ΤΑ «ΤΖΑΠΑΝΙΑ» ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΟΥΝ: Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΙΕΖΕΙ, ΡΙΣΚΑΡΕΙ ΚΑΙ ΠΕΦΤΕΙ ΚΥΝΗΓΩΝΤΑΣ ΤΑ ΚΤΜ ΚΑΙ ΤΟΝ ΜΙΛΕΡ…
Βέβαια, στα διασημα και πανακριβα Γαλλικα «οικοπεδα» του Le Mans δεν έπεσε μονο αυτος, αλλά και άλλοι: Μιρ, Α. Εσπαργκαρό, Aλεξ Μαρκεθ, Φρανκο Μπορμπιντελλι, Αουγκουστο Φερναντεθ, Λορενζο Σαλβαντορι (αντικαταστατης του άτυχου Ολιβέϊρα), όλοι αυτοι έπεσαν χωρις να κυνηγουν απολυτως τιποτα στις πρωτες ελευθερες δοκιμες του Λε Μαν, ενω στις δευτερες υπηρχε η πιεση του καλου χρονου για την δεκαδα του Q2. Aλλά, αν δουμε αυτη τη δεκαδα, και αν ψαξουμε την προέλευση των μοτοσυκλετων, βρισκουμε μονο ΜΙΑ Ιαπωνικη, και αυτη ειναι η Honda του Μαρκ Μαρκέθ στην ογδοη θεση.
Μαλιστα, στην όγδοη θεση, που για να την εξασφαλισει χρειάστηκε να ακολουθησει δυο φορες τις Ducati (Mπανιάϊα και Μαρτίν), χρειάστηκε να πέσει στην πρωτη δοκιμη «επιστρεφοντας» στις ταχυτητες του MotoGP μετα απο αποχη δυο μηνων (ουσιαστικά έχει τρέξει μονο το πρωτο Sprint φέτος, και ειναι σαν να ξεκιναει τη χρονια απο το μηδεν), και για να σιγουρευτεί οτι δεν θα μεινει εκτος δεκαδας, πιεσε και επεσε δευτερη φορα στο FP2, ευτυχως χωρίς πρόβλημα για τον ίδιο αλλά ατυχως για τους τεχνικους της ομαδας η μοτοσυκλετα έπαθε σοβαρες ζημιες (πληρης καταστροφη περιφερειακων).
Και ποιά ήταν η επομενη Ιαπωνικη μοτοσυκλετα; Η Yamaha του εργοστασιακου, παγκοσμιου πρωταθλητή και τοπικου («εθνικου») ήρωα Φαμπιο Κουαρταράρο στη δωδέκατη θεση, για μια ακομα φορα εκτος δεκαδας και υποχρεωμενη να περασει απο το «αμφιβολο» Q1.
Αλλά, που ήταν οι άλλες Honda; Ο Μιρ 13ος, ο Ρινς 14ος, ο Νακαγκαμι 16ος. Και ο Μαρκ Μαρκέθ, στην πρωτη εμφανιση απο την αρχη της χρονιας, και μαλιστα με την μοτοσυκλετα με το πλαισιο της Kalex στο FP2 που δεν ειχε οδηγησει, έβαλε την Honda στη δεκαδα, με ρισκο μεγάλο.
Και γιατι πηρε τετοιο ρισκο που τον οδηγησε σε δυο πτωσεις, λιγες μολις μερες μετα την πληρη αποκατασταση του καταγματος στο χερι; Για να μπορεσει να πλησιασει τον χρονο του Μιλλερ με την ΚΤΜ, και του Εσπαργκαρο με την Aprilia, και του Μπεζεκι με την Ducati, και επειδη αυτοι οι αναβατες, οπως και οι περισσοτεροι, σχεδον όλοι, οι αναβατες της Ducati, της Aprilia και πλέον και της ΚΤΜ, «έχουν» τον καλό χρονο χωρίς να χρειαζεται να ρισκαρουν πτωση σε καθε γυρο για να μαζεψουν ενα-δυο δεκατα.
Αν ο Μαρκ Μαρκέθ δεν ειχε πεσει προσπαθωντας, πιθανον να έκανε παρεα στους Μιρ και Ρινς καπου κοντα στην δεκαπενταδα. Τελικά, αυτος ειναι ο τροπος του: Οριο απο την αρχη μεχρι το τέλος. Δεν είναι καλο για τον θεατη το να τον παρακολουθει με την «βεβαιοτητα» ότι καποια στιγμη θα πεσει. Σιγουρα δεν ειναι καλο για τον ίδιο, πρωτιστως για τους τραυματισμους, και δευτερευοντως για την φημη του (παρ’ οτι με τις νικες, τους τιτλους, την ταχυτητα, το ταλεντο και τα εκατομμυριά του, προφανως και ειναι «ατρωτος» στα πικροχολα σχόλια οσων τυμβωρυχων παλευουν να διατηρήσουν ζωντανες παλιές αντιμαχιες θαμμενες κατω απο τονους αδρεναλινης και χιλιους γυρους αγωνων).
Αρα, την πρωτη και κριτηρια μερα «δεκαδας» στο Λε Μαν, δυο πραγματα έμειναν: Το πρωτο, οτι ο Μαρκ Μαρκεθ ειναι μια ξεχωριστη, ιδιαίτερη και μοναδικη οδηγικη προσωπικοτητα, ικανος για το αδυνατο, επιμονος μεχρι αυτοκαταστροφης, θεαματικος μεχρι υπερβασης οριων, χρησιμος για το MotoGP και πολυτιμος για την Honda.
Και το δευτερο, οτι η δραματικη υστερηση των δυο Ιαπωνικων εργοστασίων που έχουν μεινει να εκπροσωπουν την χώρα που έχει σαρώσει στα περισσοτερα απο τα 1000 Grands Prix που γιορταστηκαν στο Λε Μαν, πρεπει να ανακοπει, και η διαφορα απο την Ευρωπη να αρχισει να μειωνεται. Γιατι ο Μαρκ Μαρκεθ με το ζορι ογδοος και μετα στα χαλικια, και ο Κουαρταράρο εκτός δεκαδας, ειναι δυο στοιχεια που δειχνουν οτι πιο χαμηλα δεν έχει. Και ειναι κριμα, και για τους αναβατες, και για τους οπαδους της «Τζαπάν», αλλά και για το θεαμα. Δ.Π.
AΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ FP1+FP2
1 43 J.MILLER AUS Red Bull KTM Factory Racing KTM 1’31.449 19 1’30.950 26
2 41 A.ESPARGARO SPA Aprilia Racing APRILIA 1’31.802 20 1’31.069 21 0.119 0.119
3 72 M.BEZZECCHI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI 1’31.872 19 1’31.150 21 0.200 0.081
4 89 J.MARTIN SPA Prima Pramac Racing DUCATI 1’32.296 21 1’31.235 15 0.285 0.085
5 5 J.ZARCO FRA Prima Pramac Racing DUCATI 1’31.764 19 1’31.276 23 0.326 0.041
6 12 M.VIÑALES SPA Aprilia Racing APRILIA 1’31.890 20 1’31.342 28 0.392 0.066
7 33 B.BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 1’31.667 18 1’31.352 19 0.402 0.010
8 93 M.MARQUEZ SPA Repsol Honda Team HONDA 1’31.973 17 1’31.432 24 0.482 0.080
9 1 F.BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 1’31.915 17 1’31.467 23 0.517 0.035
10 73 A.MARQUEZ SPA Gresini Racing MotoGP DUCATI 1’31.787 21 1’31.508 19 0.558 0.041
11 10 L.MARINI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI 1’31.544 20 1’31.511 26 0.561 0.003
12 20 F.QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 1’31.946 20 1’31.650 25 0.700 0.139
13 36 J.MIR SPA Repsol Honda Team HONDA 1’31.800 20 1’32.369 20 0.850 0.150
14 42 A.RINS SPA LCR Honda CASTROL HONDA 1’32.909 20 1’31.942 25 0.992 0.142
15 37 A.FERNANDEZ SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM 1’32.174 20 1’31.990 20 1.040 0.048
16 30 T.NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU HONDA 1’32.265 18 1’31.998 25 1.048 0.008
17 21 F.MORBIDELLI ITA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 1’32.153 20 1’32.143 16 1.193 0.145
18 49 F.DI GIANNANTO ITA Gresini Racing MotoGP DUCATI 1’32.710 13 1’32.311 24 1.361 0.168
19 9 D.PETRUCCI ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 1’33.168 18 1’33.022 20 2.072 0.711
20 32 L.SAVADORI ITA CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA 1’33.973 10 1’33.489 3 2.539 0.467
21 94 J.FOLGER GER GASGAS Factory Racing Tech3 KTM 1’34.766 14 1’33.672 12 2.722 0.18
Καλημερα κυριε Δημητρη
Οι εταιρίες DUCATI η APRILIA και η KTM μπηκαν στο MOTO GP κατα πρωτον να νικησουν μαμισουν την HONDA και δευτερευοντος την YAMAHA
Η αφροκρεμα της τεχνολογιας – μηχανολογιας
εχει την μητρα της πλεον στην Ευρωπη . Ολες οι ομαδες της F1 εχουν τα εργοστασια τους την βαση τους στην Ευρωπη ΠΟΟΟΟΟΛΥ ΒΑΣΙΚΟ ΑΥΤΟ . Ετσι στο μελλον θα εχουμε μια κυριαρχια σε καθολικο επιπεδο για αρκετα δεκαδες χρονια και στο MOTO GP
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ .