Η KAWASAKI ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ «(ΞΑΝΑ)ΒΡΗΚΕ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΤΗΣ»…
Μια καινούργια μοτοσυκλέτα αγόρασα τα τελευταία 15 χρόνια, και αυτή ήταν Kawasaki.
Kαι δεν την αγόρασα (μόνο) επειδή μου άρεσε, ή (μόνο) επειδή ήταν καλή η τιμή, ή (μόνο) επειδή έκανα/μου έκαναν μια καλή συμφωνία –όλα αυτά μετράνε βεβαίως- αλλά επειδή πρώτον μου αρέσουν οι πράσινες μοτοσυκλέτες, και δεύτερον επειδή ο άνθρωπος που έτρεχε την Kawasaki στην Ελλάδα μου άρεσε επισης.
Και τα έφερε έτσι η κατάσταση στον χώρο των επιχειρήσεων, ώστε η Kawasaki στην Ελλάδα περνάει και παλι στα χέρια αυτου του ανθρώπου, που με διαφορετική πλέον δυνατοτητα ενεργειών και λήψης αποφάσεων, ετοιμάζεται να βάψει πράσινο ένα κομμάτι του πίνακα με τα διαγράμματα πωλήσεων μοτοσυκλετών της χώρας μας.
Το αν αυτό το μερίδιο θα είναι μεγάλο ή μικρό και το ποιά κατηγορία θα αφορά, είναι θέματα, βεβαίως, αλλά αυτή τη στιγμή, οι φίλοι της μάρκας «γιορτάζουν» την επιστροφή της στην Ελλάδα, μετά απο μια παρατεταμένη περίοδο «δειλής» (ή “σφιχτής”) πολιτικής, περιορισμών, δυσκολιών, και τελικά πλήρους εμπορικής ανυπαρξίας.
Σε αυτό το διαστημα της ουσιαστικής «απουσίας» της Kawasaki απο τη χώρα μας, το εργοστάσιο φυσικά δεν σταμάτησε να παρουσιάζει νεα μοντέλα, να ενισχύει την παρουσία και τη φήμη του σαν ΑΜΙΓΗΣ εταιρεία κατασκευής ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝ (με όλα τα γράμματα κεφαλαία, όχι μόνο το «Μ»), να διακρίνεται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike, και να αποτελει πηγή έμπνευσης και αντιγραφής για πολλούς «νέους» κατασκευαστές (δεν θα ηταν υπερβολή το να πουμε οτι τουλάχιστον οι μισές μοτοσυκλέτες προέλευσης Κίνας χρησιμοποιούν διάφορα -αδειοδοτημένα ή μη- αντίγραφα του κλασσικού δικύλινδρου 650 που κίνησε και κινεί γενιές και γενιές διαφορετικων μοντέλων της Kawasaki).
Ωστόσο, η δύναμη της εταιρείας που την έχει κρατήσει τόσο δημοφιλή παρά την ουσιαστική απουσία της απο την αγορά, δεν είναι μονο το μεγάλο όνομα αλλά το παρελθόν της. Ενα παρελθόν που «δεν ξεχνιέται» και που κάνει σήμερα την Kawasaki να αποτελεί το πρωτο θέμα συζητησης στα Ιστορικά φόρα. Γιατί υπήρξαν πολλές αξιολογες και πρωτοποριακές μοτοσυκλέτες απο τους Ιαπωνες κατασκευαστές τις ένδοξες δεκαετίες του 1970 και 1980 (τότε που χτίστηκε» η μοτοσυκλετιστική συνείδηση παγκοσμίως), απο τις οποιες όμως ελάχιστες είναι αυτές που ξεχωρίζουν σταμπωμένες στη μνήμη και αποτελουν την πρωτη απάντηση σε σχετική ερωτηση!
Οι περισσότερες απο αυτές τις ελάχιστες, ανηκουν στην Κawasaki! Kαι είναι η H1 500 Mach III, η Η2 750, η Ζ1 900, που ΔΕΝ ξεχνιουνται και φέρνουν ρίγη στην ανάμνησή τους, σε όσους τις γνώρισαν αλλά και σε όσους έχουν ακούσει τις τρομερές ιστορίες των δίχρονων «widowmakers»! Στη συνέχεια, η GPz 900 R. Και αργότερα, μέχρι τις μέρες μας, άξιοι συνεχιστές η γενιά των Ninja (και των all time records ΖΧ 10R στα Superbike), τα «Ζ» (με το τρομερό «γυμνό» 1000άρι που αντιστάθηκε στα ηλεκτρονικά «απο άποψη»!), οι πιο ολοκληρωμένες καθαρόαιμες tourers ZX SE, και τέλος το υπερτροφοδοτουμενο «θηρίο» Η2, σε τέσσερις εκδοσεις «δια πάσα χρήση» (R, SE, Z).
Το MOTOSPORT στο παρελθόν είχε συνεργαστεί εξαιρετικά με την Kawasaki, αλλά στη χώρα μας οι «συνεργασίες» του Τύπου με τις αντιπροσωπείες δεν είναι δεδομένες και αυτονόητες αλλά βασίζονται σε εμπορικά συμφέροντα (σωστό), ΑΝΑΜΙΚΤΑ με διαπροσωπικές σχέσεις (λάθος). Oμως, όταν έχεις παρακολουθήσει την πορεία μιας μάρκας απο την δεκαετία του 1970, έχεις περάσει στους επικινδυνους δρόμους της εποχής τις Εγγλέζικες δικύλινδρες 650 (και τις Ιαπωνικες τετρακύλινδρες) με το Avenger 350 (που πολλοι επιμένουν να αποκαλουν «Samurai», αλλά συγχωρούνται γιατί αγαπούν τα δίχρονα Kawasaki), έχεις «τρομάξει» τον εαυτό σου και τους γύρω σου με το τρικύλινδρο Η1 500, έχεις ΤΡΕΞΕΙ σε αγώνα στο παλιό Τατόϊ με το ακομα πιο «τρομακτικό» Η2 750, έχεις ταξιδέψει στην Μαλαισία για την δοκιμή της πρώτης Νinja, της μοτοσυκλέτας με την οποία «μπήκε» η Kawasaki στα Superbike, αλλά και στο Εstoril για την δοκιμή της ZX 7R που σταδιακά θα έχτιζε το έπος του WSBK, έ, όταν τα έχεις κανει όλα αυτά δεν σε επηρεάζει τίποτε και «βλέπεις» μόνο τις μοτοσυκλέτες και το εργοστάσιο.
Η αντιπροσώπευση της Kawasaki στην Ελλάδα ξεκινάει απο τον Ηλία Καμμένο, έναν πανέξυπνο και ικανότατο επιχειρηματία που όχι μόνο αγαπούσε τις μοτοσυκλέτες (παρ’ ΄ότι η κύρια ασχολία του ήταν τα αυτοκίνητα) αλλά ήταν φανατικός οπαδός του ρητού «Race Sunday-sell Monday», το οποίο στα sixties και seventies ήταν κατι σαν «εμπορικός νόμος». Γιατί; Γιατί τότε οι αγωνιστικές μοτοσυκλέτες ήταν ολόϊδιες με τις νορμάλ! Χαρη στον Καμμένο, που αντιπροσώπευε επισης την Ducati αλλά και την BSA-Triumph, είδαμε στην Ελλάδα τα H1R 500 του παγκοσμίου GP, είδαμε στο Τατόϊ τον Paul Smart με την Ducati Imola (και αργότερα τον Ηλία Μπάϊλα), είδαμε και την διάσημη λόγω Μike Hailwood και νίκης στο Isle of Man του 1978 Ducati NCR 900, με την οποία μεγαλούργησε ο Φώτης Λεκκας (που επισης κέρδιζε με την H1R, απο την οποία μαλιστα είχε αφαιρέσει το φαίρινγκ σε κάποιους αγώνες).
Και μετά, τίποτα.
Γιατί οι Εγγλέζικες φίρμες έκλεισαν, γιατί η Ducati (όπως και όλη η Ιταλική βιομηχανία) αντιμετώπισε προβλήματα στον οικονομικό τομέα παρά τις νικες στις πίστες (μέχρι να έρθουν τα Αμερικάνικα και κατόπιν τα Γερμανικά κεφάλαια), και γιατί η Kawasaki Japan έφτιαχνε μονο μοτοσυκλέτες, οι οποίες στην χώρα των παπιών είχαν τον τρίτο ή τον τέταρτο ρόλο.
Τα επιχειρηματικά πάνω και κάτω, έφεραν την Kawasaki στην μεγάλη και κραταιά (τότε) ομπρέλλα του ομίλου Τ. Θεοχαράκη. Που είχε Ιαπωνικά και Ευρωπαϊκα αυτοκίνητα και Ιαπωνικές εξωλέμβιες, όχι όμως αντιπροσωπεία δικύκλων (πλην των σκουτερ της Peugeot). Μια νεα εποχή άρχισε τότε για την Κawasaki στην ΤΕΟΜΟΤΟ, τόσο στις μοτοσυκλέτες όσο και στη θάλασσα με τα περίφημα PWC (και το πρώτο Jet ski, στο οποίο οφείλει η κατηγορία το όνομά της). Παράλληλα, και λόγω της ιδιαιτερότητας της Ελληνικής αγοράς, ο άνθρωπος που επελέγη να τρέξει τη νεα εταιρεία, δεν σταματησε να κάνει διαφορες κινήσεις για την ανάπτυξη των πωλήσεων και την αύξηση του μεριδίου, απο την δημιουργία ειδικών μοντέλων μέχρι την ανάληψη αντιπροσωπειών μικρότερων δικύκλων, και απο την εισαγωγή Kawasaki μικρού κυβισμου απο τα θυγατρικά εργοστασια της Ν.Α. Ασίας, μέχρι την δημιουργία μικρής «γραμμής παραγωγής» για την μετατροπή τους σε Ευρωπαϊκών προδιαγραφών.
Οι Ομιλοι έχουν τη θετική πλευρά του μεγέθους, αλλά και την «αρνητική» του αλληλοεπηρεασμού των εταιριών ιδιοκτησίας τους απο τα γενικά αποτελεσματα. Ετσι, σε περιόδους κρίσεων, «θυσιάζονται» οι εταιρείες που συμμετέχουν λιγότερο στους τζίρους και θεωρούνται πιο «δύσκολες» στη διαχείριση. Και η μοτοσυκλέτα, το δίκυκλο γενικά, είναι ένας δύσκολος κλάδος, όχι λόγω τιμών ή έντονου ανταγωνισμού, αλλά λόγω του αγοραστικού κοινού. Απαιτείται ειδικευση απο την διοίκηση, και συνεχής «επαφή» με το καταναλωτικό κοινό. Η αδράνεια δεν επιτρέπεται. Και όταν αυτό συνέβη στην ΤΕΟΜΟΤΟ, η οποία επηρεάστηκε απο τα γενικότερα προβλήματα που δημιουργησε στον Ομιλο η κρίση (δεν θα αναφερθούμε σε αυτή την υπόθεση γιατί δεν θα γίνουμε πιστευτοί!), το αποτέλεσμα ήταν να «στερέψει» η προβολή, να «μικρύνει» το δίκτυο και να μείνει πίσω, με άμεσο αντίκτυπο στις πωλήσεις. Οι δοκιμές των νεων μοντέλων, προς τιμήν της εταιρείας, συνεχίζονταν, κάτι που πάντα γινόταν με την Kawasaki στην Ελλάδα, αλλά δεν υπήρχε ανταπόκριση στο μέτωπο των πωλήσεων. Και δεν έφταιγαν οι μοτοσυκλέτες γι’ αυτό, αλλά η θέση της φίρμας στην αγορά δεν υποστηριζόταν, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να «λοξοδρομούν».
Απο αυτό το σημείο, εν έτει 2022 ξεκινάει μια νέα πορεία για το μεγάλο αυτό όνομα της μοτοσυκλέτας. Το πρεστίζ της φίρμας «ΚAWASAKI» στο ρεζερβουάρ είναι μεγάλο κεφάλαιο (και όχι μόνο «κληρονομιά») και μένει να δουμε πως θα το εκμεταλλευτεί και πως θα το δουλέψει η νεα αντιπροσωπεία. Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο άνθρωπος πίσω απο το (μεγάλο) εγχείρημα «ξέρει πολύ καλά τη δουλειά». Εμείς, σαν το παλαιότερο Μεσο μοτοσυκλέτας στην Ελλάδα, και ο υπογράφων προσωπικά, ευχόμαστε καλή επιτυχία στη φίρμα με την οποια μεγαλώσαμε, στη φίρμα την οποία αγαπήσαμε. Δ.Π.
*Ακολουθεί η επισημη ανακοινωση
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ KSR HELLAS Α.Ε.
Η KSR Hellas A.E ΝΕΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΣ KAWASAKI ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!
Η KSR Hellas Α.Ε., θυγατρική του ομίλου KSR Group GmbH, του μεγαλύτερου διανομέα δικύκλων στηνΕυρώπη, ανακοινώνει επίσημα την αποκλειστική αντιπροσώπευση και διάθεση των προϊόντων και υπηρεσιών της Kawasaki στην Ελλάδα.
H Kawasaki Motors Europe, θυγατρική της Kawasaki Motors Ltd, από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές μοτοσυκλετών παγκοσμίως, επιλέγει την KSR Hellas A.E. ως νέο αντιπρόσωπο για την Ελλάδα στοχεύοντας στην αναβάθμιση της μάρκας σε όλα τα επίπεδα, με την ενίσχυση του δικτύου
Πωλήσεων, αντιπροσώπων και τεχνικής υποστήριξης και τηΝ βελτιστοποίηση της εμπιστοσύνης των υπαρχόντων αλλά και μελλοντικών ιδιοκτητών Kawasaki, στη χώρα μας!
Η Kawasaki Motors Europe, αναγνωρίζοντας στην KSR Hellas την ταχύτατη ανάπτυξη της στο σύντομο διάστημα που δραστηριοποιείται στην Ελληνική αγορά μέσω των εταιριών που ήδη αντιπροσωπεύει, προχώρησε στη σύναψη συμφωνίας αποκλειστικής αντιπροσώπευσης, προσβλέποντας σε μια νέα εποχή για τη μάρκα στη χώρα μας, μέσα από την επίτευξη των ανωτέρω στόχων.
Πρωταρχικό μέλημα της KSR Hellas είναι η αποκατάσταση της επάρκειας ανταλλακτικών του δικτύου εξυπηρέτησης πελατών, την συνέχιση υποστήριξης όλων των εγγυήσεων των μοντέλων που έχουν ήδη πωληθεί προγενέστερα και την βελτίωση όλων των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους υπάρχοντες ιδιοκτήτες.
Αρωγός της KSR Hellas στην επίτευξη των ανωτέρων στόχων, θα αποτελέσει το ανθρώπινο δυναμικό που στελεχώνει την εταιρεία, καθώς πρόκειται για ανθρώπους με πολυετή εμπειρία στην Ελληνική αγορά μοτοσυκλετών, αλλά ταυτόχρονα και των ιδιαίτερα απαιτητικών εσωτερικών διαδικασιών της Kawasaki Motors Europe, υποσχόμενοι τη γρήγορη και ομαλή μετάβαση, υπό το καθεστώς της νέας αντιπροσωπείας.
Στο πλαίσιο ανάπτυξης που έχει εκπονηθεί από την KSR Hellas για την Kawasaki, περιλαμβάνεται η διεύρυνση της γκάμας με νέα μοντέλα, η επάρκεια μοτοσυκλετών για την ανάπτυξη και υποστήριξη του δικτύου καταστημάτων, καθώς και η διενέργεια στοχευμένων προωθητικών κινήσεων.
Το ανθρώπινο δυναμικό της KSR Hellas υποδέχεται με ενθουσιασμό και αίσθημα ευθύνης την αντιπροσώπευση της Kawasaki και δηλώνει έτοιμο να ανταπεξέλθει στην πρόκληση, του δυναμικούπλάνου ανάπτυξης της μάρκας στην Ελληνική αγορά δικύκλων.
Τμήμα Marketing & Επικοινωνίας
ΚSR Hellas S.A
Λεωφόρος Αθηνών 218 | 124 61 Χαϊδάρι, ΑΘΗΝΑ
Tηλ.: +30 210 53 22 105
E-Mail: info@ksr-hellas.gr | Web: www.ksr-hellas.gr