Ειπαμε, εχει κανει προσφατα δοκιμες στο Μιζανο, εχει εξελιξει τη μοτοσυκλετα, ειναι συνεχεια καβαλα, εχει και νεο πλαισιο ανθρακονημα (πανε και οι τελευταιοι σωληνες εντος ολιγου), ειναι 55 κιλα και κερδιζει παντου σε επιταχυνση, τελικη και φθορα ελαστικων, εχει παρει 56 νικες MotoGP, απεχει ακομα καμποσο απο το να κλεισει τα 40 του χρονια, έ, ενας τετοιος αναβατης λογικα θα βρισκεται μεσα στους καλους χρονους των δοκιμων.
Καλα…
Αλλο οι καλοι χρονοι «γενικως» και αλλο ο πεμπτος στο Q2 που τον εφερε στη δευτερη σειρα εκκινησης.
Και σαν να μην εφτανε αυτο, στο Sprint έκανε ενα δυνατο αγωνα, ξεφευγοντας απο τους πολλους και πιεζοντας συνεχως τον Μπανιάϊα για την τριτη θεση (!), τερματιζοντας τελικα τεταρτος.
ΤΕΤΑΡΤΟΣ, και αν αυτός ο “αναβατης της ημερας” δεν ήταν ο συμπαθης σε ολους Ντανι Πεντροθα που ποτε δεν οδηγησε επιθετικα σε ολη του την καρριερα, αλλά καποιος άλλος, θα ειχε κανει και την προσπαθεια για το βαθρο.
Ομως, δεν ειναι το βασικο θεμα αυτοι που ηταν μπροστα του (ο Μαρτιν, ανετος και άπιαστος poleman, recordman και νικητής, και οι Μπεζεκι και Μπανιάϊα, τριαδα Ducati στην Ιταλια, αναμενομενο), αλλά αυτοι που ειχε ΠΙΣΩ του ο Ντανι Πεντροθα, “ο δοκιμαστης της ΚΤΜ” που εχει σταματησει να αγωνιζεται εδω και πεντε χρονια:
Εχουμε και λεμε, τον εξωπραγματικο Μπιντερ, που στην αρχή εμεινε πισω, μετα περασε καμμια δεκαρια αέρα, και σεβαστηκε στον τελευταιο γύρο τον δασκαλο Πεντροθα.
Τον Βινιαλες, που ηταν στο βαθρο την περασμενη εβδομαδα,
Τον Μαρινι με το Ducati στην πιστα του σπιτιου του (κυριολεκτικα),
Τον Α. Εσπαργκαρό, που ήταν ο νικητης του αγωνα την προηγουμενη εβδομαδα,
Τους αδελφους Αλεξ και Μαρκ Μαρκέθ (ο δευτερος περιμενει να δει στην δοκιμη της Δευτερας αν εχει φερει τιποτα καλο η Honda, για να αποφασισει αν του χρονου θα ακολουθησει τον αδελφο του στην Γκρεσινι με «περσινο» Ducati, ή θα ξαναπροσπαθησει Ιαπωνικα).
Και τον 16 χρονια νεώτερό του Φερναντεθ, που εφερε την Aprilia του μπροστα απο τους Ολιβέϊρα, Κουαρταράρο, Ζαρκο, Μιλλερ και Π. Εσπαργκαρό.
Τι εγινε λοιπον; ΤΟΣΟ καλος πια ειναι ο Ντανι Πεντροθα, ή μηπως υπαρχουν θεματα στους άλλους που κανουν την αποδοση τους ασταθη;
Λοιπόν, και τα δυο συμβαινουν. Προφανως, ο Πεντροθα αποδεικνυει οτι ειναι «περιπτωση» ταχυτητας και ταλεντου, και ας μην ξεχναμε οτι οι συχνοι του τραυματισμοι και το τρομερο στρες της εργοστασιακης ομαδας μαζι με την συμβιωση με τον τοτε παντοδυναμο Μαρκεθ, τον οδηγησαν στην αποχωρηση το 2018. Δηλαδη, δεν ηταν μονο οτι εχασε τη θεση του στη Honda, γιατι ειχε πολλες και καλες προτασεις. Ο ανθρωπος δεν ηθελε να συνεχισει, για να φτιαξει την υγεία και την ψυχολογία του και να περναει καλα τη ζωή του, απλο το θεμα. Ειναι λοιπον ακριβως αυτη η καλη ψυχολογία, το οτι «δεν πρεπει» να φερει καποιο αποτελεσμα, «δεν εχει αναγκη» να διεκδικησει μια θεση, «δεν βιαζεται» να ανανεωσει ενα συμβολαιο, που τον κανει να αποδιδει κοντα στο 100%, σωστα και μελετημενα, με μοτοσυκλετα που ξερει και σε πιστα που εχει κανει δοκιμες, τα ειπαμε αυτα, δεν υπαρχουν μαγικα στο MotoGP.
Παρ’ ΄ολα αυτα, η ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ με τη δικη του μετρια εως κακη αποδοση αλλων αναβατων, λεει αρκετα για την κατασταση στην οποια βρισκονται.
Οι τρεις του βαθρου, ειναι και οι τρεις πρωτοι της βαθμολογίας, οι δυο με (ελαφρείς) τραυματισμους μιας εβδομαδας και ο Μαρτιν με ανανεωμενο ενδιαφερον αφου «βλεπει» κορυφη βαθμολογίας. Απο τους τρείς, ο Μπανιάϊα ξεχωρίζει σαφως, γιατι κανει φετος αυτο που χαρακτηριζει τους παγκοσμιους πρωταθλητες: Βρισκεται στην κορυφη ΠΑΝΤΑ! Δεν εχει «καλους και κακους» αγωνες, δεν εχει πιστες που προτιμαει και πιστες που δεν του αρεσουν, δεν υπαρχουν μερες που ξυπναει καλα και άλλες που δεν εχει κεφια: Φετος, εκτος απο το λαθος της Αργεντινης, βρισκεται παντα στο βαθρο, πρωτος ή δευτερος, σε ολες τις πιστες, αλλά και σε ολες τις δοκιμες παντα καταφερνει να κανει τον καλο γύρο που θα του δωσει την pole ή την εκκινηση απο την πρωτη σειρα. Λαθη φετος κανει λιγα, και οντως απο υπερβολικη ανεση και εμπιστοσυνη (οπως το τρομερο high side της Βαρκελωνης). Eφ’ οσον «γλυτωσε» απο αυτό το συμβαν, παραμενει ο οδηγος – φαβορί του τιτλου, γιατι οι άλλοι ταχυτατοι οδηγοι της Ducati δεν εχουν δειξει την ιδια σταθεροτητα.
Η λεξη «σταθεροτητα» σιγουρα δεν αντιπροσωπευει το γρηγορο διδυμο της Aprilia, που καθε Σαββατοκυριακο ειναι ικανο για καλες, κορυφαιες αλλά και μετριες εμφανισεις, κατι που ειναι δυσκολο να αποδοθει στην μοτοσυκλετα.
Για την ΚΤΜ, υπαρχει ενας βασικος αναβατης, ο Μπραντ Μπιντερ, που ελαμψε και στο Sprint, παρ’ ότι δειχνει οτι «κατι του λείπει» για την κορυφη, και αυτο δεν ειναι η ταχυτητα ή το θαρρος, αλλά η τακτικη και η υπομονη. Ο Μπιντερ βιαζεται, ορμάει, «μπλεκει», καθυστερεί, καλυπτει, και φυσιολογικαι ολο αυτο το κυνηγι τον εξαντλει. Στο Sprint θα μπορουσε να επιτεθει στον Πεντροθα στον τελευταίο γυρο, με 50-50 αποτέλεσμα. Δεν το έκανε. Εχασε δυο βαθμους αλλά κερδισε πολλους ποντους στην εκτιμηση των φιλων του MotoGP, αυτο ειναι το μονο σιγουρο!
Για τους αναβατες της Honda, η εικονα γνωστη: Εργοστασιο σε vertigo (έφεραν τον Τακουμι Τακαχασι που εχει να οδηγησει MotoGP απο το 2015 στη θεση του Ρινς, για να μην καταφερει καν να προκριθει, κατι ανηκουστο σημερα επειδη κανεις δεν κανει τετοια ανοητα πειραματα!!!) και ο Μαρκ Μαρκεθ χωρις μαχες και «ήρεμα» ήρθε 10ος, τη στιγμη που οι αλλοι τρείς της Honda ήταν απολυτως τελευταιοι, και αν ο Τακαχασι ειχε προκριθεί, θα ήταν τεσσερις τελευταιοι, απο την 21η μεχρι την 24η θεση. Κατι αδιανοητο για το big H, που κανει τους παντες δυσπιστους για το κατα ποσο θα μπορεσει να ανακαμψει μεσα στους πεντε μηνες που μας χωριζουν απο την εναρξη του 2024.
Στη Yamaha, ενας ακομα χαμενος αγωνας για τον Κουαρταραρο: Εκτος δεκαδας στο FP2, εκτος προκρισης στο Q1, και 13ος στον αγωνα. Αυτος θα περιμενει σιγουρα ενα χρονο, αν υποθεσουμε οτι δεν βελτιωνεται θεαματικα η Μ1 του το 2024. Μετά, μην τον ειδατε!
Τωρα, για την υστερηση των Ζαρκο και Μιλλερ, πολυ πιθανον να ευθυνεται ο ανθρωπινος παραγοντας. Ο πρωτος προσεχει λιγο παραπανω για να ειναι υγιης και ετοιμος του χρονου στη νεα του δουλεια «οδηγου-βελτιωτου» στον Τσεσινελλο, και ο Αυστραλος πιθανον να εχει δυσαρεστηθει απο την τυχη που φημολογειται οτι του ετοιμαζει η ΚΤΜ, δηλαδη να αλλαζει μοτοσυκλετα με τον Π. Εσπαργκαρο αγωνα παρα αγωνα για να βρεθει μονιμη θεση στον Ακοστα.
Αλλα΄ ολα αυτα, απο τη νικη του Μαρτιν μεχρι την σταθεροτητα του Μπανιάϊα, απο τα παραπονα τραυματισμου του Μπεζεκι μεχρι την τεταρτη θεση του Πεντροθα και απο τους 12 γυρους του sprint στους 25 του κανονικου αγωνα, μπορουν να αλλαξουν, και σιγουρα καποιες απο τις σημερινες φασεις και θεσεις δεν θα επαναληφθουν. Θυμηθειτε το, οταν θα διαβαζετε το αυριανο άρθρο. Δ.Π.
AΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤA SPRINT
1 12 89 Jorge MARTIN SPA Prima Pramac Racing DUCATI 19’58.785 164.9
2 9 72 Marco BEZZECCHI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI 20’00.230 164.7 1.445
3 7 1 Francesco BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 20’03.367 164.3 4.582
4 6 26 Dani PEDROSA SPA Red Bull KTM Factory Racing KTM 20’03.557 164.3 4.772
5 5 33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 20’03.716 164.3 4.931
6 4 12 Maverick VIÑALES SPA Aprilia Racing APRILIA 20’04.847 164.1 6.062
7 3 10 Luca MARINI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI 20’05.304 164.0 6.519
8 2 41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing APRILIA 20’06.678 163.9 7.893
9 1 73 Alex MARQUEZ SPA Gresini Racing MotoGP DUCATI 20’08.049 163.7 9.264
10 93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team HONDA 20’10.103 163.4 11.318
11 25 Raul FERNANDEZ SPA CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA 20’12.150 163.1 13.365
12 88 Miguel OLIVEIRA POR CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA 20’12.573 163.1 13.788
13 20 Fabio QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 20’13.028 163.0 14.243
14 5 Johann ZARCO FRA Prima Pramac Racing DUCATI 20’12.939 163.0 14.154
15 43 Jack MILLER AUS Red Bull KTM Factory Racing KTM 20’16.206 162.6 17.421
16 44 Pol ESPARGARO SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM 20’16.236 163.0 17.451
17 49 Fabio DI GIANNANTONIO ITA Gresini Racing MotoGP DUCATI 20’16.918 162.5 18.133
18 21 Franco MORBIDELLI ITA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 20’18.534 162.7 19.749
19 37 Augusto FERNANDEZ SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM 20’19.188 162.2 20.403
20 51 Michele PIRRO ITA Aruba.it Racing DUCATI 20’20.239 162.0 21.454
21 30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU HONDA 20’20.747 162.0 21.962
22 6 Stefan BRADL GER HRC Team HONDA 20’22.457 162.1 23.672
23 36 Joan MIR SPA Repsol Honda Team HONDA 20’34.885 160.5 36.100
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Q2 – POLE POSITION ΣΕΙΡΑ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ
*Ο Χορχε Μαρτιν στην pole position με νεο ρεκορ πιστας
**Ο Τακαχασι που εφερε η Honda στη θεση του Ρινς δεν προκριθηκε γιατι ο χρονος του ηταν μεγαλυτερος απο το 105% του πρωτου.
1 89 Jorge MARTIN SPA Prima Pramac Racing DUCATI Q2 1’30.390 7 9 301.6
2 72 Marco BEZZECCHI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI Q2 1’30.787 8 8 0.397 0.397 305.9
3 1 Francesco BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team DUCATI Q2 1’30.826 8 8 0.436 0.039 300.8
4 12 Maverick VIÑALES SPA Aprilia Racing APRILIA Q2 1’30.916 7 7 0.526 0.090 301.6
5 26 Dani PEDROSA SPA Red Bull KTM Factory Racing KTM Q2 1’31.023 6 8 0.633 0.107 304.2
6 41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing APRILIA Q2 1’31.082 7 9 0.692 0.059 300.8
7 33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM Q2 1’31.103 7 8 0.713 0.021 301.6
8 10 Luca MARINI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI Q2 1’31.210 7 8 0.820 0.107 299.1
9 93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team HONDA Q2 1’31.223 9 9 0.833 0.013 298.3
10 88 Miguel OLIVEIRA POR CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA Q2 1’31.277 8 8 0.887 0.054 300.0
11 73 Alex MARQUEZ SPA Gresini Racing MotoGP DUCATI Q2 1’31.278 8 9 0.888 0.001 297.5
12 25 Raul FERNANDEZ SPA CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA Q2 1’31.341 8 8 0.951 0.063 298.3
13 20 Fabio QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA Q1 1’31.467 8 8 (*) 0.195 295.8
14 51 Michele PIRRO ITA Aruba.it Racing DUCATI Q1 1’31.533 8 9 (*) 0.261 0.066 295.8
15 6 Stefan BRADL GER HRC Team HONDA Q1 1’31.560 6 8 (*) 0.288 0.027 297.5
16 5 Johann ZARCO FRA Prima Pramac Racing DUCATI Q1 1’31.667 7 8 (*) 0.395 0.107 298.3
17 37 Augusto FERNANDEZ SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM Q1 1’31.678 7 8 (*) 0.406 0.011 295.8
18 43 Jack MILLER AUS Red Bull KTM Factory Racing KTM Q1 1’31.713 7 8 (*) 0.441 0.035 300.0
19 21 Franco MORBIDELLI ITA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA Q1 1’31.845 7 7 (*) 0.573 0.132 295.0
20 30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU HONDA Q1 1’31.851 7 8 (*) 0.579 0.006 297.5
21 49 Fabio DI GIANNANTONIO ITA Gresini Racing MotoGP DUCATI Q1 1’31.914 9 9 (*) 0.642 0.063 295.0
22 36 Joan MIR SPA Repsol Honda Team HONDA Q1 1’31.944 8 9 (*) 0.672 0.030 296.7
23 44 Pol ESPARGARO SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM Q1 1’32.140 2 4 (*) 0.868 0.196 299.1
24 7 Takumi TAKAHASHI JPN LCR Honda CASTROL HONDA Q1 1’35.886