Δύο παρατηρήσεις πριν αρχίσουμε την σύντομη αναφορά μας στις δοκιμές και την pole position του Αυστριακού MotoGP.
Η πρώτη απευθύνεται σε όσους φίλους της μοτοσυκλέτας και των αγώνων φυσικά, πιστεύουν ότι “καλό άρθρο”, “έγκυρο μέσο” και “ικανός συντάκτης” είναι αυτό που συμφωνεί με τις απόψεις και τις προτιμήσεις τους. Ετσι, διαβάζουν αδιαμαρτύρητα “άρθρα”-μεταφράσεις απο το Google και copy paste νεα απο τα γνωστά ξένα sites που μεταφέρουν αυτούσιες τις επίσημες δηλώσεις ομάδων και οργανωτών, χωρίς απολύτως καμμία παρέμβαση που θα μπορούσε να τα χαρακτηρίσει “δημοσιογραφικά”. Μεταφραστικά, ναι. Με δημοσιογραφική άποψη, όχι.
Αυτό φυσικά δεν είναι κακό ή λάθος, γιατί άλλωστε το διαδίκτυο είναι το μέσο με το οποίο επικοινωνούμε και μέσω του οποίου μαθαίνουμε ΟΛΟΙ τα τελευταία νέα. Αλλά ΜΕΤΑ, ανάλογα με τις πηγές ενημέρωσης ΚΑΙ ΤΙΣ ΓΝΩΣΕΙΣ του κάθε μεσου, έρχεται η ανάλυση των γεγονότων και η άποψη επ’ αυτών, που μπορεί να είναι ακριβής και σωστή αλλά όχι αρεστή σε αναγνώστες που θέλουν να διαβάζουν ΜΟΝΟ αυτό που πιστεύουν ότι αποτελεί τη δική τους αλήθεια.
Δεν είναι όμως έτσι. Γιατί και μόνο βάσει κοινής λογικής, μπορούν να εξηγηθούν πολλα, εκ πρώτης όψεως “παράξενα”, σχετικά με την συμπεριφορά και την απόδοση οδηγών , μοτοσυκλετών και ομάδων.
Και παμε στη δεύτερη παρατήρηση, που αφορά το MOTOSPORT. Tα όσα αναφέρει στα άρθρα του, είναι συνδυασμός γνώσεων, εμπειρίας, πληροφόρησης αλλά και ερμηνείας βάσει κοινής λογικής. Και για να μην μακρυγορούμε, σαν παράδειγμα θα πάρουμε το προχτεσινό σύντομο άρθρο μας για την Τσεχία και το Μπρνο, όπου αναφέραμε ότι λόγω προβλημάτων αξιοπιστίας, η Υamaha “έκοψε” την δύναμη των κινητήρων της, σε διαφορετικό βαθμό για κάθε οδηγό της, με αποτέλεσμα να εξαφανιστούν τα φαβορί. Υπήρξαν κάποιοι που απόρησαν και το αμφισβήτησαν, αλλά 24 ώρες μετά, πρώτα με δηλωση του Ρόσσι (στον οποίο εβαλαν αμεσως πάγο!) και μετά απο την Ηonda, έγινε γνωστή η πραγματικότητα: Τα μοτέρ των Μ1 έχουν πρόβλημα στις βαλβίδες (“ελαττωματική παρτίδα”, λέει η Yamaha) και σύμφωνα με τους κανονισμούς πρέπει να ζητήσει την σύμφωνο και ομόφωνη γνώμη όλων των Κατασκευαστών (MSMA) προκειμένου να ανοιξει τους σφραγισμένους κινητήρες και να αντικαταστήσει τις βαλβίδες τους. Η Ηοnda βεβαιως δεν συμφώνησε, θεωρώντας ότι το πρόβλημα μπορεί να μην είναι κατασκευαστικό (δηλαδή του υλικου) αλλά σχεδιαστικό, γι’ αυτό και ζητάει απο την Υamaha αναλυτική ενημέρωση και στοιχεία, δηλαδή να της δείξει ολόκληρη την σχεδίαση των κινητήρων της! Αυτό φυσικά δεν πρόκειται να γίνει, και η Yamaha έκοψε άγνωστο αριθμό σ.α.λ. απο τα μοτέρ της στο Μπρνο, διαφορετικό πιθανώς για τον κάθε αναβάτη (μεταξύ 300 και 500). Την εβδομάδα που μεσολάβησε έγιναν οι απαραίτητες (εξωτερικές) ρυθμίσεις και αναβαθμίσεις στο λογισμικό, με αποτέλεσμα στην Αυστρία τα μηχανάκια και οι γρήγοροι αναβάτες τους να εμφανιστουν και πάλι δυνατοί (μέχρι στιγμής τουλάχιστον!). Πριν αμφισβητήσουμε λοιπόν κάτι που δαβάζουμε και εκ πρώτης όψεως δεν συμφωνούμε ή μας φαίνεται παράξενο, ας χρησιμοποιήσουμε την κοινή λογική, η οποία στην προκειμένη περίπτωση θα μας έλεγε αυτό που μάθαμε και επίσημα λίγες μέρες μετά.
Στην Αυστρία τωρα, τα Q1 και Q2 έγιναν με στεγνή πίστα, και παρ΄ότι οι δοκιμές δεν είναι αγώνας, παρακαλούμε συγκρίνετε τις θέσεις των αναβατών με αυτούς των αποτελεσμάτων της Τσεχίας! Κυριολεκτικα ήρθαν τα πάνω -κάτω, καθώς οι Βινιάλες, Κουαρταραρό, Μίλλερ και Ντοβιτσιόζο βρεθηκαν ξανά στην κορυφή, ενώ οι διακριθέντες του Μπρνο υποχώρησαν (και μόνο, όπως επίσης είπαμε, ο Πολ Εσπαργκαρό έκανε τρομερούς γύρους στο Q2, παίρνοντας την πέμπτη θέση, αλλά πολύ κοντά στους εμπρός του).
Ανοιχτό σε όλους λοιπόν το Red Bull Ring αύριο; Ναι! Ο Ντοβιτσιόζο, το πρόσωπο της ημέρας λόγω της φοβερής στασης του, απαλλαγμένος απο το άγχος της μίζερης διαπραγμάτευσης με την Ducati (που παρ΄ότι έχει κάθε δικαίωμα να εφαρμόσει την πολιτική της, εδειξε ότι δεν τον σέβεται και ίσως δεν τον θέλει, επειδή δεν έκανε καμμία προσπάθεια να γεφυρώσει την οικονομική τους διαφορά), πηγαίνει πάντα καλά σ’ αυτή την πίστα όπου η Ducati έχει σερί νικών και ο ίδιος πάντα ανεβάινει στο βάθρο! Οι Βινιάλες και Κουαρταραρό, εξαρτώνται ΑΠΟΛΥΤΑ απο τις ορέξεις των κινητήρων τους. Αν τα μοτερ είναι δυνατά και αντέξουν, θα τερματίσουν ψηλά. Για τον Πολ Εσπαργκαρό τα είπαμε: Η ταν ή επι τας, θα πάει για βάθρο και μακάρι να τερματίσει. Ο Μίλλερ αν φύγει δυνατά (που συνήθως τα καταφέρνει) σίγουρα θα ταλαιπωρήσει όποιον ταχύτερό του βρεθεί πίσω του, αλλά δεν αποκλείεται ούτε γι’αυτον το κυνήγι του βάθρου, όπως βεβαίως ισχύει γα τον Ρινς (αν δεν εχει πόνους στην ωμοπλάτη). Και, πάλι βάσει κινητήρα, και λόγω εμπειρίας γιατί τρέχει σε αυτή τη πίστα απο παιδάκι (απο τον καιρό του Α-Ring), πιθανότητες διατηρεί και ο Βαλεντίνο Ρόσσι, αλλά σε σχέση με την εκκίνησή του (γιατί και πάλι βρέθηκε πολυ πίσω).
Ολα αυτά θα γίνουν πιο δύσκολα αν βρέξει στον αγώνα. Αυτή εξ’ άλλου είναι η ομορφιά του συγκεκριμένου σπορ, που ανάλογα με τις συνθήκες βυθίζει τα φαβορί και φέρνει τις εκπλήξεις. Θα τα ξαναπούμε αύριο το βράδυ, που θα έχουμε γίνει όλοι σοφότεροι!