AΡΚΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ FABIO DI GIANNANTONIO!
ΑΞΙΟΣ, ΜΠΡΑΒΟ, ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΩΣ ΝΑ ΨΑΧΝΕΙ ΤΡΟΠΟ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΣΤΟ MOTOGP, ΑΛΛΑ ΑΣ ΑΦΗΣΕΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΤΟΝ ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ!
Οπου υπαρχει καπνός υπάρχει και φωτιά. Αυτο ισχύει παντου και παντα, και το MotoGP δεν εξαιρείται, ουτε βεβαιως και οι δημοσιογραφικοι του κυκλοι, που στην υποχρεωτικη διαρκη αναζητηση νεων θεματων πολυ συχνα καταφευγουν στην ίντριγκα, αλλά και στην προσπαθεια «ικανοποιησης» του αναγνωστικου (και ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ διαδικτυακου πλεον) κοινου.
Ομως, η παραποίηση της πραγματικοτητας και των ιστορικων γεγονοτων, η ξαφνικη ηρωοποίηση των αναβατων και η «μεγεθυνση» της συνολικης τους πορείας εξ’ αιτίας μιας κορυφαιας εμφανισης ή μιας περιοδου δυνατής φορμας (συνδυασμενης με την «αποδυναμωση» του συναγωνισμου λογω συγκυριων), δεν αποτελεί την δημοσιογραφια που υπηρετουμε εμείς τουλαχιστον, γι’ αυτο και θα πρεπει να πουμε μερικα πραγματα για τον συμπαθεστατο Φαμπιο Ντι Τζιαναντονιο.
Πριν απο λιγες εβδομαδες, το μεγαλο θεμα του Τυπου ήταν το αν θα αφησει τη Honda και τα 10 έως 15 εκατομμυρια Ευρω του 2024 ο Μαρκ Μαρκεθ, για να παει σε μια «μικρη» ομαδα με μοτοσυκλέτα περασμενης χρονιας, προκειμενου να προσπαθησει να επανελθει στην κορυφη και στην διεκδικηση τιτλου. Επειδη ολες οι θεσεις ειχαν κλείσει για το 2024, η μονη περιπτωση ήταν η Gresini Ducati, στην οποια ειχε ήδη ανανεωσει ο αδελφος του Αλεξ, αλλά ήταν γνωστο οτι η ομαδα εψαχνε αντικαταστατη του Φαμπιο Ντι Τζιαναντονιο, ο οποιος στη δευτερη χρονια του στο MotoGP ηταν ο μοναδικος εκ των 8 αναβατων Ducati που υστερουσε σε αποτελεσματα.
Εκεινες τις μερες δεν υπηρξαν πολλοι να βγουν και να υπερασπιστουν τη θεση του Τζιαναντονιο, να πουν και να γραψουν δηλαδη, «αμαρτια το παιδι, τοσο ταλαντουχο και ελπιδοφορο, μελλοντικος πρωταθλητής, αδίκως θα χασει τη θεση του απο τον 8 φορες παγκοσμιο»! Και δεν το είπαν ουτε το έγραψαν τοτε, γιατί κανείς δεν ήταν αρκετα βλαξ ώστε να συγκρινει τον 30χρονο υπερ-ταλαντουχο Μαρκ Μαρκεθ των Ιστορικων θριαμβων με τον 25άχρονο Τζιαναντονιο της μιας pole position. Και για να καταλαβετε ποσο αδιαφορος ειναι ο Τύπος για την πραγματικοτητα μπροστα στην εφημερη δημιουργια εντυπωσεων, δειτε παντου ποσο άλλαξαν όλα με δυο βαθρα και μια νικη! Βρήκαμε τον νεο παγκοσμιο πρωταθλητη! (Οπως γιορτασαμε τον Ολιβέϊρα, τον Μπιντερ, τον Μιλλερ, τον Α. Εσπαργκαρό οταν κερδισαν εναν αγωνα, και μετα τους βαλαμε στο ραφι περιμενοντας την επομενη νικη).
Για να θυμηθουμε τα επιτεύγματα της καρριερας του Φαμπιο Νιτ Τζιαναντόνιο, ιδου τι γραφαμε μετα τον αγωνα της Αυστραλίας, οπου ο «Ιταλός Φαμπιο» ξεκινησε τις καλες του εμφανισεις αλλά και τις αμετροεπείς (σε σχεση με το ιστορικο του) δηλωσεις οδηγικου μεγαλείου:
«Είναι καπως διασκεδαστικο το οτι όσοι υστερουντες (για διαφορους λογους) τυχαινει να κανουν μια-δυο καλες εμφανίσεις, καβαλανε το καλαμι πιο γρηγορα κι απο πρωταθλητες ροντέο, οποτε τους ακους να κοκορεύονται και λες «καλυτερα να οδηγανε παρα να μιλανε» (συγχωρηστε μας την άκομψη καταληξη «…άνε», ειναι για να βγει η ρίμα!).
Ενα λαμπρο παραδειγμα του ισχυρισμου αυτου, ειναι ο συμπαθης Φάμπιο Ντι Τζιαναντονιο, που βρεθηκε στην κορυφη της δημοσιοτητας τους περασμενους μηνες για τον πιο λαθος λογο: Επειδη εχασε τη θεση του στην Gresini και στη συνεχεια την πηρε ο Μαρκ Μαρκέθ. Πριν ομως παμε πιο κατω, να δουμε γιατι κατ’ αρχάς δεν τον ανανεωσε η Gresini, κατι που ειχε γινει γνωστο ΠΡΙΝ ξεκινησει το σήριαλ με την μεταγραφη του Μαρκεθ (για τον οποιο δεν υπηρχαν πολλοι που πιστευαν οτι οντως θα «έσπαγε» το συμβολαιό του με την Honda).
Ο 25άχρονος Τζιαναντονιο (γεννηθείς το 1998) ξεκινησε απο το Rookies Cup το 2014, οπου την δευτερη χρονια έφτασε στην δευτερη θεση, και συνεχισε στην Moto3 με την ομαδα Gresini οπου χρειαστηκε τρια χρονια για να καταφερει να φτασει επισης στη δευτερη θεση (2018). Στη συνεχεια, το 2019 ανεβηκε στη Moto2 οπου παλευε ξανα τρια χρονια, μεχρι το 2021, μεχρι να αντιληφθεί (οπως και η ομαδα) οτι δεν προκειται ποτε να φτασει πιο ψηλα απο την έβδομη θεση της τελικης βαθμολογίας, και αποτελεσε την οικονομικη λυση για την ομαδα MotoGP της Gresini, που χωρίς τον ιδρυτη της συνέχισε με αυξημενα κοστη, αφου περασε απο την Aprilia που την πριμοδοτoυσε, στην Ducati που της νοικιαζε (πανακριβα) μοτοσυκλετες και υποστηριξη. Το 2022 ο Τζιαναντονιο ειχε σχεδον μηδενικη παρουσια, εκτος απο μια ξαφνικη, θαυμασια όσο και απροσμενη (αλλά χωρίς συνεχεια) pole position στο Mugello οπου θριαμβευσαν τα Ducati, ενω ο Μπαστιανινι καταφερε να παρει τεσσερις νικες και να γινει εργοστασιακος. Και το 2023 ο Αλεξ Μαρκεθ που ήρθε στην ομαδα, επισης ειχε πολυ καλη παρουσία, κερδιζοντας και εναν αγωνα Sprint.
Στα δυο χρονια του στην Gresini με την Ducati, ο Τζιαναντονιο εχει να επιδειξει την pole του 2022 (οπου ηρθε εικοστος στη βαθμολογία) και ένα βαθρο στην Αυστραλία φετος, το οποιο αποτελεσε συνεχεια μιας καλης εμφανισης με την τεταρτη θεση στην Ινδονησία. Δηλαδη, δυο καλες θεσεις μεσα σε δυο χρονια. Το διετές συμβόλαιό του έληγε φετος, και με τα αποτελεσματα αυτα λογικα δεν ανανεωθηκε.
Ομως: Οι δηλωσεις του εχουν “ξεφυγει”, και ακούγοντάς τον θα νομιζε οτι προκειται για εναν παγκοσμιο πρωταθλητη (τουλαχιστον)! Επειδη η Honda βρηκε τοιχο απο τους οδηγους της Aprilia στην προσπάθειά της να αντικαταστησει τον Μαρκεθ με καποιο δυνατο ονομα, και επειδη ο Ολιβέϊρα ζητησε τριετες συμβολαιο αλλά η Honda του έδινε μονο…ένα (αλλη μια αψυχολογητη ενεργεια του big H, δυο συν ένα χρόνια στον Ζαρκο και μονο ένα στον δυνατο Πορτογάλο!!!), ο Τζιαναντονιο προσπαθεi να γινει εργοστασιακος στην Repsol Honda, στα παπουτσια των Στονερ, Πεντροθα και Μαρκέθ! Δεν γνωριζουμε αν ειναι τοσο απελπισμενη η Honda, o ίδιος παντως “αυτοδιαφημιζεται” οσο μπορει, και μετα το βάθρο της Αυστραλιας δηλωσε οτι μπορουσε να παει για την νικη, αλλά σεβαστηκε τον Μπανιάϊα και τον Μαρτιν που πηγαίνουν για τιτλο και δεν τους προσπερασε!! Ειπε, περιπου, οτι η Gresini έχει κανει λαθος και οτι βιαστηκε να παρει τον Μαρκ Μαρκεθ στη θεση του (!). Τελος, μετα τις δοκιμες της Παρασκευής στη Ταϋλανδη, οπου έμεινε εκτός Q2 με τον 14ο χρονο, δηλωσε οτι «δεν τον ενοχλει που τον ακολουθουν οι άλλοι οδηγοι» (δηλαδη ο… Μαρκ Μαρκεθ και ο Φερναντεθ), γιατι έτσι κανουν οι πιο αργοι με τους πιο γρηγορους, τους παιρνουν απο πισω για να τραβηχτουν, και αν μπορουν ας τους φτασουν!
Να σημειωσουμε οτι με αυτες τις ελαχιστες διαφορες στους χρονους, ολα μπορει να συμβουν, και μακαρι να παει καλα το παιδί, αλλά το θεμα με τους νεαρους οδηγους ειναι οι αμετροεπείς δηλώσεις τους, με το που καταφερνουν ένα καλο τερματισμο ή ένα βαθρο, κι αυτο γινεται λογω ειδικων συνθηκων (προβληματα των εμπρος) και με μια απο τις καλυτερες μοτοσυκλετες του grid».
Ερχομαστε τωρα στο σημερα, λιγες εβδομαδες μετα, με τον Τζιαναντονιο να εχει φερει μια δευτερη θεση στο Sprint πισω απο τον φιλο του και ομόσταυλό του στην Gresini Μoto3 Χόρχε Μαρτίν, και μπροστα απο τον εργοστασιακο αναβατη της Ducati, πρωταθλητη 2022, πρωτοπορο της φετινης βαθμολογίας και «παιδί» της VR 46 Φραντσέσκο Μπανιάϊα. Αν υπάρχει ερωτηση σχετικά με το αν έκανε καλα που προσπερασε και κερδισε στο Καταρ, η απαντηση ειναι οτι βεβαιως και εκανε καλα, γιατί ανεξαρτητα με το μελλον του, μια νικη σε MotoGP γραφει Ιστορία και κανει τον αναβατη που την πετυχάινει ξεχωριστο αναμεσα στους πολλους οδηγους των τριων κατηγοριών του MotoGP.
Αν η ερωτηση ειναι κατα ποσον αυτη η νίκη σημαινει ότι απο “μετριος” οδηγός (μιλαμε για το επιπεδο του MotoGP) μεταμορφωθηκε σε κορυφαιο αναβατη, η απαντηση ειναι σαφως αρνητικη: Μια νικη ειναι ιστορικα σημαντικη, αλλά μονο η επαναληψη σε βαθος χρονου δειχνει το πραγματικο ταλεντο καθε αναβατη.
Αλλοη υποθετικη ερωτηση, μπορεί να ει΄ναι το γιατι οι εμφανίσεις αυτες δεν έγιναν νωρίτερα. Και εδω η απαντηση εχει να κανει με την γενικη κοπωση των οδηγων, την επιφυλακτικοτητα, στρατηγικη και προσοχη των μονομαχων του τίτλου, και την έλλειψη άμεσου κινητρου για τους περισσοτερους που εχουν εξασφαλισει τα συμβόλαιά τους και δεν θελουν να περασουν τα Χριστουγεννα σε φαση αποκαταστασης τραυματισμου! Προφανως στο επαγγελματικο επιπεδο του MotoGP οι χρονοι, οι ταχυτητες, η οδηγηση, παραμενουν κορυφαιες, ωστοσο υπαρχει αυτο το ελάχιστο προσθετο ποσοστο στο κυνηγι του 100% (που δεν μπορουμε να διακρινουμε ουτε να αντιληφθούμε εμείς), το οποιο συνδυαζεται με το κινητρο, την περιοδο φορμας, την συμπαθεια σε μια πιστα και βεβαιως την καταλληλη μοτοσυκλετα, για να κανει την διαφορα. Αυτο ακριβως βλεπουμε απο τον Τζιαναντονιο σημερα, τωρα, στο τέλος, και γι’αυτο δεν το βλεπαμε απο την αρχη.
Η τελευταία υποθετικη ερωτηση, συνδυάζεται με τις νεες δηλωσεις του Τζιαναντονιο για τον Μαρκ Μαρκεθ: Είπε το παιδί, οτι «ο Μαρκ Μαρκέθ ειναι 8 φορες Παγκοσμιος πρωταθλητής αλλά τωρα τελευταία δεν φερνει καλα αποτελεσματα, και γι’ αυτο η Gresini βιάστηκε να τον προσλαβει και ήταν περισσοτερο μια κινηση εντυπωσιασμου και δημοσιων σχεσεων». Μαλιστα. Υπαρχει και άλλη μια παροιμια (Ελληνικη): «Κι’ η μυλωνου τον άντρα της, με τους πραματευτάδες» (οι έμποροι θεωρουντο ανωτεροι απο τους μυλωναδες την παλια εποχη των αξιων). Ειναι λοιπον ο Τζιαναντονιο καλυτερος αναβατης απο τον Μαρκ Μαρκεθ; Και έκανε λαθος η Gresini που μετα απο δυο χρονια μετριοτητας και πολυ αργης προοδου δεν περιμενε μεχρι τον…προτελευταίο αγωνα για να δει την εξελιξη του, αλλά έσπευσε να αρπαξει μια ευκαιρία μεγαλου (πρωτου) ονοματος απο αυτές που δεν παρουσιαζονται ποτε, ανεβαίνοντας με μιας δεκα σκαλια στην ιεραρχια των ομαδων του MotoGP, με ολα τα ματια, φωτα, καμερες κτλ, να ειναι στραμμενα στο χρωματά της;
Αρκετα λοιπον με τον Φαμπιο Ντι Τζιαναντονιο. Συγχαρητήρια για τη νικη του και για τις μελλοντικες επιτυχίες που μακαρι να έρθουν, καλη επιτυχια το 2024 είτε παραμείνει στο MotoGP με την VR 46 (που θα ήταν σφάλμα του Ροσσι) είτε επιστρεψει στη Moto2 με την QJ Gresini, αλλά με τον Μαρκ Μαρκεθ καμμια συγκριση, λαθος του μεγαλο η αναφορα και οι δηλώσεις, ο σεβασμος στους κορυφαίους της ιστορίας είναι το μεγαλυτερο προσον καθε ολοκληρωμενου αναβατη, και για το τέλος, ας θεσει ο ίδιος, αλλά και ολοι οι άλλοι που τον παρουσιαζουν αν οχι σαν Νικο Ξανθοπουλο της μοτοσυκλέτας τουλαχιστον σαν Δημητρη Παπαμιχαήλ, το εξης απλό ερωτημα: Που θα ήταν, πως θα ειχε πάει και τι θεσεις θα ειχε φέρει ο Φαμπιο Ντι Τζιαναντόνιο, αν φετος αντί της πανίσχυρης Ducati οδηγουσε μια δορυφορικη Honda RC 213 V; Δ.Π.