ΤΟ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ ΜΙΑ DUCATI ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΚΠΛΗΞΗ. ΤΟ ΝΑ ΑΝΕΒΕΙ ΣΤΟ ΒΑΘΡΟ ΜΙΑ ΚΤΜ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΟΦΑΝΕΣ. ΚΑΙ ΤΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η YAMAHA ΣΤΗ ΔΕΚΑΔΑ ΚΑΙ Η HΟNDA ΣΤΗΝ ΔΕΚΑΠΕΝΤΑΔΑ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ, ΠΛΕΟΝ, «ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟ». ΟΜΩΣ, ΜΕ ΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΩΝ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝ, ΧΑΣΑΜΕ ΤΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ. ΕΥΤΥΧΩΣ ΕΠΕΣΤΡΕΨΕ Ο ΜΑΡΚΕΘ ΝΑ ΜΑΣ ΤΟ ΘΥΜΙΣΕΙ.
Αλλος ενας ωραιος αγωνας Sprint, μας εδωσε θεαμα, συναγωνισμο, μια απο τις πιο ομορφες φετινες μαχες, και πολλες “πληροφοριες” σχετικα με την εξελιξη του πρωταθληματος.
Ο ομορφος αυτος αγωνας ήταν μια φυσικη συνεχεια των κατατακτηριων, που φυλαγαν μια έκπληξη και μια απογοητευση: Στο Q1, o Φαμπιο Κουαρταράρο δεν περασε, έμεινε τριτος χανοντας απο το Gas Gas του Φερναντεθ και την Ducati του Μαρινι, και συνεχισε τα παραπονα (που έχουν παρει διαστασεις συνεχους γκρινιας) για την μοτοσυκλετα του, σε σημειο που ειναι αδυνατον να μην «ενοχληθει» καποια στιγμη η ομαδα. Αλλά στo Q2, o Μαρκ Μαρκεθ περασε πρωτος ένα λεπτο πριν το τέλος (ακολουθωντας τον Μαρτιν), με τον Μπανιάϊα να παιρνει την pole position στον τελευταιο γύρο του. Αυτο δεν ήταν έκπληξη φυσικά, μια και έχουμε πει οτι ο Ιταλος ειναι ο καλυτερος φετος, και παιρνει παντα (ή σχεδον παντα) αυτο που θελει. Η αποδοση του Μαρκεθ ομως μετα απο τοσο μεγαλη απουσια, αυτη ναι, ήταν έκπληξη ακομα και για οσους πιστευουν οτι ειναι ακομα ο κορυφαιος. Και, αληθεια, είναι ακομα ο κορυφαιος; Αντι απαντησης, σας παραπεμπουμε στον υποτιτλο του άρθρου: Με αυτες τις τεραστιες διαφορες των μοτοσυκλετων, κανείς δεν μπορει να το πει αυτο για κανεναν, ουτε για τον πρωτο με Ducati ουτε για τον δεκατο τριτο με την Yamaha. Ας πούμε προς το παρον, οτι η εμφανιση του Μαρκ Μαρκεθ στην επιστροφη του, πιστοποιει (για μια ακομη φορα) το ταλεντο του και δικαιωνει οσους πιστευουν σ’ αυτον. Με μια διαφορα: Οτι ειναι ικανος για το καλυτερο αλλά και για το χειροτερο, απο την χαρα στην απογοητευση και απο την δοξα στην τιμωρια και στον τραυματισμο.
Και ηρθε η στιγμη του αγωνα Sprint των 13 γυρων, οπου ο Μπανιάϊα «έσβησε» τους παντες στην εκκινηση, οπως φαινεται και στην εξωπραγματικη φωτογραφια του πρωτου γυρου (μα, τι κλισεις ειναι αυτες που παιρνουν με τερμα γκαζι στα 300 άλογα, ω Θεοι της μοτοσυκλετας;;;). Εμεινε πρωτος για τρεις γυρους με τον Μαρτιν στον τροχο του, ενω ο τριτος Μιλλερ έπεσε στον δευτερο γυρο και τη θεση του πηρε ο Μαρκέθ, με τους Μπιντερ και Μαρινι να τον πιεζουν. Στον τεταρτο γυρο ο Μαρτιν περασε πρωτος και αρχισε αμεσως να απομακρυνεται, κανοντας έναν αγωνα απολυτης υπεροχης μεχρι τη σημαια. Στον πεμπτο γυρο ο Μπιντερ περασε διαδοχικα Μαρκεθ και Μπανιαϊα και επισης αρχισε να κερδιζει μηκη, κλειδωνοντας την δευτερη θεση (αλλος ένας αναβατης υποψηφιος για τιτλο, στο μελλον ή ακομα και φετος, αναλογα με τις εξελιξεις, μια και ειναι δευτερος 23 βαθμους πισω).
Απο τον έκτο μεχρι τον ενατο γυρο, παρακολουθησαμε μια ομοφη, δυνατη και οριακη μαχη μεταξυ του Μαρκέθ που ανεβηκε τριτος, και του Μπανιάϊα που βρηκε ξανα ρυθμό, και στον 10 γυρο ανεβηκε στη τριτη θεση, ενω ο Μαρκέθ παραχωρησε και την τεταρτη θεση στον Μαρινι, τερματιζοντας πεμπτος.
Οταν στον έκτο γυρο περασε ο Μαρκέθ στο σικαιην, ο Μπανιάϊα θεωρησε οτι το προσπερασμα ήταν ακραιο, και σηκωσε το αριστερο χερι του, κανοντας χειρονομια σε ενδειξη διαμαρτυριας! Αλλά η υποκρισια χτυπησε κοκκινο οταν μετα τον αγωνα και τον πανηγυρισμο στο βαθρο για την τριτη θεση που κατεκτησε, δηλωσε για τη μαχη του με τον Μαρκέθ: «Ετσι πρεπει να ειναι οι αγώνες»!!! Ελα… Οταν το τελικο αποτελεσμα ειναι θετικο, ξεχναμε την αγανακτηση για το «ακραιο» προσπερασμα. Αν ομως ο Μαρκεθ ειχε καταφερει να του παρει το βαθρο, τοτε θα δηλωνε ακριβως τα αντιθετα: “Αυτη ήταν επικινδυνη οδηγηση, που ειναι οι αγωνοδικες και δεν βλεπουν τι γινεται“, και άλλα τετοια! Ακριβως αυτες οι συμπεριφορες των οδηγων (μεχρι ενος σημειου δεκτές, επειδη εχουν ενταση, επειδη κανουν θαυματα και επειδη είναι νεαροι και συχνα “κακομαθημενοι”), μας κανουν να «δεχομαστε» τις αποφασεις των αγωνοδικων, ακριβως λογω της ασταθους και απολυτως υποκειμενικης κρισης των αναβατων.
Οπως τερματιζαν θριαμβευτικα οι Μαρτιν, Μπιντερ και Μπανιαϊα με τους Μαρινι, Μαρκεθ και Ζαρκο σε μικρη αποσταση πίσω τους, ο Κουαρταράρο ειχε ήδη παρει το δρομο για τα πιτς μετα απο πτωση στον δεκατο γυρο, οταν ειχε ανεβει όγδοος (απο 16ος στην αρχη), βλεποντας απο αποσταση τους Μπεζεκι και Ζαρκο (που δεν θα μπορουσε να φτασει). Ειχε κανει εναν καλο αγωνα, περνώντας αρχικα τον Μορμπιντέλλι, κατοπιν τον Νακαγκαμι, και μετα τους πιο δυσκολους και γρηγορους Βινιαλες και Α. Εσπαργκαρο, αλλά μετα τον αποκλεισμο του στο Q1 ήρθε και αυτη η πτωση στο Sprint του αγωνα της πατριδας του, που του αφηνει μονο μια ευκαιρια, αύριο, για να κανει τους συμπατριωτες του να χαμογελασουν.
Αν βαθμολογουσαμε τους αναβατες της κορυφης, θα διναμε άριστα 10 σε Μαρτιν και Μπιντερ, 9 στον Μπανιαϊα, 9 στον Μαρινι, και 8,5 στον Μαρκ Μαρκέθ. Αν ομως επρεπε να «ανακηρυξουμε» έναν οδηγο σαν «αναβατη της ημερας», βασει ολων των στοιχειων που γνωριζουμε, αυτος θα ήταν ο Μαρκ Μαρκέθ. Παρα την απουσια, τους τραυματισμους, «την Honda που υστερει» και τις πτωσεις, παρα λιγο να παρει pole position, και τερματισε κοντα στο βαθρο. Οποτε, πιστευουμε οτι δικαιολογημενα επιλεξαμε σαν τιτλο του άρθρου το ερωτημα: «Αν η Honda είχε την συνολικη αποδοση της ΚΤΜ -ουτε καν της Ducati- πού θα τερματιζε σημερα ο Μαρκ Μαρκέθ»;;!! Δ.Π.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ SPRINT
1 12 89 Jorge MARTIN SPA Prima Pramac Racing DUCATI 19’59.037 163.3
2 9 33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 20’00.877 163.0 1.840
3 7 1 Francesco BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 20’01.669 162.9 2.632
4 6 10 Luca MARINI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI 20’02.455 162.8 3.418
5 5 93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team HONDA 20’02.578 162.8 3.541
6 4 5 Johann ZARCO FRA Prima Pramac Racing DUCATI 20’03.520 162.7 4.483
7 3 72 Marco BEZZECCHI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI 20’04.261 162.6 5.224
8 2 41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing APRILIA 20’05.396 162.4 6.359
9 1 12 Maverick VIÑALES SPA Aprilia Racing APRILIA 20’07.373 162.2 8.336
10 30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU HONDA 20’08.476 162.0 9.439
11 42 Alex RINS SPA LCR Honda CASTROL HONDA 20’11.425 161.6 12.388
12 49 Fabio DI GIANNANTONIO ITA Gresini Racing MotoGP DUCATI 20’13.162 161.4 14.125
13 21 Franco MORBIDELLI ITA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 20’14.158 161.3 15.121
14 36 Joan MIR SPA Repsol Honda Team HONDA 20’14.420 161.2 15.383
15 73 Alex MARQUEZ SPA Gresini Racing MotoGP DUCATI 20’14.628 161.2 15.591
16 9 Danilo PETRUCCI ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 20’18.452 160.7 19.415
17 32 Lorenzo SAVADORI ITA CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA 20’26.029 159.7 26.992
ΔΕΝ ΤΕΡΜΑΤΙΣΑΝ
20 Fabio QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 13’56.769 162.0 4 laps
94 Jonas FOLGER GER GASGAS Factory Racing Tech3 KTM 12’38.229 158.9 5 laps
37 Augusto FERNANDEZ SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM 7’51.345 159.8 8 laps
43 Jack MILLER AUS Red Bull KTM Factory Racing KTM 1’36.209 156.5 12 laps
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Q2 – POLE POSITION-GRID
1 1 Francesco BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team DUCATI Q2 1’30.705 9 9 316.5
2 93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team HONDA Q2 1’30.763 8 9 0.058 0.058 314.5
3 10 Luca MARINI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI Q2 1’30.842 8 8 0.137 0.079 314.5
4 43 Jack MILLER AUS Red Bull KTM Factory Racing KTM Q2 1’30.984 8 8 0.279 0.142 314.5
5 89 Jorge MARTIN SPA Prima Pramac Racing DUCATI Q2 1’31.023 7 8 0.318 0.039 316.5
6 12 Maverick VIÑALES SPA Aprilia Racing APRILIA Q2 1’31.120 4 7 0.415 0.097 312.6
7 72 Marco BEZZECCHI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI Q2 1’31.173 9 9 0.468 0.053 317.5
8 73 Alex MARQUEZ SPA Gresini Racing MotoGP DUCATI Q2 1’31.275 8 8 0.570 0.102 312.6
9 5 Johann ZARCO FRA Prima Pramac Racing DUCATI Q2 1’31.298 8 8 0.593 0.023 311.6
10 33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM Q2 1’31.445 7 7 0.740 0.147 310.6
11 41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing APRILIA Q2 1’31.523 4 7 0.818 0.078 313.5
12 37 Augusto FERNANDEZ SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM Q2 1’31.596 6 8 0.891 0.073 309.6
13 20 Fabio QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA Q1 1’31.366 3 8 (*) 0.098 311.6
14 30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU HONDA Q1 1’31.545 8 8 (*) 0.277 0.179 307.7
15 49 Fabio DI GIANNANTONIO ITA Gresini Racing MotoGP DUCATI Q1 1’31.718 9 9 (*) 0.450 0.173 312.6
16 36 Joan MIR SPA Repsol Honda Team HONDA Q1 1’31.810 8 8 (*) 0.542 0.092 305.8
17 21 Franco MORBIDELLI ITA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA Q1 1’31.886 6 8 (*) 0.618 0.076 306.8
18 42 Alex RINS SPA LCR Honda CASTROL HONDA Q1 1’31.959 7 8 (*) 0.691 0.073 310.6
19 9 Danilo PETRUCCI ITA Ducati Lenovo Team DUCATI Q1 1’32.092 8 9 (*) 0.824 0.133 314.5
20 32 Lorenzo SAVADORI ITA CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA Q1 1’32.410 7 8 (*) 1.142 0.318 312.6
21 94 Jonas FOLGER GER GASGAS Factory Racing Tech3 KTM Q1 1’33.605 8 8 (*) 2.337 1.195 306.8
Καλησπερα κυριε Δημητρη
Νομιζω οτι θα θυμαστε συτους τους στιχους του Τζιμη Πανουση
<> τελος………………
<> .
Αν η γιαγια μου ειχε ρουλεμαν
Θα ητανε πατινι