ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΙ ΘΑ ΔΟΥΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ…
Η ΠΟΛΥΠΑΘΗ ΕΚΘΕΣΗ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ
Η Εκθεση Μοτοσυκλετας της χώρας μας, πισω απο τα φωτα και τα εκθεματα έχει ένα δυσκολο παρελθον, γεματο απο μυστικες συνεννοησεις, απ’ ευθειας “ισόβιες” αναθεσεις, κλειστα κυκλωματα, υποβαθμισμενες διοργανωσεις σε τριτοκοσμικους εκθεσιακους χωρους (φυσικα για οικονομια, προς οφελος των διοργανωτων), και αντιδεοντολογική συμπεριφορα και άνιση μεταχειριση των μικροτερων εταιριων, προς όφελος αυτών που ήταν φίλα προσκειμενες στους διοργανωτες.
Αυτη η κατασταση, καθολου ασυνηθιστη στη χώρα μας, προφανως δεν απασχολεί τους φιλους της μοτοσυκλετας, οι οποίοι καλουνται να κρινουν το επιπεδο της διοργανωσης για την οποια πληρωνουν εισιτηριο.
Πολλές φορές υπαρχουν ηχηρες απουσιες μεγαλων αντιπρoσωπειων, ή αυτες εκπροσωπουνται απο dealers τους, και αυτο σχεδον παντα οφειλεται σε διαφωνιες με την οργανωση, ποτε για τον χωρο, ποτε για την τοποθετηση, ποτε για την “ανιση” μεταχειριση και πότε για το οικονομικό.
Σημαντικο (βασικο) ρόλο σε αυτη την εξελιξη, έπαιξε διαχρονικά ο ΣΕΕΑ (Συνδεσμος Εισαγωγέων Εμπορων Αυτοκινητου), και συγκεκριμενα τα μέλη που εκπροσωπουσαν την μοτοσυκλετα, πριν ο τιτλος του Συνδεσμου συμπληρωθεί με το “Δ” (Δικυκλο) και πριν εξελιχθεί σε ανεξαρτητο (αλλά ομογαλακτο) Συνδεσμο Εισαγωγεων Μοτοσυκλετων, τον ΣΕΜΕ.
Δυο απο τα πλεον ισχυρά μελη του ΣΕΜΕ, ο πρώην Προεδρος κ. Σ. Χατζίκος (της Yamaha Moτοδυναμικη) και ο νύν Πρόεδρος κ. Σ. Κοντός (της ΚTM- K Motors), κατά τα φαινομενα δεν βρισκονται πια στις προηγουμενες επιχειρηματικες τους θεσεις, κι έτσι σταδιακα αναλαμβάνει η “νεα φρουρά”, κατι που ίσως διαφανει και στην επερχομενη Εκθεση, η οποια για πρωτη φορά έχει ΔΥΟ διοργανωτές, (παρ’ ότι διατηρειται η “αναχρονιστικη” διοργανωτικη μεθόδευση, όπως φαινεται άλλωστε απο την αφισα που μας γυριζει στη δεκαετία του ’80).
Φυσικά, δεν περιμενουμε θαύματα. Ισως αυτο γινει του χρονου, σταδιακά, όπου η (ευχητέα) αλλαγη νοοτροπίας θα φανεί με έναν ανοιχτό διαγωνισμο για την επιλογή αναδόχου εταιρείας (όπου το κριτηριο θα ειναι ΚΑΙ η ποιότητα, όχι μονο η οικονομία και η “συνηθεια”), σε ένα αξιολογο Εκθεσιακο Κεντρο (δηλαδη το Metropolitan, το μοναδικο που διαθετει η χωρα μας ικανο να αναδειξει και να διεθνοποιήσει τις εκθεσιακες εκδηλώσεις καθε κλαδου, όπως εγινε προσφατα με το ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟ Ναυτικο Σαλονι).
Φετος, μετα την πανδημία, με τις πωλησεις δικυκλων να βρισκονται σε σημαντική ανοδο, με αρκετους νεους “Κινεζους παικτες”, με μεγαλες ανακατατάξεις στην αγορά, με καινουργια “βαρειά” ονοματα, με προσπαθεια της ηλεκτροκινησης να διεισδυσει στην καθημερινοτητα και με τις τιμες των διτροχων προϊοντων να εχουν εκτοξευθεί σε απλησίαστα για τη χωρα μας επιπεδα (δεν είναι τα μονα που ακριβηναν βεβαίως), αναμενεται ότι στην Εκθεση θα υπαρξουν πολλές και εντυπωσιακές συμμετοχες. Κι αυτό θα γινει γιατί ειναι αδυνατον να χασουν και να προσπεράσουν οι εταιρείες αυτη την ευκαιρία επαφης με τον κοσμο, παραμονες μιας δυναμικης (οπως όλα δειχνουν) χρονιάς για την μοτοσυκλετα. Η εξωφθαλμα ευνοϊκη στάση του Τυπου απεναντι σε ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ εχει δύο τροχους χαριν της διαφημισης, φυσικά δεν μπορεί πια να πεισει το εκπαιδευμένο και απολυτα ενημερωμενο μεσω Internet αγοραστικο κοινο, οποτε η “ζωντανη” παρουσίαση των προϊοντων και η άμεση “προσωπική” επικοινωνία με τους αντιπροσωπους και τα στελεχη τους, ειναι απαραίτητη.
Χωρις συζητηση βεβαια, το ότι ΟΛΟΙ οι φιλοι της μοτοσυκλετας θα πρέπει να την επισκεφθουν, όχι απλα για να δουν καινούργιες μοτοσυκλετες, όχι απλά για να παραμεινουν “μεσα στα πραγματα”, αλλά και για να αποφασισουν τα επομενα βήματά τους στο χωρο σαν αγοραστές. Τα πραγματα και οι καταστάσεις αλλαζουν, όλα εξελισσονται, και κανεις δεν μπορεί να παραμενει στασιμος, ουτε στα μηχανηματα ουτε και στις ιδέες (ή πιο σωστά, στις “ιδεοληψιες” του).
Ειναι καλο και, θα λεγαμε, “υποχρεωτικό” το να διοργανωνεται μια μεγαλη έκθεση μοτοσυκλετας σε μια χωρα όπου το δικυκλο θεωρειται απο απαραιτητο (λογω κυκλοφορίας και οικονομιας χρονου και καυσιμων) έως ευλογημενο (λογω καιρου και ευκαιριων απολαυσης)! Ευχόμαστε καθε επιτυχία στους συμμετέχοντες, και ελπιζουμε αυτη να ειναι η απαρχή μιας νεας πορείας για το δικυκλο, μια πορείας απαλλαγμενης απο τα Βαλκανικα σύνδρομα που μας κατατρέχουν σε τοσους πολλους τομείς της ζωής μας. Δ.Π.
ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΕΔΩ: