ΜΟΤΟGP, THE FINAL CUT: ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΤΑΡ ΤΗΣ ΑΓΩΝΙΑΣ, ΣΤΗΝ ΒΑΛΕΝΘΙΑ ΤΗΣ ΑΜΦΙΒΟΛΙΑΣ!
“ΝΕΥΡΑ”, ΑΤΥΧΙΕΣ, ΣΥΜΜΑΧΙΕΣ, ΚΑΙ ΑΨΙΜΑΧΙΕΣ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΣΕΪΧΗΔΩΝ, ΚΑΙ ΕΝΤΑΣΗ ΕΝ ΟΨΕΙ ΤΗΣ ΤΕΛΙΚΗΣ ΜΑΧΗΣ ΤΗΣ ΒΑΛΕΝΘΙΑ
Σε ένα αγωνα «νευρων» κατω απο τους προβολείς του Καταρ, ο Μπανιάϊα αγγιζει τον τιτλο, ο Μαρτίν «σπάει» απο την πιεση και οι ομαδες της Ducati δηλωνουν «υποταγή» στο εργοστασιο.
Του Δημητρη Παπανδρεου
Οταν οδηγείς Ducati στο MotoGP και βλεπεις το μηνυμα «map 8» στην οθόνη σου, ξερεις οτι τα «μεγάλα αφεντικά» σού λένε να παραχωρήσεις τη θεση σου (ή να μην περασεις) τον συναδελφο με Ducati που είναι πίσω σου (ή μπροστα σου).
Ή μήπως δεν είναι έτσι;
Kαι ποιά ειναι «τα αφεντικα» και ποιοί «οι συναδελφοι»;
Λοιπον, αν είχαμε την καλη διαθεση (και την αφέλεια) να δεχτουμε ολες τις δηλωσεις των αναβατων σαν αληθινες και απολυτως ειλικρινείς, τοτε θα πιστεύαμε την απαντηση του Τζιαναντονιο στην ερωτηση για το «map 8» που του στειλανε τεσσερις γυρους πριν το τελος, οπως πιεζε αφορητα τον πρωτοπορο Μπανιάϊα, δείχνοντάς του συνεχως τον τροχο του, και σπρώχνοντάς τον να πιασει ενα τοσο γρηγορο ρυθμο, ωστε οι δυο τους ειχαν απομακρυνθει πανω απο 5 δευτερολεπτα απο τον τρίτο! Και τι απαντησε; Οτι ειχαν συννεννοηθει με την ομαδα, πως οταν ερχοταν η στιγμη που επρεπε να πιεσει για τη νικη, θα του εστελναν αυτο το σημα, το «map 8». Και οτι εβαλαν το «map 8» (που ειχε την ιστορία του απο το 2017 και την ανοησια του Λορένθο να μην αφησει τον Ντοβιτσιοζο να παει να δωσει οποια μαχη μπορυσε για τον τιτλο))και οχι καποιο άλλο σήμα, επιτηδες «για να ξεγελασουν τους άλλους που θα το έβλεπαν». Και μολις το ειπε, με το ζορι κρατιοταν να μην γελασει, και το ιδιο εκανε και ο Μπανιάϊα που τον άκουγε στη συνεντευξη Τυπου μετα τον αγωνα.
Ας προσθεσουμε σε αυτα «τη γλωσσα του σωματος», που εδειξε οτι ΠΟΛΥ ευτυχείς απο τη νικη του Ιταλου Φαμπιο ηταν μονο οι φιλοι του και ο τεχνικος του Φρανκι Καρτσέντι (που θα ειναι ο crew chief τoυ Μαρκ Μαρκεθ του χρονου), ενω ολοι οι άλλοι, απο την ιδιοκτητρια της ομαδας Ναντια Παντοβανι (με χαμογελο που έκρυβε και συγκαλυμμενη απορία) μεχρι τα στελεχη της Ducati, ήταν απλώς «χαρουμενοι», πιο πολυ ομως για την βαθμολoγικη διαφορα που απεκτησε ο Μπανιάϊα παρα για τη νικη του «μικρου». Eτσι κι αλλιώς μονο τα Ducati κερδιζουν, οποτε το ποιός τα οδηγεί δεν εχει ιδιαιτερη σημασια (κρατηστε αυτο το σημείο, γιατι θα επιστρεψουμε στη συνεχεια).
Ετσι ειναι τα πραγματα, και μην φανταστεί κανεις οτι εγιναν τιποτα τρομερες συνεννοησεις και συνομωσίες, γιατι η Ducati για δευτερη χρονια σαρωσε τα παντα, και τωρα στο τέλος πιο πολυ την νοιάζει να δημιουργησει ενδιαφερον στο κοινό με την «κοντρα» των δυο οδηγών της, παρα να δείξει πόσο καλή είναι (αφού όποιος την οδηγεί κερδίζει!!!)
Οσο για τη λέξη «αφεντικά», εχει την έννοια του BOSS (γι’ αυτο και την χρησιμοποιούμε, καμμια υποτιμηση στους εργαζομενους), και η λέξη Boss σημαίνει ακριβώς αυτο, α-φε-ντι-κό, που ό,τι λέει γίνεται χωρίς δεύτερη κουβέντα, και οχι «εργοδότης» ή «διευθυντης», αυτά τα ευγενικά και μεσοβέζικα τα ξεχνάμε όταν έχουμε να κάνουμε με την σκληρή πειθαρχία και ιεραρχία του MotoGP. Εξ’ άλλου, η πρόσφατη δήλωση του Ντάβιντε Ταρντότσι σχετικά με την φημολογία για την αλλαγή ομάδων μεταξύ Μπαστιανίνι και Μαρτίν του χρόνου, είναι η καλύτερη απόδειξη για την αντίληψη «ιδιοκτησίας» που εχει η Ιταλική φίρμα για τους αναβάτες που έχουν υπογράψει συμβόλαιο κατ΄ευθείαν με το εργοστάσιο. Ιδου, επι λέξει:
«The truth is that the riders belong to Ducati.
They have Ducati contracts. Honestly, we can do what we want.
We decide things, we can change things, we can re-change things, everything can happen».
(Μετ.: «Η αλήθεια ειναι οτι οι αναβάτες ανήκουν στην Ducati.
Εχουν συμβόλαια με την Ducati. Ειλικρινά, μπορούμε να κάνουμε ο,τι θελουμε.
Αποφασίζουμε πράγματα, μπορούμε να αλλαξουμε πράγματα, μπορούμε να ξανα-αλλάξουμε πράγματα, όλα μπορούν να συμβούν»)
Τι συνέβη λοιπόν στον νυχτερινο αγώνα του ζάπλουτου κρατιδιου; Για να το δούμε, ας γυρίσουμε μια μέρα πίσω, στο Sprint όπου οι οδηγοί έδειξαν τη στάση τους απέναντι στους δυο μονομάχους. Είχαν προηγηθεί οι δοκιμές, οπου ο Λούκα Μαρίνι πήρε την pole position με νεο ρεκόρ (κατι αναμενόμενο αφού η πίστα ειχε νέο, τέλειο οδόστρωμα) και οι δυο πρώτες σειρές γέμισαν Ducati. Ο Τζιαναντόνιο ηταν ο πρωτος που κατεβασε το ρεκορ, μενοντας τελικα δευτερος στην εκκινηση, δειχνοντας για μια ακομα φορα οτι μετα την ανακοίνωση της μεταγραφής του Μαρκ Μαρκέθ στη θέση του στην Gresini μεταμορφώθηκε αγωνιστικά, και απο 20ος το 2022 και 10ος-17ος φετος, μετα την Ιαπωνια εγινε «άλλος αναβατης», και παρα την αστάθειά του, στους τεσσερις απο τους εξη τελευταιους εκτος Ευρωπης αγωνες εφερε καλά μεχρι άριστα αποτελεσματα, με αποκορυφωμα την απόδοση στο Κατάρ οπου θα μπορουσε και «το διπλο». Πισω τους, στη δευτερη σειρα πλάϊ-πλάϊ οι Μπανιάϊα και Μαρτιν (που ειχε σοβαρο προβλημα στις ελευθερες δοκιμες με το σπιναρισμα ή/και το πισω λαστιχο), οι οποιοι ειχαν κοινο στοχο α) να μην πεσουν, και β) να τερματισουν μπροστα απο τον άλλον. Και εμείς οι θεατες «συνωμοσιολογούσαμε» ασύστολα για το ποιος θα βοηθουσε ποιον, και τι ακριβως ειχε κατα νου η Ducati. Το πιθανοτερο είναι να μη συμβαινει απολυτως τιποτα, και οι δυο αναβατες να κανουν τον αγωνα τους, με τους άλλους (ολους τους άλλους) «να πραττουν κατα συνειδηση», οπως θα λεγαμε και στην πολιτικη στην ψηφιση αμφιλεγομενων νομοσχεδιων στη Βουλη!
Θα βοηθουσε εδω μια μελετη των «κοκκινων δυναμεων» συμφωνα με την λογικη αλλά και τις δηλωσεις τους; Θα βοηθουσε. Πρωτον λοιπον, ο Ζαρκο θα εκανε ο,τι μπορουσε για να «υπερασπίσει» τη θεση του Μαρτίν, και ΔΕΝ θα τον περνούσε εκτός αν ο Μαρτιν ειχε καποιο προβλημα και παιζοταν η νικη. Ακριβως το ίδιο θα εκανε ο Μπαστιανινι με τον Μπανιάϊα (και αυτα απεδειχθησαν ήδη).
Απο τους άλλους, σημαντικη ειναι η δηλωση του Λουκα Μαρινι, που είπε με καθε ειλικρινεια (και μπραβο του) οτι «δεν μπορω να δω τον Μπανιάϊα οπως τους άλλους αναβατες», εννοωντας οτι οι δυο τους εχουν δεσμους σφυρηλατημενους απο τον δοκτορα VR αυτοπροσωπως. Και, παρ’ ΄οτι δεν βρισκεται σε φαση διεκδικησης, ο Μαρκ Μαρκέθ σπευδει σαν αντιβαρο να πει, οτι ο «εκλεκτος» του για τιτλο ειναι ο συμπατριωτης του Μαρτιν (δεδομενη η αλληλλεγγυη μεταξυ των Ισπανων αναβατων και περιπου βεβαιο οτι θα «βοηθουσαν» αν βρισκονταν σε τετοια θεση).
Και δοθηκε η εκκινηση στο Sprint, με τον Μαρινι να φευγει ιδανικα, τον Αλεξ Μαρκεθ να ακολουθει, τον Μπανιάϊα τριτο με τον Μαρκ Μαρκεθ που πεταχτηκε τεταρτος να τον πιεζει, και τους Μαρτιν και Τζιαναντονιο πολυ δυνατα να ανεβαινουν. Πιο πισω, ο Ολιβέϊρα φρεναρισε αργα και χτυπησε τον πισω τροχό του Αλεξ Εσπαργκαρο (που εφευγε προς το τέλος λογω της ποινης των 6 θεσεων που ειχε δεχτει για την «σφαλιαρα» που έριξε στο κρανος του Μορμπιντέλλι στο FP2 επειδη ο αναβατης της Yamaha βραδυπορουσε). Επεσαν και οι δυο, ο Ολιβέϊρα έσπασε την κλείδα του και θα τον ξαναδουμε το 2024 ενω δεχτηκε και ποινη long Lap, παρασυροντας και τον Μπαστιανινι, που ομως μπορεσε να συνεχισει.
Στον δευτερο γυρο, οι Μαρτιν και Τζιαναντόνιο ανεβηκαν τριτος και τεταρτος, με τον Μαρτιν να κινειται με επιμονη και ρισκο εχοντας δυο επαφες με τον Μπανιάϊα (η πρωτη ήταν αγωνιστικη, αλλά η δευτερη ήταν «επιθετικη»). Στον πέμπτο γυρο, ο Μαρτιν περασε Α. Μαρκέθ και Μαρινι και επιασε κορυφη, χωρίς να απομακρυνθει, ενω στον έκτο τον ακολουθησε ο Τζιαναντονιο. Ο Μπανιάϊα εμεινε πεμπτος μεχρι το τέλος, κρατώντας πισω του τους Βινιάλες και Μπιντερ. Ο Κουαρταράρο ανεβηκε όγδοος, ο Μ. Μαρκεθ έπεσε ενδεκατος και οι Ζαρκο, Μπεζεκι και Μιλλερ δεν είχαν ποτε επαφη με κορυφη.
Εκεί ομως, στην κορυφη, στον ενατο απο τους 11 γυρους του Sprint, o Τζιαναντονιο εφτασε στον τροχο του πρωτου Μαρτιν, και μεσα σε δυο γυρους ξεφυγαν πανω απο 2’’ απο τους Μαρινι και Α. Μαρκέθ. Στο τέλος τερματισαν ακριβως έτσι, η επιθεση (που αν οδηγουσαν μοτοσυκλέτες διαφορετικων εργοστασιων σιγουρα θα γινόταν) δεν συνέβη ποτέ, και με αυτον τον τροπο αλλά και την δήλωσή του μετα τον αγωνα («δεν θα περνουσα τον Μαρτίν που πηγαινει για τίτλο, παρ’ ότι το σκεφτηκα») ο Τζιαναντονιο κατα καποιο τροπο εδειξε τη θεση του απεναντι στους μονομαχους. Αλλά και παλι, εικονα καθαρη δεν υπηρχε, περα απο τη διαφορά στη βαθμολογία που με αυτη την (ογδοη φετινη) νικη του Μαρτιν στο Sprint, μειωθηκε στους ελαχιστους 7 βαθμους. Οσο για τον Μπανιάϊα, απεδωσε την οχι κορυφαία (όπως ήθελε, έπρεπε και μάλλον μπορούσε) απόδοσή του στο…πίσω λαστιχο! Δηλαδη οχι ευθεως, αλλά ειπε οτι «πηγαιναμε περιφημα σε ολες τις δοκιμες με αυτη τη γομμα, αλλά στον αγωνα η καλη αισθηση χαθηκε, με την ίδια γομμα».
Στις 24 ώρες που μεσολαβησαν μεχρι τον αγωνα της Κυριακης, πιο αρμοδιοι θα ήταν ειδικοι ψυχολογοι και coaches παρα τεχνικοι και κομπιουτεραδες ( αυτοι που βελπουν διαγραμματα και σου λενε «εδω κερδιζεις τρια μετρα, εκει χανεις μισο μήκος»). Αγνωστο το τι εκαναν οι δυο πρωταγωνιστες μας για την προετοιμασια τους, παντως μονο χαλαροι δεν ήταν πριν την εκκινηση, παντα με την αδιαψευστη γλωσσα του σωματος. Και μετα απο 37 σβησιματα σε κοκκινα φωτα, στο grid του 38ου αγωνα σε αυτη την μαραθώνια χρονια (το 2024 προβλεπεται ακομα πιo σκληρo), τα νευρα εχουν ελαφρως τεντωθεί: Ο Μορμπιντελλι εκανε σκληρες δηλωσεις για το χτυπημα του Εσπαργκαρό στο κρανος («τι θα πει στα παιδια του για αυτη τη συμπεριφορα και τον προβληματικο του χαρακτηρα», αναρωτηθηκε, και ο Α. Εσπαργκαρο υποσχεθηκε…εκδικηση γιατι ο Ιταλος «εθιξε την οικογένειά του». Αλλά υπονοουμενα για απαντηση στα «σκληρά προσπερασματα» του Μαρτίν άφησε και ο Μπανιάϊα, λεγοντας «προβλεπεται ενδιαφερων ο αγωνας αύριο, αφου έτσι το θέλει».
Και οντως, ήταν ενας ενδιαφερων αγωνας, αλλά οχι για τον διεκδικητη του τιτλου: Μολις έσβησαν τα φώτα, ο Μαρτιν σπιναρισε επανειλημμενα και έχασε πολλες θεσεις, ενω ο Μπανιάϊα βρεθηκε πρωτος κανοντας την τέλεια εκκινηση. Πισω του ήταν οι Μαρινι, Α. Μαρκέθ και Τζιαναντονιο, αλλά μεχρι τον πεμπτο γυρο ο Τζιαναντονιο ειχε περασει τους δυο άλλους και πηρε θεση πισω απο τον Μπανιάϊα οπου θα έμενε για τους επομενους πολλους γυρους.
Αμεσως πισω τους, ο Μαρτιν ειχε βρεθει ογδοος και μπροστα του ήταν οι Μαρκ Μαρκέθ, Μπιντερ και Ζαρκο, που σε δυο γυρους ανοιξε μια στροφη (κατα λαθος ή εκ προθεσεως, άγνωστο) και περασαν οι Μαρτιν και Βινιαλες. Ταυτοχρονα ανεβαιναν οι Κουαρταραρο, Μιλλερ και Μπαστιανίνι, με τον Μπετζεκι να μην δειχνει την ταχυτητα και το νευρο των προηγουμενων αγωνων (μην ξεχναμε ότι ακομα και με φρεσκια εγχειρηση στην κλειδα χτυπησε κορυφη, οποτε η αγωνιστικη του πτωση τελευταια, παραμενει μυστηριο).
Αν ενας θεατες ήταν υποψιασμενος ή αν του άρεσαν οι θεωρίες συνομωσίας, θα μπορουσε να πει οτι για το μεγαλυτερο μερος του αγωνα, ο Ζαρκο προσπαθουσε να «κρατήσει» το κυμα των αναβατων που ανεβαινε προς την κορυφη, και ο Μαρκ Μαρκεθ επισης έριχνε τον ρυθμο (ιδιως οταν περασε μπροστα για λιγο) μηπως μπορεσει ο Μαρτιν να ακολουθησει, ή οσο ήταν μπροστα του να κανει καποια διαφορα. Κανείς δεν μπορει να αποκλείσει αυτη την πιθανοτητα, αλλά και κανεις δεν μπορεί να την επιβεβαιωσει, τουλαχιστον για τον Μαρκ Μαρκέθ, ο οποιος παρα το οτι παραμενει μακραν ο «καλυτερος (σε θεσεις) αναβατης της Honda, έχει δείξει οτι δεν μπορεί να κρατηθεί ψηλά για ολο τον αγωνα καθως ο ρυθμος των οδηγων των άλλων εργοστασίων ειναι σταθερά πιο γρηγορος. Οσο για τον Ζαρκό, αυτος ναι, οπου μπορεί θα βοηθήσει την ομαδα του, με την οποια ληγει τη συνεργασία την Κυριακη.
Ομως, κανεις δεν μπορεί να περιμενει να τον βοηθήσουν οι άλλοι, αν ο ίδιος δεν έχει την ταχυτητα να βοηθησει τον εαυτό του. Ο Μαρτιν στο Καταρ αντιμετωπιζε προβλημα, το οποιο δεν μπορεσε να ξεπερασει και εκανε ο,τι μπορουσε για να τερματίσει, παρακολουθωντας εναν εναν τους άλλους να τον προσπερνουν: Πρωτα ο Βινιάλες, μετα ο Κουαρταράρο, για να ακολουθησει ο Μιλλερ και να δωσει το τελικο χτυπημα ο Μπαστιανινι που τον εστειλε δεκατο στον τερματισμο. Μετα, εμφανως εκνευρισμενος, αφου με χειρονομιες έδειχνε το πισω λαστιχο, ο Μαρτιν ειπε οτι γλυστρουσε τοσο πολυ, ωστε ειχε την αισθηση πως οδηγεί σε βροχη. Ειπε επισης οτι «ηττηθηκε οχι στην πιστα αλλά απο ενα κακο λαστιχο». Και προκαλεσε την αντιδραση της Μισλεν, που δηλωσε οτι το λάστιχό του ήταν εντελως καινουργιο οπως ολων των άλλων, αλλά ταυτοχρονα πηρε το επιμαχο ελαστικο να το αναλυσει στο εργοστασιο (δεν υπαρχουν νεωτερα).
Οσο ο Μαρτιν έχανε θεσεις και το σκορ στη βαθμολογία ανεβαινε υπερ του Μπανιάϊα, το ερωτημα ήταν η σταση που θα κρατουσε ο Τζιαναντονιο, ο οποιος, ταχυτατος οπως ήταν ολο το τριημερο, ειχε κολλησει στον τροχο του παγκοσμιου πρωταθλητη. Οπως οι γύροι έφταναν στο τέλος και ήταν φανερό οτι ο αναβατης της Gresini είχε την ταχύτητα να περάσει, η γενικη άποψη ήταν οτι οντως θα το έκανε, γιατί μια νικη στο MotoGP είναι κατι ΑΦΑΝΤΑΣΤΑ σημαντικο (περνας στην Ιστορία αν το καταφερεις), αλλά και γιατι δεν είχε απολυτως κανενα λογο να βοηθησει τον Μπανιάϊα και την εργοστασιακη ομαδα της Ducati να «κρατησουν» (και οχι απλως να «αγγιξουν») τον τίτλο: Δυσαρεστημένος και στενοχωρημένος για την μη ανανέωση του συμβολαίου του, με τις «κενές» θέσεις στη Ηonda και –λόγω μεταγραφης Μαρινι- στην VR46 να καταλαμβάνονται απο άλλους, ειχε την ευκαιρία να βρει όλους τους πρωταγωνιστές σε φαση «άμυνας» (λόγω τίτλου) σε μια πιστα στην οποία ηταν πολυ γρήγορος, και να πάρει τη νίκη. Ετσι, πεντε γυρους πριν το τέλος ηρθε το μηνυμα που ειπαμε, και περασε προσεκτικα, ΞΑΦΝΙΑΖΟΝΤΑΣ τον Μπανιάϊα, μαλλον γιατι δεν περιμενε οτι ένας αλλος αναβατης Ducati θα του «έκοβε» πεντε πολυτιμους βαθμους. Ετσι, δεν το δεχτηκε. Και προσπαθησε να περασει παλι, αλλά λιγο έλειψε να χαθουν ολα καθως στο τέλος του slip streaming παρα λιγο να εμβολιζε τον Τζιαναντονιο, και ευτυχως περασε μπροστα του φρεναριστος και ευθεία, βγαινοντας εκτος πιστας.
Στους προηγουμενους γυρους, οι δυο πρωτοι ειχαν ανοιξει διαφορα πανω απο 5’’ απο τον τριτο Μαρίνι, και μετα το «παρα λιγο» δεν εγινε άλλη προσπαθεια, ο ρυθμος έπεσε και ο Τζιαναντονιο πηρε την πρωτη του νικη στο MotoGP, σιγουρα άξια αλλά και (κατα την άποψή μας) συγκυριακη). Φυσικα δεχτηκε τα ειλικρινη συγχαρητηρια ολων, και ο Μπανιάϊα εφυγε απο το Καταρ με +21 βαθμους, αλλά και “δυσαρεστημενος” που δεν ήταν 26!
Δεν εχει ιδιαιτερο νόημα το να αναλυσουμε την αποδοση των άλλων αναβατων, πισω απο την πρωτη πενταδα. Προφανως περιμενουν τις νεες μοτοσυκλετες του 2024 που θα οδηγησουν μετα τον τελευταιο αγωνα. Δεν ειναι εποχη και στιγμη για ηρωϊσμους και τραυματισμους, αφου ολα εχουν κριθεί και το παιχνιδι πλεον θα παιχτει αναμεσα σε δυο αναβατες.
Αρα, οδευουμε προς την Βαλενθια, οχι την καλυτερη πιστα για τις επιδοσεις των MotoGP, αλλά μια χαρα για το τελικο «ξεκαθαρισμα». Εκεί, «υπερ Μπανιάϊα» ας πουμε, υπαρχουν οι Ζαρκο και Μπαστιανινι (προσθετουμε και τον Μαρίνι) που θα εχουν δυο βασικες αποστολες: Η πρωτη να κερδισουν τον αγωνα, αν μπορεσουν, γιατι ο Μαρτιν χρειαζεται οπωσδηποτε δυο νικες για να ελπιζει. Διαφορετικά θα υπερασπισουν τη θεση του ομόσταυλου ή θα του παραχωρήσουν τη δικη τους θεση. Αυτο ειναι βεβαιο. Οσο για τον Μαρτίν, μαλλον τους έχει ολους «εναντίον» του (δηλαδή ουδέτερους), ίσως πλην του Μαρκ Μαρκέθ που ο,τι κανει θα το κανει στην αρχη, και του Τζιαναντόνιο, που αν βρισκεται πίσω “θα βοηθήσει” αλλά αν μπορεσει να συνεχίσει το σερί των καλών εμφανίσεων και «δει» νίκη, δεν θα διστάσει.
Στο Sprint και στον αγώνα παίζονται 37 βαθμοί για τον νικητή. Ο Μαρτίν θα πρέπει να τους πάρει όλους με δυο νικες, και ο Μπανιάϊα που έχει 21 βαθμούς διαφορά, να εξασφαλισει θέσεις που θα του δώσουν συνολικά 17 βαθμούς για να πανηγυρίσει τον δεύτερο συνεχή τίτλο του. Αυτο μπορει να γινει με πολλους τροπους, δηλαδη αρκεί μια δευτερη θεση στον αγωνα (20), ή μια τριτη στον αγωνα και όγδοη στο Sprint (15+2), κτλ., παντα με την προϋποθεση οτι ο Μαρτιν θα κερδισει και οτι κανενας εκ των δυο δεν θα εχει εγκατάλειψη. Απειροι οι συνδυασμοι λοιπον, γι’ αυτο και οι 5 βαθμοι που “εκοψε” ο Τζιαναντονιο απο τον Μπανιάϊα απoκλειεται να ενθουσίασαν τους υψηλά ισταμενους της Ducati, που οπωσδηποτε θελουν τον επισημο αναβατη τους να ντουμπλαρει τους τιτλους (δεν έχει ξαναγινει στην Ιστορία της Ducati στο MotoGP, ουτε καν απο τον Μεγα Στονερ). Γι αυτο, και οσο περναει απο το χερι της Μπολωνια, αν ο Μαρινι υπογραψει στη Honda (αυτο θεωρείται 99% βεβαιο στους κυκλους του MotoGP), τη θεση του στην VR 46 θα αναπληρωσει νεαρός της Moto2. Αλλά εδω παιζουν θεματα οικονομικά και χορηγων, οποτε τιποτα δεν ειναι σίγουρο πριν τις επισημες ανακοινωσεις.
Αυτα λοιπον ήταν τα νεα, οι περιγραφες και τα συμπερασματα απο το Καταρ. Τωρα μπροστα μας εχουμε την σχετικα σπανια ευκαιρία να παρακολουθησουμε δυο αγωνες τιτλου απο δυο ισοδυναμους αναβατες (περυσι ο Κουαρταράρο ήταν χαμενος απο τα αποδυτηρια), και μετα, την Δευτέρα, επισης θα γραφτει Ιστορία καθως ο Μαρκ Μαρκέθ θα αλλαξει εργοστασιο μετα απο 11 χρονια, επιχειρωντας μια δευτερη καρριερα τιτλων. Μπορεί λοιπον η Ducati να εχει στερησει απο τους οδηγους (της) την ευκαιρία να δειξουν το ταλεντο τους αφου οι νικες τους πιστωνονται στη μοτοσυκλετα που οδηγουν (ειτε ειναι του 2022 ειτε του 2023) και λιγοτερο στους ίδιους, αλλά ενας αγωνας που θα κρινει τον τίτλο του MotoGP γίνεται μια φορα τον χρονο, ή καθε λιγα χρονια, οποτε ολοι στις οθονες και τα λεμε το Σαββατοκύριακο! Δ.Π.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
1 25 49 Fabio DI GIANNANTONIO ITA Gresini Racing MotoGP DUCATI 41’43.654 170.1
2 20 1 Francesco BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 41’46.388 170.0 2.734
3 16 10 Luca MARINI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI 41’48.062 169.8 4.408
4 13 12 Maverick VIÑALES SPA Aprilia Racing APRILIA 41’48.142 169.8 4.488
5 11 33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 41’50.900 169.6 7.246
6 10 73 Alex MARQUEZ SPA Gresini Racing MotoGP DUCATI 41’51.274 169.6 7.620
7 9 20 Fabio QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 41’51.482 169.6 7.828
8 8 23 Enea BASTIANINI ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 41’51.893 169.6 8.239
9 7 43 Jack MILLER AUS Red Bull KTM Factory Racing KTM 41’55.163 169.4 11.509
10 6 89 Jorge MARTIN SPA Prima Pramac Racing DUCATI 41’58.473 169.1 14.819
11 5 93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team HONDA 41’58.618 169.1 14.964
12 4 5 Johann ZARCO FRA Prima Pramac Racing DUCATI 42’01.085 169.0 17.431
13 3 72 Marco BEZZECCHI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI 42’01.461 168.9 17.807
14 2 36 Joan MIR SPA Repsol Honda Team HONDA 42’02.327 168.9 18.673
15 1 37 Augusto FERNANDEZ SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM 42’05.109 168.7 21.455
16 21 Franco MORBIDELLI ITA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 42’05.128 168.7 21.474
17 25 Raul FERNANDEZ SPA CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA 42’05.796 168.6 22.142
18 44 Pol ESPARGARO SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM 42’10.848 168.3 27.194
19 30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU HONDA 42’11.394 168.3 27.740
Not classified
41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing APRILIA 11’38.554 166.3 16 laps
Not finished first lap
27 Iker LECUONA SPA LCR Honda CASTROL HONDA
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ SPRINT
1 12 89 Jorge MARTIN SPA Prima Pramac Racing DUCATI 20’52.634 170.0
2 9 49 Fabio DI GIANNANTONIO ITA Gresini Racing MotoGP DUCATI 20’53.025 170.0 0.391
3 7 10 Luca MARINI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI 20’55.509 169.6 2.875
4 6 73 Alex MARQUEZ SPA Gresini Racing MotoGP DUCATI 20’56.004 169.6 3.370
5 5 1 Francesco BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 20’56.591 169.5 3.957
6 4 12 Maverick VIÑALES SPA Aprilia Racing APRILIA 20’56.873 169.5 4.239
7 3 33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 20’58.395 169.3 5.761
8 2 20 Fabio QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 20’59.088 169.2 6.454
9 1 37 Augusto FERNANDEZ SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM 21’00.919 168.9 8.285
10 5 Johann ZARCO FRA Prima Pramac Racing DUCATI 21’00.948 168.9 8.314
11 93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team HONDA 21’02.230 168.7 9.596
12 43 Jack MILLER AUS Red Bull KTM Factory Racing KTM 21’02.807 168.7 10.173
13 72 Marco BEZZECCHI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI 21’03.280 168.6 10.646
14 25 Raul FERNANDEZ SPA CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA 21’03.751 168.5 11.117
15 21 Franco MORBIDELLI ITA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 21’04.797 168.4 12.163
16 44 Pol ESPARGARO SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM 21’05.379 168.3 12.745
17 27 Iker LECUONA SPA LCR Honda CASTROL HONDA 21’11.919 167.5 19.285
18 30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU HONDA 21’18.872 166.5 26.238
19 36 Joan MIR SPA Repsol Honda Team HONDA 21’21.080 166.3 28.446
20 23 Enea BASTIANINI ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 21’28.187 165.3 35.553
Not classified
41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing APRILIA 3’35.848 89.7 10 laps
Not finished first lap
88 Miguel OLIVEIRA POR CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Q2 -POLE POSITION -ΣΕΙΡΑ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ
1 10 Luca MARINI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI Q2 1’51.762 5 6 347.2
2 49 Fabio DI GIANNANTONIO ITA Gresini Racing MotoGP DUCATI Q2 1’51.829 5 7 0.067 0.067 342.8
3 73 Alex MARQUEZ SPA Gresini Racing MotoGP DUCATI Q2 1’51.898 2 3 0.136 0.069 341.7
4 1 Francesco BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team DUCATI Q2 1’52.036 5 7 0.274 0.138 342.8
5 89 Jorge MARTIN SPA Prima Pramac Racing DUCATI Q2 1’52.058 6 7 0.296 0.022 345.0
6 5 Johann ZARCO FRA Prima Pramac Racing DUCATI Q2 1’52.101 5 6 0.339 0.043 340.6
7 93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team HONDA Q2 1’52.103 5 7 0.341 0.002 340.6
8 12 Maverick VIÑALES SPA Aprilia Racing APRILIA Q2 1’52.175 5 6 0.413 0.072 340.6
9 25 Raul FERNANDEZ SPA CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA Q2 1’52.348 5 6 0.586 0.173 337.5
10 41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing APRILIA Q2 1’52.466 6 6 0.704 0.118 340.6
11 33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM Q2 1’52.729 5 6 0.967 0.263 342.8
12 37 Augusto FERNANDEZ SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM Q2 1’52.784 5 6 1.022 0.055 342.8
13 72 Marco BEZZECCHI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI Q1 1’52.504 6 7 (*) 0.122 345.0
14 20 Fabio QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA Q1 1’52.524 5 7 (*) 0.142 0.020 342.8
15 23 Enea BASTIANINI ITA Ducati Lenovo Team DUCATI Q1 1’52.828 7 7 (*) 0.446 0.304 345.0
16 43 Jack MILLER AUS Red Bull KTM Factory Racing KTM Q1 1’52.889 5 7 (*) 0.507 0.061 345.0
17 88 Miguel OLIVEIRA POR CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA Q1 1’53.099 5 7 (*) 0.717 0.210 346.1
18 21 Franco MORBIDELLI ITA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA Q1 1’53.143 5 6 (*) 0.761 0.044 337.5
19 44 Pol ESPARGARO SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM Q1 1’53.362 7 7 (*) 0.980 0.219 343.9
20 36 Joan MIR SPA Repsol Honda Team HONDA Q1 1’53.570 5 6 (*) 1.188 0.208 345.0
21 27 Iker LECUONA SPA LCR Honda CASTROL HONDA Q1 1’53.838 2 7 (*) 1.456 0.268 342.8
22 30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU HONDA Q1 1’54.360 6 6 (*) 1.978 0.522 340.6