Oπως η βροχή δεν έλεγε να σταματήσει στο «στριφτερό» (και γλυστερό) Μιζάνο, και τα «Βαλεντινόπαιδα» που ξέρουν την πιστα καλύτερα και απο τα σπιτακια με Λέγκο που έπαιζαν μικρα «γάζωναν» τους χρόνους, η προσοχή όλων είχε στραφεί στον Φαμπιό Κουαρταραρό, που με ιδιαίτερη προσοχή βολτάριζε στη δεκαπεντάδα. Γιατί με 52 βαθμους διαφοράς, ήταν «απαραίτητη» μια άσχημη πτώση με τραυματισμό για να ελπίζει σε τίτλο ο Μπανιάϊα και η Ducati, μια και τα παραμύθια και τα σενάρια του Τύπου για το Πρωτάθλημα που, τάχα, «είναι ακόμα ανοιχτό», μόνο σκοπό έχουν το «κουβέντα να γίνεται» (μην ξεγελαστεί κανένας αναγνώστης και τους διαβάσει) και όχι την πραγματική ζωή.
Θα πείτε τώρα, ότι αυτά που γίνονται μερικές φορές στη ζωή δεν τα πιάνει ούτε η πιο ξέφρενη φαντασία, αλλά στο φετινό MotoGP τα μαθηματικά δεν αφήνουν χωρο για εικασίες: Με +52 και τρείς αγώνες να απομένουν, μόνο με «οδηγική αυτοκτονία» του Γάλλου θα χαθεί ο τίτλος, και όπως ειδαμε το βροχερό διημερο των δοκιμών, το παιδί δεν έχει κανένα τέτοιο σκοπό!
Προσπάθησε, βέβαια, κάπως χαλαρά, να περάσει στη δεκάδα στο FP3. Δεν τα κατάφερε. Προσπάθησε λίγο πιο “ζεστά” στο Q1 και έφτασε κοντα, αλλά έχασε τους δύο τελευταίους γύρους λόγω κίτρινης σημαίας. Γύρω του, όλοι πίεζαν, πολλοί έπεφταν, και τα Ducati είχαν «καπαρώσει» την κορυφή. Τελικά, εκκινεί απο την πέμπτη σειρά! Πολύ πίσω. Επικίνδυνα πίσω. Αλλά προτίμησε αυτόν τον κίνδυνο του «στριμώγματος» και του «εμβολισμού» απο την πολύ πιο πιθανή πτωση των κατατακτηρίων. Ορθώς, κατα την άποψή μας. Αλλά, ο αγώνας είναι αύριο. Το μόνο που θέλει, και χρειάζεται, είναι να τερματίσει στους βαθμούς.
Η περίπτωση Μπανιάϊα είναι εντελώς διαφορετική. Ο νεαρός Ιταλός «το έχει» το Μιζάνο, και αυτό το ξέρουμε απο τη νίκη του πριν ένα μήνα και κάτι, καθώς και απο το ρεκόρ γύρου που έγραψε τότε. Αλλά… Στο διάστημα αυτό, και ιδίως μετα την δεύτερη νίκη του, ο Πέκο Μπανιάϊα «ψήλωσε» απότομα, και έφτασε να πιστεύει ότι είναι δυνατόν να πάρει το φετινό πρωτάθλημα. Δεν είναι βέβαια κάτι που βλέπουμε πρώτη φορά, το τι μπορούν να κάνουν μια- δύο νίκες σε έναν αναβάτη, αλλά την αξία των οδηγών την δείχνει ο χρόνος και όχι η στιγμή. Βέβαια ο Μπανιάϊα είναι συνηθισμένος στις νίκες και στον θρίαμβο απο την εκπληκτική καρριέρα του στη Moto2, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι με δύο νίκες «έγινε Μαρκέθ», γιατί πρέπει να θυμάται παντα ότι ο Μαρκέθ των οκτώ τίτλων ποτέ δεν «πούλησε ανωτερότητα», έστω με το ύφος του, και παντα παρέμεινε απλός και προσγειωμένος.
Σε κάθε περίπτωση, όπως και στο πρώτο Μιζάνο, έτσι και τώρα, στην πίστα που έχει πάρει το όνομά της απο τον (αδικοχαμένο) Μαρκο Σιμοντσέλλι και στον αγώνα που συμπίπτει με την δεκαετία απο τον θανατό του, οι Ducati δείχνουν να έχουν τον πρώτο λόγο, με την pole του Μπανιάϊα, την δεύτερη θέση του Μίλλερ αλλά και την τρίτη του Λούκα Μαρίνι, που, όπως άλλωστε και ο Φρανκο Μορμπιντέλλι (που ήταν πρώτο Yamaha), έρχονται απο την Σχολή VR 46 και στο Μιζάνο «έμαθαν να οδηγούν».
Στη δεύτερη σειρά εκκίνησης, βρίσκονται οι Π. Εσπαργκαρό, Μ. Ολιβέϊρα και Φρανκο Μορμπιντέλλι. Στην τρίτη σειρά με τον έβδομο χρόνο ο Μαρκ Μαρκέθ, που χάρισε στους τηλεθεατές ένα «τυχερό» σώσιμο τύπου Ροντέο στο FP4 (γλύτωσε ένα συνδυασμό low side και high side!), και είχε μια πτώση στα τελευταία λεπτά του Q2, που «τον θύμωσε» επειδή δεν πρόλαβε να κάνει καλό γύρο. Ασυνήθιστο (όχι η πτώση, ο θυμός για την πτώση). Δίπλα του, οι Λεκουόνα και Πετρούτσι, που ως γνωστόν έχουν χάσει τις δουλειές τους στην ΚΤΜ και τα δίνουν όλα για έναν αξιοπρεπή αποχαιρετισμό στο ΜotoGP.
Στην τέταρτη σειρά, οι Ζαρκό (που έδειξε δύναμη στις πρώτες δοκιμές), Α. Εσπαργκαρό και Χόρχε Μαρτίν (αυτός με δύο πτώσεις). Και θα πρέπει να παμε στην πέμπτη σειρά, με τους Ρινς και Α. Μαρκέθ (δεν γλύτωσαν ούτε αυτοί τις πτώσεις) για να βρούμε 15ο τον Φαμπιό Κουαρταραρό.
Πίσω του, στην έκτη σειρά, εκκινούν οι «γρήγοροι και επικίνδυνοι» (λογω επιθετικότητας στην οδήγηση και «επαφών» στα προσπεράσματα ) Νακαγκάμι και –ιδίως!-Μιρ, μαζί με την Ducati του Ενέα Μπαστιανίνι, που ακόμα και αν δεν έχει πάρει τέτοια συμβουλή/εντολή απο ομάδα ή εργοστάσιο, είναι σίγουρο ότι θα θεωρήσει καθήκον του να μπει μπροστά απο τον Γάλλο για να του κόψει βαθμούς. Αν τα καταφέρει, μπράβο του, αγώνας είναι και κερδίζει ο ταχύτερος. Μεχρι εκεί όμως. Ευτυχώς, ο νεαρός Ιταλός έχει δείξει ότι είναι ο πιο «μυαλωμένος» rookie μέχρι στιγμής.
Στο τέλος, χωρίς ελπίδες για κατι περισσότερο περα απο συνεχή προσπαθεια ανόδου και εισόδου στους βαθμούς, οι Βινιάλες, Μπίντερ και Ντοβιτσιόζο. Οι δύο τελευταίοι μάλιστα «θα συνδεθουν» το 2022 με την είσοδο του αδελφού του Μπίντερ, Ντάρυν Μπίντερ στη νεα ομάδα WithU Yamaha RNF (πρώην Petronas), κατ’ ευθείαν απο την Moto3 στο MotoGP. Mαζί και ο “δάσκαλός” του Ντόβι (συμβόλαιο μόνο για το 2022) με εργοστασιακή Μ1. ΟΚ, όλα καλά, αλλά ΔΥΟ Νοτιοαφρικανοί και μάλιστα αδέλφια, στο ολιγομελές club του MotoGP; Τι θα γίνει τελικά με τα «σπρωξίματα» και τα «μέσα»; Αδέλφια οι Μαρκέθ, αδέλφια οι Βαλεντινο-Λούκα, αδέλφια οι Εσπαργκαρό, τώρα αδελφια οι Μπίντερ, είναι όντως ΟΛΟΙ αυτοί «οι καλύτεροι αναβάτες στον κόσμο» για να πιάνουν τις λιγοστές παγκόσμιες θέσεις;
Απροσδόκητος τελευταίος στην, σε αυτή την περίπτωση, «μελαγχολική» τελευταία σειρά, ο Βαλεντίνο Ρόσσι, δίπλα στον Μικέλε Πίρρο. Δεν σχολιάζεται η εμφάνισή του, απλά ο άνθρωπος κάνει έναν αποχαιρετιστήριο αγώνα, και αυτό που θέλουν οι 30.000 Ιταλοί στις κερκίδες είναι να τον δουν στην πίστα για τελευταία φορά. Και σίγουρα θα είναι ένας έντονα φορτισμένος τελευταίος γύρος ο αυριανός.
Tι θα γίνει λοιπόν αύριο στον αγώνα; Κατ΄αρχάς, ένα μεγάλο ποσοστό ρίσκου φεύγει (δεν θα βρέχει, αλλά θα έχει καλό καιρό σύμφωνα με τις βραδυνές προγνώσεις) και τη θέση του παίρνει το θέαμα καθώς οι περισσοτεροι οδηγοί (που δεν πήγαν όπως ήθελαν λόγω της βροχής) θα είναι φουλ επίθεση απο τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο γύρο. Στην κορυφή, τα δύο εργοστασιακά Ducati θα φύγουν δυνατά (άγνωστο το αν και για πόσο θα μείνει ψηλά ο Μαρίνι), με τον Μπανιάϊα να κάνει διαφορά και τον Μίλλερ να παίζει (καλού κακού) τον πρωταγωνιστή στο έργο «το κόκκινο φράγμα» (είναι αλήθεια ότι είναι πολύ επιτυχημένος σε αυτό το ρόλο!). Αυτά, αν δεν έρθει κάποια εκκίνηση-κεραυνός απο τις πίσω σειρές, όπως του Μ. Μαρκέθ, ο οποιος οπωσδήποτε θα επιχειρήσει να ανέβει στην κορυφή στους πρωτους γύρους, χωρίς να ξεχνάμε τον Ολιβέϊρα, που αν και δεν περνάει περίοδο φόρμας, έχει κανει μερικές πολύ καλές εκκινήσεις στο παρελθον.
Ολα αυτά, θα κρατήσουν το ενδιαφέρον ζωντανό και το ρίσκο υψηλό για τις πρώτες σειρές και για τους πρώτους γύρους. Στο μεταξύ, όπως τα Ducati θεωρητικά θα έχουν αποφύγει τον συνωστισμό χάρις στις φοβερές τους εκκινήσεις, ο τίτλος θα «παγιώνεται» πίσω, με την, υποθέτουμε προσεκτική και σταθερα ανοδική, κούρσα του Φαμπιό Κουαρταραρό, που έχει ένα και μόνο στόχο: Να φτάσει στον τερματισμό όρθιος και βαθμολογουμενος!
Τα υπολοιπα, αύριο. Και δεν λέμε περισσότερα, γιατί το MotoGP είναι απρόβλεπτο και τα προγνωστικά εκθέτουν!
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Q2
1 63 Francesco BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team Ducati 299.1 1’33.0452 43 Jack MILLER AUS Ducati Lenovo Team Ducati 300.8 1’33.070 0.025 / 0.0253 10 Luca MARINI ITA SKY VR46 Avintia Ducati 295.8 1’33.130 0.085 / 0.0604 44 Pol ESPARGARO SPA Repsol Honda Team Honda 298.3 1’33.313 0.268 / 0.1835 88 Miguel OLIVEIRA POR Red Bull KTM Factory Racing KTM 295.8 1’33.439 0.394 / 0.1266 21 Franco MORBIDELLI ITA Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 293.4 1’33.526 0.481 / 0.0877 93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda 295.0 1’33.850 0.805 / 0.3248 27 Iker LECUONA SPA Tech 3 KTM Factory Racing KTM 294.2 1’33.893 0.848 / 0.0439 9 Danilo PETRUCCI ITA Tech 3 KTM Factory Racing KTM 291.8 1’34.140 1.095 / 0.24710 5 Johann ZARCO FRA Pramac Racing Ducati 300.0 1’34.687 1.642 / 0.54711 41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 298.3 1’34.963 1.918 / 0.27612 89 Jorge MARTIN SPA Pramac Racing Ducati 298.3 2’24.631 51.586 / 49.668ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Q1 (οι δυο πρωτοι στo Q2)1 63 Francesco BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team Ducati 300.0 1’33.3932 27 Iker LECUONA SPA Tech 3 KTM Factory Racing KTM 292.6 1’34.099 0.706 / 0.7063 42 Alex RINS SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 298.3 1’34.418 1.025 / 0.3194 73 Alex MARQUEZ SPA LCR Honda CASTROL Honda 296.7 1’34.454 1.061 / 0.0365 20 Fabio QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 295.0 1’34.476 1.083 / 0.0226 23 Enea BASTIANINI ITA Avintia Esponsorama Ducati 294.2 1’35.236 1.843 / 0.7607 30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU Honda 297.5 1’35.641 2.248 / 0.4058 36 Joan MIR SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 291.8 1’35.683 2.290 / 0.0429 12 Maverick VIÑALES SPA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 298.3 1’35.835 2.442 / 0.15210 33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 294.2 1’36.478 3.085 / 0.64311 4 Andrea DOVIZIOSO ITA Petronas Yamaha SRT Yamaha 288.7 1’36.639 3.246 / 0.16112 51 Michele PIRRO ITA Ducati Lenovo Team Ducati 295.0 1’37.880 4.487 / 1.24113 46 Valentino ROSSI ITA Petronas Yamaha SRT Yamaha 289.5 1’38.261 4.868 / 0.38132 Lorenzo SAVADORI ITA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia