Ωστε Γιαννάκη, ανακάλυψες ότι στη καθημερινή ζωή των δρόμων υπάρχουν και κάτι εντυπωσιακές δίτροχες κατασκευές που δεν είναι σκούτερ, κοστίζουν λιγότερο απο σκούτερ, σε πηγαίνουν πιο σωστά απο τα σκούτερ και έχουν και ένα όνομα «Να» στο ρεζερβουάρ; Πάνε τρία χρόνια απο τότε που η Suzuki «αντέγραψε» το στυλ των γυμνών της και δημιούργησε ένα μηχανάκι με στόχο την ομορφιά, την ευχαρίστηση και την ασφαλή μετακίνηση, εφοδιάζοντάς το και με ένα ολοκαίνουργιο μοτεράκι-σφυρίχτρα (ίσως νοσταλγώντας τα παλιά της δίχρονα δυομισάρια, όπου κυριολεκτικά «δεν παιζόταν». Ποιός ξέχασε –ή ποιός αλήθεια θυμάται- τα Τ20;). Εν πάση περιπτώσει, ονόμασε το προϊόν Inazuma, με την συνήθη Ιαπωνική υπερβολή, γιατί σε ένα 250 πόσο δυνατά να βροντήσει ο κεραυνός της καταιγίδας, όπως είναι και η μετάφραση) και το έφτιαξε στο εργοστάσιό της της Κίνας για να κρατήσει την τιμή σε λογικά επίπεδα, όπως πράττουν ΟΛΟΙ οι Ιάπωνες σε Ινδονησία, Ταϋλάνδη, Ινδία κτλ. για να είναι ανταγωνιστικοί στις αχανείς Ασιατικές αγορές. Και ένα σύντομο σχόλιο εδώ επί του θέματος: Υπάρχουν, ως γνωστόν ,πολύ καλά έως άριστα Κινέζικα προϊόντα, μέτρια Κινέζικα προϊόντα αλλά και μερικά καθόλου καλά Κινέζικα προϊόντα. Δεν υπάρχει όμως ΟΥΤΕ ένα Ιαπωνικό προϊόν που να κατασκευάζεται στην Κίνα (ή όπου αλλού) και να μην είναι Ιαπωνικών προδιαγραφών, ποιότητας, πιστότητας και αντοχής. Αυτό, για να μην μπερδευόμαστε ισχύει για όλα τα Ιαπωνικά εργοστάσια δικύκλων και θα το επαναλαμβάνουμε συχνά προς αποφυγή παρερμηνειών και παρεξηγήσεων. Πάμε πιο κάτω λοιπόν, στο Inazuma,που είναι πολύ γνωστό στους Ελληνες φίλους της μοτοσυκλέττας μια και δυό χρόνια τώρα όλο και κάπου θα έχει πάρει το μάτι τους κάποιο τεστ. Αλλά η μοτοσυκλετίτσα αυτή, που μόνο στα κυβικά και στα άλογα είναι «..ιτσα» γιατί στο look, στη συμπεριφορά και στις διαστάσεις είναι «…αρα», γίνεται όλο και πιο επίκαιρη μέρα με τη μέρα! Η Suzuki την διαθέτει σε Η.Π.Α., Καναδά, Ευρώπη, Ιαπωνία και φυσικά σε όλη την Ασία. Παρουσιάζει κάθε χρόνο και μια νέα «έκδοση», δηλαδή την S με το μισό φαίρινγκ και την F με το ολόκληρο, ενώ η “γυμνή” παραμένει το top seller διατηρώντας αναλλοίωτα όλα τα τεχνικά της και παίζοντας με νέους χρωματισμούς για το ’15 (με βάση το μαύρο, στο οποίο –και μόνο- υπάρχει αυτή τη στιγμή στη χώρα μας). Ομως, για την Ελλάδα που κάθε μέρα ατυχώς βυθίζεται σε κρίση (για την οποία εμείς κι εσείς οπωσδήποτε έχουμε την μικρότερη ευθύνη -και αν), η Inazuma σήμερα είναι πιο επίκαιρη και “απαραίτητη” παρά ποτέ, ισοδυναμεί δε με …αποκάλυψη για τους φίλους της μοτοσυκλέττας! Είναι μεγάλη, έχει άριστη θέση για τον οδηγό της και καλή για τον δεύτερο, έχει μεταξόνιο 1430 mm και βάρος 183 κιλών γεμάτη (μεγέθη που παραπέμπουν σε μηχάνημα μισού λίτρου και άνω), πηγαίνει ικανοποιητικά και κινείται θαυμάσια (έως απολαυστικά) και το σημαντικότερο, Γιαννάκη, κοστίζει 3.595 Ευρώ και καταναλώνει ΚΑΤΩ απο 3 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα αν κινηθείς οικονομικά, και άντε να δείς 3,5/100 αν το ψιλοτρέχεις! Ε, άλλο τέτοιο δεν υπάρχει, και για όσο ακόμα διατίθεται (μια και με τα παιχνίδια του δολλαρίου δεν ξέρει κανείς που θα βρεθούν οι τιμές αύριο), ναι, προλάβετε. Δηλαδή, το πήρε ο νεαρός, έβαλε και το κορίτσι πάνω, έριξε πέντε Ευρώ και πηγε απο Αθήνα Σχινιά για μπάνιο και πίσω, κυκλοφόρησε δε και την επόμενη μέρα. Ε, δεν γίνεται αυτό. Και μια χαρα στο δρόμο: Τα φρένα, δίσκοι σοβαροί 290 και 240mm. Οι τροχοί 17άρηδες με λάστιχα 110 και 140. Οι αναρτήσεις ΟΚ εμπρός, και με ελαφρά άτομα σχεδόν ΟΚ και πίσω. Τίποτα “άγριο” και απότομο δεν θα κάνει το μοτέρ των 24,2 ίππων για να προβληματίσει μηχανάκι και οδηγό. Οχι γκρίνιες σε τέτοια τιμη ΓΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΤΑ SUZUKI. Οσο για την ροπή, είναι 2,24 kg-m στις 6400, αλλά σε ένα λεπτό θα πάμε στην απόδοση. Ας δούμε το μοτεράκι: Κάθετο, δικύλινδρο, 180 μοιρών, με άξονα αντιβάρων, με δύο βαλβίδες στον κύλινδρο και ένα εκκεντροφόρο (που δεν του στερούν σε καμμία περίπτωση το στροφάρισμα, αλλά επιχειρούν σε συνδυασμό με την μακριά διαδρομή των 55,2 mm έναντι διαμέτρου 53,5 mm να δώσουν απόκριση «από χαμηλά») και –εδώ είναι το στοίχημα και η προοπτική – με ένα εξάρι κιβώτιο “close ratio” που έχει σχέσεις σαν αυτές των αγωνιστικών 125 Suzuki του παρελθόντος και τελική μετάδοση κοντή σαν ΜΧ-oύτε καν Enduro! Χάρις στον ψεκασμό, παρ’ ότι το μοτέρ περιστρέφεται συνεχώς ψηλά (7500 σ.α.λ. στα 100 χ.α.ω με 6η), η οικονομία παραμένει σε επίπεδα-ρεκόρ. Ομως, εύκολα θα αλλάζαμε το πίσω γρανάζι των 46 δοντιών με ένα 43 ή και 42. Θα είχαμε ένα σετάκι μαζί με αλυσσίδα, και θα το αλλάζαμε ανάλογα με την εποχή! Το καλοκαίρι, σε εκδρομές και ταξιδάκια (με 13,3 λίτρα ρεζερβουάρ η αυτονομία μπορεί να περάσει τα…400 χλμ) θα μακραίναμε την τελική μετάδοση και θα ταξιδεύαμε πολύ πιο άνετα και οικονομικά. Αν ανηφόρα, ε και; Προσέξτε κλιμάκωση: Πρώτη 2.420, 2α 1.530, 3η 1.180, 4η 1.040, 5η 0.910, 6η 0.810! Αυτό είναι “σχεσάτο” ημι-racing κιβώτιο, γι’ αυτό και ο αναβάτης πρέπει να αλλάζει πολλές φορές και συνεχώς στην καθημερινή μετακίνηση της πόλης, ή να χρησιμοποιεί την ΕΛΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑ (και όχι την ροπή) του μοτέρ, για να κινείται – ρολλάρει αργά με 4η και 5η. Οσο για τις επιδόσεις, άλλο θέμα. Κατ’ αρχάς, το μηχανάκι φεύγει καλά μετά τις 7500 και ανεβάζει δυνατά μέχρι τις 11000. Η τελική στον κόφτη των 11250 με 6η, είναι 150 χ.α.ω. κοντέρ και 140 χ.αω. πραγματικά. Η απώλεια του κοντέρ είναι γενναία, με 45,4 πραγματικά στα 50 κοντερίσια, 74 πραγματικά στην ένδειξη 80, και 92,5 πραγματικά στα 100. Προσέξτε όμως πόσο «κοντά» μεταξύ τους είναι οι σχέσεις, αφού ανά 1000 σ.α.λ. η 3η έχει 9χλμ, η 4η 10, η 5η 12 και η 6η 13! Συμπέρασμα: Να αγοράσετε το Inazuma, να ακούσετε τον Δημήτρη που σας είπε να βάλετε 43άρι γρανάζι πίσω (δεν θα χάσετε τίποτα, θα κερδίσετε οικονομία, άνεση στο ταξίδι και μείωση αλλαγών στην πόλη), να αλλάξετε σε κάποιο service τα λαδάκια του πηρουνιού με ιξώδες κατά 2,5 ή 5 παχύτερο (μια χαρά άνετο το πηρούνι είναι, αλλά θέλει ένα τσίμπημα σκληρότητας για γρήγορη οδήγηση), έ και όταν έρθει η ώρα σε κανα δυό χρόνια, επενδύετε σε αμορτισσέρ, ΑΝ πράγματικά το χρειάζεστε. Αυτά δεν είναι «μετατροπές» αλλά αναβαθμίσεις ενός ήδη καλού και ΠΟΛΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΣΕ ΑΓΟΡΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ συνόλου, που η συγκεκριμένη μοτοσυκλέττα τις αξίζει, γιατί αντίθετα με τα σκούτερ ίσης ή υψηλότερης τιμής και μεσαίου- μεγάλου κυβισμού (που όσο περνούν τα χρόνια όλο και μοιάζουν με διαστημόπλοια απο το Star Τrek), το Suzuki Inazuma 250 δεν «τελειώνει», δεν «φθείρεται» και δεν «εξαντλεί» τις χρήσεις του. Ασε που στρίβει μια χαρά: Mέχρι και πολύ γρήγορα κινείσαι ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ, φρενάρει εξαιρετικά, έχει σύγχρονη εμφάνιση και πλήρη, μοντέρνα, όχι υπερβολικά και ευανάγνωστα όργανα (μόνο η μπλε λυχνία της μεγάλης σκάλας είναι υπερβολικά δυνατή και θέλει ένα αυτοκολλητάκι για να μην τυφλώνει τον οδηγό τη νύχτα). Η σέλλα στα 780 mm είναι ευλογία για χαμηλά-μεσαία αναστήματα και των δύο φύλων χωρίς να ενοχλεί τους ψηλούς, ενώ το ύψος των 165mm από το έδαφος επιτρέπει και πεζοδρόμια και κακούς χωματόδρομους. Ο αέρας δεν είναι τόσο μεγάλο πρόβλημα λόγω της θέσης του σώματος και των σχετικά χαμηλών ταχυτήτων, ενώ στο μέλλον, ποιός ξέρει, μπορεί κάποιο «μισό» φαίρινγκ απο το S να βρεί το δρόμο του κατα ’δω. Ηδη το μηχανάκι έχει γκάμα έξτρα εξοπλισμού (σταντ, σχάρα-top case, εξάτμιση κτλ.) και οπωσδήποτε λόγω της δημοτικότητας του μοντέλου, τα αξεσουάρ θα αυξηθούν.
Θα το αγοράζαμε; Βεβαίως, πρώτον επειδή όλα όσα οδηγούμε τα θέλουμε, και δεύτερον γιατί είναι εύχρηστο και οικονομικό (με τυχαία σειρά!). Και δίνουμε ΜΕΓΑΛΗ σημασία, παρά την μεγάλη μας εμπειρία, σε αυτής της κατηγορίας τις μοτοσυκλέττες, γιατί δεν είναι απλώς «υποχρεωτικές» για τα νέα διπλώματα, ή «φτηνές» σε αγορά, ή «εξυπηρετικές στην πόλη». Η Inazuma 250, είναι ΜΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΤΑ , με το τεράστιο προσόν της χαμηλής τιμής, που αυτή τη στιγμή είναι ΑΣΥΝΑΓΩΝΙΣΤΗ για τέτοια (γενική) απόδοση αλλά και με τέτοιο όνομα στο ρεζερβουάρ. (Γιατί είναι τεράστιο σφάλμα το να «αγνοεί» κανείς τα μεγάλα ονόματα όταν βγαίνει στην αγορά. Καλοί μας φίλοι, σ’ αυτόν τον κόσμο, τίποτα δεν είναι τυχαίο!). Δ.Π.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Κινητήρας: Δικύλινδρος, τετράχρονος, υδρόψυκτος, 2 βαλβίδες/κύλινδρο, 1 ΕΕΚ
Διαστάσεις: 53,5Χ55,2 mm
Tροφοδοσία: Ηλ. Ψεκασμός (σώματα 22mm)
Ισχύς/Σ.α.λ.! 24,5 Ηp/8500 σ.α.λ.
Ροπή: 2,24 kg-m/6400 σ.α.λ.
Μετάδοση: Κιβώτιο 6 σχέσεων: 1η 2.420, 2α 1.530, 3η 1.180, 4η 1.040, 5η 0.910, 6η 0.810. Πρωτεύουσα: 3.240. Τελική σχέση: 3.290 (46/14)
Εμπρός ανάρτηση: Πηρούνι ΚΥΒ 37mm, διαδρομή 120 mm
Πίσω ανάρτηση: Μονό αμορτισσέρ, προφόρτιση, διαδρομή 120mm
Tροχοί: Εμπρός 110/80 17, πίσω 140/70 17
Φρένα: Εμπρός δίσκος 290mm με δύο έμβολα (310 για το 2015), πίσω δίσκος 240mm
Διαστάσεις (mm): Μήκος 2.145, Πλάτος 760, Yψος 1075, Σέλλα 780, Yψος από έδαφος 165
Γεωμετρία (mm): Μεταξόνιο 1430, Τρέϊλ 105, Κάστερ 25ο
Ρεζερβουάρ: 13,3 λίτρα (ένδειξη στάθμης στο όργανο, προειδοποίηση 3 λίτρων και 1 λίτρου)
Βάρος 183 κιλά (πλήρης υγρών-γεμάτο ρεζερβουάρ)
Τιμή 15/5/2015: 3.595. Ευρώ (διατίθεται μόνο σε μαύρο χρώμα).
Τελική ταχύτητα: 140 χ.α.ω./11.200σ.α.λ. (πραγματικά, ένδειξη κοντέρ 150)
Χιλιόμετρα σε ταχύτητες στον « κόφτη» των 11.200 (πραγματικά, σε παρένθεση η ένδειξη κοντέρ): 1η 46,5 (51), 2α 74 (80), 3η 95,5 (103), 4η 109 (117), 5η 128 (136), 6η 140 (150)
Κατανάλωση: Οικονομική οδήγηση εντός πόλης: 2,8 λίτρα/ 100χλμ. Οικονομική εκτός: 3λίτρα/100. Μέση, μέτρια οδήγηση, εντός/εκτός: 3,4λίτρα/100χλμ.
ΤΙΜΗ: 3.595.Ευρώ (στις 15/5/2015 – Διατίθεται μόνο σε μαύρο χρώμα)
ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΣ: www.suzuki.gr/
{AG}inazuma{/AG}