Λίγο ακόμα και θα το ακούγαμε κι αυτό απο τους οργανωτές, μια και η Γαλλική πίστα είχε ένα νικητή και δύο διακριθέντες, μόνο. Ο νικητής ήταν ο Λορένθο, και οι διακριθέντες ο Βαλεντίνο Ρόσσι (άξιος δεύτερος, γιατί είχε “καθαρίσει” Μαρκέθ και Ντοβιτσιόζο ΠΡΙΝ πέσουν) και ο Ντανίλο Πετρούτσι (έβδομος μετά απο αποχή, δύο επεμβάσεις και με “μισό” δεξί χέρι). Θα μπορούσε να πει κανείς ότι ήταν “άξιο” και το βαθρο της Suzuki, αλλά δεν το νομίζω γιατί χρειάστηκε να πέσουν τρείς οδηγοί για να φτάσει τρίtος ο Βινιάλες. Ενας ακόμα να έπεφτε, και θα ανέβαινε στο βάθρο μέχρι και ο Πεντρόθα, που περνάει αρνητική φάση γιατί δεν βοηθάει η μοτοσυκλέτα και ο ίδιος φαίνεται σοβαρά μέσα στο πρόβλημα για το μέλλον του. Η Honda λέει ότι θα του προτείνει και για το 2017, ενώ δημοσιεύματα τον θέλουν να έχει συμφωνήσει με την… Yamaha, ΑΝ ο Βινιάλες τελικά μείνει στη Suzuki. Aυτά είναι απίθανα πράγματα όμως, κουβέντα να γίνεται. Ο Βινιάλες θα πάει στη Yamaha και ο Πεντρόθα ΜΑΛΛΟΝ δεν θα μείνει στην Honda, γιατί η απόδοσή του είναι κάτω του μετρίου και οι προσπάθειές του το ίδιο. Να δούμε στη συνέχεια αν θα ανακάμψει όπως πέρυσι, για να βοηθήσει και τον Μαρκέθ και το εργοστάσιο στη συγκομιδή βαθμών.
Τι έγινε λοιπόν στη Γαλλία; Η Yamaha απέδειξε ότι είναι, περίπου, ανίκητη φέτος. Τη μία ο ένας οδηγός της κάνει pole και νίκη, την άλλη ο άλλος επαναλαμβάνει τον θρίαμβο, ενώ οι αντίπαλοι σκορπίζουν εδώ κι εκεί στις στροφές, χωρίς καν να προσπαθήσουν να μείνουν κοντά στους Λορένθο και Ρόσσι. Τα Ducati ήταν γρήγορα, αλλά οι οδηγοί τους απεδείχθησαν, για ακόμα μια φορά, “λίγοι”. Στα GP πρέπει, οφείλεις, να τερματίζεις. Δεν είναι δυνατόν για εργοστασιακούς να μαζεύουν τούμπες αντί για βάθρα! Ο Ιαννόνε, εντάξει, είναι φωτοβολίδα και στη πίστα αλλά και στο κεφάλι (και το “maniac” που γράφει στη φόρμα, άντε μέχρι δεκαεξάχρονους οπαδούς να του φέρει. Καλύτερα να το σβήσει γιατί η Ducati το έχει πιστέψει και τον έχει μισοδιαγράψει για το 2017!). Ο Ντοβιτσιόζο όμως, πως οδηγούσε έτσι; “Μονοκόμματος”, με ανάποδες γραμμές (εισόδους), ήταν θέμα χρόνου να πέσει προσπαθώντας να πάει πιο γρήγορα απο όσο “τον έπαιρνε”, και όταν το έκανε “έπιασε στον ύπνο” τον Μαρκέθ και “τον πήρε μαζί του”, γιατί ο μικρός “κοιμήθηκε” ακολουθώντας το Ducati, και στη συγκεκριμένη στροφή μπήκε ακριβώς πίσω του σε λάθος γραμμή και σε λάθος “πάτημα” (πάνω σε μπάλωμα, που τους έριξε και τους δύο ταυτόχρονα, όταν “αναπήδησε” ελαφρά ο εμπρός τροχός τους. Εμοιαζε σαν να πάτησαν σε νερά ή σε λάδια, αλλά αυτό που έγινε ήταν η ταυτόχρονη λάθος είσοδος στη στροφή, ενώ ο Λορένθο μπροστά τους, πέρασε από πιο δεξιά).
Πέραν του συμπεράσματος της υπεροχής των Yamaha αλλά και το “μέτρημα” της διαφοράς Λορένθο και Ρόσσι σε ταχύτητα όταν και οι δύο έχουν ΟΚ μοτοσυκλετα και λάστιχα (δεν αναφέρομαι στη θέση του Ρόσσι, που ήταν φυσιολογική λόγω της εκκνησης απο την τρίτη σειρά εξ’ αιτίας του λάθους το Σάββατο στο Q2), το Γαλλικό GP μας δίδαξε ακόμα ένα πράγμα: Οτι αν προσπαθήσεις να πας ελάχιστα πιο γρήγορα απ’ ότι μπορεί ο εξοπλισμός σου να υποστηρίξει στον συγκεκριμένο αγώνα, τότε πέφτεις. Το ένα τρίτο των αναβατών έπεσε, και τερμάτισαν μόλις 13, με τον Μαρκέθ “τυχερό στην ατυχία του” να συνεχίζει και να παίρνει βαθμούς τελευταίος αλλά 13ος! Βέβαια, άλλα ερωτηματικά γεννιώνται εδώ: Γιατί πέρυσι δεν γινόταν το ίδιο (πέραν των βρεγμένων αγώνων όπου οι πτώσεις “δεν μετράνε”); Γιατί η DORNA είχε τη φαεινή να κάνει υποχρεωτικό το κοινό ECU που δεν “σώζει” όσο τα εργοστασιακά, και με την ταυτόχρονη αλλαγή του προμηθευτή ελαστικών, έχει στείλει τους οδηγούς στις αμμοπαγίδες. Ωραία λογική όμως… Ας περιόριζε καλύτερα τη δύναμη, που λέει ο λόγος. Πως θέτεις τους αναβάτες σε τέτοιους κινδύνους, “στερώντας” τους τα ηλεκτρονικά μέσα προστασίας ενώ οι ιπποδυνάμεις αφηνιάζουν στα 280 άλογα και υπάρχουν στροφές των 300 χ.α.ω. (όπως ακριβώς στο Γαλλικό GP); Γιατί το κάνεις αυτό, “mr. businessman”; Για “να έρθουν πιο κοντά οι εργοστασιακές και οι δορυφορικές ομάδες” (“μαλακίες”, μετά συγχωρήσεως, αφού όλες οι μοτοσυκλέτες εργοστασιακές με ενοίκιο είναι), ή μήπως ΓΙΑ ΝΑ ΘΕΡΙΖΟΝΤΑΙ ΣΑΝ ΤΑ ΣΤΑΧΥΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΣΙΜΠΑΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΘΕΑΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ;
Ποιός αλήθεια είναι ο εκπρόσωπος των οδηγών, ένας αναβάτης με ισχυρή προσωπικότητα που να παρεμβαίνει όταν παρουσιάζονται προβλήματα και θέματα ασφαλείας; Φέτος, με τα λάστιχα του Μπαζ και του Ρέντινγκ, με την κακή οδήγηση μερικών, με την πίστα της Jerez που είχε μηδενική πρόσφυση ΣΤΗΝ ΕΥΘΕΙΑ, με την επικίνδυνη Γαλλική πίστα (οι ελαστικότητες των 305 χ.α.ω. που βλέπαμε σε ζωντανή μετάδοση ισοδυναμούσαν με δυνάμει θανατηφόρο, αν εξελίσσονταν σε άγριο κοσκίνισμα -τύπου De Angelis- σε κάποια φάση, λόγω κόπωσης του οδηγού ή μέτριας λειτουργίας της ανάρτησης), η ανάγκη ενός δυναμικού εκπροσώπου των οδηγών είναι περισσότερο αναγκαία παρά ποτέ. Ομως, οι κορυφαίοι είναι “κομμάτια του συστήματος” που, όπως συχνά ακούμε, “οι ίδιοι δημιούργησαν” (και πιστεύουν ότι ποτέ δεν θα συμβεί κάτι σοβαρό σ’ αυτούς λόγω της εμπειρίας τους), και οι νέοι, ή οι πιτσιρικάδες, το μόνο που θέλουν είναι ένα συμβόλαιο για ένα ακόμα χρόνο, οπότε δεν τολμούν ούτε κιχ να βγάλουν. Ακόμα και σε συνεντεύξεις, θα πουν ένα σωρό κοινοτοπίες, αλλά κουβέντα για οργάνωση, κίνδυνο, ασφάλεια, Αρχή του αθλήματος. Μέχρι ενός σημείου κατανοητό, αλλά όταν βλέπουμε εκατόμβες πτώσεων σε στεγνή Ευρωπαϊκή πίστα όπως σήμερα, τότε μήπως θα έπρεπε να αρχίσουμε να προβληματιζόμαστε; Πάλι καλά που συζητούν την κατάργηση των φτερών-λαιμητόμων, που επηρεάζουν τρομερά την οδήγηση και σίγουρα θα δημιουργήσουν πρόσθετα προβλήματα στο μέλλον.
Και στους επόμενους αγώνες, τι; Τα εργοστάσια δουλεύουν εντατικά για να φτάσουν τις M1, και μέχρι τότε θα πρέπει να βλέπουμε ποιά πίστα ταιριάζει στα Honda και ποιά αρέσει ή δεν αρέσει στους κορυφαίους, για να κάνουμε κάποιες προβλέψεις. Αυτό που μέχρι στιγμής δεν είδαμε, είναι συγκλονιστικοί (αλλά μάλλον “μονότονοι”) αγώνες. Γιατί μπορώ να δεχτώ το “μονοπώλιο” ενός αναβάτη για τη νίκη απο εκκίνηση μέχρι τερματισμό, όχι όμως και το θέαμα των ΤΟΣΟ πολλών πτώσεων με την πολύ ισχυρή πιθανότητα να φύγουν κάποιοι με φορείο. Αυτό, αν συνεχιστεί και “καθιερωθεί”, καλοκαίρι έρχεται, θα είναι αρκετό για να με κάνει να χάσω και κάποια GP χάριν της παραλίας. Γιατί αν δεν απατώμαι, οι αρματοδρομίες γίνονταν την Ρωμαϊκή εποχή, και το Rolleball ήταν μια πρώϊμη fiction ταινία “επιστημονικής βίας”. Για μένα, οι Μεγάλοι οδηγοί θα ήταν ακόμα μεγαλύτεροι αν χρησιμοποιούσαν την δημοτικότητά τους για να πουν/επιβάλλουν και μερικά πράγματα για την ασφάλεια των συναθλητών τους, αν υποθέσουμε ότι οι ίδιοι είναι “άτρωτοι”. Και δεν βλέπω να γίνεται κάτι τέτοιο μέχρι στιγμής.
H ΠΤΩΣΗ MARQUEZ-DOVIZIOSO
https://www.youtube.com/watch?v=boCAYyUjMLw
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ LE MANS
1 25 99 Jorge LORENZO SPA Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 160.3 43’51.290
2 20 46 Valentino ROSSI ITA Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 159.6 +10.654
3 16 25 Maverick VIÑALES SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 159.4 +14.177
4 13 26 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda 159.1 +18.719
5 11 44 Pol ESPARGARO SPA Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 158.8 +24.931
6 10 41 Aleix ESPARGARO SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 158.3 +32.921
7 9 9 Danilo PETRUCCI ITA OCTO Pramac Yakhnich Ducati 158.0 +38.251
8 8 8 Hector BARBERA SPA Avintia Racing Ducati 158.0 +38.504
9 7 19 Alvaro BAUTISTA SPA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 157.4 +48.536
10 6 6 Stefan BRADL GER Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 157.0 +54.502
11 5 50 Eugene LAVERTY IRL Aspar Team MotoGP Ducati 156.5 +1’02.677
12 4 76 Loris BAZ FRA Avintia Racing Ducati 156.3 +1’07.658
13 3 93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda 152.4 1 Lap
Not Classified
38 Bradley SMITH GBR Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 158.8 9 Laps
43 Jack MILLER AUS Estrella Galicia 0,0 Marc VDS Honda 157.4 11 Laps
4 Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati Team Ducati 159.7 13 Laps
29 Andrea IANNONE ITA Ducati Team Ducati 153.9 17 Laps
53 Tito RABAT SPA Estrella Galicia 0,0 Marc VDS Honda 155.7 21 Laps
35 Cal CRUTCHLOW GBR LCR Honda Honda 157.5 22 Laps
68 Yonny HERNANDEZ COL Aspar Team MotoGP Ducati 156.5 22 Laps
45 Scott REDDING GBR OCTO Pramac Yakhnich Ducati 156.8 23 Laps
BΑΘΜΟΛΟΓΙΑ MOTOGP (5 ΑΓΩΝΕΣ)
1 Jorge LORENZO Yamaha SPA 90
2 Marc MARQUEZ Honda SPA 85
3 Valentino ROSSI Yamaha ITA 78
4 Dani PEDROSA Honda SPA 53
5 Maverick VIÑALES Suzuki SPA 49
6 Pol ESPARGARO Yamaha SPA 47
7 Aleix ESPARGARO Suzuki SPA 42
8 Hector BARBERA Ducati SPA 39
9 Eugene LAVERTY Ducati IRL 33
10 Andrea IANNONE Ducati ITA 25
11 Andrea DOVIZIOSO Ducati ITA 23
12 Stefan BRADL Aprilia GER 23
13 Alvaro BAUTISTA Aprilia SPA 21
14 Bradley SMITH Yamaha GBR 20
15 Scott REDDING Ducati GBR 16
16 Michele PIRRO Ducati ITA 12
17 Tito RABAT Honda SPA 11
18 Danilo PETRUCCI Ducati ITA 9
19 Loris BAZ Ducati FRA 8
20 Cal CRUTCHLOW Honda GBR 5
21 Yonny HERNANDEZ Ducati COL 3
22 Jack MILLER Honda AUS 2
ΕΠΟΜΕΝΟΣ ΑΓΩΝΑΣ: ΙΤΑΛΙΚΟ GP, MUGELLO, 22/5