ΠΕΝΤΕ ΝΙΚΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΡΕΙΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΕΣ ΣΕ ΤΡΙΣΗΜΙΣΥ ΑΓΩΝΕΣ (5ος ΑΓΩΝΑΣ ΠΠΤ, ΣΕΡΡΕΣ 4/10)
Το αισιόδοξο μήνυμα είναι ότι “πιο κάτω δεν πάει”, φυσικά απο άποψη αριθμού συμμετοχών, όχι προσπάθειας και αγωνιστικού ενδιαφέροντος (να μην παρεξηγηθούμε κιόλας): Μετά από ένα δύσκολο καλοκαίρι λόγω ελέγχου κεφαλαίων και πολιτικών ανωριμοτήτων, και εν όψει ενός μαρτυρικού (για τους φορολογούμενους) χειμώνα και 2016, μπορούμε να πούμε ότι έχουμε φτάσει στο οικονομικό ναδίρ και ο μόνος δρόμος -ελπίζουμε/ευχόμαστε/προσπαθούμε- να είναι μπροστά και πάνω. Γι’ αυτό και όχι μόνο είναι δικαιολογημένος ο μικρός αριθμός συμμετοχών του ακριβότερου (καθαρά λόγω απόστασης απο την έδρα των περισσότερων ομάδων) αγώνα του Πρωταθλήματος Ταχύτητας, αλλά είναι και αξιοθαύμαστη η “αντοχή” όλων των παραγόντων (οδηγών χορηγών και οργανωτών), μια και κράτησαν ζωντανούς και σε υψηλό τεχνικό επίπεδο τους αγώνες πίστας, την κορυφαία έκφραση του Σπορ. Σε προηγούμενες (και ακόμα παλαιότερες) εποχές, οι συμμετοχές υπήρξαν λιγότερες και η γενική εικόνα δεν ήταν τοσο ποιοτική (κυρίως τεχνικά, γιατί οδηγικά πάντα οι αναβάτες έδιναν και δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους), ενώ η οικονομική κατάσταση ήταν πολύ καλύτερη και η μοτοσυκλέττα εμπορικά βρισκόταν μονίμως σε άνοδο. Αρα σήμερα γίνονται θυσίες για τους αγώνες και αυτό πρέπει να αναγνωριστεί, παρ’ ότι υπάρχουν ορισμένα θέματα στους κανονισμούς που χρήζουν αναθεώρησης, μόνο και μόνο για την προστασία και την διατήρηση της σημασίας του θεσμού.
Στις Σέρρες έγιναν πέντε αγώνες πέντε Πρωταθληματικών Κατηγοριών. Σε μια απο αυτές, των “Νέων”, ο Κορωνάκης ήταν ξανά νικητής, και φυσικά Πρωταθλητής. Ομως, με 3 και 4 συμμετοχές όλο το χρόνο, δεν θα έπρεπε αντί Πρωταθλήματος να προκηρύσσεται Κύπελλο; Καμμία η διαφορά ως προς την βράβευση. Απλώς θα υπάρχει ένα μίνιμουμ συμμετοχών κατά μέσο όρο (όλων των αγώνων) για να διατηρηθεί ο τίτλος ως “Πρωτάθλημα”, και κάτω απο αυτό το όριο να γίνεται Κύπελλο. Πάμε στην δεύτερη κατηγορία τώρα, στην “Racing”. Οι συμμετοχές στους τέσσερις προηγούμενους αγώνες ήταν αρκετές (παρά την μερική απουσία των 125, που είναι αριθμητικά πολύ λίγα για να τρέχουν χωριστά σε δική τους Κατηγορία, ας επισημανθεί εγκαίρως αυτό), οπότε στέκει ως Πρωτάθλημα. Οι τρείς συμμετοχές του τελευταίου αγώνα όμως ήταν πολύ λίγες. Πολύ λίγες, όχι για την μάχη της πρώτης θέσης ή του βάθρου (που συνήθως αφορά δύο-τρείς οδηγούς οπότε δεν αλλάζει κάτι), αλλά σαν θέαμα που θα κάνει τον θεατή να ξαναπάει να δεί τον επόμενο αγώνα. Σε μια μεγάλη πίστα, τρείς μοτοσυκλέτες να γυρνούν για 15 ή 25 γύρους… Οσο κορυφαία οδήγηση και αν προσφέρουν, το ενδιαφέρον εξανεμίζεται γρήγορα. Ας δουν λοιπόν οι νομοθέτες τι θα κάνουν και με αυτήν την περίπτωση, σε όποια κατηγορία κι αν συμβεί. Στις Σέρρες, νικητής ήταν ο Λ. Τσώκος. (Εκτός βάθρου δεν έμεινε κανείς).
Στην Open, νικητής ήταν ο Φ. Μίχας,ενώ Πρωταθλητής δεν ανακηρύχθηκε “μαθηματικά”. Στην Supersport, όπου υπήρξαν απουσίες λόγω τραυματισμών (απο τα Μέγαρα), νικητής ήταν ο Παπαγγέλου και Πρωταθλητής 2015 ανακηρύχθηκε ο Α. Παπαγεωργίου. Και στην Stocksport, στην πιο “δυνατή” κατηγορία, έγινε ένας αγώνας που αποζημίωσε τους θεατές (πάντα έτσι γίνεται στο πρόγραμμα των αγώνων), με τον Χ. Παρασκευόπουλο και τον Σ. Συνιώρη να μονομαχούν μεχρι το τέλος (ατυχώς και μέχρι τελικής πτώσης για τον Συνιώρη) με τον Παρασκευόπουλο νικητή και Πρωταθλητή 2015. Ενδιαφέρον τεράστιο όμως (και όχι μόνο οδηγικό) είχε και η μάχη της τρίτης θέσης (που στο τέλος έγινε δεύτερη) μεταξύ Τσίτου και Πίππου. Ο πρώτος είχε την (νέα) Yamaha R1 M, και ο δεύτερος την πανέμορφη Ducati Panigale. Τελικά, μετά απο όμορφη μάχη, επικράτησε ο οδηγός της Yamaha, ενώ ανέβηκαν και οι δύο στο βαθρο μετά την έξοδο του ταχύτατου Α. Συνιώρη (που μετά την pole του Σαββάτου, έκανε και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα). Συγχαρητήρια στους Πρωταθλητές και ραντεβού στις 25 Οκτωβρίου στον έκτο και τελευταίο αγώνα του Πρωταθλήματος, στον οποίο οι συμμετοχές αναμένονται πολλές, για να γιορταστεί το τέλος μιάς αγωνιστικής χρονιάς που η αγάπη και το πάθος για τη μοτοσυκλέττα επικράτησαν των οικονομικών δυσκολιών.
—
ΣΤΗΡΙΞΤΕ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ.
Το Σαββατοκύριακο 3-4 Οκτωβρίου, ο καιρός προβλέπεται καλός στις Σέρρες. Ιδανική ευκαιρία για όλους τους φίλους της Β. Ελλάδος (που είναι και πλησιέστερα, μια και υπάρχει σοβαρό θέμα καυσίμων και διοδίων για πολλούς άλλους), για μια βόλτα -ταξιδάκι μέχρι την πίστα, όπου θα παρακολουθήσουν τον 5ο αγώνα του φετινού Πρωταθλήματος Ταχύτητας. Και το Πρωτάθλημα Μοτοσυκλεττών, έστω και με τις πιο λίγες απο πέρυσι (αλλά αρκετές στις “δυνατές” κατηγορίες) συμμετοχές του, είναι εδώ και τέσσερα χρόνια (!) η μοναδική έκφραση του μηχανοκίνητου αθλητισμού ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ στην Ελλάδα, μια και τα άλλοτε πανίσχυρα αυτοκίνητα έχουν “καταργήσει” την πίστα (λόγω της πάγιας τακτικής της Αρχής του Σπορ, είτε της ΕΛΠΑ παλαιότερα είτε της Ομοσπονδίας-ΟΜΑΕ σήμερα, να “θάβει” την Ταχύτητα προς όφελος των Ραλλύ, συγκεντρώνοντας και “δημιουργώντας” έτσι δυναμική και συμμετοχές για τον μόνο αγώνα που ενδιέφερε-και ενδιαφέρει- διαχρονικά τους διοικούντες, δηλαδή το Ράλλυ Ακρόπολις).
Σήμερα Πέμπτη λήγουν οι συμμετοχές. Αυτή τη περίοδο το κόστος των αγώνων δεν είναι εύκολο για κανέναν. Ας δείξουμε με την παρουσία μας, σαν θεατές, την υποστήριξή μας στους οδηγούς και στις ομάδες (αλλά και στους χορηγούς όπως και στους οργανωτές) που προσπαθούν να κρατήσουν ζωντανό το αγαπημένο μας σπορ.
ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ 5ου ΑΓΩΝΑ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ -ΣΕΡΡΕΣ 3 ΚΑΙ 4 ΟΚΤ
“Πόνεσαν” οι συμμετοχές σ’ αυτόν τον αγώνα: 38 στο σύνολο με τα 250 Racing ουσιαστικά να “μην υπάρχουν” λόγω των μόλις τριών συμμετεχόντων. Κρίμα. Μόνο “για το Πρωτάθλημα” τρέχουν εκεί, σ’ αυτή τη Κατηγορία; Κι αν χάσουν τις μαθηματικές πιθανότητες, δεν ασχολούνται; Σύμφωνοι, είναι “δύσκολη” κατηγορία όσον αφορά στον εξοπλισμό, με μηχανάκια obsolete που συχνά μένουν λόγω έλλειψης (δυσεύρετων και ακριβών) ανταλλακτικών. Μόνο τρία όμως δουλεύουν; Και τα 125, γιατί απέχουν; Πέρυσι έκαναν το 1-2 στις Σέρρες (λόγω υγρής πίστας), δίνοντας στη χώρα μας την μοναδικότητα αγώνα Ταχύτητας όπου τα 125 πέρασαν τα 250! Κρίμα, επαναλαμβάνω. Κρίμα γιατί αν επικρατήσει η λογική “ή νικητής ή τίποτα”, όλα αυτά τα όμορφα δίχρονα μηχανάκια θα μείνουν να στολίζουν συνεργεία ή να περιμένουν κανένα Τατόϊ με Κλασσικές μοτοσυκλέττες για να κάνουν παρέλαση (όπως συνέβη με προηγούμενες γενιές racing δίχρονων, όπως έγινε ακόμα και με τα 500). Πάμε παρακάτω τώρα, στους τρείς-τέσσερις συμμετέχοντες στους “Νέους”, που και λίγοι είναι και “μονομάρκα” αποτελεί η κατηγορία λόγω του ότι είναι γνωστό ποιό μηχανάκι μπορεί να κερδίσει και ποιό -στην καλύτερη- να ακολουθήσει. Καλά που έγινε όμως, κάθε αρχή και δύσκολη, οι συνθήκες φέτος είναι ασφυκτικές οικονομικά, και ας μείνει ο δρόμος των “Νέων” ανοιχτός, μήπως και δούμε κανένα ενιαίο του χρόνου (“Το όνομά μου είναι Τρία. ‘Αρ Τρία”!).
Ο συναγωνισμός και το θέαμα μένει ψηλά στην Οpen, στα Supersport και στην Stocksport, με σχετικά λίγες αλλά δυνατές συμμετοχές και την βαθμολογία ανοιχτή. ΟΚ, λείπουν οι “μεσαίοι”. Πάντως στους αγώνες οι μάχες των πρώτων δίνουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Τους πιο πίσω τους μελετάμε, βλέπουμε τα μηχανάκια τους και κρίνουμε/βαθμολογούμε την πρόοδό τους αγώνα με τον αγώνα (εμείς οι θεατές εννοώ). Αρα, το ενδιαφέρον είναι εγγυημένο, και ο καιρός συνεχίζει να προβλέπεται ηλιόλουστος με θερμοκρασίες 23-24ο C για το διήμερο!
ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΜΕΧΡΙ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 2/10
http://www.e-amotoe.gr/syme.aspx?ago=573