NEO KOΛΠΟ: ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΝ ΤΗΝ DUCATI OTI ΚΕΡΔΙΣΕ ΣΤΗ ΧΕΡΕΘ ΜΕ “ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ” (ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΕΣ) ΠΙΕΣΕΙΣ ΣΤΑ ΛΑΣΤΙΧΑ!
Οσο αξιόπιστα κι αν ειναι τα Μεσα, και αξιοσέβαστοι οι δημοσιογραφοι (κυριως οι επώνυμοι), δεν αποφεύγουν τα μεγάλα σφάλματα, σαν κι αυτό που διέπραξε το Motor Sport Magazine και ο (πολύς και διάσημος) Ματ Οξλεϋ, επιχειρωντας να κατηγορησουν την Ducati για παράνομη (χαμηλότερη) πίεση στο εμπρός λάστιχο του Μπανιάϊα στη Χερέθ. Και φυσικά, υπονοώντας ότι σε αυτό οφείλετο η νικη του, άρα ήταν “παράνομη”.
Η αλήθεια είναι, ότι “κάποιος” απο “κάποια” ομάδα, έδωσε στον δημοσιογράφο ένα δελτίο με τις πιέσεις όλων των αναβατών, που δείχνει αν, και για πόσους γύρους, βρισκόταν ο καθενας με την “συμφωνηθείσα” ελαχιστη πίεση στο εμπρός και πίσω λάστιχο.
Η ελάχιστη πίεση που έχει συμφωνηθεί απο την IRTA, την MSΜΑ και την DORNA, είναι το 1.9 bar εμπρος και 1.7 bar πισω. Αλλά αυτή είναι μια “προσωρινή συμφωνία Κυρίων” και ΟΧΙ τεχνικός κανονισμός, η οποία αποσκοπεί στην μελέτη ώστε απο το 2023 να γινει χρήση ιδίου τύπου σένσορα για όλες τις ομάδες, με δελτίο πιέσεων στο οποιο θα έχουν πρόσβαση μόνο οι τεχνικοι έφοροι και δεν θα μπορεί να διορθωθεί (όπως γινεται σήμερα, που υπάρχουν τέσσερις διαφορετικοι τύποι σενσορα, στους οποιους μπορεί η καθε ομαδα να παρέμβει για να τους “διορθώσει”).
Είναι αλήθεια ότι το εμπρός λάστιχο του Μπανιάϊα εμφανιστηκε σε όλον τον αγωνα της Χερέθ να έχει χαμηλότερη πίεση απο 1.9 bar, αλλά επειδή (όπως είπε ο επικεφαλής της Μichelin) κανείς δεν μπορεί να προσδιορίσει το ΠΟΣΟ χαμηλότερη ήταν (π.χ. 1.89), και επειδή δεν υπάρχει τεχνικός κανονισμός πιέσεων αλλά συμφωνια μεταξύ των κατασκευαστων για ένα όριο πιέσεων ΜΕΧΡΙ το 2023 που θα εγκαταστήσουν κοινους σενσορες, το όλο θεμα (και δημοσιευμα) αποσκοπουσε: α) Στη δημιουργία θορύβου και συζητησης όπου φυσικά το πασίγνωστο και διάσημο έντυπο θα διαφημιζόταν (όλοι θέλουν και ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ προβολή, με τον σημερινο ανταγωνισμό των media), και β) Στην κατα κάποιον τρόπο “μείωση” έως και “δυσφήμιση” της Ducati, της οποιας η τεχνική και αριθμητική υπεροχή φαινεται ότι έχει ενοχλήσει αρκετούς.
Το θέμα και ερώτημα βέβαια έχει να κανει με τον “άγνωστο τεχνικό” απο την “άγνωστη ομάδα” που πασσαρισε το δελτίο στον δημοσιογράφο. Παρ’ ΄ότι στη συνέντευξη που έδωσε αμεσως μετά το δημοσιευμα ο Νταλ’ Ινια “φωτογράφησε” το συγκεκριμενο εργοστάσιο, ας αφήσουμε τα παιδιά να τρέξουν τους αγωνες τους, και ας μην ασχολουμαστε σοβαρά με πρακτικές που ειναι για γέλια.
Oταν “κορυφαίοι”, “διάσημοι”, “γκουρού” (ή όπως αλλιώς θέλετε) ασχολούνται με παρρησία με 0,01 bar διαφορές πίεσης στα ελαστικά, έστω κι αν αφορά τα Motogp, με κάνει (ως ξεκάθαρα ταπεινότατο, ultra low profile και “κάτω του μέσου όρου” μοτοσικλετιστή) να απορώ αν εγώ ζω στο δικό μου παραδοσιακό κόσμο, ή αν αρχίζουμε να ξεφεύγουμε γενικότερα…