MOTOGP, MUGELLO: ΚΑΤΙ ΔΕΝ ΠΗΓΑΙΝΕΙ ΚΑΛΑ Μ’ ΑΥΤΟ…
Μια νευρικοτητα που δεν γινεται τοσο εμφανης σε άλλους αγωνες, πλανιοταν στην ατμόσφαιρα της υπέροχης πιστας του Μουτζέλλο, στις πρωτες κρισιμες δοκιμες του Ιταλικου Grand Prix.
Ο λογος δεν ειναι άλλος απο τo «τρακ» των αναβατων της Ducati, που «πρέπει» οχι απλά να κερδισουν, αλλά να γεμισουν τις πρωτες θεσεις, και στο βαθρο και στη δεκαδα. Στα box, στις θεσεις των VIPs, παντου, θα βρισκεται συσσωμη η διοικηση του εργοστασιου, μην πουμε και το συμβούλιο των μετοχων! Πολλά παιχτηκαν τα τελευταια χρονια απο την καλή, μετρια ή κακη εμφανιση καποιου αναβατη ή αναβατων της Ducati στο Mugello, απο την πλουσιοπαροχη ανανεωση του συμβολαίου του μεχρι την διακοπη του, και σιγουρα όλοι θελουν την αγαπη των δεκαδων χιλιαδων φανατικων φιλων του MotoGP στις κερκιδες, που «δεν θα δεχτουν» τιποτα λιγοτερο απο μια Ιταλικη νικη.
Το Mugello για τις Ιταλικες φιρμες, είναι ότι και οι 8 ωρες της Suzuka για τις Ιαπωνικες. Και Ιταλικη φίρμα ειναι η Aprilia, που προφανως θελει επισης τη νικη, αν και με τους αναβατες που εχει (για διαφορετικους λογους τον καθενα) μπορει να πονταρει μόνο σε μια καλη εμφανιση. Αν ο Ολιβέϊρα ήταν σε καλη κατασταση, θα πονταραμε επανω του, ενω ο Βινιάλες που σιγουρα θα μπορουσε να ανεβει στο βαθρο, έχει (επισης σιγουρα) μεγαλο θεμα με τις εκκινησεις και οι πιθανοτητες για καλη εμφανιση ειναι στο 50-50 αναλογα με το απο που, και πως, θα φυγει στα κοκκινα φωτα. Οσο για τον παντα αποτελεσματικο και φιλοτιμο Α. Εσπαργκαρο (που καταφερε να μπει στην δεκαδα του Q2 παρα τους πονους απο τον τραυματισμο του στον αστραγαλο την Πεμπτη, οταν έπεσε απο το ποδηλατο μεσα στην πίστα επειδη μιλουσε στο κινητο!), έχει δειξει φετος μια καμψη στο τελευταιο μερος του αγώνα, που μπορει να οφειλεται στη μοτοσυκλετα, στον τροπο που τρωει τα λαστιχα, ή και στον ίδιο.
Φυσικα, ολοι οι αναβατες της Ducati έχουν σαν μεγαλύτερο αντιπαλο (και «στοχο») τον ομόσταυλό τους, και –ιδίως- τις άλλες ομαδες Ducati! Οι δορυφορικοι θελουν να περασουν τους εργοστασιακους για να έχουν προοπτικη μελλοντικου συμβολαίου, και οι εργοστασιακοι, που λογω της μακρας απουσιας του Μπαστιανίνι προς στιγμην περιορίζονται στον «ένα αλλά λέοντα» Μπανιάϊα, προφανως θελουν να αποδειξουν την «ανωτερότητα» που τους δινει η θεση τους.
Τωρα, έχει μπει στην εικονα η ΚΤΜ, κυριως με τον αποτελεσματικο Μπίντερ, που στο Mugello που θελει πολυ ΘΑΡΡΟΣ, έχει μεγαλες πιθανοτητες διακρισης αν ξεκινησει καλα και δεν φαει τον χρονο του πισω απο καποιους άλλους (π.χ. Μιλλερ ή Εσπαργκαρο). Στο FP2 ήταν πεμπτος, εύκολα, ενω ο Μιλλερ έμεινε εκτος δεκαδας, στην 14η θεση, και έχει να δωσει μεγαλη μαχη στο Q1.
Απο τα άλλα εργοστασια (δεν έχουν μεινει και πολλά!), ο Ρινς έφερε τη Honda του κοντα στην κορυφη (τρΙτο χρονο), ενω ο Μαρκ Μαρκέθ, ένας απο τους οδηγους που μπορει να αμφισβητησει την κυριαρχια της Ducati (παρ’ οτι δεν θα στοιχηματιζαμε πανω του, ακομα και αν καταφερει να τερματισει και να μην «πεσει μαχομενος»), ειχε μια πτωση προς το τελος της FP2, προλαβαινοντας ωστοσο να ξαναβγει στην πιστα με την δευτερη μοτοσυκλετα και να κανει ένα καλο -στιγμιαία πρωτο- χρονο ακολουθωντας τον Βινιάλες (που έμεινε 11ος!), ο οποιος τελικα τον έφερε όγδοο και απ’ ευθειας στο Q2.
Στην πρωτη δεκαδα υπαρχουν έξη Ducati, και θα ήταν επτά αν ο Αλεξ Μαρκέθ που ειχε πρωτο χρονο στο (μικρης σημασιας) πρωϊνο FP1 προσπαθουσε λιγο περισσοτερα (παραμενει στα φαβορι του Q1). Πρωτο χρονο ειχε ο Μαρκο Μπεζεκι μεχρι να του τον παρει ο κορυφαίος και παλι Φραντσεσκο Μπανιάϊα, πολυ φορμαρισμενος και έτοιμος για θριαμβο, χωρις αυτο να σημαινει οτι εχει εξορισει οριστικα τον δαίμονα της ασταθειας που εμφανιζεται αραιά και που εκει που δεν τον περιμενει. Ακολουθησαν Ρινς και Μπιντερ, πεμπτος ο Μαρτιν (που σιγουρα διασκεδαζει με τις φημες που τον θελουν να πηγαινει στη Yamaha του χρονου, μια αυτοκτονικη για την καρριερα του κινηση που την αφηνει να αιωρειται και δεν την διαψεύδει για να ανεβαζει το κασε του στη Ducati!) και έκτος ο Μπαστιανινι στην πρωτη του εμφανιση απο την αρχη της σαιζον. Την δεκαδα έκλεισαν οι Ζαρκο, Μ. Μαρκεθ, Εσπαργκαρο και Μαρίνι.
Ο Φαμπιο Κουαρταράρο είχε κανει δευτερο χρονο στο FP1, αλλά το 1’46’’208 που έφερε ήταν ΠΟΛΥ μακρια απο το 1’45’’436 του Μπανιάϊα και της δεκαδας γενικοτερα ποου απειχε κατι χιλιοστα και δυο τρια δεκατα! Ετσι κατεταγη 15ος, και θα πρεπει να δωσει μαχη στο Q1 με τους Βινιαλες, Μιλλερ, Ρ. Φερναντεθ, Μιλλερ, Α. Μαρκέθ, Ολιβέϊρα, Mορμπιντέλλι και Nακαγκαμι, παντα ικανος για ενα γρηγορο γυρο αν και έπεσε στο τέλος του FP2. Μια ακομα πτωση ειχε ο Μιρ, ενας αναβατης νεος, γρηγορος και ήδη μια φορα παγκοσμιος πρωταθλητης, που με τις συνεχεις πτωσεις του περναει την χειροτερη χρονια της καρριερας του σαν εργοστασιακος της μεγαλυτερης ομαδας του παγκοσμίου! Αν υπηρχε ορος (clause) αποτελεσματων στο συμβολαιο, η Honda θα την ειχε σιγουρα ενεργοποιησει για να τελειωσει ενας εφιαλτης κακων εμφανισεων που μοιαζει με την δραματικη χρονια του Λορενθο στην Repsol (η οποια οδηγησε στo προωρο τελος της καρριερας του). Δυστυχως, στην πτωση του ο Μιρ τραυματιστηκε στο χερι και τεθηκε εκτος αγωνα. Κριμα για ολους τους αμεσα εμπλεκομενους στην υποθεση Honda Repsol και στις ατυχείς επιλογες της.
Με αυτες τις προοπτικες για δυνατες μαχες ανοιχτες, περιμενουμε εντυπωσιακα Q1, Q2 και δυναμικο αγωνα Sprint το Σαββατο, παντα με την ευχη να μην γινουν λαθη, και η ένταση που τα φερνει να σβησει μαζι με τα φωτα της εκκινησης, ωστε ολα να πανε καλά! Δ.Π.
AΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ FP1+FP2 (Η ΔΕΚΑΔΑ ΤΟΥ Q2)
1 1 F.BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 1’46.839 12 1’45.436 21
2 72 M.BEZZECCHI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI 1’46.301 18 1’45.499 24 0.063 0.063
3 42 A.RINS SPA LCR Honda CASTROL HONDA 1’46.506 17 1’45.517 22 0.081 0.018
4 33 B.BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 1’46.225 18 1’45.554 24 0.118 0.037
5 89 J.MARTIN SPA Prima Pramac Racing DUCATI 1’46.361 17 1’45.570 25 0.134 0.016
6 23 E.BASTIANINI ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 1’46.801 16 1’45.635 19 0.199 0.065
7 5 J.ZARCO FRA Prima Pramac Racing DUCATI 1’46.335 16 1’45.662 20 0.226 0.027
8 93 M.MARQUEZ SPA Repsol Honda Team HONDA 1’46.409 16 1’45.691 20 0.255 0.029
9 41 A.ESPARGARO SPA Aprilia Racing APRILIA 1’48.102 6 1’45.784 21 0.348 0.093
10 10 L.MARINI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI 1’46.934 16 1’45.835 22 0.399 0.051
11 12 M.VIÑALES SPA Aprilia Racing APRILIA 1’46.404 16 1’45.846 24 0.410 0.011
12 25 R.FERNANDEZ SPA CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA 1’46.428 15 1’45.852 19 0.416 0.006
13 73 A.MARQUEZ SPA Gresini Racing MotoGP DUCATI 1’46.121 17 1’45.928 24 0.492 0.076
14 43 J.MILLER AUS Red Bull KTM Factory Racing KTM 1’46.564 16 1’46.162 17 0.726 0.234
15 20 F.QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 1’46.208 16 1’46.304 20 0.772 0.046
16 21 F.MORBIDELLI ITA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 1’46.400 16 1’46.238 22 0.802 0.030
17 51 M.PIRRO ITA Aruba.it Racing DUCATI 1’46.488 15 1’46.828 19 1.052 0.250
18 30 T.NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU HONDA 1’46.506 18 1’47.074 20 1.070 0.018
19 49 F.DI GIANNANTO ITA Gresini Racing MotoGP DUCATI 1’46.889 17 1’46.547 15 1.111 0.041
20 88 M.OLIVEIRA POR CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA 1’47.853 6 1’46.565 21 1.129 0.018
21 37 A.FERNANDEZ SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM 1’47.442 19 1’47.014 24 1.578 0.449
22 36 J.MIR SPA Repsol Honda Team HONDA 1’47.614 15 1’48.843 6 2.178 0.600
23 32 L.SAVADORI ITA Aprilia Racing APRILIA 1’48.165 17 1’47.833 3 2.397 0.219
24 94 J.FOLGER GER GASGAS Factory Racing Tech3 KTM 1’48.482 18 1’49.160 6 3.046 0.649
Πάντα πολύ σωστός και Αμερόληπτος Νά είσαι πάντα καλά Δημήτρη