Η τρίτη πτώση και εγκατάλειψη του Άλβαρο Μπαουτίστα σε τρείς αγώνες, που εξανέμισε την (αρχική) συντριπτική υπεροχή του μετά τις 11 σερί νικες και ανάβασε τον “οδοστρωτήρα” Τζόναθαν Ρέϋ στην πρώτη θέση της βαθμολογίας, θύμισε την γνωστή διαφημιση σπορ ρολογιού με το σλόγκαν “Don’t crack under pressure”.
Γιατί ο Άλβαρο Μπαουτίστα έπαθε ακριβώς αυτό: Οταν βρλεθηκε σε πίστες πιο δύσκολες, λιγότερο γνωστές και -ιδίως- βρεγμένες, δεν κατάφερε να διαχειριστεί σωστά τη κατάσταση, θέλησε να συνεχίζει να κερδίζει (μολονότι κανελις δεν απίτησε κάτι τέτοιο), πιέστηκε και έπεσε τρείς συνεχόμενες φορές! “Πέταξε” αρκετούς βαθμούς (γιατί έπεσε και ενώ προηγείτο), τη στιγμη που ο Ρέϋ έκανε μόνο ένα λάθος, κι αυτό στον αγώνα superpole με την μειωμένη βαθμολογία. Και στον πρώτο αγώνα του Ντόνινγκτον, στην “έδρα” των Βρεττανών και Ιρλανδών αναβατών και μάλιστα σε βρεγμενη πίστα, δεν κατάφερε να διατηρήσει ούτε την πέμπτη θέση, και πρέπει να θεωρεί τον εαυτό του τυχερό που το τρομερό high siding που τον οδήγησε σε εγκατάλειψη κάτω απο την πίεση του Λόους, δεν είχε σοβαρότερες συνέπειες και θα μπορέσει να αγωνιστεί αύριο.
Ο Ρέϋ στο μεταξύ, μέσα σε τρείς γύρους ξέφυγε με ένα φρενιασμένο ρυθμό 5 δευτερόλεπτα απο τον poleman Σάϊκς (που έδωσε στην ΒΜW την δεύτερη pole position σε ολόκληρη την Ιστορία της στα Superbike), και κέρδισε “σε άλλο αγώνα” (εντελώς δικό του!), ενώ στο “all British” βάθρο ανέβηκε και ο Χάσλαμ με το δεύτερο εργοστασιακό Kawasaki, κρατώντας τη θέση του μπροστά απο τον θαυμάσιο Λορίς Μπαζ που ήταν και η πρώτη Yamaha στον τερματισμό.
Τα μέτρια έως μηδενικά (λόγω πτώσεων) πρόσφατα αποτελέσματα του Μπαουτίστα και η σταθερά κορυφαία απόδοση του Ρέϋ (που από την αρχή της χρονιάς ήταν ο ταχύτερος όλων των άλλων), συντέλεσαν σε μια ανατροπή που σπάνια βλέπουμε σε τόσο μεγάλες διαφορές βαθμολογίας, και σε τόσο σύντομο διάστημα. Το μεγάλο ενδιαφέρον του πρωταθλήματος βέβαια οφείλεται στους τρείς αγώνες ανά συνάντηση, αλλά και πάλι ήταν θέμα ψυχολογίας και διαχείρισης των οδηγών, μια κατάσταση απο την οποία ο Τζόναθαν Ρέϋ έχει βγεί νικητής.
Αύριο στους δύο αγώνες, θα φανεί ο τελικός νικητής του Ντόνινγκτον, με τον Ρέϋ να προηγείται σε βαθμούς (339 έναντι 330) αλλά και στα προγνωστικά, ιδίως αν η πίστα είναι και πάλι βρεγμένη. Αν φεύγοντας απο την Αγγλία ο Ρέϋ έχει καταφέρει να αυξήσει τη διαφορά του, τότε βάζει υποψηφιότητα για πέμπτο συνεχόμενο τίτλο, γιατί μένουν πέντε αγώνες μέχρι το τέλος, και οι τέσσερις γίνονται σε πίστες όπου ο Μπαουτίστα ΔΕΝ έχει τρέξει τα τελευταία χρόνια με το ΜotoGP, ενώ ο Ρέϋ τους κερδίζει: Στις Η.Π.Α., η δύσκολη Λαγκούνα Σέκα. Στην Πορτογαλία, το Πορτιμάο. Στη Γαλλία, το Μανύ Κουρ. Στην Αργεντινή το Σαν Χουάν. Μόνο ο τελευταίος αγώνας στο Κατάρ θα γίνει σε γνωστή πίστα του Μπαουτίστα, γι’ αυτό και πρέπει να σταματήσει τα λάθη και να “επανέλθει” σε φόρμα, κάτι ιδιαίτερα δύσκολο γιατί πρεπει να συνδυαστεί πλέον με νίκες, μια και σπατάλησε το βαθμολογικό του κεφάλαιο.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΡΩΤΟΥ ΑΓΩΝΑ
1 2 1 J. REA GBR Kawasaki Racing Team WorldSBK Kawasaki ZX-10RR 23 1’39.513 254,9 1’28.612 266,9
2 1 66 T. SYKES GBR BMW Motorrad WorldSBK Team BMW S1000 RR 23 11.348 11.348 1’39.455 253,7 1’27.619 266,2
3 3 91 L. HASLAM GBR Kawasaki Racing Team WorldSBK Kawasaki ZX-10RR 23 23.071 11.723 1’39.711 253,7 1’29.198 266,9
4 5 76 L. BAZ FRA Ten Kate Racing – Yamaha Yamaha YZF R1 IND 23 29.935 6.864 1’40.363 250,7 1’29.521 264,3
5 8 22 A. LOWES GBR Pata Yamaha WorldSBK Team Yamaha YZF R1 23 37.641 7.706 1’40.030 253,7 1’29.627 262,3
6 14 36 L. MERCADO ARG Orelac Racing VerdNatura Kawasaki ZX-10RR IND 23 46.917 9.276 1’40.594 248,4 1’31.080 257,9
7 4 10 P. HICKMAN GBR BMW Motorrad WorldSBK Team BMW S1000 RR 23 1’00.135 13.218 1’41.599 251,3 1’29.348 260,4
8 16 60 M. VAN DER MARK NED Pata Yamaha WorldSBK Team Yamaha YZF R1 23 1’07.062 6.927 1’41.339 253,7 1’35.216 260,4
9 17 52 A. DELBIANCO ITA Althea Mie Racing Team Honda CBR1000RR IND 23 1’10.752 3.690 1’41.009 246,2 1’36.136 248,4
10 10 7 C. DAVIES GBR ARUBA.IT Racing – Ducati Ducati Panigale V4 R 23 1’11.453 0.701 1’41.214 259,2 1’30.098 268,2
11 13 23 R. KIYONARI JPN Moriwaki Althea Honda Team Honda CBR1000RR 23 1’15.161 3.708 1’41.152 252,5 1’30.997 263,0
12 15 21 M. RINALDI ITA BARNI Racing Team Ducati Panigale V4 R IND 23 1’24.259 9.098 1’41.587 256,7 1’32.602 270,2
13 7 54 T. RAZGATLIOGLU TUR Turkish Puccetti Racing Kawasaki ZX-10RR IND 23 1’26.777 2.518 1’42.373 251,9 1’29.582 261,7
14 9 33 M. MELANDRI ITA GRT Yamaha WorldSBK Yamaha YZF R1 IND 22 1 Lap 1 Lap 1’42.499 251,3 1’29.781 263,6
————————————————–Not Classified————————————————–
RET 6 19 A. BAUTISTA ESP ARUBA.IT Racing – Ducati Ducati Panigale V4 R 10 13 Laps 1’40.043 261,1 1’29.561 272,3
RET 11 81 J. TORRES ESP Team Pedercini Racing Kawasaki ZX-10RR IND 9 14 Laps 1’42.365 250,7 1’30.210 256,7
RET 12 11 S. CORTESE GER GRT Yamaha WorldSBK Yamaha YZF R1 IND 9 14 Laps 1’42.845 250,7 1’30.248 261,1
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ
JONATHAN REA 339 KAWASAKI
ALVARO BAUTISTA 330 DUCATI
MICHAEL VAN DER MARK 196 YAMAHA
ALEX LOWES 175 YAMAHA
LEON HASLAM 169 KAWASAKI
TOM SYKES 130 BMW
TOPRAK RAZGATLIOGLU 124 KAWASAKI
CHAZ DAVIES 120 DUCATI
MARCO MELANDRI 118 YAMAHA
SANDRO CORTESE 93 YAMAHA
MICHAEL RUBEN RINALDI 81 DUCATI
JORDI TORRES 75 KAWASAKI
MARKUS REITERBERGER 56 BMW
LORIS BAZ 41 YAMAHA
LEANDRO MERCADO 36 KAWASAKI
EUGENE LAVERTY 32 DUCATI
LEON CAMIER 26 HONDA
LORENZO ZANETTI 21 DUCATI
RYUICHI KIYONARI 19 HONDA
ALESSANDRO DELBIANCO 17 HONDA
THOMAS BRIDEWELL 12 DUCATI
YUKI TAKAHASHI 11 HONDA
MICHELE PIRRO 10 DUCATI
PETER HICKMAN 9 BMW
SAMUELE CAVALIERI 6 DUCATI
HECTOR BARBERA 3 KAWASAKI