Τιμωρηθηκε λοιπον ο Ζαρκό (με πέντε μερες καθυστέρηση από τους αγωνοδίκες), έπεσε η ενταση, καταχάρηκαν οι Ρόσσι, Μορμπιντέλλι και Petronas για την απόδοση δικαιοσύνης στον “μισό δολοφονο”, μέσα στην αναμπουμπούλα βγηκε και ο Π. Εσπαργκαρό να πει ότι ο Ολιβέϊρα πέφτοντας τον πηρε μαζί του (ενδοοικογενειακός ο καυγάς αυτός), και όλοι “ξέχασαν” τα εξής: α) Οτι αν δεν είχε γίνει ΤΟ θαύμα, δεν θα είχαμε αγώνα ούτε αύριο ούτε φετος, και β) Οτι την πραγματική ευθύνη για το άσχημο ατυχημα με το ευτυχές τέλος έχει η πίστα με την πανάρχαιη σχεδίαση, και φυσικά αυτοί που ενέκριναν αγώνα ΜοtoGP, ήτοι η FIM και η Dorna πρωτίστως, και δευτερευόντως οι Αυστριακοι οργανωτές και ο Μέγας χορηγός και ιδιοκτήτης. Επειδή όμως αυτούς δεν τους αγγίζει κανείς, αναζητήθηκε ο αποδιοπομπαίος τράγος που θα επωμιζόταν ΟΛΟΚΛΗΡΗ την ευθύνη του ατυχήματος, λες και έτρεχε μόνος του σε μια ασφαλέστατη πίστα!
Με την ατμόσφαιρα να θυμίζει μπαρουταποθήκη και το ρόλο του αναπτήρα κοντά στο φυτιλι να παίζουν οι δηλώσεις του Βαλεντίνο Ροσσι και του Μορμπιντέλλι (φυσικά ο Ρόσσι είχε κάθε δικαίωμα να ζητά ευθύνες αφού ούτε καν προλαβε να δει την ιπτάμενη Υamaha Petronas που λίγο έλειψε να του στερήσει τη ζωη, όπως και του Βινιάλες ο οποίος όμως ήταν πολύ μετρημένος στις δηλώσεις του), οι αγωνοδίκες με καθυστέρηση πέντε ημερών τιμώρησαν τον Γιοάν Ζαρκό με ποινή εκκίνησης απο τα πιτς για τον επόμενο αγώνα (τον αυριανό). Αιτιολογία της τιμωρίας, η “ανεύθυνη οδηγηση”, όπως ακριβώς και στην περίπτωση της Τσεχίας.
Ειναι έτσι τα πράγματα; Προφανως και ΟΧΙ! Να γιατί:
Ο Ζαρκό εχει σίγουρα ευθυνη, αφού ήταν ενας εκ των δύο εμπλεκομένων στο ατύχημα. Αλλά όχι ΟΛΗ την ευθύνη, όπως αποφάσισαν οι τρείς αγωνοδίκες, πιεσμένοι όπως είπαμε απο την ατμόσφαιρα, που ηθελε έναν αποδιοπομπαίο τράγο για να εκτονωθεί. Γιατί ο Ζαρκό εκανε αυτό που υποτιθεται οτι κάνουν οι αγωνιζόμενοι: Πέρασε στην ευθεία έναν αντίπαλο με πιο αργή μοτοσυκλέτα! Και μετά, ο αντίπαλος αυτός εκανε slip streaming, δεν μπόρεσε να φρενάρει και τον χτυπησε απο πισω. Γιατί λοιπόν ήταν ανευθυνος ο Ζαρκό που έπρεπε να προβλεψει το τι θα εκανε αυτός που έμεινε πίσω του, και όχι ο Μορμπιντέλλι που στο κάτω κάτω έβλεπε όλη την κατάσταση και μπορουσε να ρυθμισει ανάλογα τις ενέργειές του, όχι να πάει να καρφώσει τον προπορευόμενο; Αλλά και πάλι, δεν υποτίθεται ότι στους αγώνες όταν σε περνούν ακολουθείς τροχό, προσπαθώντας να ξαναπεράσεις;
Αρα: Αν υπάρχει ευθύνη, αυτη βρίσκεται στο ότι και οι δύο αναβάτες εκαναν αυτό που κανει κάθε αγωνιζόμενος. Ο ένας προσπέρασε στην ευθεία (και δεν φρενάρισε νωρίτερα, ούτε αλλαξε επίτηδες γραμμή μια και εκεί βγήκε μετα το προσπέρασμα, όπως όλοι δεχτηκαν), και ο αλλος προσπάθησε να ακολουθήσει με slip streaming επειδη μόνο έτσι μπορει μια Μ1 να μείνει κοντά στα Ducati στο Red Bull Ring. Τρομακτικό το ατύχημα, ναι, αλλά οι ευθύνες είναι μοιρασμένες στον Μορμπιντέλλι που ακολουθούσε έχοντας την απόλυτη επιλογη να ρυθμίσει την ταχύτητά του, και στον Ζαρκό που προηγείτο έχοντας περάσει σε ευθεία (με αυτή τη σειρά, και δεν έχουμε ακούσει ακόμα τι έδειξε η τηλεμετρία του Μορμπιντέλλι στο σημείο της σύγκρουσης σε σχέση με τους προηγούμενους γυρους). Οσο για τον τρομακτικό κινδυνο που αγγιξε σαν την παγωμένη φτερούγα του θανάτου τους Βινιάλες και Ρόσσι, φυσικα οι ευθύνες 100% βρίσκονται στην πίστα, που του χρόνου κατα πάσα πιθανότητα θα έχει ένα σικαίην στη θέση της “ευθειοστροφής” Νο 2.
Γιατί λοιπόν οι αγωνοδίκες τιμώρησαν τον Ζαρκό, που ήταν και ο μονος που τραυματίστηκε, με αποτέλεσμα να υποβληθει σε επέμβαση για τοποθετηση βίδας στο σκαφοειδές και να χάσει τις δοκιμές της Παρασκευής (απαγορεύεται, λόγω της αναισθησίας της επεμβασης, η συμμετοχή για 48 ωρες μετά το χειρουργείο);
Στοπ εδώ: Πρώτος κανόνας, το να υπακούουν οι αναβάτες και οι ομάδες στις αποφασεις των αγωνοδικων (και του αλυταρχη, και των κριτών). Δεν σου αρεσουν; Κανε έφεση. Και πολυ σοφά, ο Ζαρκό ΔΕΝ έκανε εφεση στην τιμωρία -που-δεν -ηταν -ολη-δική-του, παρ’ ότι δικαίως αναρωταται γιατί στην Τσεχία τιμωρηθηκε για ανεύθυνη οδήγηση επειδη πέρασε απο εσωτερικη τον Εσπαργκαρό, και δεν έγινε το ιδιο στην Αυστρία με τον Ολιβέϊρα;!
Εν παση περιπτωσει, προέχει η ηρεμία για όλους, κι έτσι δέχτηκε την τιμωρία, έκανε μια πολυ καλή εμφάνιση περνώντας (με μισές δοκιμές) στο Q2 και έγραψε τον τρίτο χρόνο στο Q1. Μπορει ο Γάλλος να είναι παράξενος τυπος, χωρίς καλή επικοινωνία και χωρίς συμπάθειες, μπορεί να έχει επιθετικο στυλ οδήγησης (οχι χειρότερο απο άλλους του χτες και του σημερα), αλλά ακριβώς αυτός ήταν “ο λόγος” της τιμωρίας του: Μικρή ομάδα η Αvinthia, ο Ρόσσι απέναντί του (ο οποίος δεν τον καλοβλέπει απο το 2017), εκρηκτική η ατμόσφαιρα, ο ίδιος θέλει να συνεχίσει με την Ducati τα επόμενα χρόνια, η πιο εξυπνη κινηση ήταν να δεχτει την ποινή, να πουν ολοι ευτυχώς που δεν έγινε το κακό, και να στραφεί το ενδιαφέρον στον αυριανό αγώνα. Και πριν κλείσουμε με το θεμα, μια παρατηρηση: Υπήρξε σιωπή απο πολλές πλευρές, οδηγούς και ομαδες, κάτι που δείχνει οτι δεν ήταν όλοι σύμφωνοι με την τιμωρία του Γάλλου. Αλλά υπάρχει και ένα πανίσχυρο κύκλωμα στο MotoGP, με το οποίο δεν είναι κανείς πρόθυμος να αντιπαρατεθεί. Η τιμωρία του Ζαρκό, για να αποφορτιστεί το τεταμένο κλίμα, ήταν επιλογή. Και εμείς θα επιμείνουμε στο…θαύμα!
Στο Q1, μετά απο σκληρη προσπάθεια, ο Πολ Εσπαργκαρό πηρε την πρώτη pole position της καρριερας του, ακόμα πιο σημαντικο όμως ήταν αυτό το γεγονός για την ΚΤΜ, η οποία επίσης παίρνει την πρώτη της pole, σε μια χρονιά που καταφερνει να αναδειχτεί σε δύναμη πρωταγωνιστική, πρωτίστως χάρις -η άποψή μας ειναι αυτή- στις μοτοσυκλετες της. Σίγουρα αξιέπαινες οι προσπάθειες των αναβατών της, αλλά τα παλμαρέ των νέων και παλαιοτερων Μπίντερ, Λεκουόνα, Ολιβέϊρα και Εσπαργκαρό στο ΜοtoGP, δεν αποτελούν εγγύηση για τους θριάμβους που καταγράφει η φιρμα. Ας δούμε αύριο αν η ακραια οδηγηση του Πολ Εσπαργκαρό δικαιώσει το εργοστασιο με την κορυφαία διακριση μιας νικης μεσα στην πατρίδα και στην έδρα του.
Ενα εξαιρετικά δυσαρεστο νέο για τους φιλους του MotoGP, του Μαρκέθ και της Honda ηταν η ανακοίνωση της ομάδας ότι ο Μαρκ Μαρκεθ θα λείψει για δύο με τρείς μήνες ακομα, γιατί η ζημιά στο χερι (που εγινε λόγω πιέσεων, μάλλον στη διαρκεια της προετοιμασίας για την επάνοδο στην Τσεχια) ήταν σοβαρή και χρειάζεται χρονος για πληρη αποκατάσταση. Καμμία περίπτωση λοιπόν για διπλό Μιζανο στις 13 και 20 Σεπτεμβριου, και περιμένουμε νέες ανακοινώσεις.
Η απουσία του Μαρκ Μαρκεθ, έχει οπωσδήποτε “κατεβάσει” τον πήχυ και ταυτοχρονως εχει δειξει ότι η Honda δεν είχε ούτε την μοτοσυκλετα, ούτε τους οδηγούς, ούτε και “τον παγκο” που θα κρατούσαν τη σημαία ψηλά αν τυχαινε να λείψει το μεγαλο αστερι της. Μόνο ο Νακαγκάμι με την RC του 2019 γαζώνει, αλλά δικαιως γιατί οι άλλοι αναβάτες της Honda ειναι ο εντελώς άπειρος στο MotoGP Άλεξ Μαρκεθ, ο Κράτσλοου που δεν δείχνει καμμία επιθυμία να “ψάξει τα όρια” με μια μοτοσυκλέτα που δεν του γεννά εμπιστοσύνη (όπως δηλώνει εδώ και χρονια!) και ο Μπραντλ, απο τον οποιο δεν έχει κανείς απαιτήσεις και συμμετέχει για να φαίνονται οι χορηγοί (και για να προσπαθήσουν να εξελίξουν την μοτοσυκλέτα).
Η Yamaha έλυσε φαινεται το προβημα αξιοπιστιας των κινητήρων της και απεσυρε το αίτημα προς την MSMA για λύσιμο και αντικατασταση όποιων εξαρτημάτων ήταν ύποπτα για αστοχία. Επανηλθε όμως στην υστερηση τελικης ταχύτητας, κάτι που δεν βοηθα τους οδηγους της, τη στιγμή που παλεύουν για τα 300 ενώ το ΚΤΜ του Εσπαργκαρό γράφει 319 στην ίδια ευθεία. Αγνωστο αν αυτό ήταν το προβλημα του Ρόσσι στις δοκιμές, αλλά πρέπει να τονισουμε ότι οι διαφορές στους χρόνους είναι τόσο μικρες (δέκατα!), ώστε στον αγώνα αυτο που μετραει είναι η εκκίνηση. Αυτός θα είναι ο στόχος και του Ροσσι αλλά και του Ντοβιτσιόζο που απέχουν σπο τις πρώτες σειρές, ενώ οι αναβάτες των Suzuki (μηχανάκια που τα ζηλεύουν όλοι!) έχουν και πάλι την ευκαιρία για βάθρο. Τελος, ο πρωτοπορος της βαθμολογίας και νικητής των δύο πρώτων αγώνων Φαμπιο Κουαρταραρό, θα πρεπει να αποφύγει τα λάθη για να κυνηγήσει ένα καλό τερματισμό, μια και δεν δείχνει δυνατός και δεν είναι σταθερός όταν πιεζεται. Ομως, στους αγώνες υπάρχει πάντα το στοιχειο της έκπληξης και του απροσδοκητου που φερνει τα πάνω κάτω, και αυτή είναι η γοητεία τους. Εδικά φέτος που λειπει ο Μαρκ Μαρκεθ, όλα μπορούν να συμβούν, με τα βάθρα, τις νίκες αλλά και τον τίτλο ανοιχτά σε όλους σχεδόν τους εργοστασιακούς!
Εμπρός λοιπόν κύριοι, δείξτε μας την αξία σας, και προσοχή στην “ανεύθυνη οδήγηση”, γιατί η συγκεκριμένη πίστα δεν συγχωρεί!
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Q2 (O Zαρκό θα εκκινήσει απο τα πιτ και όλοι ανεβάινουν μια θέση)
1 44 Pol ESPARGARO SPA Red Bull KTM Factory Racing KTM 311.2 1’23.580
2 30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU Honda 310.3 1’23.602 0.022 / 0.022
3 5 Johann ZARCO FRA Esponsorama Racing Ducati 313.0 1’23.632 0.052 / 0.030
4 36 Joan MIR SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 308.5 1’23.678 0.098 / 0.046
5 43 Jack MILLER AUS Pramac Racing Ducati 314.8 1’23.700 0.120 / 0.022
6 12 Maverick VIÑALES SPA Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 306.8 1’23.778 0.198 / 0.078
7 42 Alex RINS SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 310.3 1’23.782 0.202 / 0.004
8 88 Miguel OLIVEIRA POR Red Bull KTM Tech 3 KTM 310.3 1’23.797 0.217 / 0.015
9 4 Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati Team Ducati 313.0 1’23.849 0.269 / 0.052
10 20 Fabio QUARTARARO FRA Petronas Yamaha SRT Yamaha 305.9 1’23.866 0.286 / 0.017
11 21 Franco MORBIDELLI ITA Petronas Yamaha SRT Yamaha 304.2 1’24.021 0.441 / 0.155
12 9 Danilo PETRUCCI ITA Ducati Team Ducati 310.3 1’24.174 0.594 / 0.153
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Q1 (Οι δύο πρώτοι πέρασαν στο Q2)
1 5 Johann ZARCO FRA Esponsorama Racing Ducati 309.4 1’23.609
2 9 Danilo PETRUCCI ITA Ducati Team Ducati 306.8 1’23.772 0.163 / 0.163
3 27 Iker LECUONA SPA Red Bull KTM Tech 3 KTM 304.2 1’23.928 0.319 / 0.156
4 33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 307.6 1’23.932 0.323 / 0.004
5 46 Valentino ROSSI ITA Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 303.3 1’24.127 0.518 / 0.195
6 51 Michele PIRRO ITA Pramac Racing Ducati 310.3 1’24.273 0.664 / 0.146
7 73 Alex MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda 309.4 1’24.370 0.761 / 0.097
8 35 Cal CRUTCHLOW GBR LCR Honda CASTROL Honda 308.5 1’24.401 0.792 / 0.031
9 38 Bradley SMITH GBR Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 308.5 1’24.416 0.807 / 0.015
10 41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 306.8 1’24.429 0.820 / 0.013
11 6 Stefan BRADL GER Repsol Honda Team Honda 311.2 1’24.667 1.058 / 0.238
12 53 Tito RABAT SPA Esponsorama Racing Ducati 305.0 1’24.916 1.307 / 0.249