MOTOGP, MUGELLO FP 1-2 : ΑΓΩΝΑΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ, Ή ΚΟΥΡΣΑ ΜΕΤΑΓΡΑΦΩΝ;
Δεν ξεκίνησε δυνατά ένας απο τους πιο σημαντικούς αγώνες του ημερολογίου, το Ιταλικό GP στο μαγευτικό Mugello. Γιατί στις δύο πρωτες περιοδους δοκιμών, εκτός απο το φτεράκι –αεροτομή στη σέλλα της Aprilia (που μοιάζει σαν κεραία ΤV σκάφους ή σαν μπούμεραγκ Αβορρίγινα –άραγε πόσο επικίνδυνο μπορεί να είναι αν χτυπήσει έναν αναβατη σε πτώση;), μέσα στη πίστα το θέαμα δεν ήταν καλό. Ολοι οδηγούσαν προσεκτικά (εκτός απο τον Ζαρκό, που με κλασσική εμφάνιση hobo κατάφερε να πέσει δύο φορές), οι οδηγοί της Ducati πάταγαν κουμπιά στην ευθεία για να χαμηλωνουν τις μοτοσυκλέτες, και τα ξαναπάταγαν στα φρένα για να τις σηκώσουν, ο Μαρκ Μαρκέθ είχε πάθει σύνδρομο «Ροσσι 2021» και δεν κατάφερνε ούτε τον Βινιάλες να ακολουθήσει («επίτηδες» πηγαινε αργά, είπαν κάποιοι!), τα λάθη έδιναν και έπαιρναν με συχνές εξοδους και διαδρομές στο χώμα, και αν υπήρξε ΕΝΑ νέο, αυτό ήταν εκτός πίστας, η ανακοίνωση της ομαδας RNF του Ζαλμάν Ραζαλί ότι υπέγραψε συμβόλαιο δύο συν δύο χρόνια με την Αprilia, αφήνοντας την Yamaha με δύο μοτοσυκλέτες, να ψάχνει τα χιλιόμετρα που της λείπουν (θα επανέλθουμε σε αυτό).
Αλλά δεν ήταν μονο αυτά τα νέα γύρω απο την Αprilia, που μονοπώλησαν το ενδιαφέρον των δύο πρώτων ημερών του Ιταλικού γύρου: Την Πέμπτη το εργοστάσιο ανακοίνωσε τη νέα υπογραφή συμβολαίου με τους Α. Εσπαργκαρό και Μαβερικ Βινιάλες για ΔΥΟ χρόνια, μια κίνηση που ίσως αυτή τη στιγμή φαίνεται σωστή, αλλά υπάρχουν θέματα για το μέλλον: Πρώτον, αν ο Α. Εσπαργκαρό που περνάει την καλύτερη αγωνιστική περίοδο της καρριέρας του, θα είναι το ίδιο δυνατός μέχρι το 2024. Και δεύτερον, αν ο Βινιάλες καταφέρει να ξεπεράσει τις δυσκολίες της ευαίσθητης ψυχολογίας του.
Το ουσιαστικό «νέο» της Παρασκευής ωστόσο, ήταν ο πρωτος χρόνος του Α. Εσπαργκαρό στο FP2, μπροστα απο πέντε (5) Ducati. Ετσι, μία με τα αποτέλεσματα, μία με την απόδοση, μία με το «φτεράκι», και μία με την «έκπληξη» των δύο ομάδων/τεσσάρων μοτοσυκλετών για τα επομενα τέσσερα χρόνια, η Αprilia φαίνεται να εξελίσσεται σε… «νέα Ducati», και όλοι περιμένουν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον (λόγω του τεράστιου, φανατικού κοινού των κερκίδων) το αποτέλεσμα του αγώνα!
Τώρα, γνωρίζοντας τις δυσκολίες του MotoGP και την απόλυτη συγκέντρωση που πρέπει να έχει ένας αναβάτης όχι για να αποδώσει τέλεια, αλλά και μόνο για να οδηγήσει, ειλικρινά ευχόμαστε το καλύτερο για όσους πάρουν εκκίνηση την Κυριακή έχοντας στο μυαλό τους ότι η αποδοση και η θέση τους στον (συγκεκριμενο) αγώνα συνδέεται άμεσα με την ανανέωση ή μη του συμβολαίου τους για το 2023. Και όταν «πρέπει» να κερδίσεις, είναι μαθηματικά βέβαιο ότι «πιέζεσαι», και όταν πιέζεται κάποιος στο ΜotoGP κάνει λάθη.
Τι να σκε΄φτεται άραγε ο Τζακ Μιλλερ, του οποίου το όνομα είναι πάνω-πάνω στις συζητήσεις, με «σίγουρη» την αποπομπή του απο την εργοστασιακή ομάδα και την συνέχεια της καρριέρας του ή στην Gresini ή στην ΚΤΜ (εφ’ όσον οι Αυστριακοι αποδεσμεύσουν τον Ολιβέϊρα); Και ο Ζαρκό; Και ο Μαρτίν; Εαν κάποιος απο τους τρείς ΚΕΡΔΙΣΕΙ το Mugello, μπορεί να θεωρεί σίγουρο το συμβόλαιό του για το 2023 (ο Μπαστιανίνι ασφαλώς συνεχίζει, και το εργοστάσιο «εύχεται» να είναι αυτός ο νικητής μεθαύριο! Γιατί; Γιατί ο Μπανιάϊα που ήδη έχει συμβόλαιο μέχρι το 2024 είναι πίσω στη βαθμολογία, ενω μια νίκη του Μπαστιανίνι πρώτον θα τον φέρει στην κορυφή, και δεύτερον θα δικαιολογήσει απόλυτα την «μεταγραφή» του στην εργοστασιακή ομάδα στη θεση του Μίλλερ. Θα βοηθήσει τις εσωτερικές ισορροπίες δηλαδή, και αυτό φορτώνει ΚΑΙ τον Μπαστιανίνι!). Οσο για τον Μαρτίν, είναι κοινή γνωση ότι έχασε τη θέση στο εργοστάσιο (ήταν ο Νο 1 υποψήφιος) λόγω των πτώσεων και εγκαταλείψεών του (παρ’ ΄ότι έχει δύο poles, αλλά η ταχύτητα δεν αρκεί). Ετσι, η πίεση που νιώθει για μια καλή εμφάνιση και νίκη μέσα στην Ιταλία είναι σίγουρα μεγάλη.
Για την Honda δεν υπάρχει συζήτηση. Η νέα μοτοσυκλέτα υστερεί χωρίς κάποιον που «θα την πάει» ή θα την εξελίξει, ο Μαρκ Μαρκέθ αποτελεί ένα ερωτηματικό (δηλαδή ή θα αποχωρήσει -για να μην γίνει Λορένθο ή Ροσσι- ή θα επανέλθει γιατί είναι ικανός για όλα), ο Πολ Εσπαργκαρό επίσης «παίζει» τη θέση του στην ομάδα (την οποία θέλουν να δώσουν στον Μιρ), και οι Νακαγκάμι και Α. Μαρκέθ βρίσκονται με το ένα πόδι εκτός ομάδας LCR. Οσο για την ΚΤΜ, οι συζητήσεις πέραν του Μίλλερ εμπλέκουν και τον Ρινς, αν και αυτή τη στιγμή το εργοστάσιο αναζητά λύσεις για την πτώση απόδοσης των RC 16 (πιο σωστά, την στασιμότητα εξέλιξης έναντι των άλλων).
Μένει η μοτοσυκλέτα του Παγκόσμιου Πρωταθλητή (και νικητή του Mugello 2021) Φαμπιό Kουαρταραρό, η Yamaha M1, που δεν ικανοποίησε τις απαιτήσεις του οδηγού της για περισσότερη δύναμη και υψηλότερη τελική (και αυτό φαίνεται στους χρόνους και στα αποτελέσματα, όπου παρά την απουσία νίκης, η τακτική και η ικανότητα του νεαρού Γάλλου, μαζί με το «μοίρασμα» των βάθρων, τον έχει ανεβάσει στην κορυφή της προσωρινής βαθμολογίας).
Η Yamaha είναι σίγουρο ότι δεν θα μείνει με δύο μοτοσυκλέτες τα επομενα χρόνια, και θα έχει κάνει τους σχεδιασμούς της, μια και η αποχώρηση της Μαλαισιανής ομάδας θεωρείτο δεδομένη. Πράγματι, η Yamaha χρησιμοποιησε μέχρι εκεί που δεν παιρνει άλλο τον Ζαλμάν Ραζαλί: Αρχικά «του πήρε» τον αναβατη που εκείνος ανακάλυψε, τον Κουαρταραρό, όπως και τον Μορμπιντέλλι, αφου όμως τον κράτησε ένα χρόνο στη σέλλα μιας μοτοσυκλέτας διετίας (έτσι δεν έφερε αποτελέσματα για την ομάδα). Στη συνέχεια, χρησιμοποίησε την Petronas Yamaha για «να παρκάρει» τιμητικά τον Βαλεντίνο Ρόσσι, επειδή ο Ιταλός superstar επέμενε (το πιθανότερο για οικονομικούς λόγους) για μια τελευταία χρονιά στο ΜοtoGP (μια χρονιά, που οι αναρίθμητοι φίλοι του έχουν ξεχάσει ήδη). H έλλειψη αποτελεσμάτων του 2021 είναι ένας απο τους λόγους που «κόστισαν» στον Ραζαλί τον μεγάλο του χορηγό, την Petronas, και χωρίς σημαντικους υποστηρικτές δεχτηκε την προταση της Yamaha για το 2022, με την ανεξήγητη υποχρέωση υπογραφής του Ντοβιτσιόζο (τελευταία ένσημα πριν την τιμητική αποστράτευση εις βαρος της ομάδας του, που κάπως ελάφρωσε ο υποστηρικτής WithU,) και τον οικονομικό, αλλά και «πειραματικό» αναβάτη της Μοtο3 Nταρρυν Μπιντερ. E, μετά απο αυτά, δύσκολα θα συνέχιζε κάποιος την συνεργασία και η Αprilia αποτέλεσε την ιδανική λύση για την ομάδα του Ζαλμάν Ραζαλί που έχει προσφέρει πολλά στην Yamaha. Τωρα, για την τύχη του Μορμπιντέλλι (που συναγωνίζεται επάξια τον Ντοβιτσιόζο για μια θέση όσο πιο κοντά στο τέλος γίνεται) ίσως αποφασίσει η…VR 46, μια και είναι πιθανό η νέα δορυφορική ομάδα της Yamaha για το 2023-2024 να είναι αυτη του Βαλεντίνο Ρόσσι.
Περισσοτερα μετα τη μάχη της pole position, που προβλέπεται δυνατή γιατί, είπαμε, η νίκη στο Mugello θα κρίνει πολλά για πολλούς.
AΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ FP2
1 Aleix Espargaro ES Aprilia Racing Aprilia 352.9 01’45.8910 0.000
2 Francesco Bagnaia IT Ducati Lenovo Team Ducati 350.6 01’45.9400 0.049 / 0.049
3 Jack Miller AU Ducati Lenovo Team Ducati 348.3 01’46.3130 0.422 / 0.373
4 Johann Zarco FR Prima Pramac Racing Ducati 352.9 01’46.3490 0.458 / 0.036
5 Luca Marini IT Mooney VR46 Racing Team Ducati 343.9 01’46.3620 0.471 / 0.013
6 Enea Bastianini IT Gresini Racing MotoGP Ducati 351.7 01’46.3950 0.504 / 0.033
7 Brad Binder ZA Red Bull KTM Factory Racing KTM 354 01’46.4390 0.548 / 0.044
8 Marco Bezzecchi IT Mooney VR46 Racing Team Ducati 349.5 01’46.4730 0.582 / 0.034
9 Fabio Quartararo FR Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 346.1 01’46.5190 0.628 / 0.046
10 Pol Espargaro ES Repsol Honda Team Honda 350.6 01’46.6180 0.727 / 0.099
11 Jorge Martin ES Prima Pramac Racing Ducati 351.7 01’46.6290 0.738 / 0.011
12 Marc Marquez ES Repsol Honda Team Honda 351.7 01’46.6580 0.767 / 0.029
13 Alex Rins ES Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 355.2 01’46.6630 0.772 / 0.005
14 Miguel Oliveira PT Red Bull KTM Factory Racing KTM 349.5 01’46.8180 0.927 / 0.155
15 Takaaki Nakagami JP LCR Honda IDEMITSU Honda 347.2 01’46.8520 0.961 / 0.034
16 Fabio Di Giannantonio IT Gresini Racing MotoGP Ducati 348.3 01’46.9150 1.024 / 0.063
17 Maverick Viñales ES Aprilia Racing Aprilia 347.2 01’47.0530 1.162 / 0.138
18 Alex Marquez ES LCR Honda CASTROL Honda 349.5 01’47.1510 1.260 / 0.098
19 Joan Mir ES Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 354 01’47.2690 1.378 / 0.118
20 Franco Morbidelli IT Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 343.9 01’47.4680 1.577 / 0.199
21 Andrea Dovizioso IT WithU Yamaha RNF MotoGP Team Yamaha 347.2 01’47.5830 1.692 / 0.115
22 Remy Gardner AU Tech3 KTM Factory Racing KTM 345 01’47.6840 1.793 / 0.101
23 Darryn Binder ZA WithU Yamaha RNF MotoGP Team Yamaha 347.2 01’47.6870 1.796 / 0.003
24 Michele Pirro IT Aruba.it Racing Ducati 349.5 01’47.7260 1.835 / 0.039
25 Raul Fernandez ES Tech3 KTM Factory Racing KTM 347.2 01’47.9980 2.107 / 0.272
26 Lorenzo Savadori IT Aprilia Racing Aprilia 347.2 01’48.0880 2.197 / 0.090