Ο ΜΠΑΣΤΙΑΝΙΝΙ ΠΡΩΤΟ ΧΡΟΝΟ, Ο ΜΙΛΛΕΡ ΔΕΥΤΕΡΟ, ΚΑΙ Ο ΤΡΙΤΟΣ ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΔΗΛΩΝΕΙ: «ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΘΩ ΤΙΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΓΚΑΖΙ ΣΤΗ ΣΤΡΟΦΗ 5!»
Η δήλωση αυτη ανηκει στον Μαρκ Μαρκέθ, και την εκανε εξηγώντας την πτώση του στο τέλος της δευτερης δοκιμης στο Πορτιμαο, όπου είχε τριτο χρόνο (έχοντας ολοκληρώσει το –αργό, λογω οδοστρώματος- FP1 πρωτος).
Και δεν αρχίζουμε έτσι την συντομη περιγραφη της Παρασκευης στο Πορτιμαο για να αναφερθουμε στην πτωση του οκτάκις παγκοσμιου, αλλά για να δουμε τον τροπο με τον οποιο προσεγγίζει τη νεα κατασταση με τη νεα ομαδα και την διαφορετικη μοτοσυκλετα:
– «Επεσα απο δικο μου λαθος, επειδη σημαδεψα το apex όπως έκανα με την Honda. Πρεπει να μαθω τις γραμμες, και να μαθω πως να ανοιγω το γκαζι στην στροφη 5», είπε. Ποιος το λεει εύκολα αυτο; Ποιος παραδεχεται το λαθος του, τη στιγμη που οι περισσότεροι είτε ψαχνουν τα λαστιχα, είτε δηλωνουν οτι «όλα εγιναν σωστα, δεν εκανα κατι διαφορετικο απο τον προηγουμενο γύρο, δεν καταλαβαινω πως έπεσα»;
Με την πιστα να έχει μισοβρεγμενα κομματια και πολυ χωμα απο την προηγουμενη βροχή, η Moto3 διεκοψε τις δοκιμες της με κοκκινη σημαία, και οι μοτοσυκλετες του MotoGP είχαν αργους χρονους, με την FP1 να ολοκληρωνεται χωρις εκπληξεις η συμβαντα. Ο Μαρκ Μαρκέθ ειχε πρωτο χρονο, και αυτο που φανηκε σαν “διαφορετικο”, ήταν οτι τα δυο Yamaha εδειχναν να βολευονται στην τεχνικη πίστα.
Στην απογευματινη δοκιμη, που ως γνωστόν δεν ονομαζεται πια FP2 αλλά «practice» και καθοριζει την δεκαδα που περναει απ’ ευθείας στο Q2, η πιστα ήταν σε πολυ καλυτερη κατασταση, και οι χρόνοι άρχισαν να πέφτουν, απο το 1’.41’’ του FP1, προς το 1’.38’’. Εδω, φυσικά, χρειαζοταν και προσπαθεια και time attacks, γιατι η δεκαδα της εκκίνησης ειναι το πρωτο σημαντικο βημα σε καθε αγώνα, οπότε μπορουμε να πουμε οτι η εικόνα ήταν ενδεικτικη για την αποδοση αναβατων και μοτοσυκλετων.
Μετα απο συντομη εναλλαγη των Μαρκεθ και Μπιντερ στην κορυφη, ο μεν Ισπανος βρεθηκε δεύτερος και κατοπιν τρίτος, ενω ο Μπαστιανίνι έκανε τον καλύτερο χρονο, δειχνοντας πιο άνετος απο τον Μπανιάϊα, που χρειαστηκε να περιμενει μεχρι το τελευταίο λεπτο για να μπει στην δεκαδα. Δευτερο χρονο ειχε ο Τζακ Μιλλερ, ο οποιος έχει γινει στόχος των δηλητηριωδών σχολίων δημοσιογραφων μετα το Κατάρ, που βιαζονται “να τον διώξουν” απο την ΚΤΜ για να παρει τη θεση του ο Ακόστα. Ακομα όμως και έτσι να γινει, ποιος ο λογος να τσακίζουν την ψυχολογία ενος συμπαθούς αναβατη, ακομα δεν άρχισε η χρονιά;
Τα ίδια κανουν και με τον Μαρκ Μαρκέθ, περιμενοντας να …πέσει για να σχολιάσουν αρνητικά! Αντιθετα, κανείς δεν σχολιάζει την (επιεικώς πολυ μέτρια) απόδοση του Μορμπιντέλλι με την GP 24, που και παλι είχε μια πτώση, μένοντας έξω απο την δεκάδα. Μάλιστα, η Ducati πριν απο λιγες μέρες υπέγραψε διετές συμβολαιο για το 2025-2026 με τον 18άχρονο Φερμίν Αλντεγκέρ της Moto2, δηλώνοντας οτι θα τον τοποθετήσει στην ομαδα της Pramac, όμως και παλι κανείς δεν τόλμησε να πει ότι λογικά θα πάρει τη θέση του Μορμπιντέλλι. Η υψηλή προστασία του G.O.A.T. προς τον ΙταλοΑργεντινό πρωην μαθητη της VR 46 φιμώνει τους δημοσιογραφους ακόμα και στο προφανές, ενω αισθάνονται μια χαρα αν πυροβολούν τον Μαρκ Μαρκέθ. Δεν είναι όλο αυτό το σύστημα χαζό, «στημένο» και ηλίθιο; Εμείς λέμε οτι θα πρεπει όλοι να περιμένουμε να κυλήσει η σαιζόν και να κρινουμε τους αναβατες μετα απο τέσσερις ή πεντε αγώνες.
Το οτι στο practice οι 16 πρωτοι ήταν μεσα στο ίδιο δευτερολπετο (1’.38’’), δείχνει το επιπεδο «δεκάτων» στο οποίο εχει φτασει το MotoGP! Ο Βινιαλες μπηκε στη δεκαδα ενω ο Εσπαργκαρό οχι, και ο Ολιβέϊρα ηταν απογοητευμενος με τον 17ο χρονο, μπροστα απο τον Φερναντεθ με την άλλη Trackhouse Aprilia. Οι Yamaha των Καουαρταράρο και Ρινς ήταν ενατη και δεκατη αφήνοντας 11ο τον Ακοστα να δωσει τη μαχη του Q1, και o Nακαγκαμι ήταν ο ταχυτερος αναβατης Honda, με τους άλλους δύο προς το τέλος και τον Λουκα Μαρινι τελευταίο μετα και απο μια πτωση.
Στο Q1 περιμενουμε μάχη μεταξυ Α. Μαρκεθ, Ντι Τζιαναντονιο, Ακοστα και Εσπαργκαρό, στο Q2 όλα παιζονται με Μπανιάϊα και Μαρτίν να μην έχουν ακομα «μιλήσει» αλλά και τον Μπίντερ να παιζει δυνατά στα φαβορί στην συγκεκριμένη πιστα που θελει αρκετη τόλμη, ενω το βασικο πιατο της μερας ειναι το Sprint (όπου ισχυουν τα ιδια προγνωστικά με του Κατάρ). Θα είμαστε ξανα μαζι το απογευμα του Σαββατου, και…καλη τηλεθέαση! Δ.Π.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΟΚΙΜΩΝ (ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ 10 ΣΤΟ Q2)
23 Enea BASTIANINI ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 1’38.057 17 21 341.7
2 43 Jack MILLER AUS Red Bull KTM Factory Racing KTM 1’38.175 21 23 0.118 0.118 346.1
3 93 Marc MARQUEZ SPA Gresini Racing MotoGP DUCATI 1’38.210 21 23 0.153 0.035 343.9
4 89 Jorge MARTIN SPA Prima Pramac Racing DUCATI 1’38.288 20 25 0.231 0.078 342.8
5 33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 1’38.387 23 23 0.330 0.099 343.9
6 72 Marco BEZZECCHI ITA Pertamina Enduro VR46 Racing Te DUCATI 1’38.409 25 25 0.352 0.022 342.8
7 12 Maverick VIÑALES SPA Aprilia Racing APRILIA 1’38.411 18 21 0.354 0.002 346.1
8 1 Francesco BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 1’38.541 21 21 0.484 0.130 342.8
9 20 Fabio QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 1’38.552 19 20 0.495 0.011 345.0
10 42 Alex RINS SPA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 1’38.560 22 22 0.503 0.008 342.8
11 31 Pedro ACOSTA SPA Red Bull GASGAS Tech3 KTM 1’38.599 19 24 0.542 0.039 342.8
12 49 Fabio DI GIANNANTONIO ITA Pertamina Enduro VR46 Racing Te DUCATI 1’38.635 19 21 0.578 0.036 339.6
13 73 Alex MARQUEZ SPA Gresini Racing MotoGP DUCATI 1’38.809 20 20 0.752 0.174 340.6
14 41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing APRILIA 1’38.812 20 20 0.755 0.003 342.8
15 21 Franco MORBIDELLI ITA Prima Pramac Racing DUCATI 1’38.882 17 19 0.825 0.070 337.5
16 30 Takaaki NAKAGAMI JPN IDEMITSU Honda LCR HONDA 1’38.962 15 22 0.905 0.080 338.5
17 88 Miguel OLIVEIRA POR Trackhouse Racing APRILIA 1’39.048 18 22 0.991 0.086 343.9
18 25 Raul FERNANDEZ SPA Trackhouse Racing APRILIA 1’39.048 17 21 0.991 349.5
19 36 Joan MIR SPA Repsol Honda Team HONDA 1’39.119 20 24 1.062 0.071 340.6
20 5 Johann ZARCO FRA CASTROL Honda LCR HONDA 1’39.147 18 21 1.090 0.028 341.7
21 37 Augusto FERNANDEZ SPA Red Bull GASGAS Tech3 KTM 1’39.160 22 23 1.103 0.013 345.0
22 10 Luca MARINI ITA Repsol Honda Team HONDA 1’39.781 18 20 1.724 0.621 343.9