ΣΕ ΜΙΑ ΤΡΙΠΛΕΤΑ ΑΓΩΝΩΝ ΜΕ «ΠΑΡΑΝΟΙΑ» ΣΥΝΑΓΩΝΙΣΜΟΥ, ΛΑΜΠΟΥΝ ΤΑ ΤΑΛΕΝΤΑ ΜΠΑΟΥΤΙΣΤΑ ΚΑΙ ΡΑΓΚΖΑΤΛΙΟΓΛΟΥ, ΜΕ ΤΗΝ ΒΜW ΝΑ «ΕΚΚΙΝΕΙ» ΜΙΑ ΝΕΑ ΚΑΡΡΙΕΡΑ ΣΤΑ SUPERBIKE!
Του Δημητρη Παπανδρέου
Πραγματικα δεν ξερω αν προτιμώ καθε Σαββατοκυριακο MotoGP ή Superbike!
Στο ένα, βλέπουμε πρωτοτυπα με εξωπραγματικο βαθμο εξέλιξης, να προσδιοριζουν τα αποτελεσματα σε μεγαλυτερο ποσοστό απο τους αναβατες, ενω η διαφημιση και η υπερπροβολή του θεσμού και των πρωταγωνιστών του έχει χτυπήσει κοκκινο και έχει κουράσει.
Στο άλλο, στα Superbike, βλέπουμε μοτοσυκλετες που όντως έχουν ξεκινησει την ζωη τους απο τις γραμμες παραγωγης των εργοστασιων και μπορεί να τις αγορασει όποιος έχει τα αρκετα χρήματα που κοστίζουν (προφανως και να τις βελτιωσει, όχι σε εργοστασιακο επιπεδο αλλά καπου κοντά).
Η μεγαλυτερη ομως διαφορα, που προκυπτει απο τις μοτοσυκλετες, ειναι στην οδηγηση. Στο MotoGP τα πραγματα είναι δυσκολα, αυστηρα, προκαθορισμενα, με πολυ μικρες αποκλίσεις και περιορισμενες οδηγικες πινελιές: Αν δεν φρεναρεις σωστα, δεν στρίψεις σωστα και δεν επιταχύνεις σωστά, ή θα πεσεις, ή θα «βγείς» ή θα είσαι τελευταίος. Κυνηγωντας τα ορια σε ακραίες καταστάσεις, δεν υπαρχουν περιθωρια αυτοσχεδιασμου. Πρεπει οι αναβατες να ακολουθουν το «πρωτόκολλο» που τους επιβάλλουν οι «απόλυτης συμπεριφορας» μοτοσυκλετες τους.
Αντιθετα, στα Superbike, υπαρχει αυτό που θα λεγαμε «give», με την έννοια του «περιθωρίου» που δινουν οι μοτοσυκλετες στους αναβατες τους, καθως είναι λιγότερο απόλυτες, λιγοτερο άκαμπτες και λιγοτερο «αυστηρές». Και αυτο σημαίνει οτι ο αναβατης μπορεί με το ταλεντο του να καλυψει τομείς που υστερεί η μοτοσυκλέτα, να διορθωσει ένα λαθος του, να «σωσει» μια υπερβολή, και να «ζωγραφίσει» με προσπεράσματα «απο εκεί που δεν υπαρχει χωρος» και με φρεναρίσματα που «δεν γίνονται», κι όμως, ακομα και τότε ο αναβάτης καταφέρνει να ελέγξει την μοτοσυκλέτα, να φρενάρει και να στρίψει. Το μόνο που κανενα ταλέντο δεν μπορεί να αντιμετωπισει στα Superbike, είναι η δυναμη, ή μάλλον ή έλλειψή της. Είναι κανόνας, ότι μόνο οι πιο δυνατές μοτοσυκλετες θα επιβιωσουν στις μαχες επαφών φαίρινγκ και ώμων του WSBK, και μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει μοτοσυκλέτα που να χάνει τέσσερα-πέντε μήκη σε κάθε ευθεία και να έχει κατακτήσει τον τιτλο. Ολες ανεξαιρέτως οι πρωταθλήτριες, ήταν οι ταχύτερες, ή το ίδιο γρήγορες (με την εξαιρεση του 2021).
Και με αυτή την «Αρχή» καθε μορφής σύγχρονου μηχανοκινητου αθλητισμου κατά νου, ας δουμε τον συγκλονιστικο αγωνα του Άσσεν, τον τριτο του φετινου πρωταθληματος, που ακολουθησε τον επισης συγκλονιστικο (και ιδιαιτερα σημαντικο) αγωνα της Βαρκελωνης.
ΡΑΓΚΖΑΤΛΙΟΓΛΟΥ- ΒMW
Αυτός ο τύπος λοιπον, πηρε το Πρωτάθλημα του 2021 με την Yamaha R1 απεναντι στην Ducati (που ΔΕΝ την οδηγουσε ο Μπαουτίστα αλλά ο Ρεντινγκ), και απεναντι στον Τζοναθαν Ρεϋ. Και τοτε ΔΕΝ ειχε την πιο γρηγορη μοτοσυκλετα, οπως δεν την ειχε το 2022 και το 2023, που ο Μπαουτιστα επεστρεψε στην Ducati και έδειξε-απεδειξε τι μπορεί να κανει ένας ταλαντουχος οδηγος αν ταιριαξει με την πιο δυνατη και γρηγορη μοτοσυκλετα: Κερδισε δυο φορες τον Παγκόσμιο τίτλο, Οδηγων και Κατασκευαστων.
Το 2022, οι μαχες ήταν δυνατές, καθως ο Ραγκζατλιογλου και ο Ρέϋ «μοιραζονταν» κατ’ αποκλειστικοτητα τα βαθρα με τον Ισπανό. Το 2023 ομως, η εικονα άλλαξε (προετοιμάζοντάς μας για το 2024), χωρίς να μπορουμε να πούμε με ακρίβεια τι ακριβως συνεβη: Βελτιωθηκε ακομα περισσοτερο στα 38 του ο Μπαουτίστα, που μονοπωλησε τις νικες, ή έγινε ακόμα πιο δυνατή η Ducati του; Και μηπως έμεινε πισω η Kawasaki, ή ο Ρέϋ δεν μπορουσε να ακολουθησει οδηγικά τους άλλους δύο; Αυτο που έγινε μαλλον ήταν ότι αυξήθηκε η τεχνικη υπεροχή της Ducati, την οποια δεν μπορούσε να φτάσει καμμία άλλη μοτοσυκλετα, σε συνδυασμο και με την ταχύτητα αλλά και με τα λιγα κιλα του Άλβαρο Μπαουτίστα. Μονο ο Ρατγκζατλιόγλου, κατα την άποψή μας, βελτιώθηκε οδηγικά, δίνοντας τρομερα shows σε καθε αγώνα, καθως πιεζε την Yamaha περα απο τα όρια, καταφέρνοντας έτσι να μαζέψει ολες σχεδον τις δευτερες θεσεις και μενοντας μεχρι το τέλος μαθηματικα μεσα στον τίτλο. Ταυτόχρονα βοηθησε και την Yamaha να εξελιξει την μοτοσυκλετα της, κατι που φάνηκε στην απόδοση του έτερου εργοστασιακου, του Λοκατέλλι.
Αυτες οι επιδοσεις, και συγκεκριμενα η εντυπωσιακη οδηγηση με τα ακραία φρεναρισματα, τον απόλυτο ελεγχο της μοτοσυκλετας και τα πεισματικα προσπερασματα επι ενος ταχύτερου στις ευθειες και στις επιταχυνσεις αντιπάλου, εφεραν το -πλουσιοπαροχο- συμβολαιο με την BMW, που ήταν μια κατασταση διπλού win win και γα τις δυο πλευρές: Η BMW αποκτουσε τον ταχυτερο (με διαφορα) αναβατη του παγκοσμίου, εξασφαλιζοντας και τεράστια προβολη αφου ολοι περιμεναν να δουν πως θα τα παει ο συνδυασμός, εκτός απο τις προοπτικες κατακτησης θεσεων. Και ο Ραγκζατλιόγλου, όχι μονο εξασφαλισε οικονομικά το μελλον το δικό του, της οικογένειάς του και όλων των συγγενων του, αλλά βρεθηκε με το εργαλείο που του έλειπε για να κυνηγησει τον δευτερο τίτλο του: Την δυναμη, που του υποσσχέθηκε η BMW. Η ΒMW, που έθεσε και το τμημα motorrad κατω απο την ομπρέλλα του θρυλικου «Μ», και που για πρωτη φορα θα είχε ένα αστερι με έναν παγκοσμιο τίτλο στη ζωνη, την φήμη του ταχυτερου αναβατη του grid να τον συνοδεύει και το μέλλον μπροστα του, πανω στη σέλλα.
Στο παρελθον, δεν είχαν ευδοκιμησει οι προσπάθειες των Γερμανων, παρ’ οτι θεωρητικα τα έκαναν ολα σωστα: Το 2019 που ξεκινησε η εργοστασιακη εμπλοκη, πηραν τον Τομ Σάϊκς (πρωταθλητη 2013 με την ZXR), για να βοηθησει στην αρχική εξελιξη. To 2021 πήραν τον Μικαελ Βαν Ντερ Μαρκ, γρήγορος, νεαρος και ελπιδοφορος, που έδωσε δυο βαθρα και την πρωτη νικη (Πορτογαλία), αλλά τα δύο επομενα χρονια ειχε πτωσεις και τραυματισμους. Τοτε ενισχυσαν την ομαδα με τoν Σκοτ Ρεντινγκ, που to 2020 και 2021 δεν ειχε καταφερει να φτασει στον τίτλο με την Ducati παρ την απουσία του Μπαουτιστα, τερματιζοντας δευτερος και τρίτος. Άλλα δυο χρονια στην BMW περασαν χωρις αποτελεσματα, και στο τέλος του 2023 τον αποδεσμευσαν (τον έστειλαν στην δευτερη ομαδα) παιρνοντας στη θεση του τον Ραγκζατλιογλου. Ειχε έρθει η ώρα μηδεν, να δουν ολοι και πρωτιστως οι Γερμανοι, αν η μοτοσυκλετα τους ήταν ανταγωνιστικη με τον σωστο αναβάτη, ή οχι. Και όντως, είδαν! Ο Τούρκος οδηγος (ναι, Τουρκος, τι να κανουμε, άλλο οι χώρες, άλλο το άθλημα) μετα την πρώτη αγωνιστικη εμπειρία στην Αυστραλία όπου πηρε ένα βαθρο, κερδισε δυο φορες στην Βαρκελωνη (πρωτη νικη για την BMW απο το 2021), και ετοιμαστηκε για το Ασσεν οπου ο ίδιος δεν είχε κερδισει ποτέ.
ΜΠΑΟΥΤΙΣΤΑ DUCATI
Δεν χρειαζονται πολλες κουβεντες για τον Αλβαρο Μπαουτιστα. Εχασε τη θεση του στο ΜotoGP οταν στο τέλος του 2018 η ομαδα του Aspar Nieto Ducati αποσυρθηκε μεταβιβαζοντας τις θεσεις της στην Μαλαισιανή ομαδα SIC Yamaha, και δεν βρηκε άλλο συμβολαιο, μαλλον λογω ηλικιας και ελλειψης χορηγων παρα λογω αποτελεσματων. Το 2019 ετρεξε στο WSBK με την εντυπωσισκη νεα Ducati Panigale V4, και προλαβε να γραψει ρεκορ συνεχων νικων, πριν διάφορα προβληματα με το εργοστασιο σχετικα με την επεκταση του (μονοετους) συμβολαίου έριξαν την απόδοσή του και εχασε τον τίτλο απεναντι στον επιμονο και συνεπή Ρέϋ. Περασε δυο (καλοπληρωμενα αλλά άσφαιρα) χρονια στην Honda, και το 2022 επεστρεψε στην Ducati κατακτώντας δύο σερί τίτλους, ενώ ειδικα αυτον του 2023 τον πήρε με τέτοια άνεση και υπεροχή, ωστε οι υπολοιποι εκκινούσαν για την δευτερη θεση και πισω.
Οταν πέρυσι ο Μπαουτιστα, που σκεπτεται την αποχωρηση λογω οικογένειας (και έχει κλεισει τα 39), υπεγραψε μονοετές συμβολαιο για να συνεχισει το 2024, η Dorna και η τεχνικη επιτροπη της έκαναν πυρετωδεις συσκεψεις για να βρουν μια μεθοδο να μειωσουν την απόδοσή του. Και αυτο το μισοκατάφεραν με τον νεο κανονισμο για ελαχιστο βαρος αναφορας αναβατη 80 κιλων, με τους ελαφρύτερους να υποχρεουνται να προσθετουν μισο κιλο έρμα στην μοτοσυκλετα για καθε κιλο βαρους που τους λείπει! Ετσι ο Μπαουτίστα εμφανίστηκε στην Αυστραλια με +7 κιλα στην μοτοσυκλετα του, και εμφανη δυσκολία να οδηγησει οπως την οδηγουσε το 2023. Το εντατικό προγραμμα αύξησης του βάρους του που ακολουθησε, μείωσε το έρμα στα 5 κιλα στο Ασσεν, και επανηλθε οδηγικα στα περσινα επιπεδα, πανω στην ώρα βεβαια, γιατι ήδη είχε γινει σαφες οτι οι αντιπαλοι ήταν ιδιαιτερα ενισχυμενοι.
Κια ποιοί ήταν αυτοι; Σιγουρα ο Ραγκζατλιογλου, σιγουρα ο ομόσταυλός του Νικολο Μπουλεγκα, ο πολυ γρήγορος Ιαννονε, ο Αλεξ Λοους που αποδοεκνυεται άξιος κάπταιν της εργοστασιακης Kawasaki, και οι R1 των Λοκατέλλι και Γκάρντνερ.
Η ΒΡΟΧΗ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΕΦΕΡΕ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΤΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ!
Ολλανδία, Άσσεν, βροχη, κρυο, και στην Superpole ο Τζοναθαν Ρέϋ πηρε την πρωτη του pole position με Υamaha (μηπως ανεβει το ηθικο του καπως). Ομως στον αγωνα, ολοι πλην ενος ξεκινησαν με σλικς γιατι η πίστα ήταν σχεδον στεγνη, μονο που αμεσως μετα τα κοκκινα φωτα άρχισε να βρεχει! Ετσι, αυτος ο ένας που ήταν ο νεαρός Ν. Σπινέλλι (αντικαταστάτης του Πετρουτσι που αναρρωνει απο φοβερο και επικινδυνο ατυχημα σε προπόνηση Moto Cross) ειχε επιλεξει μεσαια (intermediate) λάστιχα και μέσα σε μερικους γυρους εξαφανίστηκε κυριολεκτικα, κάνοντας διαφορά σχεδον μισού λεπτου!
Οπως οι γυροι περνουσαν, η βροχη σταματησε και η πιστα άρχισε να στεγνωνει πάνω στην οδηγικη γραμμη. Ετσι, οι δυο αναβατες που ξεχωρισαν απο τους υπόλοιπους και ήταν, φυσικά, ο Ραγκζατλιογλου και ο Μπαουτίστα, αρχισαν να πλησιαζουν τον πρωτο Σπινελλι με γρήγορο ρυθμο και ήταν πλεον θεμα ενος γυρου το να τον φτασουν και να τον περασουν, οταν η Yamaha του Λοκατέλλι άφησε ένα ποταμο λαδιων στη πιστα, και ο αγωνας διεκοπη οριστικα και μετρησε κανονικα, αφου ειχαν συμπληρωθεί 14 γυροι, δηλαδη περισστερο απο το 75% της διάρκειάς του. Πανηγυρισε τη νίκη του ο νεαρος Ιταλος, ευχαριστηθηκαν και έκαναν αστεία στο βαθρο οι δυο πραγματικοι πρωταγωνιστες, έχοντας όμως το μυαλό τους στους δυο αγωνες της επομενης μερας.
SUPEPOLE RACE
Κια εδω αναμικτα συναισθηματα, και ρεσιταλ Μπαουτίστα, που ξεκινησε απο την ογδοη θεση (τρίτη σειρα), αλλά στην προσπάθειάτου να περασει τον Ρινάλντι ανοιχτηκε αριστερα και έχασε ακομα περισσοτερες θεσεις. Ετσι, ενώ μπροστά ειχε αρχισει να απομακρύνεται ο Μπουλεγκα, ο Ραγκζατλιόγλου συντομα αντιμετωπισε προβλημα με το εμπρος λαστιχο και άρχισε να χανει θεσεις (ολοι ειχαν την μαλακη γόμμα). Εν τω μεταξύ ο Μπαουτιστα είχε ξεκινήσει μια εκπληκτικη άνοδο περνωντας τους Βαν Ντερ Μαρκ, Λοκατέλλι, Ρεϋ, Λοους και Γκάρντνερ, για να φτασει δεύτερος, 2’’ πισω απο τον Μπουλεγκα ενω απεμεναν δυο γυροι. Ο νεαρός Ιταλος ομως, που μεχρι εκεινη τη στιγμη ήταν πρωτος στη βαθμολογία, είχε φθείρει το πσω λάστιχό του, και ο Μπαουτιστα τον έφτασε, τον περασε και εκανε διαφορά άλλα 2’’ μεχρι τη σημαία της νικης, για να τεθεί για πρώτη φορά φέτος επικεφαλης της βαθμολογίας, έστω με διαφορα ενος βαθμου. Δυνατή «στιγμη» του αγωνα ήταν και το προσπερασμα του Λοους επι του Γκαρντνερ στην τελευταία στροφη για την τριτη θεση του βαθρου.
Η BMW KAI O ΡΑΓΚΖΑΤΛΙΟΓΛΟΥ ΘΡΙΑΜΒΕΥΟΥΝ ΣΤΟΝ ΔΕΥΤΕΡΟ ΑΓΩΝΑ
Δεν έχει νόημα η προσπάθεια περιγραφης ενος αγωνα 21 γυρων με την ένταση, τις φασεις και τα συνεχή προσπερασματα των Superbike, πολυ απλά γιατί δεν μπορεί να αποδωσει και να μεταφερει το θέαμα. Εται και στον δευτερο αγωνα του Ασσεν που ξεκινησε με στεγνη πιστα και τον Μπαουτιστα στην pole (στον δευτερο αγωνα η εκκινηση γινεται βασει του τερματισμου του Superpole), ειδαμε μια υπεροχη της Ducati για ολο τον αγωνα σχεδον, που τερματιστηκε οταν ο Ραγκζατλιογλου προσπερασε με τον γνωστό του «απιθανο» τροπο στο τέλος και πηρε μια μεγαλη νικη, πρωτη και για τον ίδιο και για την BMW στο Άσσεν. Συγκλονιστικη η προσπαθεια του Γκαρντνερ που κατεκτησε την τριτη θεση μπροστα απο Ιαννονε και Λοκατέλλι. Και να σημειωθεί, οτι εκτος απο τον Ργκζατλιογλου που βρίσκεται στην κορυφη, η δευτερη BMW ειναι η εργοστασιακη του Βαν Ντερ Μαρκ, που στο Ασσεν ήταν εβδομη, όγδοη και ένατη στους τρείς αγωνες. Αυτο “λέει”, οτι η μοτοσυκλετα είναι καλη αλλά χρειάζεται και ειδικο ταλεντο για να φερει νικες. Ο Ραγκζατιόγλου το έχει, και τωρα που βρηκε τη δυναμη ώστε να μην του φευγει η Ducati στις ευθείες, έχει την πιστη στον εαυτό του οτι θα καταφερει να παρει το φρεναρισμα, να περασει στο σικαιην, να σωσει ενα γλύστρημα, να προσπεράσει στον τελευταίο γύρο, και να οδηγεί σε όλο τον αγωνα το ίδιο δυνατα με την εκκίνηση. Φτανει να μην χανει στο γκαζι!
Ωραία ειναι ολα αυτα και ανυπομονουμε για τον επόμενο αγωνα, που δυστυχώς θα αργήσει δυο μηνες (!!!) γιατι τα αφεντικα της Dorna δεν θελουν να κλεψουν τα Superbike κοσμο και ενδιαφερον απο το MotoGP. Γι’ αυτο και ο τέταρτος αγωνας WSBK θα γίνει στις 14 -16 Ιουνιου στο Μιζανο. Πρέπει ομως, περα απο το εξαιρετικό θέαμα, να σταθουμε και στις δηλωσεις του Γερμανικου στρατοπεδου, που άρχισε απο τον τριτο αγωνα να βλεπει τίτλο! Είναι καταπληκτικο το πως ο ενθουσιασμος της νίκης μπορεί να παρασύρει ακομα και τους σοβαρους Γερμανους σε μια προωρη αισιοδοξία: Ο Ραγκζατλιόγλου, είχε δηλωσει μετα τις πρωτες δοκιμες της χρονιας, οτι το 2025 θα είναι εφικτο να διεκδικησει τον τίτλο. Τωρα, μετα τις καλες εμφανισεις και τις νικες, άλλαξαν οι στόχοι: Οχι μονο θα παρει τον τίτλο φέτος (συμφωνει και ο τημ μανατζερ της ομαδας του), αλλά αν τα καταφερει θα πάει στο MotoGP του χρονου. Ετσι λεει, και κανείς δεν του χαλαει χατήρι, μόνο που ακόμα και τα φαβορί και οι μεγάλοι πρωταθλητές, ειναι, και οφείλουν να είναι, φειδωλά και προσεκτικά στις δηλώσεις τους γιατι στους αγώνες ποτέ δεν ξέρεις τι φερνει η επομενη μερα, ο επομενος τερματισμός. Στην BMW απο οτι φανηκε μεχρι τωρα, έχουν ενα μόνο αναβατη για νικη (χωρίς βοήθεια απο τον teammate του), ενω η Ducati εχει τρείς, και παραλληλα εχει εμφανιστεί και ο παραγοντας Yamaha με Λοκατέλλι και Γκάρντνερ, ίσως σε λιγο και με Ρέϋ, ο Λοους με την Kawasaki παει δυνατα, γι’ αυτο και τιποτα φετος δεν μπορεί να θεωρηθεί δεδομενο για κανένα.
Μια τελευταία κουβεντα για την παρακολούθηση των Superbike: Φυσικα θα δειτε WSBK στο Eurosport, αλλά κρατηστε χαμηλα ένταση και νεύρα για τους εκφωνητές, οι οποιοι εκτός απο το οτι αφιερωνουν πολυ χρονο στους συμπατριωτες τους, έχουν κάνει θεο τον Τουρκο. Ειπαμε, καταπληκτικός, αλλά οχι κι έτσι!
RACE 1 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
1 11 24 N. SPINELLI ITA Barni Spark Racing Team Ducati Panigale V4R IND 14 I2 1’39.709 287,2 1’44.049 284,2
2 3 54 T. RAZGATLIOGLU TUR ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team BMW M 1000 RR 14 I2 1.979 1.979 1’35.777 294,3 1’43.003 286,5
3 7 1 A. BAUTISTA ESP Aruba.it Racing – Ducati Ducati Panigale V4R 14 I2 2.089 0.110 1’35.972 293,5 1’43.730 289,5
4 6 87 R. GARDNER AUS GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team Yamaha YZF R1 14 I2 4.851 2.762 1’36.735 288,0 1’43.633 281,3
5 5 22 A. LOWES GBR Kawasaki Racing Team WorldSBK Kawasaki ZX-10RR 14 I2 5.147 0.296 1’36.911 288,0 1’43.442 284,2
6 1 65 J. REA GBR Pata Prometeon Yamaha Yamaha YZF R1 14 I2 5.376 0.229 1’36.719 288,8 1’42.650 282,0
7 13 60 M. VAN DER MARK NED ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team BMW M 1000 RR 14 I2 5.545 0.169 1’36.451 291,9 1’44.111 282,0
8 15 45 S. REDDING GBR Bonovo Action BMW BMW M 1000 RR 14 I2 11.271 5.726 1’37.327 291,9 1’44.216 284,2
9 16 47 A. BASSANI ITA Kawasaki Racing Team WorldSBK Kawasaki ZX-10RR 14 I2 11.476 0.205 1’37.655 295,9 1’44.231 286,5
10 12 97 X. VIERGE ESP Team HRC Honda CBR1000 RR-R 14 I2 17.034 5.558 1’38.110 286,5 1’44.095 286,5
11 2 11 N. BULEGA ITA Aruba.it Racing – Ducati Ducati Panigale V4R 14 SPD 1 Sector 1 Sector 1’37.115 291,1 1’42.744 288,0
12 10 55 A. LOCATELLI ITA Pata Prometeon Yamaha Yamaha YZF R1 14 FL 4 Sectors 3 Sectors 1’37.249 289,5 1’43.950 284,2
13 19 77 D. AEGERTER SUI GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team Yamaha YZF R1 14 FL 4 Sectors 16.945 1’38.552 286,5 1’45.420 282,0
14 14 95 T. MACKENZIE GBR PETRONAS MIE Racing Honda Honda CBR1000 RR-R IND 14 FL 4 Sectors 6.381 1’39.344 282,0 1’44.112 281,3
15 20 28 B. RAY GBR Yamaha Motoxracing WorldSBK Team Yamaha YZF R1 IND 13 I3 1 Lap 1 Lap 1’39.982 280,5 1’46.093 279,8
16 17 31 G. GERLOFF USA Bonovo Action BMW BMW M 1000 RR 13 I3 1 Lap 0.488 1’40.332 286,5 1’44.582 285,0
17 21 27 A. NORRODIN MAS PETRONAS MIE Racing Honda Honda CBR1000 RR-R IND 13 I2 1 Lap 2 Sectors 1’42.967 282,0 1’47.083 276,2
18 18 5 P. OETTL GER GMT94 Yamaha Yamaha YZF R1 IND 12 I3 2 Laps 1 Lap 1’39.875 282,7 1’45.075 280,5
19 4 14 S. LOWES GBR ELF Marc VDS Racing Team Ducati Panigale V4R IND 11 I3 3 Laps 1 Lap 1’38.882 290,3 1’43.190 284,2
ΔΕΝ ΤΕΡΜΑΤΙΣΑΝ
RET 8 21 M. RINALDI ITA Team Motocorsa Racing Ducati Panigale V4R IND 11 1’42.337 285,0 1’43.744 284,2
RET 22 53 T. RABAT ESP Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki ZX-10RR IND 11 1’47.385 279,8 1’48.996 277,6
RET 9 29 A. IANNONE ITA Team GoEleven Ducati Panigale V4R IND 4 1’48.734 285,0 1’43.769 285,0
ΑΓΩΝΑΣ SUPERPOLE ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
1 7 1 A. BAUTISTA ESP Aruba.it Racing – Ducati Ducati Panigale V4R 10 1’34.368 305,1 1’43.730 289,5
2 2 11 N. BULEGA ITA Aruba.it Racing – Ducati Ducati Panigale V4R 10 2.686 2.686 1’33.882 295,9 1’42.744 288,0
3 5 22 A. LOWES GBR Kawasaki Racing Team WorldSBK Kawasaki ZX-10RR 10 7.403 4.717 1’34.017 297,5 1’43.442 284,2
4 6 87 R. GARDNER AUS GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team Yamaha YZF R1 10 7.551 0.148 1’34.228 298,3 1’43.633 281,3
5 1 65 J. REA GBR Pata Prometeon Yamaha Yamaha YZF R1 10 8.177 0.626 1’34.350 291,1 1’42.650 282,0
6 10 55 A. LOCATELLI ITA Pata Prometeon Yamaha Yamaha YZF R1 10 9.114 0.937 1’34.487 300,0 1’43.950 284,2
7 4 14 S. LOWES GBR ELF Marc VDS Racing Team Ducati Panigale V4R IND 10 9.702 0.588 1’34.596 297,5 1’43.190 284,2
8 13 60 M. VAN DER MARK NED ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team BMW M 1000 RR 10 9.824 0.122 1’34.474 300,0 1’44.111 282,0
9 3 54 T. RAZGATLIOGLU TUR ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team BMW M 1000 RR 10 10.034 0.210 1’34.300 300,8 1’43.003 286,5
10 15 45 S. REDDING GBR Bonovo Action BMW BMW M 1000 RR 10 11.981 1.947 1’35.366 300,0 1’44.216 284,2
11 17 31 G. GERLOFF USA Bonovo Action BMW BMW M 1000 RR 10 14.886 2.905 1’35.134 301,7 1’44.582 285,0
12 12 97 X. VIERGE ESP Team HRC Honda CBR1000 RR-R 10 15.148 0.262 1’35.780 301,7 1’44.095 286,5
13 16 47 A. BASSANI ITA Kawasaki Racing Team WorldSBK Kawasaki ZX-10RR 10 15.922 0.774 1’35.452 299,2 1’44.231 286,5
14 19 77 D. AEGERTER SUI GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team Yamaha YZF R1 10 16.927 1.005 1’35.500 298,3 1’45.420 282,0
15 9 29 A. IANNONE ITA Team GoEleven Ducati Panigale V4R IND 10 21.202 4.275 1’35.491 301,7 1’43.769 285,0
16 8 21 M. RINALDI ITA Team Motocorsa Racing Ducati Panigale V4R IND 10 22.384 1.182 1’36.059 298,3 1’43.744 284,2
17 14 95 T. MACKENZIE GBR PETRONAS MIE Racing Honda Honda CBR1000 RR-R IND 10 25.887 3.503 1’36.781 293,5 1’44.112 281,3
18 11 24 N. SPINELLI ITA Barni Spark Racing Team Ducati Panigale V4R IND 10 26.597 0.710 1’36.989 295,9 1’44.049 284,2
19 18 5 P. OETTL GER GMT94 Yamaha Yamaha YZF R1 IND 10 29.518 2.921 1’35.415 290,3 1’45.075 280,5
20 20 28 B. RAY GBR Yamaha Motoxracing WorldSBK Team Yamaha YZF R1 IND 10 29.851 0.333 1’36.521 294,3 1’46.093 279,8
ΔΕΝ ΤΕΡΜΑΤΙΣΑΝ
RET 21 27 A. NORRODIN MAS PETRONAS MIE Racing Honda Honda CBR1000 RR-R IND 5 5 Laps 1’38.380 294,3 1’47.083 276,2
RET 22 53 T. RABAT ESP Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki ZX-10RR IND 3 7 Laps 1’36.927 298,3 1’48.996 277,6
RACE 2 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
1 9 54 T. RAZGATLIOGLU TUR ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team BMW M 1000 RR 21 1’34.298 301,7 1’43.003 286,5
2 1 1 A. BAUTISTA ESP Aruba.it Racing – Ducati Ducati Panigale V4R 21 0.625 0.625 1’34.409 301,7 1’43.730 289,5
3 4 87 R. GARDNER AUS GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team Yamaha YZF R1 21 1.022 0.397 1’34.295 295,9 1’43.633 281,3
4 11 29 A. IANNONE ITA Team GoEleven Ducati Panigale V4R IND 21 3.120 2.098 1’34.424 301,7 1’43.769 285,0
5 6 55 A. LOCATELLI ITA Pata Prometeon Yamaha Yamaha YZF R1 21 3.217 0.097 1’34.459 299,2 1’43.950 284,2
6 7 14 S. LOWES GBR ELF Marc VDS Racing Team Ducati Panigale V4R IND 21 5.174 1.957 1’34.843 300,8 1’43.190 284,2
7 19 77 D. AEGERTER SUI GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team Yamaha YZF R1 21 5.538 0.364 1’34.888 300,8 1’45.420 282,0
8 2 11 N. BULEGA ITA Aruba.it Racing – Ducati Ducati Panigale V4R 21 6.337 0.799 1’34.462 302,5 1’42.744 288,0
9 P 8 60 M. VAN DER MARK NED ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team BMW M 1000 RR 21 8.059 1.722 1’34.608 300,0 1’44.111 282,0
10 13 97 X. VIERGE ESP Team HRC Honda CBR1000 RR-R 21 19.453 11.394 1’35.608 299,2 1’44.095 286,5
11 14 95 T. MACKENZIE GBR PETRONAS MIE Racing Honda Honda CBR1000 RR-R IND 21 19.556 0.103 1’35.614 297,5 1’44.112 281,3
12 17 31 G. GERLOFF USA Bonovo Action BMW BMW M 1000 RR 21 21.771 2.215 1’35.392 300,0 1’44.582 285,0
13 10 21 M. RINALDI ITA Team Motocorsa Racing Ducati Panigale V4R IND 21 22.322 0.551 1’35.369 300,0 1’43.744 284,2
14 18 5 P. OETTL GER GMT94 Yamaha Yamaha YZF R1 IND 21 31.822 9.500 1’35.667 292,7 1’45.075 280,5
15 22 53 T. RABAT ESP Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki ZX-10RR IND 21 35.305 3.483 1’36.147 297,5 1’48.996 277,6
16 12 24 N. SPINELLI ITA Barni Spark Racing Team Ducati Panigale V4R IND 21 35.392 0.087 1’36.594 298,3 1’44.049 284,2
17 20 28 B. RAY GBR Yamaha Motoxracing WorldSBK Team Yamaha YZF R1 IND 21 37.947 2.555 1’36.320 294,3 1’46.093 279,8
18 16 47 A. BASSANI ITA Kawasaki Racing Team WorldSBK Kawasaki ZX-10RR 21 43.360 5.413 1’35.091 297,5 1’44.231 286,5
19 5 65 J. REA GBR Pata Prometeon Yamaha Yamaha YZF R1 21 1’18.925 35.565 1’34.790 295,1 1’42.650 282,0
20 21 27 A. NORRODIN MAS PETRONAS MIE Racing Honda Honda CBR1000 RR-R IND 21 1’34.526 15.601 1’37.799 293,5 1’47.083 276,2
ΔΕΝ ΤΕΡΜΑΤΙΣΑΝ
RET 3 22 A. LOWES GBR Kawasaki Racing Team WorldSBK Kawasaki ZX-10RR 9 12 Laps 1’34.804 297,5 1’43.442 284,2
RET 15 45 S. REDDING GBR Bonovo Action BMW BMW M 1000 RR 1 20 Laps 296,7 1’44.216 284,2
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΑΝΑΒΑΤΩΝ, ΤΡΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ (Χ3)
- ALVARO BAUTISTA 123
- TOPRAK RAZGATLIOGLU 117
- NICOLO BULEGA 109
- ALEX LOWES 93
- ANDREA LOCATELLI 64
- ANDREA IANNONE 64
- MICHAEL VAN DER MARK 58
- REMY GARDNER 54
- DANILO PETRUCCI 47
- DOMINIQUE AEGERTER 46
- SAM LOWES 31
- GARRETT GERLOFF 29
- NICHOLAS SPINELLI 25
- XAVI VIERGE 25
- JONATHAN REA 23
- AXEL BASSANI 22
- MICHAEL RUBEN RINALDI 21
- SCOTT REDDING 18
- TARRAN MACKENZIE 7
- PHILIPP OETTL 4
- IKER LECUONA 3
- TITO RABAT 2
- BRADLEY RAY
BAΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ WorldSBK
- DUCATI1 162
- BMW 126
- KAWASAKI 94
- YAMAHA 92
- HONDA 26