TΕΛΙΚΑ, ΕΙΝΑΙ ΓΕΓΟΝΟΣ: ΣΤΟ ΜΟΤΟGP TOY 2023, OI MOΤΟΣΥΚΛΕΤΕΣ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΑΝΑΒΑΤΕΣ!
Βαρετό. Το MotoGP έχει γινει βαρετο. Και εχει γινει βαρετο επειδη ειναι προβλεψιμο: Στηνονται οι φιλοι μπροστα στις τηλεορασεις τους σε ολο τον κοσμο, και το μονο που περιμενουν να δουν ειναι το ποια Ducati θα κερδισει Σαββατο μετα απο Σαββατο, Κυριακη μετα απο Κυριακη. Γιατι σιγουρα θα ειναι μια Ducati, και στις ελευθερες, και στις κατατακτηριες, και στο Sprint και στον αγωνα.
Αυτο, δειχνει το μεγεθος της ευφυίας του Τζιτζι Νταλ’ ’Ινια (γιατι ειναι ο αρχιτεκτονας ολοκληρου του κοκκινου οικοδομηματος, οχι μονο της τεχνολογιας και της αεροδυναμικης), αλλά αφαιρει απο την εξισωση την αξια και την διαφορα των οδηγων, οι οποιοι «υποτιμουνται» εφ’ ΄οσον ολοι μπορουν να κερδίσουν, αλλά μονο με αυτη τη μοτοσυκλετα. Ετσι, χαιρομαστε οταν κερδιζει ο «νεος», αλλά αμεσως μετα λεμε «λογικο, αφου ειχε Ducati» και δεν μπορουμε να ξερουμε αν ο νεος ειναι οντως τοσο καλος ωστε να χαρακτηριστει σαν το νεο μεγαλο ταλεντο, ή απλως ειναι η πιστα «του» και η Κυριακη «του», που στον επομενο αγωνα θα ειναι η Κυριακη και η πιστα καποιου άλλου, υποχρεωτικως ομως με παρανομαστη Ducati. Aυτο ακριβως ειναι το βαρετο.
Οπως, για να τα λεμε ολα, βαρετο ειναι το κομπαρσιλικι των άλλων εργοστασιων. ΟΚ, η Ducati ειναι η καλυτερη. Ε, και; Απο που ως που θα ενθουσιασει και θα φανατισει τον νεαρο που ψαχνει να αγορασει παπί, ή 125, ή 300, ή 400, άντε να φτασει στα Kινεζικα superport, και το πολυ μεχρι τα φτηνα δικυλινδρα 700 της Υamaha (MT7, R7); H Ducati εχει τιμοκαταλογο που μοιαζει με ισολογισμο τραπεζας, και αυτο ειναι λογικο αφου κατασκευαζει μοτοσυκλετες για εύπορους χομπίστες που δεν τους απασχολει η τιμη αγορας. Ετσι, το 2022 που ηταν μια χρονια ρεκορ και στις πιστες (τιτλοι WSBK και MotoGP) και στον επιχειρηματικο στιβο, η Ducati περασε για πρωτη φορα τις 60.000 πωλησεις, που της εφεραν 1.089.000.000 Ευρω τζίρο (1 ΔΙΣ.), αλλά ταυτοχρονα αύξησε τα κερδη της κατα 77% σε σχεση με το ’21, φτανοντας τα 109 εκατομμυρια Ευρω! Καθολου άσχημο για αυτα τα βιομηχανικα μεγεθη το να έχεις το 10% του τζιρου σου καθαρο κερδος! Και αυτο το πετυχαινεις με το να πουλας καλά αλλά και πολυ ακριβα προϊοντα. Στον κοσμo της μοτοσυκλετας ομως, τα πολυ ακριβα μηχανηματα ειναι για πολυ λιγους, και αυτο απομακρυνει την (ακριβη) φιρμα απο τους νεους αναβατες, που αποτελουν την ψυχη καθε αθληματος και σαν θεατές αλλά και σαν καταναλωτες των διαφημιζομενων προϊοντων. Λογω εξωφρενικου κοστους, την Ducati την εκτιμουν, την θαυμαζουν και την ονειρευονται, αλλά αποκλειεται εντελως να την αγορασουν. Γι αυτο και η απουσια απο το MotoGP των εργοστασιων που κατασκευαζουν μεγαλη γκαμα δικυκλων και μοτοσυκλετων που ΟΛΟΙ μπορουν να αγορασουν και «να ταυτιστουν», ακομα και να φανατιστουν «για τη μαρκα τους» στους αγωνες, κανει μεγαλη ζημια στη δημοτικοτητα του αθληματος, και οσο η «μονομάρκα» συνεχιζεται,τοσο πιο εμφανες θα γινεται αυτο. (Σημειωση: Καμμια συγκριση με τους tifosi της Ferrari στην F1, γιατι στα αυτοκινητα ισχυουν άλλοι κανονες, άλλες ηλικιες, άλλα οικονομικα δεδομενα, άλλα γουστα. Οι νεαροι αγοραζουν δικυκλα, γιατι ξεκινουν απο πολυ χαμηλα σε κυβισμο και τιμη, άρα ΜΠΟΡΟΥΝ να τα αποκτησουν, ενω ακομα και το φτηνοτερο αυτοκινητο ειναι εκτος δυνατοτητων τους, κι ας μην ειναι Mercedes ή Ferrari, ας ειναι ενα ταπεινο Renault).
Στο Ασσεν, στο κλασσικο, ιστορικο και «στριφτερο» Ολλανδικο σιρκουϊ, επιβεβαιωθηκε για μια ακομα φορα (και αυτο θα γινεται μεχρι να αλλαξουν οι κανονισμοι) η συνολικη υπεροχη της Ducati. Aυτη τη φορα ηταν ο Μαρκο Μπεζεκι που αισθανθηκε την πιστα «δικη του», καταφερνοντας να παρει την pole position με νεο ρεκορ, και να κατακτησει μια «ανετη» νικη στον αγωνα Sprint (τα εισαγωγικα στο «άνετη» σημαινουν πρωτον οτι δεν υπαρχει «ανετη» νικη αλλά δουλευεις σκληρα για να την κατακτησεις, και δευτερον οτι ήλεγχε τον Μπανιάϊα, που τον ακολουθουσε στο μισο δευτερολεπτο).
Με την εκκινηση ο Μπανιάϊα έφυγε λιγο καλυτερα, αλλά ο Μπεζεκι περασε μπροστα μετα απο λιγο και έφτιαξε πολυ μικρη, αλλά διατηρησιμη, διαφορα. Ο Μπραντ Μπίντερ ήταν τριτος και ο Κουαρταράρο που πηγε καλα στο Q2 έμεινε καθαρα τεταρτος. Ετσι κυλησαν οι γυροι, χωρις κανείς να κανει ιδιαιτερες προσπαθειες απο τους πισω, πλην του Εσπαργκαρο που περασε τον Βινιαλες και τον Μαρτιν ανεβαινοντας πεμπτος. Δυο γυρους πριν τον τερματισμο ο Μπανιάϊα πλησιασε στα τρια δεκατα, αλλα ο Μπεζεκι ειχε περιθωρια και αμεσως άνοιξε στο 1’’.2 την διαφορα, παιρνοντας χωρις εμφανή πιεση την νικη. Ο Μπιντερ τερματισε τριτος αλλά πηρε ποινη long lap για υπερβαση οριων της πιστας, που επειδη στον τελευταιο γυρο δεν προλαβαινε να την εκτελεσει, «μεταφραστηκε» σε 3’’, που τον έριξαν πεμπτο πισω απο τον Εσπαργκαρο, και ανεβασαν τον Κουαρταράρο στο βαθρο της τριτης θεσης.
Αυτος ηταν ο βαρετος αγωνας Sprint του Ασσεν, που σαν «highlight» του Σαββατου είχε την τραγικη εμφανιση του αποπροσανατολισμενου και με εμφανη αδυναμια να αγωνιστει Μαρκ Μαρκέθ, που στο Q1, περιμενοντας να βρει καποιον να τον «τραβηξει», χτυπησε στο πισω μερος του Μπαστιανινι που επισης ειχε κοψει κοιταζοντας πισω να βρει το δικο του «ρυμουλκο», και κυριολεκτικα «τσακιστηκε», ευτυχως με λιγα χιλιομετρα και χωρις να ριξει τον Ιταλο. Μετα απο αυτο το υποτιμητικο για την αξια και την ιστορια του συμβαν, ξεκινησε το Sprint δεκατος και τερματισε 17ος, πισω απο τον δοκιμαστη της Aprilia Λ. Σαλβατορι, και καπου 20’’ μακρια απο τον νικητη (στους μισους γύρους, σε σχεση με τον κανονικο αυριανο αγωνα). Ισως θα ηταν καλυτερα να μην έτρεχε για να συνελθει απο τους τρυματισμους και το σοκ της Γερμανιας; Ισως, αλλά ο ιδιος ειπε οτι ηθελε να διατηρησει την επαφη με την μοτοσυκλετα. ΟΚ, παντως το θεαμα δεν ειναι καλο, φοβιζει για κατι σοβαροτερο, γιατι αν χαθει η εμπιστοσυνη και παρ’ ολα αυτα συνεχιζεις να προσπαθεις, έρχονται νομοτελειακα τα λαθη. Δ.Π.
AΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ SPRINT RACE
1 12 72 Marco BEZZECCHI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI 20’09.174 175.7
2 9 1 Francesco BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 20’10.468 175.6 1.294
3 7 20 Fabio QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 20’11.046 175.5 1.872
4 6 41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing APRILIA 20’11.419 175.4 2.245
5 5 33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 20’13.756 175.5 4.582
6 4 89 Jorge MARTIN SPA Prima Pramac Racing DUCATI 20’14.210 175.0 5.036
7 3 12 Maverick VIÑALES SPA Aprilia Racing APRILIA 20’15.050 174.9 5.876
8 2 23 Enea BASTIANINI ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 20’19.276 174.3 10.102
9 1 73 Alex MARQUEZ SPA Gresini Racing MotoGP DUCATI 20’19.699 174.2 10.525
10 10 Luca MARINI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI 20’19.730 174.3 10.556
11 43 Jack MILLER AUS Red Bull KTM Factory Racing KTM 20’20.365 174.1 11.191
12 30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU HONDA 20’20.647 174.1 11.473
13 5 Johann ZARCO FRA Prima Pramac Racing DUCATI 20’24.613 173.5 15.439
14 37 Augusto FERNANDEZ SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM 20’26.928 173.2 17.754
15 21 Franco MORBIDELLI ITA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 20’28.682 173.0 19.508
16 32 Lorenzo SAVADORI ITA Aprilia Racing APRILIA 20’28.838 172.9 19.664
17 93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team HONDA 20’29.090 172.9 19.916
18 25 Raul FERNANDEZ SPA CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA 20’29.757 172.8 20.583
19 88 Miguel OLIVEIRA POR CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA 20’33.443 172.3 24.269
20 27 Iker LECUONA SPA Repsol Honda Team HONDA 20’33.901 172.2 24.727
21 94 Jonas FOLGER GER GASGAS Factory Racing Tech3 KTM 20’41.230 171.2 32.056
22 6 Stefan BRADL GER LCR Honda CASTROL HONDA 20’44.546 170.7 35.372
Not classified
49 Fabio DI GIANNANTONIO ITA Gresini Racing MotoGP DUCATI 4’48.902 169.7 10 laps
AΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Q2, GRID
1 72 Marco BEZZECCHI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI Q2 1’31.472 6 9 310.6
2 1 Francesco BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team DUCATI Q2 1’31.533 6 8 0.061 0.061 310.6
3 10 Luca MARINI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI Q2 1’31.630 6 6 0.158 0.097 313.0
4 20 Fabio QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA Q2 1’31.671 6 8 0.199 0.041 305.2
5 33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM Q2 1’31.704 6 8 0.232 0.033 309.0
6 41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing APRILIA Q2 1’31.812 6 8 0.340 0.108 306.0
7 12 Maverick VIÑALES SPA Aprilia Racing APRILIA Q2 1’31.837 6 8 0.365 0.025 310.6
8 5 Johann ZARCO FRA Prima Pramac Racing DUCATI Q2 1’31.881 6 8 0.409 0.044 309.8
9 73 Alex MARQUEZ SPA Gresini Racing MotoGP DUCATI Q2 1’31.898 6 8 0.426 0.017 306.7
10 89 Jorge MARTIN SPA Prima Pramac Racing DUCATI Q2 1’32.170 4 6 0.698 0.272 306.7
11 88 Miguel OLIVEIRA POR CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA Q2 1’32.174 7 8 0.702 0.004 306.7
12 43 Jack MILLER AUS Red Bull KTM Factory Racing KTM Q2 1’32.715 3 8 1.243 0.541 308.3
13 49 Fabio DI GIANNANTONIO ITA Gresini Racing MotoGP DUCATI Q1 1’32.185 6 8 (*) 0.192 305.2
14 30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU HONDA Q1 1’32.497 3 8 (*) 0.504 0.312 302.2
15 21 Franco MORBIDELLI ITA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA Q1 1’32.530 2 6 (*) 0.537 0.033 305.2
16 25 Raul FERNANDEZ SPA CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA Q1 1’32.671 5 7 (*) 0.678 0.141 309.0
17 93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team HONDA Q1 1’32.672 2 5 (*) 0.679 0.001 305.2
18 23 Enea BASTIANINI ITA Ducati Lenovo Team DUCATI Q1 1’32.844 2 8 (*) 0.851 0.172 310.6
19 32 Lorenzo SAVADORI ITA Aprilia Racing APRILIA Q1 1’33.008 5 7 (*) 1.015 0.164 311.4
20 6 Stefan BRADL GER LCR Honda CASTROL HONDA Q1 1’33.040 7 7 (*) 1.047 0.032 306.7
21 37 Augusto FERNANDEZ SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM Q1 1’33.082 2 8 (*) 1.089 0.042 306.0
22 27 Iker LECUONA SPA Repsol Honda Team HONDA Q1 1’33.088 7 8 (*) 1.095 0.006 303.7
23 94 Jonas FOLGER GER GASGAS Factory Racing Tech3 KTM Q1 1’33.300 3 8 (*) 1.307 0.212 303.7
Κυριε Δημητρη το ρητο λεει
《 Με λενε Ριζο κι οπως θελω τα γυριζω 》
Καληνυχτα σας .