Αν και δεν είναι ποτέ κουραστικό ή βαρετό το να παρακολουθείς δοκιμές και αγώνα MotoGP (όπως ΕΙΝΑΙ στην περίπτωση της F1 τα τελευταία χρόνια) η παρατεταμένη φάση αβεβαιότητας σχετικά με τους νικητές, έχει ξεφύγει απο το στάδιο της έκπληξης και έχει περάσει σε αυτό του διαγωνισμού των δευτεροετών με τους rookies, και όλων μαζί εναντίον των βετεράνων! Το μόνο που έμεινε σταθερό στις δοκιμές για αυτόν το δεύτερο αγώνα του Μιζάνο, είναι η ασύλληπτη ταχύτητα του Μάβερικ Βινιάλες, ο οποίος συνέτριψε το δικό του προηγούμενο ρεκόρ (αφού πρόλαβε για μια σύντομη στιγμή να το χαρεί ο Μπανιάϊα).
Τώρα, για όλους εμάς, τους κριτές του γραφείου και της πολυθρόνας, είναι χρήσιμο που και που το να βλέπουμε προσεκτικά τους χρόνους και να συνειδητοποιούμε τις διαφορές, όχι απλά του πρώτου απο τον δεύτερο, αλλά και απο τον τρίτο, τον πέμπτο, τον δέκατο. Ετσι, βλέπουμε ότι οι 10 πρώτοι (με δέκατο τον “άνεργο” (“Unemployed”, όπως έγραψε στη φόρμα στη θέση του “Undaunted”, σε μια σαφή αλλά μάλλον “άκαιρη” προσπάθεια ειρωνείας της κατάστασής του με το εργοστάσιο), οι 10 πρώτοι λοιπόν έχουν διαφορά ΜΙΣΟΥ δευτερολέπτου, και ότι ακόμα και ο 15ος απέχει μόλις ένα δευτερόλεπτο απο τον poleman.
Aυτό, δείχνει το επίπεδο της ταχύτητας, που όντως έχουν κατακτήσει οι περισσότεροι συνδυασμοί. Δεν χρειάζονται άλλες αποδείξεις. Αυτό που μένει για να ορίσει την κατάταξη στον αγώνα, είναι ο ρυθμός, αφού οι χρόνοι την Κυριακή είναι σαφώς πιο αργοί απο τις δοκιμές: Το ρεκόρ ταχ. γύρου αγώνα στο Misano ανήκει στον Ντοβιτσιόζο απο το 2018, και είναι περίπου 1”,1 πιο αργό απο τον χρόνο του στο Q2 που τον έχει φέρει 10ο στην τέταρτη σειρά εκκίνησης φέτος!
Γιατί λοιπόν βλέπουμε τέτοιες διαφορές στην τελική κατάταξη; Λόγω απειρίας κάποιων αναβατών, λόγω βιασύνης και λαθών άλλων, αλλά και λόγω του σπιράλ ασάφειας και ρυθμίσεων τύπου “trial and error” που έπεσαν τα εργοστάσια και οι ομάδες με την αργοπορημένη έναρξη του πρωταθλήματος και την υποχρέωση να μην αλλάξουν τίποτα στα μοτέρ τους μέχρι το τέλος του 2021.
Οι διπλοί αγώνες απο την άλλη (στην ίδια πίστα), δίνουν την δυνατότητα σε όσους έκαναν κάποιο λάθος στο set up, στα λάστιχα ή μέσα στον αγώνα, να το διορθώσουν. Και αν τα καταφέρουν, τότε τα αποτελέσματα την δεύτερη Κυριακή θα είναι “κάπως” διαφορετικά απο ότι την πρώτη. Μια δεύτερη ευκαιρία λοιπόν, για τον ταχύτερο όλων Βινιάλες να δείξει ότι δεν είναι μόνο “οδηγός ενός γύρου”, για τον Μίλλερ να “επιβάλλει την τάξη” δείχνοντας ποιός είναι το Νο 1 στην ομάδα της Pramac αλλά και για τον Μπανιάϊα να πάει για την πρώτη του νίκη μέσα στην πίστα “του”, για τον Κουαρταραρό να προσπαθήσει να ανέβει ξανά στην πρώτη θέση της βαθμολογίας (ή να μην χάσει κι άλλο έδαφος στο κυνήγι ενός ΑΝΕΛΠΙΣΤΟΥ τίτλου), και για τον Αλεξ Ρινς να θυμίσει σε θεατές και δημοσιογράφους τι έλεγαν γι’ αυτόν πέρυσι (πόσο γρήγορα ξεχνάει ο κόσμος, που έκανε “θεό” τον Μιρ μετά απο δυό τρείς καλές εμφανίσεις, ενώ ο Ρινς ανάρρωνε απο εγχείρηση στην ωμοπλάτη!).
Είναι ακόμα μια ευκαιρία (και ανάγκη) για τους αναβάτες της ΚΤΜ να αποδείξουν ότι δεν πηγαίνουν γρήγορα μόνο στην πίστα της πατρίδας τους, έχοντας αλλάξει πολλά στις μοτοσυκλέτες σε αυτό το δεύτερο Μιζάνο (που είχε και ενδιάμεση δοκιμή ελαστικών για όλους), εκτός βέβαια απο το πλαίσιο που παραμένει το σωληνωτό ατσάλινο απο την αρχή της χρονιάς.
Στην προσπάθεια αυτή, ο Π. Εσπαργκαρό έπεσε δύο φορές αλλά έκανε τέταρτο χρόνο, και ο Μπίντερ έκτο (είπαμε, με μόλις δύο δέκατα διαφορά απο το ρεκόρ όλων των εποχών του Βινιάλες!). Καλά πήγε ο rookie Λεκουόνα ενώ ο Ολιβέϊρα έπεσε και έμεινε κι αυτός στο Q2. Αλλά το θέμα είναι που θα τερματίσουν (και αν/πόσοι θα τερματίσουν) στον αγώνα. Αυτό θα κρίνει την τωρινή θέση του εργοστασίου απέναντι στον ανταγωνισμό, σε μια “τυχερή” και πλούσια σε ευκαιρίες χρονιά, που όλοι ΕΚΤΟΣ ΥΑΜΑΗΑ και ΚΤΜ έχουν μεγάλα ή μικρότερα προβλήματα: Η Honda ουσιαστικά δεν υπάρχει, στην χειρότερη αγωνιστική χρονιά της Ιστορίας της (ούτε καν ο Μπράντλ δεν τρέχει με πρόβλημα στο χέρι απο μικροεπέμβαση). Η Ducati έχει χίλια μύρια προβλήματα μέσα στην εργοστασιακή ομάδα (οι μάσκες του Covid βοηθούν να μην φαίνονται οι εκφράσεις τους). Η Suzuki ουσιαστικά είχε χάσει για το πρώτο μέρος των μέχρι τώρα αγωνων τον έμπειρο Ρινς και προσπαθεί με τον ενθουσιώδη Μιρ (που βέβαια αξιοποιεί την καλή μοτοσυκλέτα της, και μας κάνει απορία που “το σύστημα” δεν μιλάει περισσότερο για την GSXRR αλλά μας ζαλίζει με το αν ο Βινιάλες στρίβει με τον πίσω ή τον εμπρός τροχό-εξ’ ού και το φρένο-σκανδάλη ή “σκούτερ” που τοποθετησε). Η Aprilia τέλος, έχει μείνει με τον προβληματισμένο Α. Εσπαργκαρό και τον Μ. Σμιθ, να πελαγοδρομεί παρά την -υποτίθεται- εξαιρετικη νέα μοτοσυκλέτα (που παραμένει αδοκίμαστη απο έναν πραγματικά ικανό οδηγό-βελτιωτή, γι’ αυτό και δεν έχει καταφέρει να πάρει μερίδιο, ούτε καν ένα σφηνάκι να πιεί, απο το πάρτυ των διακρίσεων του αλλοπρόσαλλου 2020!).
Δείτε λοιπόν τις μικρες-ελάχιστες διαφορές στους χρόνους, που θεωρητικά τουλάχιστον τοποθετούν όλη την πρώτη δεκάδα στο παιχνίδι της νίκης και του βάθρου, και προσέξτε αύριο στον αγώνα την πορεία των δύο βετεράνων, του Ρόσσι και του Ντοβιτσιόζο, που είναι σίγουρο ότι “θέλουν” περισσότερο απο κάθε άλλον τον τίτλο που “απελευθέρωσε” η απουσία του Μαρκ Μαρκέθ, πολύ απλά γιατί ξέρουν ότι αυτή είναι πραγματικά η τελευταία τους, έστω απροσδόκητη, ευκαιρία!
Q1-POLE POSITION
1 12 Maverick VIÑALES SPA Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 291.1 1’31.077
2 43 Jack MILLER AUS Pramac Racing Ducati 301.6 1’31.153 0.076 / 0.076
3 20 Fabio QUARTARARO FRA Petronas Yamaha SRT Yamaha 291.1 1’31.222 0.145 / 0.069
4 44 Pol ESPARGARO SPA Red Bull KTM Factory Racing KTM 298.3 1’31.308 0.231 / 0.086
5 63 Francesco BAGNAIA ITA Pramac Racing Ducati 302.5 1’31.313 0.236 / 0.005
6 33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 293.4 1’31.389 0.312 / 0.076
7 46 Valentino ROSSI ITA Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 289.5 1’31.436 0.359 / 0.047
8 21 Franco MORBIDELLI ITA Petronas Yamaha SRT Yamaha 290.3 1’31.566 0.489 / 0.130
9 9 Danilo PETRUCCI ITA Ducati Team Ducati 298.3 1’31.574 0.497 / 0.008
10 4 Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati Team Ducati 300.0 1’31.581 0.504 / 0.007
11 36 Joan MIR SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 292.6 1’31.617 0.540 / 0.036
12 30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU Honda 292.6 1’32.284 1.207 / 0.667
Q2
1 43 Jack MILLER AUS Pramac Racing Ducati 300.0 1’31.559
2 4 Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati Team Ducati 297.5 1’31.612 0.053 / 0.053
3 27 Iker LECUONA SPA Red Bull KTM Tech 3 KTM 291.8 1’31.715 0.156 / 0.103
4 5 Johann ZARCO FRA Esponsorama Racing Ducati 294.2 1’31.764 0.205 / 0.049
5 88 Miguel OLIVEIRA POR Red Bull KTM Tech 3 KTM 294.2 1’31.841 0.282 / 0.077
6 41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 291.8 1’31.912 0.353 / 0.071
7 73 Alex MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda 293.4 1’32.198 0.639 / 0.286
8 42 Alex RINS SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 293.4 1’32.275 0.716 / 0.077
9 38 Bradley SMITH GBR Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 290.3 1’32.486 0.927 / 0.211
10 53 Tito RABAT SPA Esponsorama Racing Ducati 295.8 1’32.850 1.291 / 0.364