MOTOGP, ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ, SPRINT: ΠΕΤΥΧΕ, Ή ΕΤΥΧΕ;
Η ΝΙΚΗ ΤΟΥ ΒΙΝΙΑΛΕΣ, ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΤΟΥ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΜΑ ΤΟΥ ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ
Η Νίκη του Μαβερικ Βινιάλες με την Aprilia στο Sprint πανηγυρίστηκε έξαλλα από τον ίδιο και την ομάδα, και αποτέλεσε μια αλλαγή στο σταθερό πλαίσιο των Ducati, αυτό όμως δεν δικαιολογεί και την υπερβολή του να τον ανακηρύσσουν κάποιοι σαν διεκδικητή του τίτλου (τα ίδια ακούγαμε και για τον Α. Εσπαργκαρό πέρυσι). Υπάρχουν συγκεκριμένοι λόγοι γι’ αυτή τη διάκριση, που κατά σειρά είναι: α) Η προτίμηση του ίδιου του Βινιαλες για την δύσκολη πίστα της Πορτογαλίας (οι άλλες Aprilia δεν έλαμψαν), β) το ότι αυτή τη φορά όχι μόνο “ήταν στη μέρα του” αλλά κατάφερε να είναι σωστός σε δοκιμές, εκκίνηση και διάρκεια αγώνα (το ότι είναι εκ των πιο γρήγορων το ξέρουν όλοι, όπως ξέρουν το ότι σπάνια παραμένει σταθερός), γ) ότι η Aprilia είναι μοτοσυκλέτα κορυφής, μαζί με Ducati και –ίσως- ΚΤΜ αλλά δεν έχει τους απόλυτα κατάλληλους αναβάτες, δ) ότι επρόκειτο για Sprint 12 γύρων και όχι για τον αγώνα, και τέλος ε) ότι ο Μπανιάϊα έκανε λάθος και άνοιξε την πόρτα για όλους, διαφορετικά θα ήταν 3’’ με 4’’ μακριά στον τερματισμό.
Q1 + Q2
Ας ξεκινήσουμε από τις δοκιμες, οπου υπήρξαν «ανατροπές»: Πρωτον, στο Q1 ως αναμενοταν μονομαχησαν οι Ακοστα και Α. Μαρκέθ, με τους Εσπαργκαρο και Ολιβέϊρα να μην μπορουν να βελτιωσουν. Το ενδιαφερον ομως ήταν οτι οι δυο πρωτοι άλλαξαν τον πρωτο χρονο έξη-επτά φορες μεταξυ τους (για κατι εκατοστα μιλαμε, αλλα ήταν θεμα πρεστίζ ), κατι που δειχνει τον ανταγωνισμο που χτιζεται σιγα σιγα προς, και απο, τον rookie Ακοστα, έναν «rookie» που ειναι ΣΙΓΟΥΡΟ οτι θα φτασει ψηλα, αρκει βεβαια να μη βιαστεί υπερβολικα γιατι το MοtoGP «τιμωρεί».
Δευτερον, στο Q2 την πολυποθητη pole position πήρε ο Μπαστιανινι, που το 2022 είχε νικες και ήταν διεκδικητης τίτλου, αλλά μολις εξ’ αυτου του λόγου έγινε εργοστασιακος, μετα τον τραυματισμο του 2023 έχει χρειαστεί ένα ολοκληρο χρονο για να ξαναδεί κορυφη. Ομως το ενδιαφερον πηγε στην πτωση «με πολλα» του Μαρκ Μαρκέθ (δευτερη συνεχη σε time attack, μετα την practice), που τον άφησε χωρίς χρόνο δοκιμών μεχρι το τέλος σχεδον, γιατί καθυστερησε μεχρι να παρει την δευτερη μοτοσυκλετα και να αλλαξει κρανος και φορμα. Μπηκε στην πιστα 4’ πριν το τέλος, και καπως «έσωσε» την κατασταση με τον ογδοο χρονο, που τον έφερε στην τριτη σειρα εκκινησης αναμεσα σε Ακόστα και Κουαρταράρο. Είπε, οτι έπεσε επειδη κατα λαθος ενεργοποιησε το χαμηλωμα της πισω αναρτησης στα φρενα, ενω αυτο πρεπει να γινεται με το γκαζι για την επιταχυνση. Και έτσι να ήταν (που μπορεί οντως να ήταν), το σερι των πτωσεων καταστρεφει την εμπιστοσυνη και των οδηγων αλλά και των θεατων (που καθε φορα σε καθε στροφη, περιμενουν να τους δουν να πεφτουν παλι).
Ακομα πιο αρνητικη για το θέαμα που περιμέναμε να δούμε στον αγώνα ήταν η πτωση του Μπραντ Μπιντερ, ο οποιος συνεχισε μεν με την δευτερη μοτοσυκλετα αλλά ειχε προβλημα με το «ξυλινο λαστιχο» (έτσι το χαρακτηρισε) και θα ξεκινουσε πολυ πισω, και στο Sprint αλλά και στον αγωνα. Ιδιαίτερα αρνητικη, τέλος, η εικονα της Honda, που γεμισε τις τεσσερις τελευταίες θεσεις του grid.
ΤΟ SPRINT
Oπως και στο Καταρ, ο Μπανιάϊα περασε νωρίς τον Μιλλερ (που ειχε φυγει σαν πυραυλος στην εκκινηση) και τεθηκε επικεφαλης, ενω πισω του τοποθετηθηκαν οι Μαρτίν, Βινιάλες και Μαρκ Μαρκέθ. Ο Μαρκεθ περασε τον Βινιαλες, αλλά ανοιχτηκε σε μια στροφη και έμεινε ξανά τεταρτος, ενω πισω ο Μπιντερ έπεσε, για να τον ακολουθησουν ο Ντι Τζιαναντονιο, ο Ζαρκο και ο Ρινς. Ενω ο Κουαρταραρο έχανε τη μαχη απο τον Ακοστα που τελικα θα ανεβαινε έβδομος, ο Μπαστιανινι στην εκκίνηση δεν έφυγε καλα γιατι λογω αποτομου φρεναρισματος οπως σταματουσε στο grid δεν κομπλαρισε το συστημα της εμπρος αναρτησης, και τελικά τερματισε έκτος.
Μροστα, ο Μπανιάϊα έκανε ένα λαθος στα φρενα για την κατηφορικη στροφη Νο 1 και ανοιχτηκε τοσο ωστε βγηκε εκτος πιστας χάνοντας περιπου 3”, με αποτέλεσμα να τον περασουν οι Βινιαλες, Μαρτιν (που επισης ειχε χασει την δευτερη θεση ανοιγοντας στροφη) και Μαρκ Μαρκέθ. Ετσι πηγαιναν για τον τερματισμο, με τον Βινιαλες αλανθαστο, αλλά τον Μαρκεθ να επιχειρεί ένα «εντος κανονισμων ημικανονικό» προσπερασμα επι του Μαρτιν στον τελευταιο γύρο, παιρνοντας το πρωτο του βαθρο με Ducati, πλησιαζοντας στη βαθμολογία, και πυροδοτωντας ξανα πληθος συζητησεων.
Η πραγματικοτητα λεει οτι στους πρωτους γύρους, οπως έφτιαχναν τις θεσεις τους, ο Μαρτιν τον περασε με «έντονο» τροπο, αναγκαζοντας τον να σηκωσει την μοτοσυκλετα. Εδω οι κανονισμοι «λενε» οτι τιμωρείται η επαφη, δηλαδη αν χτυπησεις/σπρωξεις τον άλλον και τον αναγκασεις να ανοιξει για να περάσεις. Το ίδιο περιπου, αλλά ακομα πιο ακραία έγινε στον τελευταίο γύρο, και μαλιστα στην στροφη οπου ειχε πεσει ο Μαρκεθ με πολλα στο Q2. Μπηκε απο εσωτερικη οταν ο άλλος είχε ήδη γείρει, και αναγκαστηκαν και οι δυο να ανοιχτουν, ομως δεν υπηρξε επαφη και το προσπερασμα παραμενει εντός των κανονισμων, αν και δεχεται (δικαιως) κριτικη. Εξ’άλλου, ο ίδιος ο Μαρτιν είπε μετα τον αγώνα οτι το περιμενε, ισως δε να ήξερε και αυτος οτι το δικο του αρχικό προσπερασμα θα επεφερε καποιας μορφης «ανταποδοση».
Και τωρα, σειρα για το κυριο πιάτο, τον δυσκολο (λογω μιας πιστας στην οποια δεν ισιώνεις πουθενά παρά μονο στην ευθεία) αγωνα των 25 βαθμων. Και παλι βλεπουμε την τριαδα Μαρτιν, Μπανιάϊα και Μπιντερ για κορυφη, εφ΄’ όσον δεν συμβει τιποτα στην αρχη και πιασουν τον ρυθμο τους. Δυσκολο για τον Βινιαλες να επαναλαβει, μπορεί να τον δουμε μπροστα, μπορεί όμως και αρκετα πισω, δεν είναι προβλεψιμος στην ψυχολογία (το μοναδικο του μειονεκτημα). Οι αναβατες της Ducati θα θέλουν μεριδιο σίγουρα απo τη διακριση, και επισης σιγουρα δεν ενθουσιαστηκαν που ο “νεοφερμενος” Μαρκ Μαρκέθ τερματισε πρωτο Ducati (ενώ και στο Κατάρ ήταν πρωτος δορυφορικος και το πρωτο GP23). Αλλά βεβαια ας μην ξεχναμε για ποιον αναβατη μιλαμε, αφου μονο μια πτωση μπορεί να ανακοψει αυτη την ασιγαστη διψα του για κυνηγι θεσεων. Ευχη μας, να δουμε αγωνα χωρίς συμβαντα και χωρίς «επιθετικοτητα» απο ΚΑΝΕΝΑΝ. Αλλο το κυνηγαω τα ορια των κανονισμων, και άλλο το κινούμαι επανω τους δοκιμάζοντας την ελαστικότητά τους! Δ.Π.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Q2 (POLE KAI ΣΕΙΡΑ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ)
1 23 Enea BASTIANINI ITA Ducati Lenovo Team DUCATI Q2 1’37.706 5 7 342.8
2 12 Maverick VIÑALES SPA Aprilia Racing APRILIA Q2 1’37.788 7 7 0.082 0.082 341.7
3 89 Jorge MARTIN SPA Prima Pramac Racing DUCATI Q2 1’37.812 6 8 0.106 0.024 343.9
4 1 Francesco BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team DUCATI Q2 1’37.922 8 8 0.216 0.110 343.9
5 43 Jack MILLER AUS Red Bull KTM Factory Racing KTM Q2 1’38.032 3 8 0.326 0.110 343.9
6 72 Marco BEZZECCHI ITA Pertamina Enduro VR46 Racing Team DUCATI Q2 1’38.072 7 8 0.366 0.040 341.7
7 31 Pedro ACOSTA SPA Red Bull GASGAS Tech3 KTM Q2 1’38.138 3 4 0.432 0.066 339.6
8 93 Marc MARQUEZ SPA Gresini Racing MotoGP DUCATI Q2 1’38.147 4 4 0.441 0.009 343.9
9 20 Fabio QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP TeaYAMAHA Q2 1’38.322 7 8 0.616 0.175 341.7
10 33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM Q2 1’38.412 5 6 0.706 0.090 342.8
11 42 Alex RINS SPA Monster Energy Yamaha MotoGP TeaYAMAHA Q2 1’38.502 6 7 0.796 0.090 338.5
12 73 Alex MARQUEZ SPA Gresini Racing MotoGP DUCATI Q1 1’38.060 6 7 341.7
13 41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing APRILIA Q1 1’38.279 6 7 (*) 0.219 0.214 341.7
14 49 Fabio DI GIANNANTONIO ITA Pertamina Enduro VR46 Racing Team DUCATI Q1 1’38.309 5 6 (*) 0.249 0.030 339.6
15 88 Miguel OLIVEIRA POR Trackhouse Racing APRILIA Q1 1’38.385 5 7 (*) 0.325 0.076 340.6
16 25 Raul FERNANDEZ SPA Trackhouse Racing APRILIA Q1 1’38.448 6 8 (*) 0.388 0.063 340.6
17 21 Franco MORBIDELLI ITA Prima Pramac Racing DUCATI Q1 1’38.454 7 8 (*) 0.394 0.006 337.5
18 37 Augusto FERNANDEZ SPA Red Bull GASGAS Tech3 KTM Q1 1’38.934 6 7 (*) 0.874 0.480 337.5
19 5 Johann ZARCO FRA CASTROL Honda LCR HONDA Q1 1’39.004 3 8 (*) 0.944 0.070 339.6
20 36 Joan MIR SPA Repsol Honda Team HONDA Q1 1’39.025 6 8 (*) 0.965 0.021 335.4
21 30 Takaaki NAKAGAMI JPN IDEMITSU Honda LCR HONDA Q1 1’39.058 7 7 (*) 0.998 0.033 336.4
22 10 Luca MARINI ITA Repsol Honda Team HONDA Q1 1’39.451 7 7 (*) 1.391 0.393 339.6
AΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ SPRINT
1 12 12 Maverick VIÑALES SPA Aprilia Racing APRILIA 19’49.636 166.7
2 9 93 Marc MARQUEZ SPA Gresini Racing MotoGP DUCATI 19’50.675 166.6 1.039
3 7 89 Jorge MARTIN SPA Prima Pramac Racing DUCATI 19’50.758 166.5 1.122
4 6 1 Francesco BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 19’53.791 166.1 4.155
5 5 43 Jack MILLER AUS Red Bull KTM Factory Racing KTM 19’53.965 166.1 4.329
6 4 23 Enea BASTIANINI ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 19’54.020 166.1 4.384
7 3 31 Pedro ACOSTA SPA Red Bull GASGAS Tech3 KTM 19’54.724 166.0 5.088
8 2 41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing APRILIA 19’55.797 165.8 6.161
9 1 20 Fabio QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 19’57.137 165.7 7.501
10 25 Raul FERNANDEZ SPA Trackhouse Racing APRILIA 19’58.120 165.5 8.484
11 72 Marco BEZZECCHI ITA Pertamina Enduro VR46 Racing T DUCATI 19’59.165 165.4 9.529
12 88 Miguel OLIVEIRA POR Trackhouse Racing APRILIA 20’00.155 165.2 10.519
13 73 Alex MARQUEZ SPA Gresini Racing MotoGP DUCATI 20’01.094 165.1 11.458
14 36 Joan MIR SPA Repsol Honda Team HONDA 20’03.671 164.8 14.035
15 37 Augusto FERNANDEZ SPA Red Bull GASGAS Tech3 KTM 20’04.489 164.6 14.853
16 21 Franco MORBIDELLI ITA Prima Pramac Racing DUCATI 20’05.685 164.5 16.049
17 30 Takaaki NAKAGAMI JPN IDEMITSU Honda LCR HONDA 20’06.034 164.4 16.398
18 10 Luca MARINI ITA Repsol Honda Team HONDA 20’14.543 163.3 24.907
ΔΕΝ ΤΕΡΜΑΤΙΣΑΝ
5 Johann ZARCO FRA CASTROL Honda LCR HONDA 9’16.362 148.5 7 laps
33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 5’00.299 165.1 9 laps
49 Fabio DI GIANNANTONIO ITA Pertamina Enduro VR46 Racing T DUCATI 5’02.729 163.8 9 laps
42 Alex RINS SPA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 3’21.674 163.9 10 laps