ΜΟΤΟGP, JAPAN, MOTEGI, SPRINT: ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ!
Οπως ακριβως γραψαμε χτες, το ενδιαφερον ολων εχει πλεον μεταφερθει αποκλειστικως και απολυτως στη μαχη της βαθμολογίας, μια και η νικη ως συνηθως αποτελει υποθεση των αναβατων της Ducati (στους οποιους ήδη «εχει παει» και ο φετινος τιτλος, απλά μενει να δουμε σε ποιόν).
Στο Q1 πρωτο χρονο έκανε, και περασε στο Q2, ο Μαρκ Μαρκέθ με δευτερο τον Ραούλ Φερνάντεθ με την «Μαλαισιανή» Aprilia. Στο Q2 ο Χορχε Μαρτίν και παλι ξεχωρισε αφου ήταν ο συνεχως και απολυτως ταχυτερος κατακτωντας ακομα μια pole position, με δευτερο τον Μπανιάϊα και τριτο τον Τζακ Μιλλερ, που φαινεται οτι «συνηλθε» βλεποντας τη θεση του να κινδυνευει, και «ανακαλεσε» τον καλο εαυτο του (ολα ειναι στο μυαλο, ή τουλαχιστον τα περισσοτερα!). Απο τη δευτερη σειρα θα εκκινουσαν οι Μπετζεκι, Μπιντερ και Τζιαναντονιο, και εδω δυο «εκπληξεις» γιατι ο Μπετζέκι έπεσε με πολλά και «άσχημα» (μαλλον απο φρεσκο μπροστινο λαστιχο), και παρ’ όλα αυτα πηρε τη δευτερη μοτοσυκλετα και εκανε αυτον τον χρονο.
H ΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΜΠΕΤΖΕΚΙ ΣΤΟ Q2
(Μετα απο αυτο, ήρθε τεταρτος στο Q2 και έβγαλε το Sprint «κυνηγωντας» και περνωντας τον Μαρκέθ. Πολυ καλα!)
Η δευτερη «έκπληξη» ήταν ο Τζιαναντονιο, που ειναι σχεδον σιγουρο οτι δεν θα ανανεωσει για το 2024 (οχι μονο εν αναμονη της αποφασης Μαρκεθ αλλά λογω γενικοτερης αποδοσης. Λιγο αργα ξεκινησε την προσπαθειά του βεβαια, αλλά αν ο Μαρκεθ μεινει στην Honda, μπορει και να τον διατηρησει η Γκρεσινι).
Στον αγωνα ο Μαρτίν έφυγε μπροστα και διελυσε τον συναγωνισμο, γιατι ήταν τοσο άνετα πρωτος που μπορουσε να απομακρυνθει οσο ήθελε απο τον Μπιντερ (που επισης εμεινε δευτερος απο την αρχη μεχρι το τέλος), αλλά προτιμησε να κρατησει ρυθμο και να παρει τη σημαια και τους 12 βαθμους χωρίς (περιττή) επιδειξη υπεροχης. Τριτος ήταν ο Τζακ Μιλλερ, κανοντας πολυ ωραια κουρσα για το μεγαλυτερο μερος του αγωνα, μεχρι που άρχισε να γλυστραει στα φρενα και τον περασε τρεις γυρους πριν το τέλος με την τριτη προσπαθεια ο Μπανιάϊα (που ειχε ξεφυγει απο την αρχικη πιεση του Μαρκέθ), ανεβαινοντας στην τριτη θεση του βαθρου.
Ο εξακις παγκοσμιος Μαρκέθ, σε έναν ιδιαιτερο αγωνα αφου γινεται στην Ιαπωνία όπου υποτιθεται (συμφωνα με το σηριαλ “φεύγω-μενω” των τελευταιων εβδομαδων) οτι θα ανακοινωσει τις αποφασεις του μετα απο τη συναντηση με τα αφεντικα του Big H, προσπαθησε πολυ στην αρχη να μεινει κοντα στον Μπανιάϊα, αλλά τελικα καθυστερησε αυτους που τον ακολουθουσαν, δηλαδη τον Μπετζέκι, τον Ζαρκο και τον Α. Εσπαργκαρό. Ο Μπετζέκι προσπαθησε να περασει αλλά ο Μαρκέθ δεν τον άφησε, και «τον έστειλε» εκτος πιστας, με αποτελεσμα να περασουν οι Ζαρκο και Εσπαργκαρο. Ο Μπετζεκι ομως επανήλθε και περασε τον Μαρκέθ, ο οποιος είχε ήδη χασει τη θεση του απο τον Ζαρκο, ενω ο Α. Εσπαργκαρό και παλι εγκατέλειψε απο τεχνικο προβλημα.
Ο Κουαρταράρο μετα την πτωση του Σαββατου ήταν 17ος στην αρχη και εκανε μονο ενα προσπερασμα, τερματιζοντας 15ος. Ο Τζιαναντονιο κρατησε πισω του τον Βινιάλες σε ολο τον αγωνα, ενω οι Μιρ και Ολιβέϊρα δεν φανηκαν, γιατί εκαναν απλα τον αγωνα τους εν αναμονη της Κυριακης.
Η διαφορα κορυφής στη βαθμολογία τωρα εχει μειωθει στους 8 βαθμους, και κανεις εκ των δυο, ουτε ο πρωτος Μπανιάϊα ουτε ο «κυνηγος» Μαρτίν δεν εχει περιθωρια για «απωλειες». Ετσι αύριο θα εχουμε εναν αγωνα κυριως αυτων των δυο, δηλαδη ποιος θα τερματισει μπροστα απο τον άλλον, γιατι ειναι μαλλον απιθανο να διακινδυνευσουν εξοδο, πτωση ή εγκαταλειψη για τη νικη αν π.χ. ο Μπιντερ εμφανιστει πολυ δυνατος, οπως αναμενεται. Μεταξυ τους ειναι οι «ανοιχτοι» λογαριασμοι. Αλλά να εχουμε υπ’ ‘οψιν οτι αν ο Μαρτίν στο Μοτεγκι έχει οντως μια διαφορα δυο-τριων δεκατων στον γυρο (oπως έδειξε στο Q2), τοτε προφανως δεν θα ρισκαρει αν παει για τη νικη αφου θα ειναι ο πιο γρηγορος. «Ρισκο» εμπεριεχει μονο η μαχη μεταξυ ισοδυναμων αντιπαλων, και βεβαια να μην ξεχναμε το «στριμωγμα» της εκκινησης αλλά και τους πεισματαρηδες που θελουν παση θυσια να κρατησουν τη θεση τους δημιουργωντας ενα τραινακι πισω τους. Αυτο που ειναι γεγονος παντως, ειναι οτι μετα το high side της Bαρκελωνης, ο Μπανιάϊα που ειναι ζωντανος απο καθαρη τυχη βλεποντας εναν αναβατη να περναει απο πανω του (ευτυχως απο τα πόδια και οχι απο το κεφαλι!), φαινεται πιο συγκρατημενος και οχι τοσο δυνατος οσο πριν. Σαφως θα επανελθει στο 100% αλλά το ζητημα ειναι αν αυτο θα γινει εγκαιρως. Δ.Π.
AΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Q2- ΣΕΙΡΑ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ
1 89 Jorge MARTIN SPA Prima Pramac Racing DUCATI Q2 1’43.198 3 8 316.7
2 1 Francesco BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team DUCATI Q2 1’43.369 6 8 0.171 0.171 314.8
3 43 Jack MILLER AUS Red Bull KTM Factory Racing KTM Q2 1’43.551 6 8 0.353 0.182 313.0
4 72 Marco BEZZECCHI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI Q2 1’43.624 4 6 0.426 0.073 315.7
5 33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM Q2 1’43.709 7 8 0.511 0.085 315.7
6 49 Fabio DI GIANNANTONIO ITA Gresini Racing MotoGP DUCATI Q2 1’43.808 6 8 0.610 0.099 306.8
7 93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team HONDA Q2 1’43.812 5 7 0.614 0.004 313.0
8 12 Maverick VIÑALES SPA Aprilia Racing APRILIA Q2 1’43.815 7 7 0.617 0.003 313.9
9 41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing APRILIA Q2 1’43.822 6 8 0.624 0.007 313.0
10 5 Johann ZARCO FRA Prima Pramac Racing DUCATI Q2 1’43.851 6 8 0.653 0.029 314.8
11 25 Raul FERNANDEZ SPA CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA Q2 1’44.054 6 8 0.856 0.203 309.4
12 44 Pol ESPARGARO SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM Q2 1’44.096 6 8 0.898 0.042 312.1
13 37 Augusto FERNANDEZ SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM Q1 1’44.129 7 7 (*) 0.132 309.4
14 20 Fabio QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA Q1 1’44.138 3 8 (*) 0.141 0.009 309.4
15 36 Joan MIR SPA Repsol Honda Team HONDA Q1 1’44.150 7 7 (*) 0.153 0.012 311.2
16 88 Miguel OLIVEIRA POR CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA Q1 1’44.427 3 7 (*) 0.430 0.277 313.9
17 21 Franco MORBIDELLI ITA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA Q1 1’44.521 3 7 (*) 0.524 0.094 311.2
18 30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU HONDA Q1 1’44.626 6 8 (*) 0.629 0.105 309.4
19 35 Cal CRUTCHLOW GBR Yamalube RS4GP Racing Team YAMAHA Q1 1’45.273 4 4 (*) 1.276 0.647 311.2
20 6 Stefan BRADL GER LCR Honda CASTROL HONDA Q1 1’45.451 7 8 (*) 1.454 0.178 310.3
21 51 Michele PIRRO ITA Ducati Lenovo Team DUCATI Q1 1’45.707 6 7 (*) 1.710 0.256 311.2
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ SPRINT
1 12 89 Jorge MARTIN SPA Prima Pramac Racing DUCATI 21’00.734 164.5
2 9 33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 21’02.124 164.3 1.390
3 7 1 Francesco BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 21’06.013 163.8 5.279
4 6 43 Jack MILLER AUS Red Bull KTM Factory Racing KTM 21’06.928 163.7 6.194
5 5 5 Johann ZARCO FRA Prima Pramac Racing DUCATI 21’07.049 163.6 6.315
6 4 72 Marco BEZZECCHI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI 21’09.653 163.3 8.919
7 3 93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team HONDA 21’10.032 163.3 9.298
8 2 49 Fabio DI GIANNANTONIO ITA Gresini Racing MotoGP DUCATI 21’10.923 163.1 10.189
9 1 12 Maverick VIÑALES SPA Aprilia Racing APRILIA 21’13.138 162.9 12.404
10 25 Raul FERNANDEZ SPA CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA 21’16.100 162.5 15.366
11 44 Pol ESPARGARO SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM 21’16.207 162.5 15.473
12 37 Augusto FERNANDEZ SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM 21’16.326 162.5 15.592
13 36 Joan MIR SPA Repsol Honda Team HONDA 21’17.786 162.3 17.052
14 88 Miguel OLIVEIRA POR CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA 21’18.826 162.1 18.092
15 20 Fabio QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 21’20.067 162.0 19.333
16 21 Franco MORBIDELLI ITA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 21’20.379 161.9 19.645
17 30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU HONDA 21’22.596 161.7 21.862
18 35 Cal CRUTCHLOW GBR Yamalube RS4GP Racing Team YAMAHA 21’26.760 161.1 26.026
19 51 Michele PIRRO ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 21’28.645 160.9 27.911
20 6 Stefan BRADL GER LCR Honda CASTROL HONDA 21’28.912 160.9 28.178
ΔΕΝ ΤΕΡΜΑΤΙΣΕ (ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΒΛΑΒΗ)
41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing APRILIA 14’07.867 163.0 4 laps