Η DUCATI ΘΡΙΑΜΒΕΥΕΙ, Ο ΜΠΑΝΙΑΪΑ POLEMAN, O MAΡΤΙΝ ΝΙΚΗΤΗΣ, ΟΙ ΜΑΡΚΕΘ ΚΑΙ ΚΟΥΑΡΤΑΡΑΡΟ «ΚΟΜΠΑΡΣΟΙ»
ΜΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΠΕΡΙ ΤΥΠΟΥ
Λοιπον, αν ειναι κατι που απεχθανομαστε στις δημοσιογραφικες περιγραφες, ειναι κατα πρωτον τα διαφορα «σας το ειχαμε πει», «εμεις μονο το ειχαμε γραψει», και οι διαφορες «πρωτιές» των αχτυπητων και μοναδικων συντακτων που εχουν το χαρισμα της σοφιας και της μαντειας μαζι!
Κατα δευτερον, καθολου δεν μας αρεσει η ομαδικη υστερια που καταλαμβανει τον Τυπο υπερ ή κατα καποιου αναβατη, εργοστασιου, ομαδας, προσωπου, γεγονοτος κτλ. Αν δεν παει καλα, πεφτουν να τον φανε. Με το που κανει μια αναλαμπη, ξανα τον αναγορευουν σε θεο της μοτοσυκλετας! Και το άλλο: Μολις ένας οδηγος που δεν συγκαταλεγεται στα φαβορι κανει μια καλη εμφανιση, παρει μια νικη ας πουμε επειδη δουλεψαν δεκα συνθηκες (που δεν θα ξαναϋπαρξουν ποτε μαζι), τον έχουν χρισει παγκοσμιο πρωταθλητη στο φτερό, πανε οι άλλοι, συνταξη! Θυμαστε τι έγινε με τον καϋμενο τον Ρινς στην Αμερικη; Πηρε μια άξια νικη επειδη την συγκεκριμενη μερα και στην συγκεκριμενη πιστα του βγηκε το τάμα, και εσπευσαν οι έγκριτοι να τον ονοματισουν σαν τον διαδοχο του Μαρκ Μαρκεθ στη Honda! Tρελλαθηκε ο Ισπανος (δεν θέλει και πολυ, εξ’ άλλου ολοι θεωρουν κορυφη τον εαυτο τους και πολυ καλα κανουν), και το…πιστεψε! Αρχισε να κάνει δηλωσεις τυπου «η Honda δεν με χρησιμοποιει και δεν με συμβουλευεται για την εξελιξη της μοτοσυκλετας», το άκουσαν εκει στο Τοκυο, του έστειλαν μαντατο «σταματα τα λογια τα πολλά γιατι σου κοβουμε το συμβολαιο», πεισμωσε ο Αλεξ και προσπαθησε «να τους δειξει» ποσο καλος ειναι, παρτον δυο μηνες έξω με δύσκολο καταγμα στο ποδι.
Ετσι ειναι παιδια, που χασκογελατε απο μικροφώνου την ωρα που ο άλλος τσακιζεται και κανεις δεν ξερει αν θα ξανασηκωθει. Μην τους φουντωνετε και τους φουσκωνετε τα μυαλα μεσα στην τρελλα τους και στα ρισκα τους, για να γινετε αρεστοί στο κοπάδι των οπαδών που παρακολουθει. Αυτο το άθλημα, ένα δυσκολο και απαιτητικο άθλημα που επιφυλασσει τρομερους κινδυνους υγειας και ζωής, απαιτει σοβαροτητα απο ολους τους λειτουργους του. Οι (όσοι και όποιοι) χαβαλεδες της δημοσιογραφιας, μεχρι ενος βαθμου ειναι (και) αυτοι που οδηγουν τον Ρινς στο νοσοκομειο και τον Μαρκεθ σε μια θλιβερη αλληλουχια άσκοπων πτωσεων. Γιατι τα δημοσιευματα και οι θεσεις που εκφραζονται στις παγκοσμιες αναμεταδοσεις (προφανως οχι στη δικη μας κακομοίρικη πραγματικοτητα) μετρανε, και μετρανε πολυ. Πολλες φορες δε, μονο τυχαια δεν ειναι, οταν γινεται ομαδικη, επιμονη και επαναλαμβανομενη αναφορα υπέρ ή κατα ενος εργοστασιου, μιας αποφασης, ενος αναβατη, μιας ομαδας, μιας πιστας, μιας χωρας, ή μιας γενικοτερης «πολιτικης» των αγωνων.
Γιατι τα γραφουμε αυτα ειδικα τωρα; Πρωτον δεν γινονται “ειδικα τωρα” αλλά συνεχως, οποτε τα αναφερουμε για να τα αναγνωριζουν στο μελλον και οσοι φιλοι δεν εχουν δωσει ιδιαιτερη προσοχη στο pattern που ακολουθουν οι δημοσιογραφοι, και δευτερον επειδη στο Σακσενρινγκ με τις συνεχεις αναφορες στην «12η νικη» του Μαρκ Μαρκέθ, ο συγκεκριμενος οδηγος και πολυπρωταθλητής που δεν έχει και την καλυτερη αντιληψη για το πως πρέπει να συμπεριφερεται ένας κορυφαιος που σεβεται τους άλλους και πρωτιστως τον εαυτο του, φανηκε σαν να «αφηνίασε» κυνηγωντας μια χιμαιρα! Γιατι ΟΛΟΙ οι γυρω απο το άθλημα (ποσω μαλλον οι σχετικοι δημοσιογραφοι) γνωριζαν οτι εκει που εχει παει η Ducati, μονο κατα τυχη μπορει να ηττηθει απο μια Honda, με την προϋποθεση οτι θα ξεπερασει την ΚΤΜ και την Aprilia που επισης εχουν κανει τεραστια προοδο (αλλιως δεν θα βρισκονταν κοντα).
ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ Q1
Στο Q1 που υποχρεωθηκε να παρει μερος, ο Μαρκέθ έκανε ένα απαραδεκτο λαθος (απορούμε γιατι δεν μιλησε κανεις γι’ αυτο), οταν στην μισοβρεγμενη πίστα με βροχινα, προσπαθησε να περασει μια ομαδα αναβατων απο το βρεγμενο κομματι της πιστας, με αποτελεσμα να πεσει αμεσως. Τοτε ξεκινησε ένα σπριντ, μετατρεποντας την πιστα σε στιβο, εφτασε στα box και ξαναφυγε με την δευτερη μοτοσυκλετα, καταφερνοντας να περασει δευτερος στο Q2 πισω απο τον Μπραντ Μπιντερ.
KATATAKTHΡΙΕΣ Q2 – POLE POSITION
Ιδια εικονα βιασυνης εδειξε ο 8 φορες Παγκοσμιος στην αρχή της μαχης για την pole position (σε στεγνη πιστα πλεον) οπου ειχε ενα high side στην στροφη 11 (την ιδια με το Q1), με αποτελεσμα να πεσει με την πλατη, σε ένα άσχημο χτυπημα που τον επηρεασε εμφανως, μια και σηκωθηκε με δυσκολια. Εκει, καθε ένας θα αναρωτηθηκε ποσο χτυπημα και τιμωρια άραγε μπορει να δεχτει ένας οδηγος, και φυσικά γιατι το κάνει αυτο; Αναπαντητα ερωτηματα, αρμοδιοτητα άλλης επιστημονικης ειδικοτητας.
Η εικονα του Μαρκέθ να πεφτει συνεχως και ποτε να σηκωνεται και να τρεχει, ποτε να ζαλιζεται και να κουτσαίνει, ηταν σαν αυτη που βλεπουμε σε μερικες ταινιες, οπου ένας σαπιζει στο ξυλο εναν άλλον, ο οποίος ομως ολο και σηκωνεται και επιστρεφει για να φαει κι άλλες γροθιες και να ξαναπεσει! Στον κινηματογραφο, συνηθως αυτος που τις τρωει γυριζει ξαφνικα και ριχνει τον αντιπαλο νοκ άουτ, αλλά στο MotoGP (οπως και στο πυγμαχικο ρινγκ της πραγματικης ζωής) αυτα δεν γίνονται και η συνηθης καταληξη ειναι το νοσοκομειο.
Σηκωθηκε λοιπον με δυσκολια, συνηλθε, προσανατολιστηκε, αρνηθηκε τη βοηθεια των νοσοκομων που εσπευσαν με το φορειο βλεποντας την κατασταση και κουτσαινοντας κατεθυνθηκε προς τα box, οπου ήδη οι τεχνικοι της Repsol ειχαν εγκαταλειψει, βγαζοντας τα κρανη τους! Μολις ειδαν τον καταχτυπημενο οδηγο τους να επιστρεφει, ξηλωσαν τα φτερα απο τη μοτοσυκλετα του Μιρ, τα έβαλαν σε αυτη που ειχε απομεινει στον Μαρκεθ, την πηρε, βγηκε στα ελαχιστα λεπτα που απεμεναν, εκανε έβδομο χρονο και…έπεσε ξανα, τριτη φορα σε μιση ωρα, στην στροφη 1 (την ιδια με το «παρα λιγο» δυστυχημα με τον Ζαρκο στο FP2.
Φυσικά, ενω ολοι παρακολουθουσαν με απορια και δυσπιστια το δραμα στο οποιο υπεβαλλε τον εαυτο του ο Μαρκεθ κυνηγωντας το φαντασμα του 2019, οι πιο προσγειωμενοι αναβατες συνεχιζαν την προσπάθειά τους, με τον Μπανιάϊα να επιβεβαιωνει τα (ρεαλιστικα) προγνωστικα και να παιρνει την pole position KAI στην μικρη, κλειστη και δυσκολη Γερμανικη πιστα, αποδεικνυοντας για μια ακομη φορα οτι η Ducati εχει φτιαξει την τέλεια μοτοσυκλετα του 2023.
Στην πρωτη σειρα θα ηταν ακομα ο Λουκα Μαρινι και ο Τζακ Μιλλερ, και στη δευτερη οι Ζαρκο, Μπεζεκι (επισης με πτωση απο high side στην αρχη) και Χορχε Μαρτιν. Ο Κουαρταράρο, που λογω σχεδιασης της πιστας αναμενοταν να κανει μια καλυτερη εμφανιση, ειχε την ατυχια να συναντησει κιτρινες σημαιες, και ο καλυτερος γυρος του τον άφησε στην τέταρτη σειρα με τον 12ο χρονο. Τελος, πτωση ειχε και ο Ζαρκο, παραλληλα με τον Μαρκ Μαρκέθ, αλλά αυτη τη φορα σε διαφορετικη στροφη!
ΑΓΩΝΑΣ SPRINT
Οπως παντα, ο Μπανιάϊα εφυγε πρωτος. Και ως συνηθως ο Τζακ Μιλλερ εκανε μια εκρηκτικη εκκινηση και διεκδικησε την πρωτη θεση, με τους δυο οδηγους να μαχονται για την κορυφη για τους επομενους τεσσερις γυρους. Ο Εσπαργκαρο ξεκινησε και κινηθηκε διαγωνια δεξια επειδη ήταν απασχολημενος με το νεο συστημα εκκινησης της Aprilia (συμπλεκτης και launch control) και μονο απο τυχη δεν εγινε καποιο μεγαλο μπερδεμα (ζητησε συγνωμη μετα τον αγωνα αφου ειδε τη φαση). Ο Ζαρκο επισης ειχε προβλημα με την επαναφορα της αναρτησης της Ducati του μετα την εκκινηση, και εστριψε με παραξενες γραμμες τις πρωτες στροφες, έτσι ωστε ειχε μια δυνατη επαφη με τον Μπιντερ (που του έκανε καλο γιατι “ξεκολλησε”/επανήλθε η αναρτηση και συνεχισε κανονικα!). Μπροστα, ο Μιλλερ εκανε ένα λαθος και ο Μπανιάϊα ετοιμαστηκε να τον προσπερασει, αλλά ο Μαρτιν ειδε την ευκαιρία και τους περασε και τους δυο. Το προσπερασμα ηταν δυσκολο, η μοτοσυκλέτα βρεθηκε σε σημειο μεγαλης κλισης και γλύστρησε ο εμπρος τροχος, αλλά ο Μαρτιν καταφερε να το σωσει (σεμιναριο ελεγχου αυτη η φαση!), και να ξεφυγει παιρνοντας μια «άνετη» νικη, μια και κανεις δεν μπορουσε να πλησιασει τον ρυθμο του. Στον τερματισμο των 15 γυρων (πολλοι οι γυροι του Sprint λογω μικρου μηκους της πιστας) ειχε πανω απο 2’’ διαφορα απο τον δευτερο Μπανιάϊα, με τον ευτυχη Μίλλερ τριτο και τον Μαρινι τεταρτο, ολοι αρκετα κοντα.
Για την πεμπτη θεση έγινε ανατροπη στον τελευταιο γυρο, καθως ο Μπιντερ που δεν ειχε καταφερει να λυγισει τον Μαρινι, έχασε τη θεση του στη πολυ γρηγορη στροφη 11 απο τον Ζαρκο, που «του» μπηκε με πολλα απο εσωτερικη, ακουμπησαν και…κερδισε η Ducati (οι αγωνοδικες δεν εδωσαν συνεχεια στη φαση). Οι Μπεζεκι, Αλεξ Μαρκεθ, Εσπαργκαρο και Μπαστιανινι συμπληρωσαν την δεκαδα (στο Sprint βαθμολογουνται οι πρωτοι 9), ενω η καταστροφικη μερα των δυο μεγαλων ταλεντων και πρωην πρωταθλητων Μαρκ Μαρκεθ και Φαμπιο Κουαρταράρο τους βρηκε να τερματιζουν στην 11η και 13η θεση αντιστοιχα.
Ο μεν Μαρκ Μαρκεθ, αποφασισμενος να μην ξαναπεσει, ξεκινησε πολυ καλα ανεβαινοντας στην τεταρτη θεση, αλλά παραχωρησε αμεσως πολλές θεσεις, χωρίς να δωσει καμμια μαχη, απλως κανοντας εναν «ασφαλη» (για το δικα του δεδομενα) αγωνα. Συντομα βρεθηκε έβδομος, τον περασαν διαδοχικα οι Μπεζεκι και Αλεξ Μαρκέθ, εχασε την 9η θεση απο τον Εσπαργκαρο, και στο τέλος τον περασε και ο Μπαστιανινι.
Οσο για τον Κουαρταραρο, ξεκινησε 12ος και βρεθηκε 15ος, ανεβηκε με μερικα προσπερασματα πλησιαζοντας στη 10η θεση, και έμεινε και παλι πισω χανοντας και απο τον Τζιαναντονιο. Οσο για τον Φρανκο Μορμπιντελλι, ηταν 17ος στην εκκινηση και 15ος στον τερματισμο, βλεποντας την καρριερα του στο ΜοtoGP να πλησιαζει στην ολοκλήρωσή της, αφου η Yamaha Monster ανακοινωσε οτι θα αποφασισει για τον δευτερο αναβατη του 2024 μετα την καλοκαιρινη διακοπη. Μενει ενας μονο αγωνας μεχρι τοτε, το Ασσεν της επομενης εβδομαδας, και ο Φρανκο δεν προλαβαινει να (απο)δειξει οτι ειναι ο καταλληλος οδηγος για να επαναφερει την Μ1 στις καλες εμφανισεις.
Μετα το Sprint, ο Μπανιάϊα εδραιωνεται στην κορυφη αλλά με «μικρη» διαφορα απο τον δευτερο που ειναι τωρα ο Μαρτιν! Με 21 βαθμους διαφορα, ο τιτλος ειναι ανοιχτος για τον γρηγορο Ισπανο, αλλά τα αποτελεσματα του κανονικου αγωνα θα οδηγησουν σε ασφαλεστερα συμπερασματα για τις διαφορες, αφου μία νικη η μία εγκαταλειψη δινει ή κοστιζει 25 βαθμους. Δ.Π.
AΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Q2 – ΣΕΙΡΑ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ (GRID)
1 1 Francesco BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team DUCATI Q2 1’21.409 9 10 299.1
2 10 Luca MARINI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI Q2 1’21.487 8 9 0.078 0.078 299.1
3 43 Jack MILLER AUS Red Bull KTM Factory Racing KTM Q2 1’21.492 8 9 0.083 0.005 298.3
4 5 Johann ZARCO FRA Prima Pramac Racing DUCATI Q2 1’21.765 7 7 0.356 0.273 295.8
5 72 Marco BEZZECCHI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI Q2 1’21.936 5 7 0.527 0.171 302.5
6 89 Jorge MARTIN SPA Prima Pramac Racing DUCATI Q2 1’21.995 8 10 0.586 0.059 300.8
7 93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team HONDA Q2 1’22.013 6 6 0.604 0.018 294.2
8 73 Alex MARQUEZ SPA Gresini Racing MotoGP DUCATI Q2 1’22.044 8 10 0.635 0.031 296.7
9 33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM Q2 1’22.047 8 9 0.638 0.003 299.1
10 41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing APRILIA Q2 1’22.222 7 9 0.813 0.175 294.2
11 23 Enea BASTIANINI ITA Ducati Lenovo Team DUCATI Q2 1’22.239 8 10 0.830 0.017 300.8
12 20 Fabio QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA Q2 1’22.421 9 10 1.012 0.182 293.4
13 12 Maverick VIÑALES SPA Aprilia Racing APRILIA Q1 1’27.269 6 8 (*) 2.614 288.7
14 49 Fabio DI GIANNANTONIO ITA Gresini Racing MotoGP DUCATI Q1 1’27.692 7 7 (*) 3.037 0.423 289.5
15 37 Augusto FERNANDEZ SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM Q1 1’27.734 5 7 (*) 3.079 0.042 286.4
16 88 Miguel OLIVEIRA POR CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA Q1 1’27.882 6 8 (*) 3.227 0.148 288.7
17 21 Franco MORBIDELLI ITA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA Q1 1’27.908 9 9 (*) 3.253 0.026 288.7
18 30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU HONDA Q1 1’28.404 7 9 (*) 3.749 0.496 281.2
19 25 Raul FERNANDEZ SPA CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA Q1 1’29.119 8 10 (*) 4.464 0.715 287.2
20 94 Jonas FOLGER GER GASGAS Factory Racing Tech3 KTM Q1 1’29.712 6 8 (*) 5.057 0.593 281.9
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΑΓΩΝΑ SPRINT (15 ΓΥΡΟΙ)
1 12 89 Jorge MARTIN SPA Prima Pramac Racing DUCATI 20’21.871 162.2
2 9 1 Francesco BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 20’24.339 161.9 2.468
3 7 43 Jack MILLER AUS Red Bull KTM Factory Racing KTM 20’25.158 161.8 3.287
4 6 10 Luca MARINI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI 20’27.358 161.5 5.487
5 5 5 Johann ZARCO FRA Prima Pramac Racing DUCATI 20’27.409 161.5 5.538
6 4 33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 20’28.160 161.4 6.289
7 3 72 Marco BEZZECCHI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI 20’28.827 161.3 6.956
8 2 73 Alex MARQUEZ SPA Gresini Racing MotoGP DUCATI 20’31.132 161.0 9.261
9 1 41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing APRILIA 20’31.562 160.9 9.691
10 23 Enea BASTIANINI ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 20’31.586 160.9 9.715
11 93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team HONDA 20’32.699 160.8 10.828
12 49 Fabio DI GIANNANTONIO ITA Gresini Racing MotoGP DUCATI 20’32.776 160.8 10.905
13 20 Fabio QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 20’33.237 160.7 11.366
14 37 Augusto FERNANDEZ SPA GASGAS Factory Racing Tech3 KTM 20’34.464 160.5 12.593
15 21 Franco MORBIDELLI ITA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 20’34.776 160.5 12.905
16 88 Miguel OLIVEIRA POR CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA 20’35.708 160.4 13.837
17 30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU HONDA 20’36.376 160.3 14.505
18 25 Raul FERNANDEZ SPA CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA 20’50.830 158.4 28.959
ΕΚΤΟΣ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ
12 Maverick VIÑALES SPA Aprilia Racing APRILIA 15’04.499 160.7 4 laps
94 Jonas FOLGER GER GASGAS Factory Racing Tech3 KTM 8’31.470 155.0 9 laps