Kείμενο και φωτογραφίες: Δ.Π. (Οι φωτό είναι απο τον 5ο Αγωνα ΠΠΤ 2021)
ΜΕ 5 ΑΓΩΝΕΣ ΚΑΙ (ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ) ΕΠΑΘΛΟ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝ, ΤΟ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΑΝΑΖΗΤΑ ΤΡΟΠΟΥΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΟΥΣ
Μια ματιά στο ημερολόγιο μας πληροφορεί ότι βρισκόμαστε στο μεσον περίπου του έτους 2022 και στην αρχη του θέρους (10 Ιουνίου). Κατω απο κανονικες συνθήκες, το Ελληνικό Πρωτάθλημα Ταχύτητας θα είχε (τουλάχιστον) ξεκινήσει, βασισμένο σε μια Προκήρυξη που θα είχε εκδοθεί ( τουλάχιστον) στο τέλος της πρηγούμενης χρονιάς. Και δεν θα πρέπει να υπαρχει λογική διαφωνία επ’ αυτών, δεδομενου ότι σε όλο τον κόσμο τα Πρωταθλήματα πίστας εξελίσσονται κανονικά (και στη χώρα μας το ίδιο συμβαίνει με όλα τα άλλα Πρωταθληματα, πλην της Ταχύτητας).
Βεβαια ο χώρος είναι πολύ μικρός και πολύ συγκεκριμένος. Ολοι γνωρίζονται μεταξύ τους, ο καθε ΄ένας γνωρίζει τι κανει (και τι σχεδιάζει να κάνει) ο συναδελφός του, οι συμμετέχοντες καθε κατηγορίας βρίσκονται σε συνεχή επαφή (κάποιες φορές συντονίζοντας τις κινήσεις τους), οι χορηγοι το ίδιο, οι αντιπρόσωποι ελαστικών προφανως ενημερώνονται για να υπάρχουν λάστιχα, οι τεχνικοί ετοιμάζουν μοτοσυκλέτες και τις δοκιμάζουν στα (πολλά) track days, οι ομάδες έχουν δραστηριότητα και παρουσία στα social media, όλοι είναι σε συνεχή επαφή και επικοινωνία.
Καθολου δύσκολο να γίνει αυτό, αν μιλάμε για 40 μόλις συμμετέχοντες, συνολικά, σε όλες τις Κατηγορίες.
Αρα, το θεμα είναι να αναζητήσουμε το γιατί οι συμμετοχές είναι μονίμως κατω των 50, γιατί υπάρχει αυτη η καθυστέρηση στις ανακοινώσεις, τι συνέβη το 2021, ποιές ήταν οι αντιδράσεις και ποιά είναι τα αιτήματα των αναβατων, αλλά και αν η επικαιροποίηση της προκήρυξης του 2022 έχει θετικά σημεία που θα μπορουσαν να σηματοδοτήσουν ένα νεο ξεκίνημα για την ταχύτητα.
Δυο παγια προβλήματα της Ελληνικής πραγματικότητας, που φυσικά δεν αφήνουν ανεπηρέαστους τους αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμου 2+4, είναι: α) Οτι όλοι θέλουμε να έχουμε λόγο και άποψη που να υπερισχύει κάθε άλλης (και αν δεν εισακουστούμε, κακιώνουμε, πεισμώνουμε και αντιδρούμε), και β) Οτι θεωρούμε ότι οι “δικοί μας” (όποιοι κι αν είναι αυτοί, σε οποιαδήποτε Αρχή, Διοικηση αλλά και Κυβερνηση, δεν υπα΄ρχουν διαφορές στα “politics”) θα τα κατάφερναν καλύτερα απο αυτους “που είναι πάνω”, γι’ αυτό και πρέπει να ξεσηκωθουμε και να τους κατεβάσουμε.
Αυτό δεν αποτελεί “πρωτοτυπία”, ούτε αποκλειστικότητα της μοτοσυκλέτας: Το 2022 είναι μια χρονιά, όπου υπάρχει μια γενική αναταραχή διαφορων παραγόντων (και μερίδας αγωνιζομένων) με κύριο (βαθύτερο) “αίτημα” την αλλαγή των σχετικά προσφάτως εκλεγμένων διοικήσεων, και στην ΟΜΑΕ (Ομοσπονδία αγωνων αυτοκινήτου) και στην ΑΜΟΤΟΕ (Ομοσπονδια αγωνων μοτοσυκλέτας). Πόσο πιθανό είναι το να υπάρχουν ταυτόχρονα δύο διοικήσεις Ομοσπονδιών διαφορετικων Σπορ, εντελ΄ως άσχετες μεταξύ τους και νομιμα και δημοκρατικά εκλεγμένες, που να είναι τόσο “κακές” ώστε να καταστρέψουν τα αθλήματά τους; Καθόλου πιθανό! Δεν υπάρχουν συμπτώσεις σε αυτή τη περιπτωση, δηλαδή οι δύο Ομοσπονδίες δεν “έτυχε” (και ΔΕΝ μπορεί) να είναι ταυτόχρονα τοσο ακατάλληλες (έως “κακές”) ώστε να “ξεσηκωθεί” ταυτόχρονα και χωρίς συνεννόηση μερος των αγωνιζομενων αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας. Απλά, ζουμε σε μια εποχή, όπου ίσως λογω της ψευδαισθησης που δινει το διαδικτυο στους πολίτες ότι “η γνώμη τους μετράει” και η άποψή τους πρέπει οπωσδήποτε να εισακουστεί και να επικρστήσει όλων των άλλων (επειδή οι 6, 56 ή 106 φίλοι τους τους λένε “μπράβο προχώρα”!), ο κάθε ένας, σημαντικός ή λιγότερο σημαντικός, θεωρεί ότι μπορεί να διαλύσει ή να “χειραγωγήσει” τους θεσμούς κατά την ΄αντίληψη και την προτίμησή του.
Αυτό που “δεν καταλαβαίνει”, είναι ότι ακομα και αν έχει δίκιο σε πολλά, ακομα κι αν οι παρατηρήσεις του είναι σωστές, το (κάθε) Σπορ που υπάγεται στην Γ.Γ.Α., διοικείται απο το εκλεγμένο διοικητικό συμβούλιο της Ομοσπονδίας (του), που έχουν εκλέξει τα Αθλητικά Σωματεία με τα δικα΄ τους διοικητικά συμβούλια, τα οποία με τη σειρά τους έχουν εκλέξει τα μέλη καθε Σωματείου, δηλαδή οι αθλητές/αγωνιζόμενοι.
Ο Αθλητικός Νομος που ορίζει τις διαδικασίες των Δ.Σ. και των Εκλογών, είναι ο ίδιος για όλους, και για ΟΜΑΕ και για ΑΜΟΤΟΕ. Αρα, οι αγωνιζόμενοι εκλέγουν τις διοικήσεις των Σωματείων που πιστεύουν ότι θα τους εκπροσωπήσουν άξια, και αυτές εκλεγουν το (επόμενο) Δ.Σ. της Ομοσπονδίας τους. Τιποτε άλλο δεν γίνεται. Οι εξωθεσμικές προσπαθειες “ανατροπής” νόμιμα εκλεγμένων διοικήσεων, είναι χαμένος χρόνος για όλους.
Για περισσότερα απο 60 χρόνια, το Σπορ αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας ήταν στα χέρια της ΕΛΠΑ, και οποιαδήποτε παρέμβαση δεν ήταν δυνατή, μια και ο Πρόεδρος (και το “΄δικό του” Δ.Σ.) της παντοδύναμης Λέσχης, εκπροσώπου της FIA και της FIM, εκλεγόταν απο Κυρίους και Κυρίες, νέα και κυρίως παλαιά μέλη, πολλές φορές μέσω εξουσιοδοτήσεων. Αν λοιπον οι αγωνιζομενοι δεν συμφωνούσαν με τους κανονισμους (που ήταν της F.I.M.) ή με το πρόγραμμα, ή με ό,τι άλλο, απλά κάθονταν σπιτι τους και δεν έτρεχαν! Και αν έκαναν φασαρία, φώναζαν ή έστελναν επιστολές με κατηγορίες και χαρακτηρισμούς κατα της “Αρχής”, πιθανόν να τους περναγαν και πειθαρχικό για δυσφήμηση του αθλήματος, και να τους αφαιρουσαν τις λισάνς για κανα χρόνο! Σημερα, οι αθλητές/αγωνιζόμενοι μπορουν μεσω των Σωματείων τους να εκλεξουν τις διοικήσεις των Ομοσπονδιών που -κατά την γνωμη και γνώση τους- θα κανουν την καλύτερη δουλειά. Δηλαδή, προκειται για μια δημοκρατική μέθοδο εκπροσώπησης και διοίκησης του αθλήματος, αλλά και η δημοκρατία είναι μια κατάσταση και ενα παιχνίδι που πρέπει και να σέβεσαι και να γνωρίζεις.
Παμε λοιπον στο 2021, όπου έγιναν πεντε αγώνες Π.Π.Τ., αλλά στον 3ο-4ο (Σεπτέμβριος, Μεγαρα) σημειώθηκε ένα ατύχημα/πτώση με τραυματισμό, και ακολούθησε καταγγελία του αναβάτη σε κάθε Αρχή για ολιγωρία του διοργανωτή (που ελλείψει πρόθυμου Σωματείου, ήταν η ίδια η ΑΜΟΤΟΕ). Στη συνέχεια συνέβη το τραγικό δυστύχημα του ΜΧ στα Γιαννιτσά, που ανεξάρτητα απο τα πως και γιατί (τα οποία ερευνά η Δικαιοσύνη), στοίχισε Α-ΔΙ-ΚΑ μια ζωή ενος νέου ανθρώπου. Έτσι, στον τελευταίο αγώνα Ταχύτητας στα Μέγαρα (όπως και στο Μoto Cross) υπήρξε αποχή ορισμένων αναβατών, σε “ένδειξη διαμαρτυρίας” (προφανω΄ς για ελλιπή μέτρα ασφαλείας), παρ’ ότι πέρα απο την καταγγελία του τραυματία οδηγου των Μεγάρων και μερικων μεμονωμένων διαμαρτυριών (ναι, στο Facebook, που αλλού, κι όποιος τις διάβασε τις διάβασε), δεν υπήρξε οργανωμένη θεσμική καταγγελία, ούτε και μια (δημόσια) επίσημη επιστολή όλων των οδηγων με διατυπωμένα ένα προς ένα συγκεκριμένα αιτήματα και απαιτη΄σεις.
Συγχωρήστε μας για την παραπομπή που θα ακολουθήσει και την “σύγκριση” με αυτά που συμβαίνουν στο αγωνιστικό αυτοκίνητο, αλλά έχει σημασία: Οι οδηγοι αυτοκινήτου λοιπόν, τον Φεβρουάριο του 2022 (φέτος), διαμαρτυρόμενοι για ορισμένους κανονισμούς που ψήφισε η Ομοσπονδία τους και κατα την άποψή τους “δεν ήταν καλοί”, δεν τους άρεσαν, δεν τους εξυπηρετούσαν ή δεν τους συνέφεραν (παρ’ ότι οι περισσοτεροι θα εφαρμόζονταν το 2023 και 2024, αλλά δεν είναι αυτό το θέμα μας), συγκεντρώθηκαν, προσπέρασαν τον Σύνδεσμό τους (τον Σ.Ο.Α.Α.) επειδή έκριναν ότι δεν τους εκπροσωπεί σωστά στην Επιτροπη Αγώνων της ΟΜΑΕ, και έστειλαν στην Ομοσπονδία επιστολή με 438 υπογραφές στην οποία ζητούσαν συνάντηση με το Δ.Σ. για να συζητηθουν οι κανονισμοί “που δεν άρεσαν”. Πράγματι, η συνάντηση έγινε, αλλά απέβη άκαρπη, επειδή η Ομοσπονδία δεν έπαιρνε πίσω τίποτα, και οι εκπρόσωποι των οδηγών ζητούσαν να τα πα΄ρει πισω ΟΛΑ (ούτε αυτά μας ενδιαφέρουν, για την πρακτική που ακολούθησαν μιλάμε). Ετσι, με διαδικτυακή συζήτηση, δύο συναντήσεις σε αιθουσα συνεδριάσεων και σε ξενοδοχεί σε Θεσσαλονίκη και Αθηνα σντίστοιχα με ζωντανή διαδικτυακή μετάδοση, έγινε ψηφοφορία στην οποια με συντριπτική πλειοψηφία αποφάσισαν και κήρυξαν αποχή διαρκείας. Και πράγματι, επι πέντε μήνες τώρα, δεν γίνονται, ματαιώνονται, αναβάλλονται ή γίνονται με λίγες συμμετοχές, οι σημαντικοί αγώνες Ραλλύ και Αναβασεων (αυτοί επηρεάζονται απο τους επίμαχους κανονισμους).
Πέντε μήνες μετά, τον Μάϊο, η Ομοσπονδία διαφοροποίησε μερικές παραμέτρους επι των κανονισμών, και οι οδηγοι οργάνωσαν δεύτερη τηλεφωνική ψηφοφορία SMS (με ονοματεπώνυμο και αριθμό λισάνς) για την συνέχιση ή όχι της αποχής, όπου αποφάσισαν να την συνεχίσουν 208 οδηγοί, με ανάμεσά τους τα περισσότερα γνωστά ονόματα των Ραλλύ και Αναβάσεων. Λογικά, άρχισε να υπάρχει “κόπωση” των οδηγων απο την απραγία (αρκετοί είναι και επαγγελματίες) και “διαρροές”, κι έτσι έγινε μια Ανάβαση (η Κύμη) και ένα Ραλλύ (το Ιστορικό Ραλλυ Ακρόπολις) τον Ιούνιο, και παλι όμως με μειωμένες συμμετοχές σε σχέση με την δυναμική των συγκεκριμένων αγώνων. Και οι οδηγοι που απέχουν, με την συμπαράσταση των Σωματείων που “αντιπολιτεύονται” την διοίκηση της ΟΜΑΕ, έχουν εξ’ αρχής ορίσει μια πενταμελή επιτροπή να τους εκπροσωπεί, και μέσω αυτής ανακοίνωσαν ότι προχωρούν στην ίδρυση ΝΕΟΥ Συνδέσμου Οδηγών Αυτοκινήτου, επειδή πιστεύουν ότι ο Σ.Ο.Α.Α. “συνεργάζεται” με την διοίκηση της Ομοσπονδίας και δεν προωθεί τα συμφέροντα και τα αιτήματα των οδηγών όπως εκφράζονται απο μια μεγάλη μερίδα τους (το αν είναι πλειοψηφική ή όχι, θα το δείξουν οι εξελίξεις).
Πάμε τώρα στη μοτοσυκλέτα. Βλέπουμε, ότι οι αγωνες Moto Cross του 2022 έχουν ξεκινήσει και γίνονται με μεγάλους αριθμούς συμμετεχόντων, όπως γίνονται και τα άλλα Πρωταθλήματα και Κύπελλα, με διαφορετικό βαθμό ανταποκρισης αναβατών μεν (αλλού υπάρχουν πολλές και αλλού λιγότερες συμμετοχές), αλλά γίνονται. Ως προς την Ταχύτητα όμως, συνεχίζονται οι μεμονωμένες, ή πιο σωστά οι “χωρίς συγκεκριμένη ατζέντα και εκπροσώπηση” αντιδράσεις (που δεν συγκεντρώνονται και δεν διατυπώνονται σε κοινά αιτήματα), και διοργανώθηκε μια συνάντηση του Συνδέσμου Οδηγων Σ.Ο.Α.Μ. σε γνωστο και δημοφιλές Rock Bar φίλων των αγώνων, για να συζητηθεί η περαιτε΄ρω πορεία. Η ΑΜΟΤΟΕ, είχε ήδη ανακοινώσει ένα “πρόγραμμα” δύο διπλών αγώνων Ταχύτητας στις Σέρρες, και οι οδηγοί κανόνισαν να συναντηθούν και δεύτερη φορά εντός λιγων ημερών, για να ψηφίσουν εάν θα κήρυτταν αποχή απο το πρωτάθλημα. Μονο που η δεύτερη αυτή συναντηση του Σ.Ο.Α.Μ. δεν έγινε ποτέ, για λόγους που δεν γνωρίζουμε και δεν ανακοινώθηκαν.
Δεν σχολιάζουμε, δεν απαριθμούμε και δεν παίρνουμε θέση στο συγκεκριμένο άρθρο για τα αιτήματα και τα προβλήματα των αγώνων ταχύτητας, γιατί σίγουρα είναι πολλά και διάφορα: Σε άλλους δεν αρέσει η Ομοσπονδία (δηλαδή τα πρόσωπα της διοίκησης), άλλοι επιθυμούν διαφορετικό διοργανωτή, άλλοι θέλουν να τρέξουν (και) στην Τρίπολη (παρ’ ΄ότι τα θέματα ασφαλείας, που η Τρίπολη ΔΕΝ πληρεί λογω απουσίας υποδομών, πρέπει να είναι το Α και το Ω καθε αιτήματος για ΚΑΘΕ πίστα), άλλοι θέλουν περισσότερους αγώνες, όλοι θέλουν καλύτερη προβολή, χαμηλότερα κόστη, κτλ. Ολα, ή σχεδόν όλα σωστά, προς όφελος των αγώνων (το αν ειναι και εφικτά, επίσης δεν το εξετάζουμε εδώ). Αλλά, μόλις περιγράψαμε την τακτική που ακολούθησαν οι αγωνιζόμενοι του αυτοκινήτου για να υποστηρίξουν τα δικά τους αιτήματα απέναντι στην δική τους Ομοσπονδία, την οποία μπορείτε να συγκρίνετε με την στάση που κράτησαν οι οδηγοί ταχύτητας μοτοσυκλετών, η οποία χαρακτηρίζεται ως “ανοργάνωτη” (το λιγότερο που μπορεί να πει κανείς).
Λιγες μόνο μερες πριν την λήξη της προθεσμίας συμμετοχών του ΄”διπλού” των Σερρών, η ΑΜΟΤΟΕ ανακοίνωσε και πεμπτο αγώνα, μονό, στην πίστα των Μεγάρων τον Σεπτέμβριο, ενώ ήδη η προκήρυξη περιείχε τρείς (τουλάχιστον αυτές ξεχωρίσαμε) “διαφοροποιήσεις”:
Η πρώτη ήταν η διοργάνωση για πρώτη φορά στην Ελλάδα ΚΑΝΟΝΙΚΟΥ αγωνα Ιστορικών μοτοσυκλετών, σε δύο χρονολογικές Κατηγορίες, μια μέχρι το 1980, και μια μεταξύ 1981 και 1990. Αυτό θα γίνει μόνο στον πρώτο (διπλό) αγωνα των Σερρών, και ο λόγος είναι ο αντίστοιχος αγώνας του Βαλκανικού Πρωταθλήματος “Οldtimers”. O κανονισμός του Ελληνικού Ιστορικού αγώνα, έχει απλοποιηθεί και βασίζεται (αυστηρά και ανυποχώρητα ελπίζουμε) στο έτος κατασκευής πλαισίου, κινητήρα και ΟΛΩΝ των εξαρτημάτων και περιφερειακών, γιατί δεν αναμένονται μεγάλοι αριθμοί συμμετοχων (για να υπάρξει διαχωρισμός κλάσεων, κα΄τι που δεν αποκλείεται βεβαίως, κατά κυβισμό, έως και ανω των 250), και η ουσία είναι να προσελκύσει όσους ενδιαφέρονται χωρις να υποχρεωθούν σε εκτεταμένες μετατροπές και βελτιώσεις, για να γίνει η ΑΡΧΗ.
Η δεύτερη “αλλαγή” ήταν η προϋπόθεση ορίου συμμετοχών για να “μετρήσει” μια κατηγορία σε αγωνα, σε αθλοθετηση και Πρωτάθλημα. Και ήταν καιρός! Οι αγώνες ταχύτητας μοτοσυκλέτας ήταν οι μοναδικοί Ελληνικοί αγώνες όπου μπορούσε να ανακηρυχθεί νικητής αγώνα, να βραβευθεί και να βαθμολογηθεί πλήρως (ως πρώτος) και να πάρει το Πρωτάθλημα, ακόμα και ΕΝΑΣ οδηγός μόνος του, χωρίς να υπάρχει δεύτερος! Η προκήρυξη του 2022, θέτει όριο ΤΡΙΩΝ συμμετοχών για όλες τις Κατηγορίες.
Η τρίτη προσθήκη, ήταν το να επιτραπεί στις εντελώς καινούργιες σαν μοντέλα μοτοσυκλέτες Supersport που χαρακτηρίζονται “new Generation” (και αυτό σημαίνει ότι δεν έχουν πληρη ομολογκασιόν τον πρώτο χρόνο) να συμμετάσχουν στην Κατηγορία SS600, εκτός βαθμολόγησης.
Με αυτά τα δεδομένα, σε τέσσερις μέρες, με την λήξη των συμμετοχών θα ξέρουμε τις θέσεις και τις αντιδράσεις των Ελλήνων αναβατών ταχύτητας, που φυσικά επιθυμούν να συμμετέχουν σε αγώνες (υπήρξαν Ελληνικές συμμετοχές στο Βαλκανικό, εκτός Ελλάδος), αν και η συγκυρία της ακρίβειας που μας έχει χτυπήσει άσχημα, δεν βοηθάει τα ταξίδια αυτή την περίοδο. Εμείς τοποθετήσαμε τα πράγματα στη θέση τους, ελπίζουμε με αντικειμενικότητα, και ειμαστε παντα ανοιχτοί σε κρισεις, κριτική και προσθήκες. Και σημειώνουμε σε αυτό το σημείο, ότι στις Αθλητικές Ομοσπονδίες πάντα υπήρχαν “αντιπολιτεύσεις” (μαζί με τους κύκλους τους ανάμεσα στους αθλητές) που κατηγορούσαν τα εκάστοτε εκλεγμένα Δ.Σ. για κακοδιοίκηση, κακοδιαχείριση, οπισθοδρόμηση κ.α., και όταν ερχόταν η σειρά τους να διοικήσουν, όλοι κατηγορούσαν αυτούς, για τα ίδια ακριβώς πράγματα! Δεν είναι κάτι που δεν έχουμε ξαναζήσει στον αθλητισμό.
Μια τελευταία παρατήρηση, έχει να κάνει με μια νέα κίνηση, αυτή των αναβατών με δίχρονες μοτοσυκλέτες της Κατηγορίας Racing (που θα μπορούσαν κάλλιστα να χαρακτηριστούν “Iστορικές” αφου έχουν ηλικία μεγαλύτερη των 20 ετών). Οι λίγες συμμετοχές SS300, Νέων και Racing έχουν οδηγη΄σει στην αναποφευκτη σύμπτυξη, που δεν αρέσει σε κανέναν. Αλλά, και πάλι τα νούμερα θα μιλήσουν. Με πέντε, έξη, τρία, ένα, επτά μηχανάκια, δουλειά δεν γίνεται. Με δεκαπέντε, είκοσι, εικοσιπέντε, αλλάζουν τα πράγματα και γίνονται ισχυρά τα αιτήματα. Ίσως τα Ιστορικά να ήταν μια λύση (κατηγορία έως 250), γιατί “σύγχρονη” Κατηγορία προφανώς δεν αποτελούν. Αλλά αυτή τη στιγμή, περιμένουμε. Είπαμε: Αγωνες βρήκαμε. Συμμετοχές, θα έχουμε;! Δ.Π.
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΤΟΥ 2022
Η ΝΕΑ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΤΟΥ Π.Π.Τ.
ΑΜΟΤΟΕ: Τροποποιημένη Προκήρυξη Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας Μοτοσυκλέτας 2022
Η Αθλητική ΜΟΤΟΕ, για το 2022, προκηρύσσει Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας μοτοσυκλετών,
αποτελούμενο από 5 αγώνες (2 διπλούς και 1 μονό) σύμφωνα με το παρακάτω
πρόγραμμα:
Ημερομηνία
17-18-19 Ιουνίου Σέρρες BMU (AMOTOE-FRM)
16-17-18 Σεπτεμβρίου Μεγαρα ΛΕΜΜ Μεγάρων
21-22-23 Οκτωβρίου Σέρρες BMU (BMF-MFNM)
Για το Πανελλήνιο πρωτάθλημα ταχύτητας 2022 προκηρύσσονται οι παρακάτω κατηγορίες
μοτοσυκλετών/αγωνιζομένων (όπου αναφέρεται ο όρος αθλητής/ές εννοείται και η αθλήτρια/ες):
SUPERBIKES: Πρωτάθλημα με μοτοσυκλέτες διαπιστευμένες διεθνώς για την κατηγορία Superbike (3-
4/κύλινδρες έως 1000 κ.ε., 2/κύλινδρες έως 1200 κ.ε.), με ελευθερία σε βελτιώσεις. Ο τύπος ελαστικών είναι
ελεύθερος. Αθλητές 18 ετών και άνω οι – λευκό φόντο φόντα, μαύροι αριθμοί.
SUPERSPORT: Πρωτάθλημα με μοτοσυκλέτες διαπιστευμένες διεθνώς για την κατηγορία Supersport
(4/κύλινδρες έως 600κ.ε., 3/κύλινδρες έως 675 κ.ε.. 2/κύλινδρες έως 750 κ.ε.). Ο τύπος ελαστικών είναι
ελεύθερος.Αθλητές 16 ετών και άνω – άσπρα φόντα, μπλε αριθμοί.
RACING:Πρωτάθλημα με μοτοσυκλέτες δίχρονες μέχρι 2 κυλίνδρους, μέχρι 250 κε, και τετράχρονες μέχρι δύο
κυλίνδρους και μέχρι 550 κε, ακολουθώντας τον τεχνικό κανονισμό RACING, αθλητές 14 ετών και άνω, 15 ετών
για μοτ/τες δίχρονες, δικύλινδρες πάνω από 247 κε. Πράσινα φόντα, λευκοί αριθμοί.
SUPERSPORT 300: Κύπελλο για αθλητές 14 ετών και πάνω.
Μοτ/τες με έγκριση τύπου δρόμου 248-500 4Τ μέχρι 2 κυλίνδρους. Ακολουθούν τους
κανονισμούς Supersport 300. Ο τύπος ελαστικών είναι ελεύθερος.
Κίτρινα φόντα με Μαύρους αριθμούς.
ΝΕΩΝ : Πρωτάθλημα για αθλητές 13-20 ετών.
Για τις αθλήτριες το μέγιστο όριο αυξάνεται κατά 5 έτη (13-25 ετών).
Μοτ/τες με έγκριση τύπου δρόμου 248-500 4Τ μέχρι 2 κυλίνδρους. Ακολουθούν τους
κανονισμούς Supersport 300. Eλαστικά εγκεκριμένα για χρήση δρόμου
Κίτρινα φόντα με Μαύρους αριθμούς.
ΟΡΕΝ : Κύπελλο, με μοτοσυκλέτες διαπιστευμένες διεθνώς για τις κατηγορίες superbike, supersport &
stocksport (καθώς και μοτοσυκλέτες με έγκριση τύπου δρόμου, κυβισμού 400-1450 κ.εκ) οποιασδήποτε
χρονιάς και με ελευθερία βελτιώσεων στο πλαίσιο η και στον κινητήρα, ελαστικά εγκεκριμένα για χρήση
δρόμου. Αθλητές 16 ετών και άνω για μοτοσυκλέτες από 400 έως 675κ.ε. και 2/κύλινδρες έως 750 κ.ε., 4Τ και
αθλητές 18 ετών και άνω για μοτοσυκλέτες από 400 έως 1450 κε – μπλέ φόντα, λευκοί αριθμοί. Τα κατώτατα
ηλικιακά όρια μειώνονται κατά 1 έτος σε περίπτωση αθλητή καταταγμένου βαθμολογικά σε αγώνισμα
(μοτοσυκλέτας) κυκλικής διαδρομής (ελάχιστο όριο η συμμετοχή σε 3 αγώνες).
Στην κατηγορία OPEN έχουν δικαίωμα να συμμετάσχουν αθλητές που δεν έχουν συμμετάσχει σε
ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΙΚΗ κατηγορία (Superbike, Supersport, Racing) από το 2013 μέχρι σήμερα.
Τα ελαστικά είναι χαρακτά δρόμου. Τα slicks ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΙ.
Ο αθλητής που κατά τις χρονομετρημένες δοκιμές της ΟΡΕΝ, επιτύχει χρόνο ίσο, η, μικρότερο του 107% του
καλύτερου χρόνου του πρώτου αθλητή στην κατάταξη των αντίστοιχων χρονομετρημένων δοκιμών των
κατηγοριών SUPERSPORT και SUPERBIKE, ανάλογα με την κατηγορία της μοτοσυκλέτας που χρησιμοποιεί για
την επίτευξη του χρόνου του, έχει δικαίωμα (ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ) να συμμετάσχει στον αγώνα της αντίστοιχης
κατηγορίας (SS, SBK), με θέση στην εκκίνηση, ανάλογη με τη σειρά χρόνων της αντίστοιχης κατηγορίας.
Ο κυπελλούχος της κατηγορίας ΟΡΕΝ, δεν έχει δικαίωμα συμμετοχής την κατηγορία την επόμενη χρονιά, αλλά
θα συμμετάσχει σε αντίστοιχη με τον κυβισμό της μοτοσυκλέτας του κατηγορία.
SENIOR: Έπαθλο στην οποία μπορούν να συμμετάσχουν αθλητές ηλικίας άνω των 50 ετών. Θα αγωνίζονται
μαζί με την κατηγορία ΟΡΕΝ με τους αντίστοιχους κανονισμούς της συγκεκριμένης κατηγορίας, αλλά με
ξεχωριστή βαθμολογία. Η κατηγορία SENIOR αθλοθετείται ως ΕΠΑΘΛΟ.
*Θεσπίζεται η κατηγορία Κλασσικών και Ιστορικών μοτοσυκλετών. Στην κατηγορία αυτήν συμμετέχουν 2
υποκατηγορίες ως εξής:
MOTO CLASSIC: Έπαθλο, στην οποία συμμετέχουν μοτοσυκλέτες που κατασκευάστηκαν έως 31/12/1980.
Στην κατηγορία αυτή επιτρέποντα δίχρονες και τετράχρονες μοτοσυκλέτες ανεξαρτήτως κυβισμού. Το έτος
κατασκευής της μοτοσυκλέτας, αποδεικνύεται από τον κινητήρα και το πλαίσιο. Απαγορεύεται να
χρησιμοποιηθούν εξαρτήματα που δεν ανήκουν στην εποχή της κατασκευής της κάθε μοτοσυκλέτας. Η
συρματασφάλιση σε όλες τις τάπες είναι υποχρεωτική. Φώτα, φλας πρέπει να καλύπτονται και καθρέπτες
και σταντ να αφαιρούνται.
Τα ελαστικά θα πρέπει να είναι σε άριστη κατάσταση και τα slicks απαγορεύονται . Κίτρινα φόντα μαύρα
νούμερα.
HISTORIC OPEN: Έπαθλο, στην οποία συμμετέχουν μοτοσυκλέτες κατασκευής από 1/1/1981 έως
31/12/1990, δίχρονες και τετράχρονες ανεξαρτήτως κυβισμού. Το έτος κατασκευής της μοτοσυκλέτας,
αποδεικνύεται από τον κινητήρα και το πλαίσιο. Απαγορεύεται να χρησιμοποιηθούν εξαρτήματα που δεν
ανήκουν στην εποχή της κατασκευής της κάθε μοτοσυκλέτας δηλαδή όχι μετά το πέρας της 31ης/12/1990. Η
συρματασφάλιση σε όλες τις τάπες είναι υποχρεωτική. Οι υδρόψυκτοι κινητήρες θα πρέπει να ψύχονται
αποκλειστικά με νερό και οποιοδήποτε άλλο ψυκτικό υγρό απαγορεύεται. Τα ελαστικά θα πρέπει να είναι
σε άριστη κατάσταση και τα slicks απαγορεύονται . Μαύρα φόντα άσπρα νούμερα.
*Η κατηγορία Κλασσικών συμμετέχει μόνο στους αγώνες που θα διεξαχθούν στις 17-18-19 Ιουνίου 2022.
Στους παραπάνω αγώνες μπορούν να συμμετάσχουν και οι μοτοσυκλέτες NEW GENERATION, οι οποίες
συμμετέχουν στην κατηγορία SSP, εκτός συναγωνισμού και χωρίς βαθμολογία. Οι 3 πρώτοι βραβεύονται με
κύπελλο.
*Στις κατηγορίες Supersport και Superbike μπορούν να συμμετάσχουν όσοι έχουν συμμετάσχει σε τουλάχιστον
μια αγωνιστική περίοδο στις κατηγορίες ΟΡΕΝ/Racing/Νέων (ελάχιστο 3 αγώνες) ή άλλη πιστοποιημένη
αγωνιστική εμπειρία σε αγώνες ταχύτητας μοτοσυκλετών, η έχουν καταταχθεί στις 3 πρώτες θέσεις
πρωταθλήματος σε άλλο άθλημα μοτοσυκλέτας κλειστής κυκλικής διαδρομής (Moto-cross, Super-Motard).
Προκειμένου να μετρήσουν οι θεσμοί ανά κατηγορία, θα πρέπει η κάθε κατηγορία να έχει 3 συμμετοχές
κατ’ ελάχιστο
*Οι κατηγορίες RACING και SUPERSPORT 300 θα διαγωνίζονται μαζί, με ξεχωριστές βαθμολογίες και
αθλοθέτηση. Στην περίπτωση που ο αριθμός των συμμετοχών είναι μεγαλύτερος από τα επιτρεπόμενα όρια
ασφαλείας της πίστας, τότε οι κατηγορίες αυτές θα διαχωριστούν.
Σε περίπτωση μειωμένων συμμετοχών σε μία κατηγορία, η κατηγορία αυτή θα συμπτύσσεται με την αμέσως
πλησιέστερη σε επιδόσεις και σύμφωνα πάντα με τον κυβισμό της μοτοσυκλέτας.
Ο μέγιστος χρόνος που ορίζεται σαν προϋπόθεση συμμετοχής στον αγώνα, πρέπει να είναι ο καλύτερος
επιτευχθείς χρόνος, επαυξημένος κατά 10% για τις κατηγορίες Supersport και Superbikes και κατά 20% για τις
υπόλοιπες κατηγορίες (OPEN, Racing, Supersport 300, ΝΕΟΙ). Σε ειδικές περιπτώσεις και με πλήρη αιτιολογημένη απόφαση των Aγωνοδικών, τα παραπάνω όρια μπορεί να αυξηθούν.
Για την περίπτωση της κατηγορίας ΟΡΕΝ και στην περίπτωση που οι συνθήκες διεξαγωγής των δοκιμών είναι σημαντικά
διαφοροποιημένες (πχ.στεγνό-βρεγμένο) σε κάθε κατηγορία και μετά από αιτιολογημένη απόφαση των
Αγωνοδικών, η επιλογή των αθλητών που θα λάβουν μέρος στον αγώνα θα γίνεται αναλογικά από τους
αθλητές που πέτυχαν τους καλύτερους χρόνους από κάθε κατηγορία χωριστά.
Ο αριθμός ελαστικών σε όλες τις κατηγορίες είναι ελεύθερος στους αγώνες του Βαλκανικού. Στον αγώνα που
θα διεξαχθεί στα Μέγαρα ο περιορισμός ανέρχεται στα 2 ζεύγη για το αγωνιστικό διήμερο. (Χρονομετρημένα –
αγώνας)
Οι οδηγοί των πρωταθληματικών κατηγοριών SUPERSPORT και SUPERBIKE που δεν επιτυγχάνουν, κατά τη
διάρκεια των χρονομετρημένων δοκιμών, χρόνο εντός φίλτρων μεταφέρονται στη κατηγορία Open, εφόσον
πληρούν τους κανονισμούς της Open.
Οι ΑΠΟΝΟΜΕΣ θα γίνονται ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΑΓΩΝΑ.
ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΝΟΜΗ, οι βραβευόμενοι αθλητές θα παρουσιάζονται ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ντυμένοι με την
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΤΟΥΣ περιβολή.
Σε όλες τις κατηγορίες, βραβεύονται με κύπελλα οι 1ος-2ος-3ος .
Για το έτος 2022, το παράβολο συμμετοχής για όλες τις κατηγορίες ορίζεται στα 250 € για τους 2πλους αγώνες
και 180€ για τον μονό αγώνα. Η συμμετοχή σε δεύτερη κατηγορία επιβαρύνεται με 60€.
Με σκοπό την θέσπιση συνθηκών ίσων ευκαιριών για όλους, ορίζονται τα παρακάτω:
Η τελευταία προπόνηση στην πίστα, επιτρέπεται να είναι μέχρι και 2 Κυριακές πριν την Κυριακή του κάθε
αγώνα.
Οποιαδήποτε παράβαση του κανονισμού, επιφέρει τον αποκλεισμό του αθλητή από τον αγώνα.
Η Α.ΜΟΤ.Ο.Ε. διατηρεί το δικαίωμα να επιτρέψει την ελεύθερη προπόνηση εντός της περιόδου απαγόρευσης,
με αιτιολογημένη απόφαση της, μετά από αίτηση του ενδιαφερόμενου 45 μέρες νωρίτερα.
Για το έτος 2022 με δεδομένη την συνδιοργάνωση με το Βαλκανικό Πρωτάθλημα, ο αριθμός των ελαστικών
είναι ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ.
Οι αθλητές μπορούν να συμμετέχουν σε 2 κατηγορίες στην κάθε αγωνιστική συνάντηση. Οι περιορισμοί της
εκάστοτε κατηγορίας ισχύουν. Ο κάθε αθλητής δικαιούται να χρησιμοποιήσει μόνο μια μοτοσυκλέτα σε
δοκιμές/αγώνα ανά κατηγορία (εξαιρούνται τα RACING).
Οι συμμετέχοντες πρέπει να είναι κάτοχοι έγκυρου Αθλητικού ∆ελτίου σωματείου της ΑΜΟΤΟΕ και κάρτα
υγείας θεωρημένη για την τρέχουσα χρονιά.
Οι αθλητές θα βαθμολογούνται σύμφωνα με την θέση που τερμάτισαν σε κάθε αγώνα, βάσει του παρακάτω
βαθμολογικού πίνακα:
Θέση:
1η 25β
2η 20β
3η 16β
4η 13β
5η 11β
6η 10β
7η 9β
8η 8β
9η 7β
10η 6β
11η 5β
12η 4β
13η 3β
14η 2β
15η 1β
Σε περίπτωση ισοβαθμίας, θα προηγηθεί ο αγωνιζόμενος με τους καλύτερους τερματισμούς. Σε περίπτωση
περαιτέρω ισοβαθμίας προσμετρά το τελευταίο χρονικά αποτέλεσμα.
Σχετικά με τα ηλικιακά όρια:
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΝΕΩΝ
ΑΠΟ 13 ετών εννοείται ότι αφορά σε αθλητές που έχουν συμπληρώσει το 13 ο έτος, κατά την ημερομηνία του
αγώνα ΜΕΧΡΙ 20 ετών (συμπληρωμένα).
ΛΟΙΠΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
Από 14 ετών εννοείται ότι έχουν συμπληρώσει το 14 ο έτος, κατά την ημερομηνία του αγώνα.
Από 15 ετών εννοείται ότι έχουν συμπληρώσει το 15 ο έτος, κατά την ημερομηνία του αγώνα.
Από 16 ετών εννοείται ότι έχουν συμπληρώσει το 16 ο έτος, κατά την ημερομηνία του αγώνα.
Από 18 ετών εννοείται ότι έχουν συμπληρώσει το 18 ο έτος, κατά την ημερομηνία του αγώνα.
Τα κατώτατα ηλικιακά όρια μειώνονται κατά 1 έτος σε περίπτωση αθλητή με αναγνωρισμένη αγωνιστική
εμπειρία – με απόφαση/έγκριση του ΔΣ της ΑΜΟΤΟΕ.