MOTOGP, LE MANS: ΡΟΖ ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΚΟΚΚΙΝΟ!
Τα προγνωστικά επαληθεύτηκαν. Νίκη Ducati (και 1-2) με μικρή παραλλαγή: Ροζ (Μπαστιανίνι) αντί για κόκκινο (Μπανιάϊα). Λάθη. Ετσι είναι. Γίνονται για να συγχωρούνται. Δεν είναι δυνατόν την μια Κυριακή ήρωας (Χερέθ) και την παραπάνω «απαράδεκτος»! Ισως μόνο «όχι ακόμα έτοιμος» για πρωτάθλημα. (Σε επτά αγωνες έχει μία νίκη, κανένα άλλο βάθρο, μια όγδοη, μια δέκατη πέμπτη και δύο πτώσεις, ωωωπ!). Αλλά ο Μπαστιανίνι, φετινός πολυνικης μέχρι στιγμής, μετράει ΤΡΕΙΣ νικες σε επτά αγώνες (κέρδισε στο 45% των εκκινήσεών του!) με την περσινή μοτοσυκλέτα. Ας τα ακούσει η Ducati που ψάχνει δεύτερο εργοστασιακό για το 2023 στη θέση του φιλότιμου Μίλλερ.
Και ένας πραγματικός ήρωας: Ο Α. Εσπαργκαρό με την Αprilia του. Τέσσερα βάθρα (το ένα στο «καλό» σκαλί) σε επτά αγώνες. Καληνύχτα Honda, καληνύχτα ΚΤΜ, γειά σου Yamaha! Τέσσερις βαθμούς διαφορά απο τον πρώτο στη βαθμολογία. Θα «δει» τίτλο; Θα είναι το 2022, με τα Ducati να μοιράζονται τους βαθμούς χωρίς να τους αξιοποιούν απολυτα, τον Μαρκέθ «στην έξοδο» (εκτός αν γίνει κάποιο τεχνολογικό θαύμα στην Ιαπωνία), και τον Κουαρταραρό να παλεύει απελπιστικά μόνος (οπότε μοιραία θα κουραστεί), μια χρονιά σαν το 2020, με τα «αουτσάϊντερ» να παιρνουν τίτλο μιάς νίκης;
Ο ΑΓΩΝΑΣ
Εγινε το αναμενόμενο: Δύο Ducati μπροστά στον πρώτο γύρο, με Μίλλερ και Μπανιάϊα. Ο Μπαστιανίνι είδε μπροστά του τον πολύ δυνατό Ρινς, και είχε πίσω του τον Μιρ. Ο Α. Εσπαργκαρό έφυγε καλά αλλά έχασε θέσεις στη πρώτη στροφή. Πισω του πίεζαν οι Νακαγκάμι, Κουαρταραρό και Μαρκέθ. Ο οδηγός της Honda έκανε ένα μαγικό και πέρασε Νακαγκάμι και Κουαρταραρό μαζί, στον πρώτο γύρο, αλλά ο Γάλλος τον πέρασε χωρίς καθυστέρηση στον τρίτο, ξεκινώντας το κυνήγι του Εσπαργκαρό (που θα κραταγε μέχρι τέλους).
Στον πέμπτο γύρο πεφτει ο Ρινς. Παει το ένα Suzuki. Στον τέταρτο γύρο ο Μπανιάϊα περνάει τον Μίλλερ χωρίς αντίσταση, κάνοντας νεο ρεκορ αγωνα, αλλά χωρις να μπορεί να απομακρυνθεί. Ο Μπαστιανινι είναι τρίτος και περιμένει. Τον ακολουθούν Μιρ, Α. Εσπαργκαρό και Κουαρταραρό, ενώ ο Μαρκέθ μένει πίσω, και κοντά του είναι ο Νακαγκάμι με τον Ζαρκό (που είχε μια ακόμη χαμενη εκκινηση). Ο Ρεμύ Γκάρντνερ πέφτει στον τρίτο γύρο. Ο Φερνάντεθ στον έκτο. Πανε και τα δυο ΚΤΜ της Tech3. Τα τρία Yamaha των Μορμπιντέλλι, Ντοβιτσιόζο και Ν. Μπίντερ, μάχονται για τις τρείς τελευταίες θέσεις. Τελικά τις …κατακτούν (με αυτή τη σειρά!). Μα, τόσο «πίσω» έχει μείνει η Παγκόσμια πρωταθλήτρια του 2021; Γιατί και ο Κουαρταραρό, ο μόνος που “την πηγαίνει”, δεν μπορεί να περάσει την Aprilia, και περιμένει επισης.
Αυτός που κουράστηκε να περιμενει ήταν ο Μπαστιανίνι, που στον 12ο γύρο περνάει τον Μίλλερ (να σημειωθεί ότι όλοι είχαν μεσαία γόμμα μπροστά και μαλακή πίσω εκτός των Μίλλερ και Ζαρκό που είχαν επιλέξει soft-soft). Στον επομενο γύρο, ο Μιρ που είναι τέταρτος, έχει μια απο τις (σπάνιες) πτώσεις του, πίσω απο τον Μίλλερ. Πάει και το δεύτερο Suzuki. Είναι προφανές ότι δεν μπορουν να ακολουθήσουν τα Ducati, που φαίνονται να έχουν γεμίσει το βάθρο.
Αλλά έχουν και τα Ducati απώλειες: Ο Μαρτίν πέφτει στον 17ο, ενώ βρίσκεται ενδέκατος και δινει μάχη με τα εργοστασιακά ΚΤΜ για την είσοδο στη δεκάδα (τόσο ψηλά…). Είναι η τέταρτη πτώση του σε επτά αγώνες! Η Ducati δήλωσε ότι θα ανακοινώσει το εργοστασιακό σχήμα του 2023 μετα το Mugello (που είναι ο επόμενος αγώνας). Ο Μπανιάϊα που έχει υπογράψει μέχρι το 2024, θα είναι ο ένας οδηγός. Μετα το σημερινό, δύσκολο το να είναι ο Μαρτίν ο δεύτερος. Ή θα κρατήσουν τον Μίλλερ, ή θα τον στείλουν στην Pramac και θα πάρουν το «Ενέα το καλό»! Εκτός αν, επειδή τα συνηθίζουν κάτι τέτοια οι Ιταλοί, έχουν προκηρύξει «διαγωνισμό» για τη νίκη στην Ιταλία, με έπαθλο την θέση του εργοστασιακού. Μην ξεχνάμε ότι αυτό ακριβώς έγινε το 2019, όταν νίκησε στο Μουτζέλλο ο Πετρούτσι και του ανανέωσαν το (μονοετές) συμβόλαιο για μια ακομη χρονιά.
Πιό πισω δεν υπάρχουν αλλαγές, πέρα απο την συνεχή άνοδο του Ζαρκό, που περνάει σταδιακά τους Νακαγκάμι και Μαρκ Μαρκέθ, ενώ ο Κουαρταραρό, που έχει απομακρυνθεί πολύ απο τον Μαρκέθ, μια πλησιαζει και μια μένει πίσω απο τον Α. Εσπαργκαρό, μάλλον για να κρατήσει λάστιχα για το τέλος.
Και φτάνουμε στον 21ο γύρο, όπου ο Μπαστιανίνι, έχοντας φτάσει στον τροχό του Μπανιάϊα, αποφασίζει να περάσει, για να απαντησει άμεσα και να ξαναπεράσει ο εργοστασιακός οδηγός, στην επομενη κιόλας στροφή. Αλλά πιέζεται. Και αμέσως μετά, αργεί τα φρένα και ανοίγεται, χάνοντας τη στροφή, με αποτέλεσμα να πάρει μια μικρη διαφορα ο Μπαστιανίνι (που φυσικά, κινείται ταχύτερα απο όλους, κάτι που συνέχισε μέχρι τέλους). Ο Μπανιάϊα δεν το δέχτηκε, και κυνήγησε, αλλά τα έχασε όλα. Βιασύνη, και στιγμιαία απωλεια τακτικής, μόνος στόχος το άνοιγμα του γκαζιού για να πιάσει τον άλλον που ξεμακραίνει προς τη νίκη. Συμβαίνει. Και δεν θα έπρεπε, αλλά να που συνέβη. Ουτε καν επιχείρησε, μόλις σηκώθηκε και είδε ότι ήταν εντάξει, να τρέξει στη μοτοσυκλέτα, έστω τυπικά, μηπως δεν είχε παθει ζημιά και κατάφερνε να συνεχίσει και να σώσει καποιον βαθμό (είχε κάνει μεγάλη διαφορά απο την δεκαπεντάδα). Τίποτα. Πήρε το δρόμο για τα box με τα πόδια. Στο μυαλό του, τι; Η νίκη που χάθηκε; Το λάθος που έγινε; Ή το πρωτάθλημα που πέταξε; Με τον Κουαρταραρό στους 102 βαθμούς και τον ίδιο στους 56, μαθηματικά όλα είναι ανοιχτά, αλλά δεν μπορείς να ποντάρεις στις ατυχίες των άλλων (οι οποίοι, φυσικά, δεν κοιμούνται). Ειδικά όταν ο Μπαστιανίνι στους 94 βαθμους (ο Α. Εσπαργκαρό είναι δεύτερος με 98) θα έχει όλη την Ducati πίσω του και πάνω του, έχοντας πλέον γίνει αυτός το πουλέν του τίτλου για τους Ιταλούς. Λογικό, φυσικό και αναμενόμενο, μετά τις τρείς νίκες του. Ο κάθε ένας φτιάχνει την τύχη του μόνος του: Είσαι ο εργοστασιακός, είσαι ο πιο γρήγορος, γι’ αυτό και δεν δέχεσαι ότι σε πέρασαν, απάντησες, έπεσες.
Ο Μπαστιανίνι τώρα, συνέχιζε να οδηγεί γρήγορα, χωρίς άγχος γιατί ο Μίλλερ ήταν αρκετά πίσω (δηλαδή, εκτός βολής), και ο Α. Εσπαργκαρό που συμπλήρωνε το βάθρο ανησυχούσε μόνο για τον Κουαρταραρό. Ο οποίος πλησίασε προς το τέλος, αλλά δεν μπορούσε να “πάρει θέση” για προσπέρασμα λόγω του ότι η Aprilia ήταν πιο γρήγορη, ούτε και δοκίμασε να περάσει απο κάπου που «δεν χώραγε». Για δεύτερη φορά, έμεινε, αξιοπρεπώς, στους βαθμούς. Καλώς ή κακώς (καλώς λέμε εμείς, κρίνοντας και απο την απόδοση των άλλων Yamaha). Και η σημαία έπεσε με αυτή τη σειρά, με μόνη επιπλέον απώλεια την πτώση του Ολιβέϊρα στη «μάχη» της όγδοης θέσης με τον ομόσταυλο Μπίντερ. Ο οποίος είναι ο πιο αποτελεσματικός οδηγός της ΚΤΜ, και ο μόνος που μπορεί να κοιμάται ήσυχος για το συμβόλαιό του.
Στην πέμπτη θέση τερμάτισε ο Ζαρκό, μια καλή επίδοση για την κακή εκκίνησή του, αλλά όχι αυτή που θα ήθελε μπροστά στο κοινό του (που ήταν το πολυπληθέστερο που έχει δει ποτέ η πίστα σε αγώνα MotoGP). Πισω του, έκτος και μόλις 1’’ μπροστά απ τον Νακαγκάμι, ο Μαρκ Μαρκέθ (όλοι ανέβηκαν τρείς θέσεις απο τις πτώσεις των εμπρός), απόλυτα «συμβιβασμένος» με την δεκάδα. Τοσο μπορούσε, τόσο «τον πήγε» η μοτοσυκλέτα, εκεί τερμάτισε. Αλλάζουν όλα! Και θα πρέπει, όπως προείπαμε, να αλλάξει και η RC 213V του 2022 για να δουμε κάτι διαφορετικό. Τίποτα δεν αποκλείεται, αλλά αυτός ειδικά ο αγώνας, ήταν ο πρώτος αγώνας στην καρριέρα του Μαρκεθ στο MotoGP, που απο το FP1 της Παρασκευής μέχρι τον τερματισμό της Κυριακής, συμπεριφέρθηκε και απέδωσε σαν «ένας εξαιρετικός αναβατης δεκάδας». Η διαφορά του απο την (παρόμοια) υστέρηση που παρουσίασαν και άλλοι μεγάλοι πριν αποχωρήσουν, είναι η ηλικία του, γιατί η ταχύτητα και το ταλέντο δεν χάνονται στα 29.
Αυτά έγιναν στο Le Mans, και σε δύο εβδομάδες, με όλους τους αναβατες υγιείς και δυνατούς (αν και κάποιους λίγο στενοχωρημένους και κάποιους άλλους αρκετά προβληματισμένους), θα γίνουν ακόμα περισσότερα στην όμορφη και γρήγορη πίστα που περιμένουν όλο το χρόνο οι Ιταλοί φίλαθλοι: Στο Mugello. Εκεί, η Ducati θα θέλει να κερδίσει, η Aprilia θα θέλει να κερδίσει, οι Ιταλοί αναβάτες θα θέλουν να κερδίσουν, και όλοι οι άλλοι θα προσπαθήσουν να τους χαλάσουν το πάρτυ. Το θέμα είναι πως, ό,τι κι αν θέλουν όλοι, και πάλι θα κερδίσει ο καλύτερος!
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
1 Enea Bastianini ΙT Gresini Racing MotoGP Ducati 163 41’34.6130
2 Jack Miller AU Ducati Lenovo Team Ducati 162.8 +2.718
3 Aleix Espargaro ES Aprilia Racing Aprilia 162.7 +4.182
4 Fabio Quartararo FR Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 162.7 +4.288
5 Johann Zarco FR Pramac Racing Ducati 162.3 +11.139
6 Marc Marquez ES Repsol Honda Team Honda 162 +15.155
7 Takaaki Nakagami JP LCR Honda IDEMITSU Honda 161.9 +16.680
8 Brad Binder ZA Red Bull KTM Factory Racing KTM 161.8 +18.459
9 Luca Marini IT Mooney VR46 Racing Team Ducati 161.7 +20.541
10 Maverick Viñales ES Aprilia Racing Aprilia 161.6 +21.486
11 Pol Espargaro ES Repsol Honda Team Honda 161.5 +22.707
12 Marco Bezzecchi IT Mooney VR46 Racing Team Ducati 161.5 +23.408
13 Fabio Di Giannantonio IT Gresini Racing MotoGP Ducati 161.3 +26.432
14 Alex Marquez ES LCR Honda CASTROL Honda 161.2 +28.710
15 Franco Morbidelli IT Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 161.1 +29.433
16 Andrea Dovizioso IT WithU Yamaha RNF MotoGP Team Yamaha 160.6 +38.149
17 Darryn Binder ZA WithU Yamaha RNF MotoGP Team Yamaha 159.2 +59.748
ΔΕΝ ΤΕΡΜΑΤΙΣΑΝ (ΑΠΟ ΠΤΩΣΕΙΣ)
Francesco Bagnaia IT Ducati Lenovo Team Ducati 163 20 Laps
Raul Fernandez ES Tech3 KTM Factory Racing KTM 158.6 6 Laps
Miguel Oliveira PT Red Bull KTM Factory Racing KTM 161.7 24 Laps
Remy Gardner AU Tech3 KTM Factory Racing KTM 157.1 3 Laps
Joan Mir ES Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 162.5 13 Laps
Alex Rins ES Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 144.6 5 Laps
Jorge Martin ES Pramac Racing Ducati 161.5 16 Laps
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ (7 ΑΓΩΝΕΣ, ΜΕΝΟΥΝ 14
1. Φ. ΚΟΥΑΡΤΑΡΑΡΟ YAMAHA 102
2. A. ΕΣΠΑΡΓΚΑΡΟ APRILIA 98
3. E. MΠΑΣΤΙΑΝΙΝΙ DUCATI 94
4. A.ΡΙΝΣ SUZUKI 69
5. ΤΖΑΚ ΜΙΛΛΕΡ DUCATI 62
6. Ζ, ΖΑΡΚΟ DUCATI 62
7.Φ. ΜΠΑΝΙΑΪΑ DUCATI 56
8. Μ. ΜΑΡΚΕΘ HONDA 54
9. OΛΙΒΕΪΡΑ ΚΤΜ 43
10. Π. ΕΣΠΑΡΓΚΑΡΟ HONDA 40