Δεν είναι τυχαίο που στη φωτογραφία του profile της σελίδας μας στο Facebook έχουμε εδώ και κάμποσο καιρό τους Μαρκέθ και Κουαρταραρό. Αλλά δεν χρειάζονταν ειδικές γνώσεις και μαντικές ικανότητες για να αντιληφθεί κάποιος ότι ο νεαρός Γάλλος είναι «φτιαγμένος» (γεννημένος) σαν οδηγός για τις πανίσχυρες μοτοσυκλέτες του MotoGP, που μετά τους θριάμβους της εφηβικής ηλικίας στα μικρά κυβικά, και στην αρχή της καρριέρας του σαν αναβάτης αξιώσεων, φαίνεται ότι του ταιριάζουν περισσότερο απο τις Moto3 και Moto2.
Τα αποτελέσματά του μιλούν: Γρήγορος σε όλες τις πίστες, χρόνοι πρώτης γραμμής εκκίνησης στις δοκιμές, στυλ που θυμίζει Λορένθο (στις δόξες του) πάνω στην Μ1, οδήγηση εντυπωσιακή και σίγουρη με τις πτώσεις να μένουν στο απόλυτο μίνιμουμ, και όλα αυτά σε ηλικία 20 ετών, στην πρώτη χρονιά του στην κατηγορία, στον έκτο μόλις αγώνα του στο MotoGP.
Και από την άλλη ο Μαρκ Μαρκέθ. Μόνο έξη χρόνια μεγαλύτερος (που είναι λίγα, αλλά και πολλά αν προβληθούν στο μέλλον), ήδη επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, και στο δρόμο για την ισοφάριση (ή την δημιουργία) πολλών απο τα θεωρούμενα «ακατάρριπτα» ρεκόρ.
Σε ένα διήμερο ελεύθερων και κατατακτήριων δοκιμών στο Mugello, με έντονο συναγωνισμό που θύμιζε περισσότερο «αγώνα διαρκείας» παρά προσπάθεια για μια καλή θέση στην εκκίνηση, οι δύο πρωταγωνιστές της φετινής χρονιάς έδωσαν μάχη μέχρι τον τελευταίο γύρο του Q2 για την pole position, συντρίβοντας ο ένας μετά τον άλλον το ρεκόρ όλων των εποχών της Ιστορικής πίστας.
Ανεξάρτητα από τα αποτελέσματα του αγώνα της Κυριακής, που δεν είναι καθόλου απαραίτητο να κριθούν απο την απόδοση και την εικόνα που είχαν οι αναβάτες στις δοκιμές, οι Μαρκέθ και Κουαρταραρό «έσβησαν» σε αυτούς τους τελευταίους γύρους του Q2 τους άλλους αναβάτες, χάλασαν την αναμενόμενη φιέστα των Ducati, διέλυσαν την ψυχολογία των οδηγών με ίδιες μοτοσυκλέτες με τις δικές τους, και διέψευσαν τους «στοιχηματίες» που έλεγαν ότι τα Yamaha υστερούν σε τελική, και ότι ο Μαρκέθ είναι κρυωμένος, οπότε «στο σπίτι» των Ducati ας ψάξουν για τους δευτερότριτους.
Την Παρασκευή, μπαίνει ο Μαρκέθ στο FP1 και με το που βλέπει την πίστα κάνει πρώτο χρόνο. Ολοι οι άλλοι, θα χρειάζονταν δύο 45άλεπτα για να φτάσουν και να βελτιώσουν αυτό τον χρόνο, κάτι που έγινε στους τελευταίους γύρους του FP2 (και αυτό αναφέρεται για να δείξει την ΑΝΕΣΗ του Ισπανού). Οι πέντε πρώτοι στο τέλος της μέρας, ήταν οι Μπανιάϊα, Κουαρταραρό, Πετρούτσι, Πολ Εσπαργκαρό (που ρισκάρει πολύ για να φέρνει αποτελέσματα με το ΚΤΜ, και αν είμαστε η ομάδα του θα τον ελέγχαμε, έστω και αν χάναμε μερικές θέσεις) και Βινιάλες. Πρώτη μέρα ήταν, δικαιολογημένοι όλοι όσοι «κράταγαν», αν και απο Ρόσσι και Ντοβιτσιόζο όλοι περίμεναν το κάτι παραπάνω (λογω Mugellο).
Ξημερώνει το Σάββατο, μπαίνουν για την κρίσιμη FP3 που θα βγάλει την δεκάδα, και ο Πετρούτσι «παίρνει επάνω του» την Ducati έχοντας πρώτο χρόνο με νέο ρεκόρ πίστας, ο Πολ Εσπαργκαρό αφήνει τους παντες άφωνους με την δεύτερη θέση (που πιστοποιεί, εκτός του ρίσκου του, την αναμφισβήτητη πρόοδο της ΚΤΜ), και ο Μαρκέθ με ένα τελευταίο σπριντ ανεβαίνει τρίτος.
Από την 10η θέση και πίσω, ΣΟΚ: Έξω απο το Q2, και υποχρεωμένοι στην «επισφαλή» (και για τους κορυφαίους και «υποτιμητική») διαδικασία του Q1, αυτοί ακριβώς που δεν θα έπρεπε να είναι: Ντοβιτσιόζο και Ρόσσι, ενώ ο Λορένθο αποτελεί «σκιά» του αναβάτη που κέρδισε πέρυσι τον αγώνα, και ο Ρινς για δεύτερο GP δεν βρίσκει πατήματα. Οσο για τις τελικές, σε λίγο θα γράψουν 360 χ.α.ω. οι MotoGP! Oλοι δοκίμαζαν γραναζώματα για ταχύτητα, και τα νούμερα είναι τρελλά! Ιδού:
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ FP3
4 Andrea DOVIZIOSO ITA Mission Winnow Ducati DUCATI 356.7
9 Danilo PETRUCCI ITA Mission Winnow Ducati DUCATI 355.0
43 Jack MILLER AUS Pramac Racing DUCATI 352.2
41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing Team Gresini APRILIA 351.6
93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team HONDA 351.5
35 Cal CRUTCHLOW GBR LCR Honda CASTROL HONDA 351.4
51 Michele PIRRO ITA Mission Winnow Ducati DUCATI 351.3
53 Tito RABAT SPA Reale Avintia Racing DUCATI 350.9
5 Johann ZARCO FRA Red Bull KTM Factory Racing KTM 348.3
44 Pol ESPARGARO SPA Red Bull KTM Factory Racing KTM 348.2
46 Valentino ROSSI ITA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 348.0
17 Karel ABRAHAM CZE Reale Avintia Racing DUCATI 347.9
99 Jorge LORENZO SPA Repsol Honda Team HONDA 347.8
12 Maverick VIÑALES SPA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 347.0
63 Francesco BAGNAIA ITA Pramac Racing DUCATI 347.0
36 Joan MIR SPA Team SUZUKI ECSTAR SUZUKI 346.8
20 Fabio QUARTARARO FRA Petronas Yamaha SRT YAMAHA 345.2
42 Alex RINS SPA Team SUZUKI ECSTAR SUZUKI 344.9
29 Andrea IANNONE ITA Aprilia Racing Team Gresini APRILIA 343.7
88 Miguel OLIVEIRA POR Red Bull KTM Tech 3 KTM 343.1
55 Hafizh SYAHRIN MAL Red Bull KTM Tech 3 KTM 342.4
21 Franco MORBIDELLI ITA Petronas Yamaha SRT YAMAHA 342.0
30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU HONDA 340.9
Στο FP4 o Koυαρταραρό κάνει πρώτο χρονο, ο Βινιάλες δευτερο και ο Μαρκέθ τρίτο. Τα Υamaha «πάνε» την πίστα τέλεια, λόγω σταθερότητας στις στροφές. Ο Ρόσσι δεν μπορεί. Ο Ντοβιτσιόζο το παλεύει καλύτερα.
Ερχεται η στιγμή του Q1. O Πίρρο τοποθετείται πρώτος, ο Ρινς πηγαίνει δυνατά, αλλά ο Ντοβιτσιόζο την τελευταία στιγμή σώζει τη θέση του στην εκκίνηση, περνώντας στο Q2 με υπερπροσπάθεια. Ο Ρόσσι μένει εκτός από χρόνο, χωρίς να έχει κάνει κάποιo λάθος όπως στο FP3, και θα εκκινήσει απο την 18η θέση (προκαλώντας και το «παράπονο» του Ρινς, που τον είχε ακολουθήσει στο FP3 πιστεύοντας ότι «θα τον τραβήξει» και θα μπουν στην δεκάδα, αλλά δεν…). Τους θεατές δεν τους πειράζει καθόλου αυτό. Φτάνει που τον βλέπουν στην πίστα. Τον ίδιο, σίγουρα «τον ενοχλεί» περισσότερο. Δεν τρέχει για 18ος, αλλά επειδή πιστεύει ότι μπορεί να διεκδικήσει βάθρο. Βέβαια, όταν στο Mugello «του» μένει τόσο πίσω, και ταυτόχρονα δεν μπορεί να επικαλεστεί προβλήματα μοτοσυκλέτας (μια και ο Κουαρταραρό κάνει ρεκόρ με την ίδια και οπωσδηποτε «κατώτερη», έστω και λίγο, μοτοσυκλέτα), μένει να διαπιστώσει ο ίδιος το πού βρίσκεται το πρόβλημα (το οποίο φαίνεται να επαναλαμβάνεται σε κάθε αγώνα σχεδόν). Πάντως, και επειδή όσο ο Μεγάλος τρέχει ακόμα το Mugello θα είναι συνώνυμο με τον Ρόσσι, ας μην αποκλείουμε ένα ακόμα «θαύμα» στον αγώνα. Η λογική λέει όχι, η καρδιά φωνάζει ναι!
Το Q2 αρχίζει με ένα ανατριχιαστικό προσπέρασμα του Μαρκέθ επί του Ντοβιτσιόζο, σε αριστερή απο εσωτερική και «στην τρίχα» (ίσως ακούμπησαν κιόλας). Ο λόγος ήταν ότι ο Μαρκέθ φορούσε μαλακό λάστιχο και βιαζόταν να κανει γρήγορο γύρο (δεν ήθελε να τον κόψει) για να προλάβει να μπει στα πιτς και να βγεί δεύτερη φορά. Και ναι, ο Ντοβιτσιόζο πήγαινε πολύ πιο αργά (ούτε να τον δει τον Μαρκέθ δεν πρόλαβε), μόνο που τέτοιες «επιθετικές» κινήσεις δεν γίνονται ούτε μέσα στον αγώνα, πόσω μάλλον στις δοκιμές. Η άποψή μας είναι ότι το πρσπέρασμα είχε και «ψυχολογικό» στόχο, αλλά ήταν παρακινδυνευμένο και λάθος μεγάλο (εκτός του ρίσκου, αυξάνει την ένταση σε προσωπικό επίπεδο μεταξύ των αναβατών).
Και μετά, άρχισαν τα πυροτεχνήματα! Ο Φαμπιό Κουαρταραρό κατεβαίνει στο 1’.45’’ και κάνει νέο ρεκόρ πίστας, ο Πετρούτσι απαντάει αλλά δεν μπορεί να κατέβει τόσο χαμηλά, ο Μορμπιντέλλι κάνει επίσης φοβερό χρόνο με την δεύτερη Yamaha M1 της Petronas (αυτή είναι εργοστασιακή του 2019, ενώ του νεαρού Γάλλου, σύμφωνα με τελευταίες πληροφορίες, είναι η μοτοσυκλέτα που είχε πέρυσι ο Ρόσσι αλλά με όλες τις αλλαγές του 2019), και…
Και, εκεί που όλοι άρχισαν να πανηγυρίζουν για την pole position με νέο ρεκόρ του rookie, οι κάμερες εστιάζουν στον Ντοβιτσιόζο που δεν μοιάζει να πηγαίνει γρήγορα, και στον Μαρκέθ που «τον κυνηγάει», και τον πλησιάζει με γρήγορο ρυθμό. Σε ένα συνδυασμό τρομερής οδήγησης (με κλίσεις 65 μοιρών, ενώ το θεωρητικό μέγιστο των MotoGP είναι οι 64) και «στρατηγικής», ο Μαρκέθ «αρπάζει» τον Ντοβιτσιόζο στην τελευταία στροφή, και βγαίνει με slip streaming πίσω του στην μεγάλη ευθεία του τερματισμού, κερδίζοντας “κάτι” σε ταχύτητα και παίρνοντας την pole position επίσης με νέο ρεκόρ όλων των εποχών («έδωσε» δύο δέκατα στον Κουαρταραρό). Αργότερα είπε ότι τυχαία έμεινε πίσω του και ξεκίνησε τον τελευταίο γύρο του μαζί του, γιατί στην αρχή της δοκιμής είχε κόψει επειδή τον ακολουθούσε ο Πίρρο, «σαν να είχε πάρει εντολές απο την Ducati να με ακολουθεί», όπως είπε (και δεν αποκλείεται καθόλου να είναι έτσι).
Ολοι οι άλλοι πίσω απο την τετράδα, από μισό δευτερόλεπτο και πάνω! Πόλεμος κορυφής! Και ερωτηματικά για τον αγώνα: Θα έχουν τα Ducati τον ρυθμό που τους δίνει τη νίκη τα τελευταία χρόνια, τώρα που έχει μειωθεί το πλεονέκτημα της τελικής τους ταχύτητας; Θα ανέβει ο Ρόσσι μπροστά απο τα άλλα Μ1 όπως κάνει συνήθως; Θα καταφέρει ο Κουαρταραρό να κάνει όλο τον αγώνα σε ρυθμό βάθρου; Τι θα γίνει με την «ενδοοικογενειακή» μάχη της Ducati, όπου ο Μίλλερ θέλει να περάσει τον Πετρούτσι, ο Πετρούτσι τον Ντοβιτσιόζο, και ο Μπανιάϊα όλους μαζί; Ολα αυτά, μαζί με την αναμενόμενη κούρσα του Πολ Εσπαργκαρό (σε αντίθεση με την απογοητευτική πορεία του Ζαρκό), κάνουν τον αυριανό αγώνα πραγματικό θρίλλερ. Ευχές δεν υπάρχουν, ούτε προβλέψεις, γιατί όσο όλοι τερματίζουν στις σέλλες, πάντα κερδίζει ο καλύτερος!
AΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Q2 (POLE POSITION)
1 93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda 348.4 1’45.519
2 20 Fabio QUARTARARO FRA Petronas Yamaha SRT Yamaha 339.3 1’45.733 0.214 / 0.214
3 9 Danilo PETRUCCI ITA Mission Winnow Ducati Ducati 346.9 1’45.881 0.362 / 0.148
4 21 Franco MORBIDELLI ITA Petronas Yamaha SRT Yamaha 333.7 1’45.959 0.440 / 0.078
5 43 Jack MILLER AUS Pramac Racing Ducati 345.6 1’46.029 0.510 / 0.070
6 35 Cal CRUTCHLOW GBR LCR Honda CASTROL Honda 347.6 1’46.079 0.560 / 0.050
7 12 Maverick VIÑALES SPA Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 339.7 1’46.181 0.662 / 0.102
8 63 Francesco BAGNAIA ITA Pramac Racing Ducati 343.5 1’46.260 0.741 / 0.079
9 4 Andrea DOVIZIOSO ITA Mission Winnow Ducati Ducati 349.4 1’46.293 0.774 / 0.033
10 30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU Honda 336.7 1’46.387 0.868 / 0.094
11 44 Pol ESPARGARO SPA Red Bull KTM Factory Racing KTM 340.1 1’46.433 0.914 / 0.046
12 51 Michele PIRRO ITA Mission Winnow Ducati Ducati 349.9 1’46.638 1.119 / 0.205
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Q1 (OI ΘΕΣΕΙΣ ΑΠΟ 13η ΚΑΙ ΠΙΣΩ ΣΤΗΝ ΕΚΚΙΝΗΣΗ, ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΔΥΟ ΠΡΩΤΩΝ)
(1 4 Andrea DOVIZIOSO ITA Mission Winnow Ducati Ducati 344.1 1’46.278)
(2 51 Michele PIRRO ITA Mission Winnow Ducati Ducati 347.7 1’46.283 0.005 / 0.005)
3 42 Alex RINS SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 338.3 1’46.539 0.261 / 0.256
4 53 Tito RABAT SPA Reale Avintia Racing Ducati 345.2 1’46.678 0.400 / 0.139
5 41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 340.3 1’46.899 0.621 / 0.221
6 17 Karel ABRAHAM CZE Reale Avintia Racing Ducati 342.9 1’47.028 0.750 / 0.129
7 99 Jorge LORENZO SPA Repsol Honda Team Honda 339.9 1’47.135 0.857 / 0.107
8 46 Valentino ROSSI ITA Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 335.8 1’47.184 0.906 / 0.049
9 5 Johann ZARCO FRA Red Bull KTM Factory Racing KTM 340.1 1’47.394 1.116 / 0.210
10 36 Joan MIR SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 341.8 1’47.519 1.241 / 0.125
11 55 Hafizh SYAHRIN MAL Red Bull KTM Tech 3 KTM 338.0 1’48.222 1.944 / 0.703
12 88 Miguel OLIVEIRA POR Red Bull KTM Tech 3 KTM 336.8 1’48.235 1.957 / 0.013
13 29 Andrea IANNONE ITA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 340.1 1’48.303 2.025 / 0.068