MOTOGP ΤΑΎΛΑΝΔΗ, SPRINT: ΕΠΙΘΕΣΗ Ο ΕΝΑΣ, ΚΑΤΕΝΑΤΣΙΟ Ο ΑΛΛΟΣ!
Ποιος θυμαται το «κατενάτσιο», την εκνευριστικη αμυντικη τακτικη των Ιταλικων ιμαδαν (και των Ιταλων προπονητων!) οπου το ζητουμενο δεν ήταν η επιθεση, ούτε ομως και η άμυνα, αλλά η «αμυντικη καθυστερηση» μεχρι ο αντιπαλος να κανει το λαθος απο τα νευρα του; Κατι παρομοιο ειδαμε σημερα στο Sprint της Ταϋλανδης, οπου ο ένας διεκδικητης (Μαρτιν) ήταν σε φουλ επιθεση, έκανε νεο ρεκορ πιστας στις δοκιμες παιρνοντας την Pole, ξεκινησε πρωτος και τερματισε πρωτος, εκανε δηλαδη το μαξιμουμ και πηρε τους 12 βαθμους. Αντιθετως, ο Μπανιάϊα προτιμησε, ή μαλλον φροντισε, να «κατσει» στην διαφορα των 27 βαθμων που έχει (είχε) παρει εξ’ ΄αιτιας των λαθων του Μαρτιν, και ό,τι έκανε το διημερο ειχε ένα στοχο: Να μην εγκαταλειψει για κανενα λογο, ειτε απο δικο του λαθος, ειτε απο «στριμωγμα» σε εκκινηση ή σε προσπερασμα.
Εδω επιτρεψτε μας δυο λογια για τις τηλεοπτικες αναμεταδοσεις και συγκεκριμενα για τους «παρουσιαστες», που εχουν δυσκολο έργο γιατι πρεπει να μιλανε συνεχως για να μην υπαρχουν κενά. Αυτο το καταφερνουν δίνοντας διαφορες πληροφοριες στη διαρκεια της περιγραφης, ή συνομιλωντας με τον συμπαρουσιαστη (προφανως δεν υπαρχει πουθενα η περιπτωση να ειναι ενας παρουσιαστης μονος του, γιατι θα αρχισει να λεει οτι νάναι, επειδη θα έχει βαρεθει κι αυτος και οι τηλεθεατες). Παρακολουθουσα λοιπον το BT Sport (ΤΝΤ πλεον), αλλα οι υπερ-αξιολογοι παρουσιαστες που είναι πρωην αγωνιζομενοι παγκοσμιοι πρωταθλητες, δεν έχουν απλως ισχυρες αποψεις, οι οποιες φυσικα γινονται δεκτες (γιατι αν δεν ξερουν οι πρωην παγκοσμιοι, ποιος ξερει; Ο πελατης των Supersport;), αλλά το προβλημα ειναι ότι “κάνουν πολιτικη”. Ποιος θα παει που, ποιος θα απολυθει απο ποιον, τετοια πραγματα, σαν τους Γερμανους του Speedweek (που προσπαθουν με fake news καποιες φορες, να “επιβαλλουν” μεταγραφες με προσφατη πατατα τους την δηθεν σιγουρη απολυση του Φερναντεθ απο την Gas GaS, και σαν μερικα Ισπανικα sites. «Προωθουν» με τα σχόλιά τους συγκεκριμενους οδηγους, «θαβουν» (βαθεια κατω απο την άσφαλτο) άλλους, δινουν «κατευθυνσεις» στις ομαδες, και ολα αυτα φυσικα επηρεάζουν και εχουν μεγαλη σημασιαμ αν προερχονται απο μεσα με τετοια δυναμη. Ετσι, με την δικη μας συνδρομητικη TV να ειναι εκτος συζητησης για ευνοητους λογους, καταληξαμε στην συνδρομή του MotoGP οπου τουλαχιστον ακουμε ακριβως ο,τι βλεπουμε να συμβαίνει στην πίστα, και οχι ό,τι ποθεί κι ό,τι φανταζεται ο καθε ενας που πιανει μικροφωνο στο χερι, ξερει δεν ξερει το θεμα. Απο αυτους τους ουδετερους τύπους λοιπον, επιτέλους σημερα ακουσαμε το αυτονοητο, που κανενας δεν βροντοφωναζει: Οτι ο Μπανιάϊα προσεχει Πολυ και ισως υπερβολικα, και οδηγει προσπαθωντας να μεινει έξω απο την φωτιά. Γι αυτο το σωστό σχολιο καναμε αυτο το σχολιο (!), και χαλαλι η συνδρομη στο MotoG,P για να μην τρελλαινομαστε τελικά.
Στo Q1 υπερισχυσαν και περασαν στο Q2 οι Αφοι Μαρκέθ, με πρωτο τον Αλεξ και δευτερο τον Μαρκ (αντι να λεμε ο Μαρκέθ και ο αδελφος του, τωρα λεμε οι Αφοι Μαρκέθ, εξισωθηκαν σε αποδοση, να τι κανει η Ducati!!!). Το δεκαλεπτο περασε με ολους να παραμονευουν ολους, ποιος θα ακοκουθησει ποιον κτλ. (και αν δεν υπολογισεις σωστά, έχασες). Τελικα ο Μαρκ Μαρκεθ ακολουθησε τον Τζακ Μιλλερ και ανεβηκε δευτερος, ο Αυστραλός ομως δεν καταφερε να κανει χρονο και έμεινε πεμπτη σειρα, καπως καλυτερα απο τους Μπαστιανινι και Ολιβεϊρα που ήταν απολυτως τελευταίοι.
Στο Q2 και παλι όλοι έπαιξαν κρυφτο, η εικονα του Μαρκ Μαρκεθ να ψαχνει καποιον γρηγορο δεν μας ΄άρεσε (αλλιως τον ξεραμε, αλλά η αναγκη…), ο Μαρτιν επιβεβαιωσε την περιοδο φορμας και την ταχυτητά του με ρεκορ και pole position, με τον Μαρινι και τον Α. Εσπαργκαρό διπλα του στην πρωτη σειρα. Ο Μπανιάϊα καταφερε να κανει εκτο χρονο και βρεθηκε δευτερη σειρα εξω δεξια (μακρια απο τον πρωτο σε μέτρα), και οι Μπετζεκι και Μπιντερ ήταν πλαϊ του. Οσο για τον Τζιαναντονιο που «ειναι τοσο γρηγορος ωστε τον ακολουθουν οι πιο αργοι οδηγοι κι αν μπορουν ας τον πιασουν» (χτεσινή δηλωσή του), εμεινε για κατι χιλιοστα τριτος στο Q1 και έφευγε πεμπτη σειρα, ενω ο Κουαρταράρο που «εβλεπε βαθρο» (δήλωσή του επίσης αυτή) ειχε δεκατο χρονο και θα εκκινουσε απο την τεταρτη σειρα, με τους δυο Μαρκέθ και τον Βινιαλες μπροστα του.
Στην εκκινηση, λογικα τα ματια ολων ήταν πανω στους δυο μονομαχους της βαθμολογίας, απο τους οποιους ο Μαρτίν έφυγε σφαιρα και μην τον ειδατε μεχρι τη σημαια του τερματισμου, ενω ο Μπανιαϊα έμεινε ακομα πιο πισω απο την ΄εκτη θεση, γιατι: Πρωτον άργησε να ξεκινησει, και δεν κερδισε κατι λογω δυναμης του μοτερ του οπως άλλες φορες, και δευτερον και σπουδαιοτερο, μετα την ευθεία, στην πρωτη δεξια στροφη, πηγε άκρη-άκρη εσωτερικη και αφησε τον κοσμο αριστερα του να μαχεται, θελοντας να ειναι βεβαιος οτι δεν θα τον περασει “απο μεσα” και δεν θα τον στριμωξει κανενας. Ετσι, τον περασαν οι Α. και Μ. Μαρκέθ απ’ έξω (!) , και πριν κλείσει ο γύρος τον περασε (οχι και τοσο ευγενικα) ο Ζαρκο! Μονο ο Βινιαλες βουλιαξε στο τέλος της καταταξης σε μια ακομα κακη εκκινηση, και μπροστα ο Μαρινι ηταν δευτερος και δεχοταν τις επιθέσεις του Μπιντερ, που καταφερε να περασει και να ανεβει στην δευτερη θεση του βαθρου.
Για την τέταρτη θεση έγινε μαχη μεταξυ Α. Εσπαργκαρο και Μαρκ Μαρκέθ, με νικητη τον οδηγο της Honda (έκανε και καποια λαθη ο αναβατης της Aprilia). Ακομα πιο πισω, ο Μπανιάϊα γρηγορα ξεφυγε του Κουαρταράρο (που εμεινε 11ος στον τερματισμο πισω απο τον Μιλλερ), ανέκτησε τη θεση που έχασε απο τον Ζαρκο, περασε τον Αλεξ Μαρκέθ αλλά «κολλησε» πίσω απο τον Μαρκο Μπετζέκι, και δεν «ρισκαρισε» να περασει μεχρι τον τερματισμο, παιρνοντας τελικα την έβδομη θεση, μια θεση πισω απο αυτη που ξεκινησε! Ο «συντηρητικος» αυτος αγωνας-«κατενατσιο», κοστισε στον Μπανιάϊα εννέα (9) βαθμους, με την διαφορα του απο τον Μαρτιν να μειωνεται στους διαχειρίσιμους (απο τον Μαρτίν, οχι απο τον ίδιο!) 18 βαθμους. Αυριο παιζονται 25 βαθμοι (τα λαθη και οι εγκαταλειψεις προφανως «απαγορευονται»!!!), και κατοπιν θα απομενουν τρεις αγωνες (3+3) με συνολικα 111 βαθμους πρωτων θεσεων να αποφασίζουν τον πρωταθλητη του 2023. Πιαστε θεση στις 10 (π.μ.), προσεξτε την αλλαγη ώρας, και…μην πιστευετε ολα οσα ακουτε! Δ.Π.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ SPRINT
1 12 89 Jorge MARTIN SPA Prima Pramac Racing DUCATI 19’41.593 180.3
2 9 33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 19’42.526 180.2 0.933
3 7 10 Luca MARINI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI 19’43.434 180.0 1.841
4 6 93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team HONDA 19’45.096 179.8 3.503
5 5 41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing APRILIA 19’45.174 179.8 3.581
6 4 72 Marco BEZZECCHI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI 19’45.622 179.7 4.029
7 3 1 Francesco BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 19’45.714 179.7 4.121
8 2 73 Alex MARQUEZ SPA Gresini Racing MotoGP DUCATI 19’48.320 179.3 6.727
9 1 5 Johann ZARCO FRA Prima Pramac Racing DUCATI 19’48.916 179.2 7.323
10 43 Jack MILLER AUS Red Bull KTM Factory Racing KTM 19’50.833 178.9 9.240
11 20 Fabio QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 19’50.932 178.9 9.339
12 36 Joan MIR SPA Repsol Honda Team HONDA 19’51.949 178.8 10.356
13 23 Enea BASTIANINI ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 19’53.905 178.5 12.312
14 25 Raul FERNANDEZ SPA CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA 19’56.983 178.0 15.390
15 21 Franco MORBIDELLI ITA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 19’57.128 178.0 15.535
16 44 Pol ESPARGARO SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM 19’57.237 178.0 15.644
17 88 Miguel OLIVEIRA POR CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA 19’59.346 177.7 17.753
18 12 Maverick VIÑALES SPA Aprilia Racing APRILIA 20’04.268 176.9 22.675
19 30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU HONDA 20’19.447 174.7 37.854
EΓΚΑΤΕΛΕΙΨΑΝ
49 Fabio DI GIANNANTONIO ITA Gresini Racing MotoGP DUCATI 14’17.240 172.1 4 laps
37 Augusto FERNANDEZ SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM 7’40.769 177.9 8 laps
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Q2 (ΣΤΟ Q1 ΗΤΑΝ ΠΡΩΤΟΙ ΟΙ ΑΦΟΙ ΜΑΡΚΕΘ)
1 89 Jorge MARTIN SPA Prima Pramac Racing DUCATI Q2 1’29.287 7 8 333.3
2 10 Luca MARINI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI Q2 1’29.425 7 8 0.138 0.138 333.3
3 41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing APRILIA Q2 1’29.461 7 8 0.174 0.036 334.3
4 72 Marco BEZZECCHI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI Q2 1’29.483 7 9 0.196 0.022 335.4
5 33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM Q2 1’29.496 7 8 0.209 0.013 335.4
6 1 Francesco BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team DUCATI Q2 1’29.527 6 8 0.240 0.031 335.4
7 73 Alex MARQUEZ SPA Gresini Racing MotoGP DUCATI Q2 1’29.600 3 4 0.313 0.073 329.2
8 93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team HONDA Q2 1’29.622 4 6 0.335 0.022 333.3
9 12 Maverick VIÑALES SPA Aprilia Racing APRILIA Q2 1’29.701 7 7 0.414 0.079 331.2
10 20 Fabio QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA Q2 1’29.707 7 9 0.420 0.006 332.3
11 5 Johann ZARCO FRA Prima Pramac Racing DUCATI Q2 1’29.923 7 9 0.636 0.216 334.3
12 37 Augusto FERNANDEZ SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM Q2 1’30.077 6 8 0.790 0.154 330.2
13 49 Fabio DI GIANNANTONIO ITA Gresini Racing MotoGP DUCATI Q1 1’29.850 7 8 (*) 0.107 332.3
14 25 Raul FERNANDEZ SPA CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA Q1 1’29.914 6 8 (*) 0.171 0.064 332.3
15 43 Jack MILLER AUS Red Bull KTM Factory Racing KTM Q1 1’30.096 7 8 (*) 0.353 0.182 331.2
16 30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU HONDA Q1 1’30.115 7 8 (*) 0.372 0.019 329.2
17 44 Pol ESPARGARO SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM Q1 1’30.124 3 8 (*) 0.381 0.009 335.4
18 21 Franco MORBIDELLI ITA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA Q1 1’30.158 7 8 (*) 0.415 0.034 330.2
19 36 Joan MIR SPA Repsol Honda Team HONDA Q1 1’30.263 7 8 (*) 0.520 0.105 334.3
20 88 Miguel OLIVEIRA POR CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA Q1 1’30.442 8 8 (*) 0.699 0.179 335.4
21 23 Enea BASTIANINI ITA Ducati Lenovo Team DUCATI Q1 1’30.677 8 8 (*) 0.934 0.235 335.4