THE END OF INNOCENCE
H ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝ ΚΑΙ ΑΞΕΣΣΟΥΑΡ
Στον επιχειρηματικό κόσμο, τα πάντα είναι θέμα επιλογής, timing και κεφαλαίων. Γιατί αντίθετα με τον αστικό μύθο που ισχυρίζεται ότι οι καλές ιδέες πάντα αποδίδουν, η πραγματικότητα είναι ότι οι περισσότερες θεωρητικά «καλές ιδέες» αποτυγχάνουν οικτρά, αν δεν έχουν την κατάλληλη οικονομική στήριξη και το επιχειρηματικό μέγεθος.
Το βράδυ της Τετάρτης 31 Οκτωβρίου στο νούμερο 397 της Λεωφόρου Μεσογείων στην Αγία Παρασκευή, είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε ένα μοναδικό σε μέγεθος, για τα μέχρι στιγμής Ελληνικά δεδομένα, κατάστημα πώλησης και service μοτοσυκλετών αλλά και αξεσσουάρ και είδων ένδυσης για τον αναβάτη, στο επίσημο «opening» της Yamaha –Moτοδίκτυο Α.Ε. Ταυτόχρονα όμως, είδαμε σε πλήρη ανάπτυξη το νέο επιχειρηματικό πλάνο της επίσημης αντιπροσωπείας Μοτοδυναμική ΑΕΕ, που συνδυάζει τα τρία προαναφερθέντα στοιχεία για την επιτυχημένη εφαρμογή του: Η εταιρεία επέλεξε την «no prisoners» επιθετική πολιτική απέναντι στον ανταγωνισμό με την «αυτοκρατορική» της παρουσία στην λιανική πώληση, έκρινε ότι τώρα είναι το σωστό timing να το κάνει (υποτίθεται ότι η χώρα μας θα βρει τον δρόμο της ανάπτυξης το 2019, αν δεν τον δυναμιτίσει ξανά ένας νέος κυκλος πολιτικών εξελίξεων όπως έγινε το 2014-2015), και το σημαντικότερο, έχει τα κεφάλαια να υποστηρίξει αυτή την πολιτική (κάτι περί του οποίου ποτέ δεν υπηρξε αμφισβήτηση -τα μεγέθη της μητρικής είναι «αλλού» και «άλλα»!).
Το ρεζουμέ της ιστορίας, είναι ένα τεράστιο κατάστημα με θαυμάσια διακόσμηση και ιδανική τοποθέτηση όλων των προϊόντων (δίκυκλα, κράνη, ρούχα και αξεσσουάρ), που συνοδεύεται από ένα πρότυπο service στο υπόγειο του κτιρίου, με μεγάλο στοκ αναλωσίμων και ανταλλακτικών για όλα τα μοντέλα. Αυτό το κατάστημα πρέπει οπωσδήποτε να το επισκεφθεί κάθε φίλος της μοτοσυκλέτας, γιατί όσο κι αν ακούγεται κάπως πεζό, όντως αισθάνεται «αναβαθμισμένος» σαν πελάτης όπως εισέρχεται σε ένα περιβάλλον με μέγεθος και διακόσμηση που δεν υπάρχει ούτε στην Ευρώπη.
Η Μοτοδυναμική ΑΕΕ δεν είχε μια ιδιαίτερα καλή χρονιά φέτος, όσον αφορά τα νούμερα πωλήσεων δικύκλων Yamaha του πρώτου εννεαμήνου, παρά την κάποια γενική άνοδο (δείτε τα όλα εδώ: motosport.com.gr/…/1218-mia-meleti-gia-tis-poliseis-motosyk…). Κρατάει όμως ψηλά τα ποσοστά της στην μεγάλη μοτοσυκλέτα, όπου σημείωσε και σημαντικές διακρίσεις στο Πανελληνιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας. Πέραν αυτού, η εταιρεία αντιπροσωπεύει και διαθέτει τα προϊόντα μεγάλων οίκων κρανών, ρούχων, εξαρτημάτων, κτλ.(Alpinestars, Shark, Continental, Richa, CMS, Termignoni κ.α.), ενώ δραστηριοποιείται στις Ιντερνετικές πωλήσεις με το e-shop της Motodirect. Το νέο κατάστημα λοιπόν, αξιοποιεί με ιδανικό τρόπο ακριβώς την δυναμική που πάντα είχε – και ακόμα διατηρεί – η Yamaha στο Ελληνικό κοινό της μοτοσυκλέτας.
Το ΜΟΤΟΔΙΚΤΥΟ είναι η σειρά εταιρικών καταστημάτων λιανικής, ένας τομέας στον οποίο η Yamaha υπήρξε πρωτοπόρος (απο την εποχή που η αντιπροσωπεία ονομαζόταν Υamaha Hellas, με τα Yamaha Center), παρά τις «επιφυλάξεις» του δικτύου των επίσημων και αποκλειστικών dealers της (τους οποίους έτσι ανταγωνιζόταν άμεσα). Όσο όμως κι αν είχε βρεθεί η φόρμουλα συμβίωσης εμπόρων και αντιπροσωπείας, με την δημιουργία του νέου υπερ- καταστήματος, «η εποχή της αθωότητας» τελείωσε για το παραδοσιακό καθεστώς διάθεσης δικύκλων στη χώρα μας, τουλάχιστον για την περιοχή των Αθηνών όπου γίνονται και οι περισσότερες απο τις μισές πωλήσεις δικύκλων ολόκληρης της χώρας. Γιατί ουσιαστικά δεν υπάρχει ανταγωνισμός με τα γνωστά εμπορικά καταστήματα: Η Yamaha Μοτοδίκτυο της Μεσογείων 397 θα σαρώσει, όχι γιατί δεν θα υπάρχουν άλλα σημεία διάθεσης αλλά γιατί ο κόσμος πάντα θέλει και συνηθίζει το καινούργιο, το μεγαλύτερο, το πιο πολυτελές, πιο ολοκληρωμένο και πιο προχωρημένο.
Tα τελευταία χρόνια, με τις «μετρημένες» πωλήσεις των μεγάλων μοτοσυκλετών, βλέπουμε τις εταιρείες (αντιπροσωπείες) να στρέφονται στην λιανική, όχι μόνο για να εκμεταλλευτούν το εμπορικό κέρδος αλλά για να ελέγξουν την σχέση τους με τον πελάτη προσφέροντας ολοκληρωμένο after sales. Η άποψη που επικρατεί, είναι ότι ακριβές μοτοσυκλέτες πλέον αγοράζουν μόνο οι έχοντες που ανήκουν σε ανώτερα οικονομικά στρώματα της (καθημαγμένης) κοινωνίας μας, οι οποίοι ζητούν ή και «απαιτούν» τους χώρους, τις εγκαταστάσεις και την εξυπηρέτηση υψηλού επιπέδου που έχουν συνηθίσει στα ακριβά τετράτροχα. Στα πλαίσια της «αυτοκινητοποίησής» της, η μοτοσυκλέτα πιθανόν να κινδυνέψει να χάσει την ταυτότητά της (ή πιο σωστά την αυθεντικότητά της) πνιγμένη στην πολυτέλεια, αλλά αυτό είναι στο χέρι των ανθρώπων που θα δώσουν προσωπικότητα και ζωή στα καταστήματα.
Στα εγκαίνια του νέου αυτού καταστήματος φάνηκε ότι εκπληρώνοινται όλες οι προϋποθέσεις της επιτυχίας. Οι εκατοντάδες μοτοσυκλετιστές που πλημμύρισαν την Μεσογείων έμεναν φανερά εντυπωσιασμένοι, αρκετοί μάλιστα προχώρησαν σε αγορές, γιατί με την είσοδο στον χώρο τα (πανύψηλα!) κορίτσια της υποδοχής έδιναν χάρτινο εκπτωτικό βραχιολάκι. Μουσική για την βραδυά έπαιξε ο γνωστός “Mr. Radio Dee Jay” Μιχάλης Τσαουσόπουλος, τα ψυγεία της Monster ήταν ανοιχτά σε όλους, και η καντίνα με γεύσεις του Βασίλη Καλλίδη έξω απο το κατάστημα επίσης (όπου είχαν σχηματιστεί μεγάλες ουρές).
Τα εγκαίνια είχαν και ένα ενδιαφέρον show, που κατά την πάγια τακτική της αντιπροσωπείας της Yamaha (κάτι που διατηρείται από τους παλιούς ένδοξους καιρούς), διακρινόταν απο πρωτοτυπία: Δύο αθλητές του Kendo, οι Κεντόκα, κάθισαν σε στάση Σέϊζα (μπροστά σε μία ολοκαίνουργια Ιστορική 0W 01 που μας θύμισε τις μέρες που τρέχαμε με την Yamaha Marlboro) και με τελετουργικές κινήσεις φόρεσαν την Μπόγκου (την στολή με την θωρακισμένη πανοπλία, τη μάσκα, το περίτεχνα δεμένο μαντήλι και τα διάφορα προστατευτικά). Στη συνέχεια, πήραν τα Σινάϊ τους (σπαθιά απο μπαμπού) και βγάζοντας τις τρομερές φωνές Κιάϊ, μονομάχησαν με εντυπωσιακό τρόπο, κραδαίνοντας τα σπαθιά τους, δίνοντας και μερικά σοβαρά χτυπήματα με φοβερό κρότο πάνω στις πλάκες της θωράκισης, που έκαναν το ενθουσιασμένο κοινό να τραβηχτεί μερικά βήματα πίσω καλού -κακού!
Και συνεχίσαμε την περιήγηση, βλέποντας τις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες, την γωνιά των Heritage, την περιοχή των σκούτερ, τα ράφια με τα ρούχα και τα κράνη, το απαραίτητο Ταμείο (που για να μείνει στο πνεύμα της διακόσμησης τώρα αποκαλείται Cashier), τα διαφορετικά επίπεδα του χώρου που ακόμα και «ποδοσφαιράκι» διέθεταν, και σίγουρα πολλά ακόμα που δεν μπορέσαμε να διακρίνουμε απο την κοσμοπλημμύρα. Είμαστε σίγουροι ότι θα δείτε εσείς, στην επίσκεψή σας ή σε κάποιο video απο τις περίπου 45 κάμερες που τριγύριζαν στο χώρο (εκτός από τα κινητά λέμε!). Και βέβαια είναι αισιόδοξο και ιδιαίτερα σημαντικό (γιατί δείχνει μοτοσυκλετιστική νοοτροπία) το ότι όλοι οι άνθρωποι της εταιρείας μιλούσαν με υπερηφάνεια για το «υπόγειο», δηλαδή τον μεγάλο χώρο του service, με τα ανταλλακτικά, την υποδοχή, τα μεγάλα στεγασμένα parking και τα τέσσερα αναβατόρια πίσω απο μεγάλες τζαμαρίες, ενώ υπάρχει και δεύτερος χώρος συνεργείου για πιο μεγάλες επισκευές.
Η εντυπωσιακή νέα έκθεση-κατάστημα της Μοτοδυναμικής ΑΕΕ, θυμίζει Ευρώπη και πολυτελές, ακριβά διακοσμημένο περίπτερο διεθνούς έκθεσης, σε συνδυασμό με μπουτίκ ρουχισμού. Με τα εγκαίνια της Τετάρτης 31 Οκτωβρίου, το εμπόριο μοτοσυκλέτας εισήλθε επίσημα σε μια νέα εποχή (που επίσης εγκαινίασε η Yamaha), μια εποχή επιχειρηματικά πιο «σκληρή» και δύσκολη σε επίπεδο εταιρικής Λιανικής, όπου θα επιβιώσουν μόνον οι ισχυροί παίκτες. Είναι γεγονός ότι ήδη (και απο καιρό), εκτός του Μοτοδικτύου υπάρχουν πολυτελή και εντυπωσιακά «κάθετα» εταιρικά καταστήματα άλλων εταιριών και αντιπροσωπειών (αυτό ήταν πάντα το φόρτε της H-D για παράδειγμα), που συνδυάζουν πωλήσεις, service και ρουχισμό. Αλλά η Μεσογείων 397 πραγματικά ξεφεύγει. Η Yamaha έριξε το γάντι στον Ιαπωνικό ανταγωνισμό (αλλά και στην αγορά αξεσσουάρ), και τέθηκε επικεφαλής της εμπορικής κούρσας για το 2019.