση ότι έχει ασφαλιστεί το όχημα, ενώ έχουν το δικαίωμα να κυκλοφορούν και εντός του μικρού Δακτυλίου (Αθήνα) χωρίς περιορισμό.
Εξυπακούεται ότι όσα αυτοκίνητα δεν έχουν εφοδιαστεί με τις νέες πινακίδες, θα εξακολουθούν να κυκλοφορούν σύμφωνα με τους όρους και περιορισμούς που προβλέπονται στην ΥΑ υπ’ αριθμ.82350/3809/19 και δεν θα απολαμβάνουν των ρυθμίσεων που προβλέπονται με τις διατάξεις του Ν.4850/2021″___
Αυτα απαντησε το Γραφειο του Υφυπουργου, και…εδω τρελλαινόμαστε!!! Αντι να εκδοθει μια υπουργικη αποφαση που θα ΟΡΙΖΕΙ οτι θα ισχυει παραλληλα ο νομος ΚΑΙ η Κ.Υ.Α. 82350/3809/19 για καποιο ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ χρονικο διαστημα προσαρμογης (π.χ. 12 μηνες, ή μεχρι το τέλος του χρονου, δηλαδη τις 31/12/2023, οπως π.χ. έγινε με τις άδειες των τρέϊλερ), ο υφυπουργος μας λεει ότι μπορουμε να παμε να εκδωσουμε ΑΜΕΣΑ κρατικες Ιστορικες πινακιδες, αλλα…. αλλά μια στιγμη, όχι, όχι αμεσως, αλλά….
“… αφού ολοκληρωθεί η ενημέρωση των αρμόδιων Δ/νσεων Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών από το Υπουργείο σχετικά με τον τρόπο υλοποίησης των διατάξεων αυτών” (Σ.Σ. !!!!!!!!!)
ΔΗΛΑΔΗ, το “…θα μπορούν όσοι επιθυμούν να εφοδιαστούν με ιστορικές πινακίδες για τα οχήματά τους…” που αναφερει η επιστολη του υφυπουργου προς την ΦΙΛΠΑ, ισχυει αλλά και δεν ισχυει, γιατι μπορει να γινει μονο ΑΦΟΥ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ (κουβεντα δεν έγινε για την ενημερωση των ΚΤΕΟ, προσθετω)!
Η αβεβαιοτητα, η ανοργανωσια και η βιασύνη της υποθεσης εντεινονται στην τελευταία παραγραφο, εκει που λεει αυτο:
“…Εξυπακούεται ότι όσα αυτοκίνητα δεν έχουν εφοδιαστεί με τις νέες πινακίδες, θα εξακολουθούν να κυκλοφορούν σύμφωνα με τους όρους και περιορισμούς που προβλέπονται στην ΥΑ υπ’ αριθμ.82350/3809/19…”
Ναι, αγαπητοί Κυβερνητικοι, αλλά η Κ.Υ.Α. του 2019 βασει της οποιας λειτουργουσε ο χωρος των Ιστορικων οχηματων μεχρι σημερα, προβλεπει και την ΕΚΔΟΣΗ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΠΙΝΑΚΙΔΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΕΣ ΟΜΑΕ, ΕΟ ΦΙΛΠΑ ΚΑΙ ΑΜΟΤΟΕ. Εφ’ ‘οσον λοιπον οσα οχηματα έχουν Ιστορικες πινακιδες ΦΙΛΠΑ, ΟΜΑΕ και “παλαιες” ΕΛΠΑ (έκδοσης μεχρι 30/12/2020) μπορουν να κυκλοφορουν με τους περιορισμους που γνωριζουμε (Κυριακες, συνεργειο, εκδηλωσεις), και εφ’ όσον η Κ.Υ.Α. 2019 συνεχιζει να ισχυει ως έχει, ΔΕΝ ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ ΜΕ ΝΟΜΟ και δεν αντικαθίσταται με άλλη Υπ. Αποφαση, “εξυπακουεται” οτι οι Ομοπσονδιες μπορουν να συνεχισουν να εκδιδουν Ιστορικες πινακιδες περιορισμενης κυκλοφοριας. Διαβαστε την, ξανα:
Οχι; Ναι; Οχι; Ισως; Μπορει; Δεν μπορεί; Που ειναι η επισημη αποφαση; Που ειναι η συγκεκριμενη διευκρινιση; Ποσο θα διαρκέσει η παράλληλη ισχυς νεου Νομου και παλαιάς Κ.Υ.Α.; Ποτε “θα ενημερωθουν οι υπηρεσιες”, και απο ποια Κυβερνηση; Γιατι δεν περασε καμμια απο τις βελτιωσεις που προτειναν οι ιστοριοις φορεις και ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕ ΔΗΜΟΣΙΩΣ ο αρμοδιος υφυπουργος;
Και τελικά, πως ειναι δυνατον ο ιδιος ο υφυπουργος να μας προτρεπει να κυκλοφορουμε με τις πινακιδες Ομοσπονδιων με τους ορους και περιορισμους της ΚΥΑ 82350/3809/2019, ΑΦΟΥ ΤΗΝ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙ Ο ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΜΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 40;;;!!!
ΙΔΟΥ:
ΝΟΜΟΣ 4850/2021
Άρθρο 40
Καταργούμενη διάταξη
Η υπ’ αρ. 82350/3809/2019 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών(Β’ 4948) σχετικά με τα οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος καταργείται, εκτός του άρθρου 1 αυτής περί ειδικών αυτοκινήτων και μοτοσικλετών που χρησιμοποιούνται μόνο για αγώνες ταχύτητος ή δεξιοτεχνίας, από την έναρξη ισχύος του Μέρους Γ’ του παρόντος, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 113.
ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΛΟΙΠΟΝ ΜΕ ΟΣΟΥΣ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΩΡΑ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΕΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ;;;; Η ΚΥΑ ΤΟΥ 2019 ΙΣΧΥΕΙ A LA CARTE ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ, ΚΑΙ ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΝΕΟ ΝΟΜΟ, Ή ΕΞ’ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ; ΠΟΙΟΣ ΠΑΡΑΝΟΜΕΙ ΤΕΛΙΚΑ, ΕΚΟΥΣΙΑ ‘Η ΑΚΟΥΣΙΑ;
Για ποσο ακομα θα πρεπει να γινονται μπαλλακι οι ιδιοκτητες και φιλοι του Ιστορικου οχήματος, αναμεσα σε αυθαιρετες ερμηνειες λεσχων, ομοσπονδιων και γραφειων υφυπουργων;
Κυριοι, δηλωνω απογοητευμένος, και αναμενω ΑΜΕΣΗ ΕΠΙΣΗΜΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΣΑΦΗ, ΔΕΣΜΕΥΤΙΚΗ, ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ. Δ.Π.
Προβολή στατιστικών και διαφημίσεων
Όλες οι αντιδράσεις:
1919