ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ: ΞΑΝΑ ΣΤΗΝ ΤΡΙΠΟΛΗ (ΟΠΙΣΘΕΝ ΟΛΟΤΑΧΩΣ!)
Με ενδιαφερον διαβασαμε την ανακοινωση της ΑΜΟΤΟΕ για το Πανελληνιο Πρωταθλημα Ταχυτητας του 2023.
Η Ομοσπονδια, χαρις στην διοργάνωση του Βαλκανικου (ΒΜU), έχει και παλι την δυνατοτητα (συν)διοργανωσης δυο διπλών αγωνων στο εξαιρετικο Αυτοκινητοδρομιο Σερρων, αλλά η “οπισθοχωρηση” του τιτλου αναφερεται στην επιστροφη του αεροδρομίου της Τριπολεως σαν την “πιστα” που θα φιλοξενησει δυο ακομα αγωνες, τον εναρκτήριο στις 22-23 Απριλίου και τον τελευταίο στις 11-12 Νοεμβριου:
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ
*22-23 ΑΠΡΙΛΙΟΥ, ΤΡΙΠΟΛΗ (Διοργανωτης: Θα Ανακοινωθεί)
*09-10-11 ΙΟΥΝΙΟΥ, ΣΕΡΡΕΣ
(Διπλός αγώνας μαζί με BMU RR. Διοργανωση: A.MO.TO.E. – F.R.M.)
*13-14-15 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΣΕΡΡΕΣ
(Διπλός αγώνας μαζί με BMU RR & BMU RRoN. Διοργανωτής: B.M.F. – M.F.Ν.Μ)
*11-12 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΤΡΙΠΟΛΗ (Διοργανωτης: Θα Ανακοινωθεί)
Το θεμα ειναι ότι η χωρα μας δεν εχει πιστες. Και αυτο, παρα τις όποιες προσπαθειες και καλες προθεσεις της Ομοσπονδιας, μοιραια οδηγεί το άθλημα σε οπισθοχωρηση. Γιατι δεν υπαρχει άλλος τροπος αναπτυξης ενος Σπορ, απο τους πολλούς αγωνες σε διαφορετικές πιστες.
Για λογους που δεν γνωρίζουμε (και όποιοι τους γνωρίζουν δεν τους μοιράζονται μαζί μας), η πίστα των Μεγαρων δεν χρησιμοποιείται για αγωνες, ουτε μοτοσυκλετας ουτε αυτοκινήτου. Παρά τα οποια προβληματα υποδομων, ενας φιλοτιμος οργανωτής θα μπορουσε να την μετατρεψει σε “μινι αγωνιστικο Παραδεισο”, και να δωσει έτσι την ευκαιρία στους φιλαθλους της Αττικης (δηλαδή, της περιοχής πρωτευουσης, με τον μισο πληθυσμο της χωρας) να παρακολουθήσει αγωνες ταχυτητας και super motard. Και ο κοσμος θα φερει χορηγους, οι χορηγοι θα βοηθήσουν τον συναγωνισμο, ο συναγωνισμός θα βελτιωσει το θέαμα, το θεαμα θα φερει ακομα περισσοτερους θεατές και ο κυκλος θα μεγαλωνει, να μην τα ξαναλεμε.
Η Αθλητικη Ομοσπονδια Μοτοσυκλετας, διαχρονικά, όποια διοικηση κι αν είχε, όσες προσπαθειες κι αν κατέβαλλε, φυσικα δεν θα μπορουσε να φτιαξει πιστες αγωνων ταχυτητας! Ετσι τωρα “χρεωνεται” άδικα την “οπισθοχωρηση” του Σπορ, που συνεπαγεται η διοργανωση σε ένα αεροδρομιο χωρίς απολυτως καμμια υποδομη (δεν ξεχνιουνται εύκολα τα ελαχιστα WC και η απουσία καντινας, που στους τελευταίους αγωνες που εγιναν εκει ευτυχώς διορθωθηκαν, και θα πρέπει να βελτιωθουν ακομα περισσοτερο).
Η Τρίπολη, λόγω “ρευστής χαραξης” αρεσει στους αναβατες μας περισσοτερο απο τα “stop and go” Μεγαρα, αλλά οι εποχες εχουν αλλαξει, οι αγωνες στις αλανες με τις αχυρόμπαλλες και τις κορίνες ανηκουν στο παρελθον και η Πολιτεία πλεον θα έπρεπε να ασχοληθει σοβαρα με την δημιουργια ή την επαναλειτουργία των αθλητικων εγκαταστάσεων αγωνων ταχύτητας -δεν αρκουν οι προεκλογικές υποσχεσεις για …αγωνα MotoGP σε μια χωρα που ΔΕΝ ΕΧΕΙ εγκεκριμένη πιστα για το κορυφαίο παγκοσμιο επιπεδο, για να μην μιλησουμε για το κοστος και τον χρονο κατασκευης της αλλά και για τα τεράστια κοστη που συνεπαγεται η αναληψη μια τετοιας διοργάνωσης. Τα βαρελοτα αυτου του τύπου δεν ειναι καν για τις εκλογές αλλά για το Πασχα που έρχεται τον άλλο μηνα).
Συμπερασματικά, καλως προκηρύσσεται πρωταθλημα με 6 αγωνες, καλως γινονται οι αγωνες του Βαλκανικου στην πιστα των Σερρων (δεν ξεχναμε ότι πανηγυρίσαμε την κατακτηση δυο Βαλκανικων τιτλων απο τους Ελληνες αναβατες Κωνσταντίνο Μαυρόπουλο και Αλέξανδρο Παπαγεωργιου πέρυσι), καλως ανακοινωνεται κρατικη βουληση μελλοντικης αναληψης αγωνα Παγκοσμιου (υπαρχουν και τα Superbike), αλλά το οτι οι οδηγοι μας θα πρεπει φετος να πανε δυο φορές στις Σερρες και δυο στο αεροδρομιο της Τρίπολης δεν συνάδει με εξελιξη αλλά με οπισθοδρομηση. Και αυτά ας τα δουν και ας τα διορθωσουν οι πολιτικοι παραγοντες του αθλητισμου, γιατί ξεπερνουν κατα πολυ τις δυνατοτητες μας Αθλητικης Ομοσπονδίας.
Διατηρωντας την ελπιδα ότι τα Μεγαρα θα μπορεσουν να αδειοδοτηθουν και να λειτουργησουν μεσα στη χρονιά (οποτε θα ειχαμε Σερρες, Μεγαρα και Τρίπολη, ήτοι πρωταθλημα έξη αγωνων σε τρείς πιστες, που ακουγεται πολυ καλυτερα!), βλεπουμε στην προκηρυξη ότι το οριο ηλικιας για την κατηγορία των Νεων ειναι τα συμπληρωμενα 13 έτη, και για τις άλλες κατηγορίες μειωθηκε κατα ενα χρονο (για τους νεαρους αναβατες με εμπειρία).
Επισης, προκηρυσσoνται Επαθλα Ιστορικων μοτοσυκλετων (δυο κατηγορίες, Moto Classic κατασκευής εως 31/12/1980 και Historic Open απο 1/1/1981 έως 31/12/1990, όλες με λαστιχα DOT και ανεξαρτητως κυβισμου με μονο κριτηριο την ηλικια πλαισίου και κινητηρα), χωρίς να αναφερεται αν οι αγωνες θα ειναι μονο τεσσερις (οι δυο διπλοι των Σερρων μαζι με τα αντιστοιχα Επαθλα της BMU) ή αν οι Ιστορικες, εφ’ όσον βέβαια υπαρξουν, θα συμμετασχουν και στους μονους αγωνες της Τρίπολης.
Στην κατηγορια OPEN, η οποια είναι και η δημοφιλεστερη, μπορουν να συμμετασχουν αναβατες που δεν έχουν βαθμολογηθει απο το 2013 και μετά, δηλαδη και πρωην αγωνιζομενοι ή και παλαιοί πρωταθλητές, ενω υπαρχει και παλι η κατηγορια Senior για αναβατες άνω των 50 ετων, μαζι με την Open. H κατηγορία OPEN θα χρησιμοποιει υποχρεωτικως μαρκαρισμενα λαστιχα Pirelli Diablo Super Corsa που θα διατιθενται σε τιμη 280 Ευρω το ζευγος των 120/70-17 και 180 ή 190/55-17. Ομως, ο κανονισμος επιτρέπει σε αυτη την κατηγορία μοτοσυκλετες απο 400 c.c. και άνω, όπως και δικυλινδρες εως 750 c.c. (υποχρεωτικά 400-675 c.c. και 750 c.c. Twins για τους κατω των 18). Αυτές οι μοτοσυκλετες προφανως δεν δεχονται διαστασεις 180 ή190/55-17 πισω, οποτε θα πρεπει να υπαρξει αναλογη επιλογή απο τον προμηθευτη των μονομαρκα ελαστικων.
Τελος, τα διχρονα racers 250 παραμενουν στην προ πολλου obsolete κατηγορια «RACING», μαζί με τα SS 300 (με χωριστη καταταξη και βαθμολογία), ενω κατα την εκπεφρασμενη απο το 2016 άποψή μας, οι μοτοσυκλετες αυτές θα έπρεπε να ονομαζονται «Ιστορικές» με περιορισμενη διαρκεια γύρων (15 αντι των 25). Αλλά υπαρχουν τα αρμοδια οργανα (Συνδεσμοι και Επιτροπες) που θα αποφασισουν περι αυτου. Εμεις μιλαμε βασει των όσων γνωριζουμε.
Εκτος του άγνωστου Χ των ημερομηνιων των βουλευτικών εκλογων, που σιγουρα ΔΕΝ επηρεαζουν τον Ιουνιο λογω των Πανελλαδικων, το Πρωταθλημα Ταχυτητας του 2023 έχει προκηρυχθεί και οι προετοιμασιες εχουν ξεκινησει (αν και λογω των πολλων και ακριβων track days οι περισσοτεροι συμμετεχοντες είναι σαν «έτοιμοι απο καιρό»). Ευχομαστε πολλες συμμετοχές, ομορφο συναγωνισμο, υγεια και διεθνείς επιτυχιες απο τους νεαρους εκπροσώπους μας στο εξωτερικο, αλλά και απο αυτους που ακολουθησαν το Βαλκανικο πρωταθλημα, βαφοντας μπλε δυο απο τις κατηγορίες του. Δ.Π.
Η ΠΛΗΡΗΣ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΕΔΩ:
https://amotoe.org/prokiryxi-panelliniou-protathlimatos-tachytitas-20