AΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΙΑ ΑΓΩΝΑΣ, ΑΛΛΑ ΠΟΛΕΜΟΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ!
ΤΟ ΔΟΓΜΑ «ΟΠΟΙΟΣ ΜΕΙΝΕΙ ΟΡΘΙΟΣ ΚΕΡΔΙΖΕΙ», ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ!
Δεν προλαβε καλά-καλά να διαβαστεί το άρθρο μας για τους κινδυνους της αυξανομενης πιεσης που θα αντιμετωπιζε στο Σάκσενρινγκ ο Μαρκ Μαρκεθ, και παρα λιγο να εχουμε ενα άσχημο δυστυχημα, που μονο απο καθαρη τυχη και μερικα εκατοστά δεν εξελιχθηκε σε σοβαρο τραυματισμο, ακρωτηριασμο ή και θανατο (ας μην μας φοβιζουν οι λεξεις).
Αν τα χρήματα, τα συμβόλαια, οι χορηγοί, η δόξα, η φιλοδοξία, ο εγωϊσμος και η παγκοσμια τηλεοπτικη καλυψη είναι αρκετα για να κανουν τους αναβάτες να προσπαθουν να κανουν ζημια στους εαυτους τους και στους συναθλητες τους αντι να οδηγησουν μεχρι εκει που τους επιτρεπει η μοτοσυκλετα και η ικανότητά τους, τοτε το σπορ σταδιακα θα χασει το ενδιαφερον του, γιατι καταντά άρρωστο το να θέλεις να βλεπεις το ΜotoGP να μεταβαλλεται σε Ρωμαϊκη αρένα.
Το βεβαιο ειναι οτι καποιες φορες, οπως ας πουμε στο FP2 του Σάκσενρινγκ, δεν βλεπουμε ομορφη, τεχνικη και γρηγορη οδηγηση απο ολους τους αναβατες, αλλά μια ισορροπια τρομου με σιγουρη καταληξη στα χαλικια.
Το γράψαμε σημερα το πρωϊ: Το 2023 δεν είναι 2021! Υπαρχουν πια πολλοι καλοι αναβατες με καλες μοτοσυκλετες, και ο Μαρκ Μαρκέθ δεν θα μπορεσει να επιβληθει, θα ρισκαρει άδικα, γι’ αυτο ας σταματησει ο Τυπος να (τον) πρεσσαρει και να ερεθιζει φαντασιωνόμενος 12 σερί νικες. Απο που; Απο τους 15 βαθμους και τις τεσσερις εγκαταλειψεις απο πτωσεις; (Αυτη ειναι μεχρι στιγμης η συγκομιδη του 8 φορες παγκοσμιου στο φετινο πρωταθλημα!).
Αρκει να σηκωνουμε τα χερια σε ένδειξη απελπισιας οπως στο Μoυτζελλο, ή να «δειχνουμε το μεσαιο δαχτυλο» στην RCV (υποθετουμε και στους κατασκευαστες της) στο FP2 της Γερμανιας, μετα απο το τρομερο «σωσιμο» της στροφης 11;
Φυσικα, αυτες οι θεατρικες ή αυθορμητες χειρονομιες δεν εχουν την παραμικρη αξια αν δεν συνοδευονται απο εκλογίκευση της καταστασης, κατι που ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ απο έναν έμπειρο αναβατη με τετοιο σπουδαιο παρελθον, αν θελει να εχει αναλογο μελλον.
Παμε λοιπον. Στο FP1 ταχυτερος ήταν ο Ζαρκο και ακολουθησε ο Μαρκ Μαρκέθ, αλλά οι χρονοι δεν ηταν αυτοι που θα θεωρουντο σαν «ασφαλεις» για μια θεση στη δεκαδα.
Στο FP2 το απογευμα, που ευτυχως ήταν στεγνο παρα τη συννεφια, τα πυροτεχνηματα ξεκινησαν νωρις: Πρωτος ο Νακαγκαμι κατεστρεψε την Honda του (κοπηκε στα δυο) με πτωση στη στροφη 11. Δεν τραυματιστηκε, αλλά η πιστα γεμισε πανακριβα σπασμενα εξαρτηματα και εγινε διακοπη με κοκκινη σημαια. Αμεσως μετα την επανεκκινηση, ο Ραουλ Φερναντεθ (επανω φωτο) τρομαξε τους παντες οπως επεσε στην εξοδο της 11 και κατρακυλησε ολοκληρο το μηκος της κατηφορικης ευθειας φτανοντας μεχρι την επομενη στροφη (12) “καιγοντας” τους καρπους του απο το συρσιμο. Ακολουθησε ο Ολιβέϊρα, που μεχρι εκεινη τη στιγμη έκανε πρωτους χρονους
Ομως, η χειροτερη φαση της περιοδου ήρθε οταν ο Μαρκ Μαρκέθ βλεποντας οτι ειχε μείνει πίσω σε χρονο γυρου, άρχισε να πιεζει ξεπερνωντας τα ορια. Στην στροφη 11 έσωσε (με μαλλον τυχερο τροπο) ένα κολοσσιαίο κοσκινισμα που αν κατεληγε σε πτωση θα τον ψαχναμε ακομα, αλλά συνεχισε να πιεζει, με αναμενομενο αποτελεσμα να χασει το εμπρος μερος στην έξοδο της στροφης 1 και να πεσει, με την μοτοσυκλετα να σερνεται στην άσφαλτο με τρομερη ορμη. Ακριβως στην γραμμη της, βρεθηκε ο Ζαρκο που εβγαινε εκεινη τη στιγμη απο τα πιτς, και για καλη τυχη των αγωνων η Honda «ξυρισε» την Ducati στο εμπρος μερος, δηλαδη την βρηκε στον εμπρος τροχο και την εκοψε στα δυο. Μερικα εκατοστα πιο πισω και αυτη τη στιγμη δεν θα γραφαμε καν άρθρο!
Με τον Ζαρκο στο έδαφος να δειχνει οτι έχει χτυπησει το ποδι του, ο Μαρκέθ δεν ενδιαφερθηκε καθολου γι’ αυτον, αλλά μολις βρηκε τον προσανατολισμο του άρχισε να τρεχει προς τον φραχτη, για να προλαβει να ξαναμπει με την δευτερη μοτοσυκλετα.
Βγηκε κοκκινη σημαια, απεμενε ελαχιστος χρονος και τελικα δεν τα καταφερε μενοντας 15ος. Στο μεταξυ, έπεσαν οι Αλεξ Μαρκέθ και Τζιαναντονιο, ενω μπροστα γινοταν μαχη χρονων μεταξυ των Ducati, της ΚΤΜ του Μιλλερ και της Αprilia του Εσπαργκαρο (ο Βινιαλες ήταν επισης θυμα πτωσης), μαχη που κερδισε στην ληξη της περιοδου ο Μαρκο Μπεζεκι, με δευτερο τον Μαρτιν και τριτο τον Εσπαργκαρο.
Η πτωση του Μαρκ Μαρκέθ και ο θανάσιμος κινδυνος που ολοι ειδαν να «αγγιζει» τους δυο οδηγους, μονοπωλησαν την δευτερη περιοδο των δοκιμων και δικαιως άνοιξε μια συζητηση για τις ευθυνες αυτης της παρα λιγο μοιραιας φασης. Χωρις καμμια αμφιβολια, ο Μαρκ Μαρκέθ φερει μια γενική ευθυνη για την ακραια οδήγησή του, που γινεται για να καλυψει την υστερηση της μοτοσυκλέτας του, και μαθηματικα (μεχρι στιγμης) οδηγει σε πτωσεις. Ετσι, ενω προφανως δεν μπορει να κατηγορηθει ενας αναβατης επειδη προσπαθει οσο περισσοτερο μπορει για να φερει αποτελεσματα, θα πρέπει καποια στιγμη να ληφθει υπ’ ΄οψιν το γεγονος της υπαρξης κι άλλων αναβατων μεσα στην πιστα, που μπορει να κινδυνευουν απο τις δικες του υπερβασεις των οριων (εννοειται οτι προθεση δεν υπαρχει, άρα ουτε και ποινη). Οταν λοιπον εχει αποδειχθει οτι δεν μπορει να ολοκληρωσει αγωνα ή περιοδο δοκιμων χωρις να πεσει, οταν ειναι σαφες οτι επι του παροντος δεν υπαρχει, ουτε μπορει να υπαρξει άμεση και θεαματικη βελτιωση της RC213V, αναρωτιεται κανεις ποιο ειναι το νοημα των βεβαιων και συνεχων πτωσεων που μπορει να εχουν και παράπλευρες απωλειες, ακομα και αν δεχτουμε οτι ο ιδιος ο Μαρκ Μαρκέθ αδιαφορει για την πιθανοτητα δικου του τραυματισμου. Γι’ αυτο, οταν ψιθυριζεται και παλι οτι προκειται για «επικινδυνο αναβατη», ο λογος ειναι αυτος ακριβως, οτι σπαταλαει το ταλεντο του και ρισκαρει το μελλον του κυνηγωντας οχι το αποτελεσμα αλλα την βεβαια πτωση.
Ετσι εχει γενικα η κατασταση, μονο που καθε φαση και καθε συμβαν εχει τη δικη του ιστορια, και στην περιπτωση της τρομερης πτωσης Μαρκεθ – Ζαρκο, οι ευθυνες του Μαρκ Μαρκεθ ειναι οι λιγοτερες (αν υπαρχουν καν ευθυνες): Οταν ένας οδηγος βρισκεται στα τελευταία λεπτα της περιοδου και πιεζει για να μπει στην δεκαδα του Q2, τοτε παίρνει και καποια ρισκα στον τελευταιο γρηγορο γυρο του, και αυτο το κανουν ολοι ανεξαιρετως. Ετσι, όταν ένας άλλος αναβατης βγαινει απο την εξοδο των πιτς στην πιστα, και μαλιστα σε σημειο εξοδου (αν και σχετικα μακρια απο την προηγουμενη στροφη Νο1) για να ξεκινησει τον γυρο «προθερμανσης», ΟΦΕΙΛΕΙ να ελεγξει αν έρχεται καποιος πανω σε time attack. Και αν δει αλλον αναβατη, τοτε ας περιμενει στην εξοδο για μισο δευτερολεπτο. Κανενας λογος να βγει αργα αργα στην πιστα. Αρα, στην περιπτωση αυτη ο Μαρκ Μαρκεθ εχει δικιο και ο Ζαρκο που διαμαρτυρεται, απολυτο άδικο! Δηλαδη, τι ακριβως περιμενε να κανει ο Μαρκέθ που ηταν στα ορια του τελευταιου γρηγορου γυρου του; “Να κοψει λιγο” οταν τον ειδε, για να μην πεσει; Ηταν μια φαση που συνεβη επειδη η πεσμενη Honda πηγε εκει που πηγε, και βρηκε την Ducati που δεν έπρεπε να βρισκεται σε εκεινο το σημειο βραδυπορωντας. Καθαρο σφαλμα (λανθασμενη εκτιμηση) του Ζαρκο, και ευτυχως για ολους, οι συνεπειες δεν ηταν δραματικες.
Στην πρωτη δεκαδα που οδηγει απ ευθείας στο Q2, oι επτα μοτοσυκλετες ειναι Ducati, και αυτο δειχνει τη νεα δυναμικη των συμμετοχων του MotoGP (σε σχεση με το 2021). Oι άλλες τρεις ειναι η Apriia του Εσπαργκαρο, η ΚΤΜ του Μιλλερ και η Μ1 του Κουαρταράρο (με τον εκτο χρονο). Στο Q1, το Σαββατο, εκτος του Μαρκ Μαρκεθ, θα διεκδικησουν τις δυο θεσεις-εισιτηρια οι Μπραντ Μπιντερ, Μιγκελ Ολιβεϊρα, Φρανκο Μορμπιντέλλι και Μαβερικ Βινιάλες. Μετα τα γεγονοτα του FP2 οι αναβατες πιθανον να οδηγησουν διαφορετικα, αποφευγοντας την περιττη έκθεση σε κινδυνο, (φυσικα εκτος των οριακων τελευταιων λεπτων του Q2), και αυτο ελπιζουμε να γινει και στο Sprint, μια και το στρυφνο Σακσενρινγκ ήδη έδειξε οτι όποιος διεκδικει θεση υψηλοτερη των δυνατοτητων του (σαν συνδυασμος), δεν εχει πολλες πιθανοτητες να δει τη σημαια του τερματισμου. Δ.Π.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ FP1+FP2
1 72 M.BEZZECCHI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI 1’21.213 16 1’20.271 25
2 89 J.MARTIN SPA Prima Pramac Racing DUCATI 1’21.032 12 1’20.311 31 0.040 0.040
3 41 A.ESPARGARO SPA Aprilia Racing APRILIA 1’20.897 11 1’20.352 17 0.081 0.041
4 1 F.BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 1’21.117 12 1’20.371 24 0.100 0.019
5 43 J.MILLER AUS Red Bull KTM Factory Racing KTM 1’21.398 19 1’20.420 23 0.149 0.049
6 20 F.QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 1’21.054 14 1’20.623 22 0.352 0.203
7 10 L.MARINI ITA Mooney VR46 Racing Team DUCATI 1’21.335 12 1’20.639 31 0.368 0.016
8 23 E.BASTIANINI ITA Ducati Lenovo Team DUCATI 1’21.730 13 1’20.657 24 0.386 0.018
9 73 A.MARQUEZ SPA Gresini Racing MotoGP DUCATI 1’20.955 14 1’20.671 25 0.400 0.014
10 5 J.ZARCO FRA Prima Pramac Racing DUCATI 1’20.702 14 1’20.875 18 0.431 0.031
11 33 B.BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 1’21.099 16 1’20.765 24 0.494 0.063
12 49 F.DI GIANNANTOΝΙΟ ITA Gresini Racing MotoGP DUCATI 1’21.210 15 1’20.799 14 0.528 0.034
13 37 A.FERNANDEZ SPA GAS GAS Factory Racing Tech3 KTM 1’22.172 6 1’20.818 23 0.547 0.019
14 93 M.MARQUEZ SPA Repsol Honda Team HONDA 1’20.854 13 1’22.141 5 0.583 0.036
15 88 M.OLIVEIRA POR CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA 1’21.435 15 1’20.862 14 0.591 0.008
16 12 M.VIÑALES SPA Aprilia Racing APRILIA 1’21.369 17 1’20.885 20 0.614 0.023
17 21 F.MORBIDELLI ITA Monster Energy Yamaha MotoGP YAMAHA 1’22.076 6 1’21.122 24 0.851 0.237
18 30 T.NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU HONDA 1’21.281 14 1’23.950 3 1.010 0.159
19 25 R.FERNANDEZ SPA CryptoDATA RNF MotoGP Team APRILIA 1’21.674 13 1’21.857 17 1.403 0.393
20 94 J.FOLGER GER GASGAS Factory Racing Tech3 KTM 1’22.818 15 1’22.905 13 2.547 1.144
ΡΕΚΟΡ ΠΙΣΤΑΣ – POLE POSITION: 2022 Francesco BAGNAIA 1’19.931 165.3 Km/h
ΡΕΚΟΡ ΓΥΡΟΥ ΣΕ ΑΓΩΝΑ All Time Lap Record:
Marc MARQUEZ 1’21.228 162.6 Km/h
(2022 Francesco BAGNAIA 1’19.765 165.6 Km/h)