MOTOGP, JAPAN, RACE: ΜΙΣΟ(Σ)ΒΡΕΓΜΕΝΟΣ ΑΓΩΝΑΣ – ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ
Καλα εξελισσεται αυτό! Το Μοτέγκι «δουλεψε» υπερ του Μαρτίν, που (με την αξία του) εχει καταφερει να «ροκανισει» διαφορα 66 (εξήντα και έξη) βαθμων απο τον Μπανιάϊα, απέχοντας τώρα μόνο 3 βαθμους απο την πρωτη θεση της προσωρινης βαθμολογίας. Και τι ειναι τρεις βαθμοι; Μια θεση διαφορα στονν τερματισμο, δηλαδη προς το παρον ένα τιποτα, μια ριπή αέρα στην ευθεία, οπότε ουσιαστικα οι δυο τους ισοβαθμουν στην κορυφη,
Και αν πέρυσι οι 91 βαθμοι που μαζεψε ο Μπανιάϊα απο τον Κουαρταράρο ήταν ρεκόρ, θεωρήθηκαν μεν σημαντικοι αλλά ήταν και καπως «εύκολοι», σαν να πυροβολεις ακινητο στοχο στο ένα μετρο, τετοια ήταν η διαφορα επιδοσεων Yamaha και Ducati. Φετος ομως ο Μαρτίν είχε (και έχει) πιο δυσκολο έργο γιατι ο πρωτοπορος οδηγεί την καλυτερη μοτοσυκλέτα του παγκοσμίου, την εργοστασιακη Ducati. Bεβαια και η Pramac εχει μοτοσυκλέτες του 2023, θεωρητικα ίδιες, αλλά η συμφωνια της Ducati ειναι οτι ολες οι δορυφορικες ομαδες δινουν τα data τους στην εργοστασιακη ομαδα και παιρνουν πληροφορίες απο αυτην, αλλά δεν τα μοιραζονται και μεταξυ τους πάντα και εξ ίσου. Δεν πηγαινει δηλαδη ο Μαρτίν να παρει άμεσα τις ρυθμισεις του Μπετζεκι, αλλα ο Μπανιάϊα μπορει να εχει realtime τα data και των δύο.
Πως εγινε αυτο το κυνηγητο τώρα στο Πρωτάθλημα; Οπως συνέβη και πέρυσι λιγο μετα τη μεση της σαιζόν, ο Μπανιάϊα ήδη έχει πέντε εγκαταλειψεις εκ των οποιων η μια ήταν η άσχημη πτωση της Καταλωνιας, που οπως και να το δούμε τον έχει κανει να δει τη ζωή καπως αλλιως (ακομα και ο Μαρκ Μαρκεθ «συνθηκολογησε» φετος μετα την δραματικη Γερμανια λογω των πτωσεων).
Οι πτωσεις, οι τραυματισμοι, και η σκεψη του θανατου ή της αναπηρίας που ερχεται μετα τον αγωνα, οταν αναλυουν την φαση στο μυαλό τους, επηρεάζουν πολυ τους οδηγους για καποιο διαστημα, που εξαρταται απο τον χαρακτηρα τους. Ομως κανείς, μα ΚΑΝΕΙΣ δε επεστρεψε την επομενη μερα το ιδιο αποφασισμενος, με την εξαιρεση ίσως του Μαρκ Μαρκεθ το 2021, ο οποίος καταφερε με εμφανη αναπηρία να παρει τρείς νικες εκεινη τη χρονια (μετα κατερρευσε η Honda και ο ίδιος υπεφερε πολυ σωματικα). Ο Πεντροθα που ειναι ακομα ανταγωνιστικος, αποσυρθηκε πριν πεντε χρονια γιατι δεν ήθελε και δεν μπορουσε να μπαινοβγαινει στα νοσοκομεία. Ο Λορένθο κυριολεκτικα “εγκατελειψε”, επισης μετα απο μια σειρα πτωσεων! Φετος ο Μπαστιανινι επεστρεψε απο τον τραυματισμο χωρίς να θυμιζει τον περσινο εαυτο του, γι’ αυτο και ο Μπανιάϊα δεν μπορουσε να μην επηρεαστεί, για καποιους αγώνες τουλαχιστονμ απο την δικη του “φρεσκια” περιπτωση. Σε αυτο το διαστημα των τελευταίων αγωνων, ο Μαρτιν που βρισκεται σε εξαιρετικη φορμα και εχει και τα θέματά του με την Ducati θελοντας να αποδειξει οτι ήταν καλυτερη επιλογη για την εργοστασιακη ομαδα απ’ οτι ο Μπαστιανινι, οχι μονο καλυψε την διαφορα σε βαθμους, αλλά εδειξε οτι ειναι ο ταχυτερος αυτης της περιοδου, σε στεγνο και σε βρεγμενο, σε γνωστες αλλά και σε αγνωστη πιστα. Ετσι, με τις δυο νικες στην Ιαπωνία εχει κανει τρια «διπλα» και εχει οκτω συνολικα νικες, εχει ανεβει στο βαθρο 16 φορές και έχει μονο δυο εγκαταλειψεις στις 28 φετινες εκκινησεις! Aν με πεντε εγκαταλειψεις προηγειται ακομα ο Μπανιάϊα, εστω κατα 3 βαθμους, ειναι γιατι εχει ανεβει 21 φορες στο βαθρο σε 28 εκκινησεις, και εχει πεντε νικες στον κανονικο αγωνα (με την βαθμολογια των 25 βαθμων του πρωτου).
Τι εγινε λοιπον στο Motegi; Μισος αγωνας και ολοκληρη βαθμολογία, αυτο έγινε, λογω της καταρρακτωδους βροχης. Οι αναβατες ξεκινησαν με σλικς, πρωτος εφυγε ο Μαρτιν και ακολουθησε ο Μιλλερ, ενω πιο πισω ο Μπετζεκι γλυστρησε και για να αποφυγει τον Μπανιάϊα χτυπησε τον Βινιάλες στο πλαϊ, ο οποιος με τη σειρα του χτυπησε τον Ζαρκό. Ο Ιταλος συνεχισε, αλλα Ζαρκο και Βινιαλες βρεθηκεν εκτος πιστας με τον Ζαρκο να συνχιζει και τον Βινιαλες να πεφτει (και εισης να συνεχιζει αλλα πολυ πισω).
Αμεσως μετα την εκκίνηση, ΄λογω της εντονης βροχης σηκωθηκε η λευκη σημαια που σημαινει οτι οι οδηγοι μπορουν να μπουν στα πιτς να αλλαξουν μοτοσυκλετες, και πραγματι δεν συμπληρωθηκε καν ο πρωτος γυρος αφου σχεδον ολοι μπηκαν “μπουλούκι” για αλλαγη σε βροχινες, εκτος απο τους Πιρρο, Κουαρταράρο, Μπραντλ, Μορμπιντελλι και Κρατσλοου που προτιμησαν να μεινουν με σλικς μηπως και σταματησει η βροχη,
Τωρα στην πιστα υπηρχαν ουσιαστικα δυο «καταταξεις»: Οι πεντε αναβατες με τα σλικς που βραδυπορουσαν αλλά ήταν ακομα μπροστα, και ολοι οι άλλοι που εκαναν τον αγωνα flag to flag. Ο Μαρτιν ειχε και παλι βρεθει πρωτος αλλά εκανε ένα λαθος και τον προσπερασαν 9 αναβατες, ετσι ωστε βρεθηκε δεκατος πισω απο τον Τζιαναντονιο. Μπροστα, ο Α. Εσπαργκαρο πηρε την πρωτη θεση, με δευτερο τον Μαρκ Μαρκέθ. Ακολουθουσαν οι Μπετζεκι, Μπανιάϊα και Μιλλερ, ενω ολοι περασαν τον Μορμπιντέλλι που πηγαινε αργα με τα σλικς. Οι Κουαρταραρο, Κρατσλοου και Μπραντλ μπηκαν στα πιτς κι αυτοι για αλλαγη (χωρις βεβαια να εχουν βλεψεις για θεση αφου εμειναν τελευταίοι) και με σλικς ειχε μεινει μονο ο Πιρρο, που ομως γυριζε 4’’ πιο αργα απο τους αλλους και ηταν θεμα λεπτων το να μπει κι αυτος για αλλαγη, οπως και έγινε.
Οι ταχυτεροι αναβατες τωρα ήταν τρείς: Ο Μαρτιν που πέρναγε τους παντες σαν σταματημενους, ποτε απο εσωτερικη, πότε απο εξωτερικη, με άλλες, πιο κλειστες γραμμες και αργοπορημενα φρενα, ο Ολιβέϊρα που ακολουθουσε σε ρυθμο, και ο Ζαρκο που ομως βρισκοταν στην 17η θεση. Σταδιακα, ο Μαρτιν περασε Μπανιάϊα και Α. Εσπαργκαρο και απο 10ος βρεθηκε πρωτος να ανοίγει μικρη διαφορά, ο Μπανιάϊα ανεβηκε δευτερος, ο Εσπαργκαρό τρίτος και οι Μπετζεκι και Ολιβέϊρα περασαν (διαδοχικα) τον Μαρκ Μαρκεθ που εμεινε έκτος. Ο Μπιντερ έπεσε και ο Μιλλερ δεν εδειξε τη γνωστη του ταχυτητα με τα βροχινα, καθως η βροχη δυναμωνε και τα πραγματα αλλαξαν στην καταταξη: Ο Μαρκ Μαρκέθ άρχισε να ανεβαινει, περασε τον Εσπαργκαρό, περασε (εύκολα) καιτον Μπετζέκι και έμεινε πισω απο τον Ολιβέϊρα ο οποιος φαινοταν να εχει σίγουρο το βαθρο, αν δεν εγκατελειπε απο προβλημα ορατοτητας στη ζελατινα του κραβους, μολις πριν τον 12ο γυρο (μα τι άτυχη χρονια περναει αυτος ο τοσο καλος αναβατης).
Οπως σταδιακα η βροχη γυριζε σε καταιγίδα, στον 12ο γυρο ο Μαρκ Μαρκεθ ειχε πλησιασει πολυ τον Μπανιάϊα και έβλεπε τον Μαρτιν, εχοντας ρυθμο που θα μπορουσε να τον φερει κοντα στον πρωτο, αλλά στον 13ο γυρο επεσαν κεραυνοι και η πίστα γεμισε νερα που θα προκαλουσαν υδρολισθηση, οποτε ο αγωνας διακοπηκε με κοκκινη σημαια. Ακριβως πριν την σημαια ειχε πεσει ο Ζαρκο, που ωστοσο έσπρωξε την μοτοσυκλετα μεχρι το box του (οχι ομως περνώντας απο τη γραμμ΄η εισοδου των πιτς που ταυτοχρονα ειναι και γραμμη χρονομετρησης: Περασε πεντε μετρα (5!) μετα την γραμμη, και δεν “τον έπιασε” το φωτοκυτταρο, οποτε δεν συμπληρωσε “κανονικα” τον 12ο γυρο και θεωρηθηκε εκτος αγωνα, γι’ αυτο και δεν του επετράπη η επανεκκινηση).
Ο αγωνας ειχε 24 γυρους και ειχαν συμπληρωθει οι 12, ενω εγινε και ο 13ος. Μετα απο περιπου 20’ ανοιξε το pit lane για να δοθει η δευτερη εκκινηση του αγωνα των 11 υπολειπομενων γυρων. Η σειρα εκκινησης θα ηταν αυτη του 12ου γυρου, και πραγματι οι αναβατες στηθηκαν και ξεκινησαν τον αναγνωριστικο γυρο, τον οποιο ομως ποτε δεν ολοκληρωσαν γιατι οι συνθηκες παρεμεναν επικινδυνες, με πολυ νερο, κακη ορατότητα και κεραυνους, οποτε η δευτερη κοκκινη σημαια ήταν το οριστικο τελος του αγωνα της Ιαπωνιας.
Ακριβως επειδη είχε συμπληρωθει το 50% των γυρων (12 γυροι απο τους 24 συν ο 134ος της κοκκινης σημαιας) ο αγωνας που ουσιαστικα ΄ήταν μισος, θεωρηθηκε σαν ολοκληρωμενος και δοθηκε κανονικη, και οχι μειωμενη, βαθμολογία. Στο βαθρο ανεβηκαν οι μονομαχοι Μαρτιν και Μπανιάϊα (που ειχαν ανταλλαξει συγχαρητηρια στον τερματισμο με πρωτοβουλια του Μπανιάϊα), με τριτο τον Μαρκ Μαρκεθ σε ενα πολυτιμο βαθρο για τη Hοnda μεσα στην Ιαπωνία, το οποιο, εν οψει της αποχώρησής του απο το εργοστασιο και την Repsol για την Gresini Ducati (την οποια θεωρουν ολοι σαν τελειωμενη υποθεση, παρ’ οτι ΔΕΝ εχει ανακοινωθει επισημα), χαρακτηρισε σαν ενα “ρομαντικο βαθρο”.
Τωρα μεσολαβουν δυο εβδομαδες μεχρι την Μανταλικα, τον αγωνα της Ινδονησίας, και σε αυτο το διαστημα θα εχουμε μαθει, υποθετουμε, με ποια μοτοσυκλετα θα τρεξει ο Μαρκεθ το 2024 (μεχρι και ο Νταλ Ίνια εκανε μια δηλωση τυπου «η Ducati περιμενει τον Μαρκεθ, που θελει τοσο πολυ να την οδηγησει ωστε ψαχνει τροπο να σπασει το συμβολαιό του με την Hοnda, τιμη μας. Αν ερθει θα ανακατεψει λιγο την ταξη που υπαρχει αναμεσα στις ομαδες της Ducati, αλλά ολα θα βρουν τον δρομο τους»).
Με τρεις βαθμους διαφορα μεταξυ Μπανιάϊα και Μαρτίν, δυο γρηγορων αναβατων με ιδιες μοτοσυκλετες (η εργοστασιακη παιρνει δυο τρείς ποντους παραπανω σε καθε περιπτωση), ολα εξαρτωνται απο την φορμα τους και την τυχη ή την ατυχια του ενος ή του άλλου (έτσι πηγαινουν αυτα). Ο Μαρτίν ειναι σε άνοδο, ο Μπανιάϊα σε φαση συντηρησης και «επαναφορας». Αλλά ο Μαρτίν εχει αποδειξει φετος οτι πεφτει σπανια, ενω το αντιθετο συμβαινει με τον παγκοσμιο πρωταθλητη του 2022. Σιγουρο ειναι οτι η επισημη Ducati δεν θα ανακατευτει με team orders σε αυτη τη μαχη, γιατί και οι τρείς τιτλοι του 2023 ειναι ήδη «δικοι της». Αυτο που θα μας ικανοποιησει, με δεδομενη την επιτυχια της καλυτερης μοτοσυκλετας, ειναι να επικρατησει και ο ταχυτερος αναβατης, οποιος κι αν ειναι αυτος. Δ.Π.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ (13 ΓΥΡΟΙ-ΠΛΗΡΗΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ)
1 25 89 Jorge MARTIN SPA Prima Pramac Racing DUCATI 24’06.314 143.4
2 20 1 Francesco BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 24’07.727 143.2 1.413
3 16 93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team HONDA 24’08.327 143.2 2.013
4 13 72 Marco BEZZECCHI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI 24’09.257 143.1 2.943
5 11 41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing APRILIA 24’09.495 143.0 3.181
6 10 43 Jack MILLER AUS Red Bull KTM Factory Racing KTM 24’13.151 142.7 6.837
7 9 37 Augusto FERNANDEZ SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM 24’13.901 142.6 7.587
8 8 49 Fabio DI GIANNANTONIO ITA Gresini Racing MotoGP DUCATI 24’14.916 142.5 8.602
9 7 25 Raul FERNANDEZ SPA CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA 24’17.543 142.2 11.229
10 6 20 Fabio QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 24’18.558 142.1 12.244
11 5 30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU HONDA 24’21.028 141.9 14.714
12 4 36 Joan MIR SPA Repsol Honda Team HONDA 24’21.238 141.9 14.924
13 3 35 Cal CRUTCHLOW GBR Yamalube RS4GP Racing Team YAMAHA 24’22.371 141.8 16.057
14 2 6 Stefan BRADL GER LCR Honda CASTROL HONDA 24’23.567 141.7 17.253
15 1 44 Pol ESPARGARO SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM 24’31.235 140.9 24.921
16 51 Michele PIRRO ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 24’40.276 140.1 33.962
17 21 Franco MORBIDELLI ITA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 25’21.248 136.3 1’14.934
18 88 Miguel OLIVEIRA POR CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA 23’58.786 132.1 1 lap
19 12 Maverick VIÑALES SPA Aprilia Racing APRILIA 25’53.371 122.3 1 lap
ΔΕΝ ΤΕΡΜΑΤΙΣΑΝ
5 Johann ZARCO FRA Prima Pramac Racing DUCATI 24’12.505 142.7 6.191
33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 10’31.159 136.9 7 laps