MOTOGP, LE MANS: Η ΥΠΕΡΟΠΛΙΑ ΚΑΙ Η “ΦΙΛΙΑ”
Σαν «Έτος Ducati» μπορεί εύκολα να χαρακτηριστεί το 2022, δεδομένου ότι η «διπλή υπεροπλία» (τεχνική και αριθμητική) έχει επηρεάσει σε πολλά επιπεδα τα αποτελέσματα αλλά και την απόδοση των αναβατών. Και αυτή είναι μια πραγματικότητα, που δεν την επαναλαμβάνουμε ουτε την (ξανα)αναλύουμε, αλλα πρέπει να την αναφέρουμε για να ξέρουμε ότι υπάρχει.
Και επίσης να ξέρουμε, ότι πολλά κρίνονται βασει αυτού του γεγονότος. Που και στις δοκιμές του Λε Μαν, αποτυπωνεται στις τεσσερις Ducati στις δύο πρώτες σειρές, στην pole position, στο 1-2 και στο ρεκόρ πίστας. Πως γίνεται τώρα και στη βαθμολογία η πρώτη Ducati (δορυφορική GP21) είναι τρίτη, και η πρωτη εργοστασιακή πέμπτη; Αυτό θα μπορουσε να αποδοθεί στην προσαρμογη του Μπανιάϊα στη νέα GP22. Απλή εξήγηση, και αν ισχύει, απολυτα ικανοποιητική για την Ducati: Κερδίζουμε σε όλα τα επίπεδα, έχουμε μια «τραπεζα πληροφοριών» με 8 σταθμους ώστε να βρισκουμε τα ιδανικα set ups για καθε πιστα στον ταχυτερο δυνατό χρόνο, και μένουν μπροστά μας άλλοι 16 αγώνες. Δεν χάνουμε φέτος.
Τι έγινε Παρασκευή και Σαββατο στο Λε Μαν; Την Παρασκευή, «έγιναν» πολλές πτώσεις, όλες απο μπροστινό, οι περισσότερες στην στροφή Νο 7. Κανείς δεν βιαζόταν ιδιαιτερα, και όλοι συζητουσαν το μέλλον των οδηγών της Suzuki μετά την αποχωρηση-σοκ. Αυτό όμως που θα ξεχώριζε κάποιος, ήταν ότι οι χρόνοι απο την αρχή έπεφταν, και ότι ο Μαρκ Μαρκέθ βρισκοταν μονιμα εκτός δεκάδας. Το τελικό αποτέλεσμα της μέρας όμως, ήταν οτι ο Ενεα Μπαστιανίνι έκανε πρώτο χρόνο στην FP2, με νέο ρεκόρ πίστας.
Στο FP3 του Σαββατου, που θα καθοριζε την δεκάδα, έγινε φανερό ότι ενω όλοι προσπαθουσαν να κάνουν χρόνο (σε ιδανικές καιρικές συνθήκες), ο Μαρκέθ έψαχνε κάποιον να ακολουθήσει. Και τον βρήκε, στα χρώματα της μοναδικής Yamaha που κρατάει τη σημαια της εταιρείας ψηλά, στον Πρωταθλητή 2021 και πρωτοπορο της βαθμολογίας του 2022 Φαμπιό Κουαρταραρό.
Οσο τα Ducati των Ζαρκό και Mπανιάϊα κατέβαζαν (κι άλλο) το ρεκόρ γύρου, ο Κουαρταραρό, που είχε δηλώσει ότι δεν τον απασχολεί καθόλου το να τον ακολουθεί κάποιος, γιατί έτσι γίνεται και έτσι θα γινεται με τους γρήγορους αναβατες, «ρυμούλκησε» τον Μαρκέθ, που έτσι, απο την ανυποληψία της δεκαπεντάδας ανέβηκε σχεδόν στην κορυφή (πισω απο τον Γάλλο). Αλλά αυτό που μάλλον πέρασε χωρίς ιδιαίτερο σχολιασμό, ήταν ότι στην υπερ προσπάθειά του να κρατηθεί πίσω απο τον Γάλλο, είχε ένα γλύστρημα του πίσω τροχού σε μια απο τις στροφές των 200 χ.α.ω. της πίστας, που αν εξελισσόταν θα έφερνε ένα τρομακτικό high side απο το οποίο κανείς δεν θα μπορουσε να σηκωθεί και να φύγει περπατώντας. Μεγάλη, δύσκολη και επικίνδυνη στιγμή. Είτε «τυχερή», είτε τα ηλεκτρονικά κυριολεκτικά τον έσωσαν, είτε και ο ίδιος «κάτι έκανε» με το γκάζι.
Η τέταρτη –πέμπτη θέση της «μπλε οδικής βοήθειας» δεν θα ήταν όμως αρκετή για την δεκάδα, γιατί οι χρόνοι συνεχιζαν να κατεβαινουν. Ετσι στην δεύτερη προσπάθεια, ξανά ο Μαρκέθ ακολουθησε, ξανά ο Κουαρταραρό το επετρεψε, και οι δύο αναβατες ανέβηκαν στην τρίτη και τέταρτη θέση, τη στιγμή που με νέο ρεκόρ πρωτος ήταν ο Ζαρκό και δεύτερος ο Μπανιάϊα
Αυτη η αναφορά δεν γίνεται φυσικά λόγω Μαρκέθ. Ειναι φανερό ότι «δεν μπορεί» χωρίς βοήθεια, ενω τον χρόνο τον έχει. Και «δεν μπορεί» λόγω έλλειψης εμπιστοσύνης στη μοτοσυκλέτα, και στην εμφανή προσπαθειά του να μειώσει τα ρίσκα και τις πτώσεις. Οχι, αυτό που μας άρεσε, ήταν ότι μετά τη σημαια του FP3, ο Κουαρταραρό περίμενε τον Μαρκεθ, κοιταξε πίσω του, ο Ισπανός ήρθε πλάϊ του και του έδωσε το χέρι, και οι δύο οδηγοί με την παρατεταμένη χειραψία σίγουρα κάτι «είπαν». Ο Κουαρταραρό σαν να τον ρώτησε: «Εντάξει; Είσαι ΟΚ»; Και ο Μαρκέθ σαν να του απαντησε: «Ναι, ευχαριστώ. Είσαι πολύ εντάξει».
Δεν είμαστε καθόλου καχύποπτοι: Το 2019, όταν πολλοι αμφισβητούσαν την ταχύτητα (και το μέλλον) του νεοφερμένου Kουαρταραρό, ο Μαρκέθ, στα καλύτερά του τότε, ήταν ο μόνος που είχε αναγνωρίσει την ταχύτητα του Γαλλου, και είχε δηλώσει ότι θα φτάσει σίγουρα στη νίκη και στον τίτλο (όταν η Yamaha είχε κρεμαστεί στον Ρόσσι, προτιμώντας τις πωλήσεις απο τις νίκες, για όσο ακομα παρέμενε ενεργός). Οι σχέσεις των δύο ήταν απο τότε καλές, λόγω της αμοιβαιας αναγνωρισης της ταχύτητας και του ταλέντου τους. Και σήμερα, ο Κουαρταραρό ξέρει ότι δεν ειναι ο Μαρκέθ ο αντίπαλός του για τον τίτλο, αλλά ολόκληρη η «ομαδα Ducati» με αιχμή του δόρατος τον Μπανιάϊα. Γι’ αυτό το λόγο, ένας «ουδέτερος» που μπορεί να κόψει βαθμούς απο τους εργοαστασιακούς κόκκινους, είναι καλό να βρίσκεται στις πρώτες γραμμές κάθε εκκίνησης.
Στο Q1 οι δύο πρώτοι ήταν οι Μαρτίν και Μιρ (ενώ ο Μπεζέκι έμεινε εκτός για κάτι χιλιοστά!). Και στο Q2 οι Μπανιάϊα και Μιλλερ βρέθηκαν στο δικό τους επιπεδο, κανοντας το 1-2, με τον Κουαρταραρό να διατηρείται τρίτος στην πρώτη σειρά, μέχρι που τον έστειλε τέταρτο ο Α. Εσπαργκαρό με την Aprilia! Ο Ισπανός ήταν πολύ κοντά στους δύο πρωτους χρόνους, και βέβαια δεν χρειάζονται άλλες αποδείξεις για την ταχύτητά του, απο όσα έχει καταφέρει φέτος. Δεν έχει υπογράψει ακομα νέο συμβόλαιο με το εργοστάσιο, και οι πληροφορίες λένε ότι η πρώτη προσφορά που του έγινε ήταν χαμηλή (μπορεί να θεωρηθεί έως και «υποτιμητική», αλλά έτσι γίνεται στις διαπραγματεύσεις, οι οποιες συνεχίζονται).
Το ερώτημα, παρά την βελτίωση της Aprilia (χωρίς μοτοσυκλέτα δεν κάνει κανείς τίποτα), και με τον Βινιάλες να μην ακολουθεί (ήταν 14ος), είναι αν τα αποτελέσματα αυτά είναι έργο Α. Εσπαργκαρό, που μπορεί να περνάει μια περίοδο τρομερής φόρμας και να έχει δεθεί με την μοτοσυκλέτα σε σημείο που η εμπιστοσύνη είναι δεδομένη. Αρα, οδηγός ή μοτοσυκλέτα; Να ένα «πρόβλημα» που μπορεί να επηρεάσει και την εξέλιξη, γιατί αν ο αναβατης σου κάνει «μαγικά», τότε τι να του αλλάξεις και τι να του βελτιώσεις (τα προηγουμενα χρόνια το έζησαν αυτό όλοι οι οδηγοι της Honda, με τον Μαρκέθ).
Στο τέλος του Q2, οι πρώτες τέσσερις σειρές είχαν πεντε Ducati, και τα δύο Suzuki, μία Aprilia, μία Yamaha και τρία Honda, όλα στην τέταρτη σειρά με τον Μαρκ Μαρκεθ δέκατο (αφου δεν κατάφερε να ακολουθήσει τo Ducati του Miller, που ήταν σε άλλο ρυθμό).
Η καταβύθιση των Ολιβέϊρα και Μπιντερ (δεν θα περίμενε κανείς κάτι απο τους rookies) αφήνει ερωτηματικά για την ΚΤΜ, αλλά και για τους αναβατες της. Το ιδιο ίσως θα μπορουσε να πει κανεις για τον Φράνκο Μπορμπιντέλλι (19ος). Τι συμβαίνει; «Φταίνε» οι μοτοσυκκέτες, ή μηπως οι αναβατες δεν πλησιάζουν το 100% της απόδοσής τους λόγω της αρνητικής ψυχολογίας που τους έχει δημιοοργήσει το γεγονός ότι όποιος οδηγεί Ducati σκαρφαλώνει «εύκολα» και με (αναλογικά) μειωμένα ρίσκα στην κορυφή των χρόνων;
Μην αγνοείτε αυτή την πιθανότητα, κι ας είναι μικρή, γιατί αν χωρίς μοτοσυκλέτα δεν κάνεις τίποτα, χωρίς ψυχολογία δεν πας πουθενά. Είναι και η υπογραφή/ανανέωση των συμβολαίων που λήγουν, είναι δύο θέσεις που (μάλλον) έκλεισαν πριν ανοίξουν λόγω αποχώρησης της Suzuki, είναι οι οικονομικοί και γρήγοροι νεαροί που στριμώχνονται στην έξοδο της Μοtο2 ψάχνοντας πέρασμα στο MotοGP, είναι και ο…Τούρκος απο τα Superbike, όλοι για το 2023. Oσοι «κινδυνεύουν», πρέπει να τερματίζουν ψηλά. Και όσο δεν το καταφέρνουν, «πέφτουν» ψυχολογικά και το παιχνίδι χάνεται.
Στο κάτω κατω, είναι άνθρωποι, σαν όλους τους άλλους.
Υ.Γ.: Δεν υπάρχουν προγνωστικά., Φαβορί, κάποιο Ducati. Αλλά ο αγώνας τελειώνει στη σημαια.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Q2
1 Francesco Bagnaia IT Ducati Lenovo Team Ducati 317.5 01’30.4500 0.000
2 Jack Miller AU Ducati Lenovo Team Ducati 317.5 01’30.5190 0.069 / 0.069
3 Aleix Espargaro ES Aprilia Racing Aprilia 315.5 01’30.6090 0.159 / 0.090
4 Fabio Quartararo FR Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 314.5 01’30.6880 0.238 / 0.079
5 Enea Bastianini IT Gresini Racing MotoGP Ducati 318.5 01’30.7110 0.261 / 0.023
6 Johann Zarco FR Pramac Racing Ducati 317.5 01’30.8630 0.413 / 0.152
7 Joan Mir ES Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 315.5 01’30.9430 0.493 / 0.080
8 Alex Rins ES Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 314.5 01’30.9770 0.527 / 0.034
9 Jorge Martin ES Pramac Racing Ducati 315.5 01’31.0680 0.618 / 0.091
10 Marc Marquez ES Repsol Honda Team Honda 313.5 01’31.1480 0.698 / 0.080
11 Pol Espargaro ES Repsol Honda Team Honda 313.5 01’31.5260 1.076 / 0.378
12 Takaaki Nakagami LCR Honda IDEMITSU Honda 313.5 01’31.5950 1.145 / 0.069
AΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Q1
13 Marco Bezzecchi IT Mooney VR46 Racing Team Ducati 315.5 01’30.9400 0.136 / 0.007
14 Maverick Viñales ES Aprilia Racing Aprilia 314.5 01’31.2710 0.467 / 0.331
15 Luca Marini IT Mooney VR46 Racing Team Ducati 314.5 01’31.3630 0.559 / 0.092
16 Fabio Di Giannantonio IT Gresini Racing MotoGP Ducati 314.5 01’31.4870 0.683 / 0.124
17 Miguel Oliveira PT Red Bull KTM Factory Racing KTM 310.6 01’31.5470 0.743 / 0.060
18 Brad Binder ZA Red Bull KTM Factory Racing KTM 306.8 01’31.6100 0.806 / 0.063
19 Franco Morbidelli IT Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 313.5 01’31.6170 0.813 / 0.007
20 Andrea Dovizioso IT WithU Yamaha RNF MotoGP Team Yamaha 309.6 01’31.6180 0.814 / 0.001
21 Alex Marquez ES LCR Honda CASTROL Honda 316.5 01’31.7630 0.959 / 0.145
22 Remy Gardner AU Tech3 KTM Factory Racing KTM 311.6 01’31.8200 1.016 / 0.057
23 Darryn Binder ZA WithU Yamaha RNF MotoGP Team Yamaha 312.6 01’32.5960 1.792 / 0.776
24 Raul Fernandez ES Tech3 KTM Factory Racing KTM 310.6 01’32.7670 1.963 / 0.171