Μπορεί να μιλάμε για διαφορετικά Πρωταθλήματα, δηλαδή WSBK και MotoGP, αλλά η απόφαση της αποχώρησης, ή η διαδικασία της επιστροφής, έχουν τις ίδιες πρακτικές δυσκολίες και επιφυλάσσουν το ίδιο, βαρύ, ψυχολογικό φορτίο για όλους τους αναβάτες.
Ετσι, σήμερα, στις δοκιμές του αγώνα WSBK της Jerez, ο συμπαθέστατος Ουαλλός Τσαζ Ντέϊβις (που δεν θα τρέξει την Κυριακή λόγω τραυματισμού στη Βαρκελώνη), ανακοίνωσε την αποχώρησή του απο τους αγώνες στο τέλος της χρονιάς.
Ο Ντέϊβις, παγκόσμιος Πρωταθλητής WSS του 2011, είχε εντυπωσιάσει τα τελευταία χρόνια με τις θρυλικές μονομαχίες του με τον σίφουνα Τζόναθαν Ρέϋ, αφού ήταν ο μόνος αναβατης που απειλούσε στη βαθμολογία (και έπαιρνε νίκες απο) το πανίσχυρο δίδυμο της Kawasaki, δοξάζοντας την δικύλινδρη Panigale. Καλύτερη θέση του, στην άνιση αυτή μάχη, η δεύτερη στο Πρωτάθλημα του 2017.
Ο Ντέϊβις είναι τρίτος σε νίκες απο τους αναβάτες του σημερινού grid των WSBK πίσω απο Ρέϋ και Σάϊκς (έχει 32 συνολικά), και επίσης ο τρίτος αναβατης όλων των εποχών σε νίκες με Ducati, ακολουθώντας τους Φόγκαρτυ και Κόρσερ (έχει 28).
Γιατί όμως εγκαταλείπει οριστικά τις πίστες, σε ηλικία 34 ετών (είναι γεννηθείς το 1987); Επειδή ανήκει στους αναβάτες που ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ πότε έχουν παψει να βρίσκονται, και να διεκδικούν, μόνιμα θέση στην κορυφή, και δεν θέλει να συνεχίσει χωρίς πιθανότητες διάκρισης. Πιστεύει ακράδαντα (κατά δήλωσή του) ότι…”When you’re done, you are done”, και αυτό μεταφραζόμενο σημαίνει ότι “Οταν έχεις τελειώσει, έχεις τελειώσει”, ενώ σε ελεύθερη απόδοση ο άνθρωπος εννοεί ότι όταν η απόδοση, η τόλμη και η ταχύτητά σου μειώνονται και εσύ μεγαλώνεις, δεν υπάρχει περίπτωση να ξαναγίνεις αυτός που ήσουν (και με δεδομένο ότι κάθε χρόνο τα grid γεμίζουν με νεαρά, ορμητικά, τολμηρά, ταλέντα).
Είναι εμφανής η σοβαρότητα (και η πικρή πραγματικότητα που ισχύει ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ) πίσω απο την αποχώρηση, και την δήλωση του Τσαζ Ντέϊβις. Τον αποχαιρετούμε, του ευχόμαστε καλους τερματισμούς σε όσους αγώνες ακόμα τρέξει, και σίγουρα θα τον θυμόμαστε σαν έναν απο τους καλύτερους αναβατες του WSBK, σε μια περίοδο που σφραγίστηκε απο το δίδυμο Ρέϋ-Kawa.
Στον αντίποδα αυτής της αποχώρησης, έχουμε μια “νέα” άφιξη (πιο σωστά “επιστροφή”) ενός αναβάτη μεγαλύτερου κατά ένα χρόνο σε ηλικία (35, γεννηθείς το 1986), στο σαφώς πιο δύσκολο, απαιτητικό και ανταγωνιστικό Πρωτάθλημα MotoGP: Ο Αντρέα Ντοβιτσιόζο, που αποτελεί την πιο πρόσφατη “λανθασμένη επιλογή” της Yamaha (όχι για την φετινή συμμετοχή του αλλά για το συμβόλαιο που ήδη υπέγραψε για το 2022), στις δοκιμές του Μιζάνο την περασμένη Τρίτη και Τετάρτη που συνέχισε να είναι ο ουραγός ως αναμενόταν, έκανε την πιο “άχρηστη” δήλωση του διημέρου. Είπε συγκεκριμένα ότι “ακολουθώντας τον Κουαρταραρό, κατάλαβα ότι πρέπει να χαράξω καινούργιες γραμμές σε όλες τις πίστες”!!! Τεράστια ανακάλυψη έκανε (!), και είναι πραγματικά απορίας άξιον το πως μερικοι πολύ ικανοί και έξυπνοι άνθρωποι, αναβάτες αλλά και παράγοντες, δεν αντιλαμβάνονται ότι όπως είπε ο Ντέϊβις “when you’re done, you’re done”, και πιστεύουν ότι θα γίνει κάποιο θαύμα αναγέννησης εγκεφαλικών κυττάρων και θα “ξαναγεννηθούν αγωνιστικά”. Το είδαμε πέρυσι, κυρίως απο τους οπαδούς του Βαλεντίνο Ρόσσι, που διαφωνούσαν όχι για το αν θα διακριθεί στα 42 του (αυτό το θεωρούσαν δεδομένο) αλλά για τις θέσεις που θα παίρνει, αν δηλαδή θα είναι στο βάθρο ή στη πεντάδα. Τελικά ο ίδιος, ό,τι και να πίστευε, αναγκάστηκε να παραδεχτεί ότι “when you’re done, you’re done” (με δικά του λόγια), και ανακοίνωσε ότι αποχωρεί.
Ερχεται τώρα ο Ντοβιτσιόζο, σε ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα που βράζει απο το καυτό νεανικό αίμα, στο ΜotoGP, να δηλώσει αρχικά ότι του χρόνου θα δωσει μάχη για τον τίτλο, και κατόπιν να πεί στους δημοσιογράφους ότι “είδε τον Κουαρταραρό και κατάλαβε ότι πρέπει να αλλαξει γραμμές σε όλες τις πίστες”! Καλύτερα θα ήταν να πεί, ότι όπως ο μακαρίτης ο Νίκυ Χαίϋντεν, αγωνίζεται σαν επαγγελματίας για μερικούς ακόμα υψηλούς μισθούς, και φυσικά δεν θα άφηνε μια τέτοια προσφορά-ευκαιρία να περάσει ανεκμετάλλευτη. ΟΚ, θα λέγαμε, μπράβο και σε καλή μεριά! Τώρα όμως, ας ακούσει και ας δει τι λέει ο σοβαρός Ντέϊβις και τι συνέβη στον Ρόσσι, και ας αφήσει τα μεγάλα λόγια στα 36 (όλοι θέλουν να συνεχίσουν να τρέχουν, αλλά σέβονται την Ιστορία τους και τους θεατές). Γιατί ο Αντρέα Ντοβιτσιόζο είναι συμπαθής, είναι έμπειρος, είναι γρήγορος, αλλά οφείλει την αγωνιστική του κορύφωση στην DUCATI, με την οποια ταίριαξε αλλά και πάλι ΔΕΝ κατάφερε να της δώσει ένα τίτλο. Είναι, επομένως, αδύνατον να τα καταφέρει με την εντελώς άγνωστή του Υamaha, εκεί που απέτυχε ο Ρόσσι, δυό-τρία χρόνια μετά, και με πέντε-έξη πρόσθετους δυναμίτες-διεκδικητές στο grid, όποιες γραμμές κι αν χαράξει στις πίστες!
Κάνουμε λάθος; Ας περιμένουμε. Θα είμαστε οι πρώτοι που θα το παραδεχτούμε και θα τον χειροκροτήσουμε για το καλωσόρισμα στο MotoGP, με την ίδια θέρμη που αποχαιρετούμε τον Τσαζ Ντέϊβις απο το WSBK!